Connect with us

Gazdaság

A felmérések szerint a magyar ember fittyet hány az internetes biztonságra

Böngészünk ezerrel, a következményekkel pedig nem számolunk

Az online vásárlók 80 százaléka nem érzi saját felelősségét a biztonságos fizetésben

Hazánkban is egyre kedveltebb az online vásárlás. Ma már a rendszeresen internetező magyarok 94%-a szokott online beszerezni árucikkeket – derül ki az eNET Internetkutató friss kutatásából, amely az OTP Mobil megbízásából készült. Az interneten vásárlók között többségben vannak a készpénzmentes fizetési módokat preferálók, ám az online vásárlás biztonságosságában saját felelősségét még csak kevés felhasználó látja.

Az OTP Mobil megbízásából készült reprezentatív kutatásból kiderült, hogy a rendszeresen netező magyarok 94 százaléka vásárol az interneten keresztül. Legnagyobb előnyeinek a folyamat gyorsaságát és kényelmességét tartják, valamint egyre többen fedezik fel, hogy készpénzmentesen egyszerűbb is a fizetés.

A készpénzmentes fizetés alatt az online és terminálnál történő bankkártyás, az átutalásos, a virtuális tárcán keresztüli, a mentett kártyás, illetve a mobillal történő fizetést értjük. A kutatás rámutatott, hogy az interneten vásárló magyarok között abszolút többségben vannak azok, akik a fent felsorolt fizetési módokat preferálják: míg a kizárólag és inkább készpénzmentesen fizetők aránya 50 százalék, addig a kizárólag, illetve az inkább készpénzzel fizetők együttes aránya csupán 28 százalék.

Ki felelős az online fizetés biztonságáért?

Bár egyre többen választják az online vásárlást, a válaszadóknak mégis csupán ötöde véli úgy, hogy nekik is van felelősségük a biztonságos online fizetésben. A többség kizárólag a fizetési szolgáltató, illetve a webáruház feladatának és felelősségének tartja a biztonság garantálását. Ez az arány igen csekély, főleg amellett, hogy a válaszadók kétharmada úgy véli, tisztában van az online fizetés veszélyeivel – azt azonban mégsem érzik, hogy lenne ráhatásuk a biztonságos környezet megteremtésére. Szintén alacsony, 50 százalék alatti az aránya azon válaszadóknak, akik saját megítélésük alapján tisztában vannak a netes tranzakciók során őket megillető jogokkal, és igen magas, 38 százalék a tájékozottságukat közepesnek ítélők aránya.

Más területeken már körültekintőbbek a magyar internetezők: online fizetés előtt az e-vásárlók 82 százaléka ellenőrzi, hogy az adott fizetési megoldást milyen cég nyújtja. Az online fizetési megoldásokat a megkérdezettek 29 százaléka biztonságosnak tartja, 59 százalék pedig részben bízik bennük.

Mit gondolnak a Simple felhasználók?

Az OTP Mobil kiegészítette a kutatást egy saját, a Simple alkalmazást használók körében végzett felméréssel.

„A hírlevélben kiküldött kérdőívünk célja, hogy az eNet kutatás általános célcsoportjának válaszait összevethessük a saját felhasználóink véleményével. Ők ugyanis a készpénzmentes fizetési megoldásokra valószínűsíthetően nyitottabbak, elvégre ismerik, és nagy eséllyel használták is már a Simple by OTP applikációt”

mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető helyettese.

Az OTP Mobil saját felmérése szerint a készpénzmentes fizetési megoldásokra fogékonyabbak biztonságosabbnak is tartják azokat. 43 százalék abszolút, több mint felük pedig részben biztonságosnak ítélte meg őket, vagyis mindössze néhány válaszadó nem tartja biztonságosnak az online fizetési megoldásokat.

Hogyan tehetjük biztonságossá készpénzmentes fizetéseinket?

„Az alapvető biztonsági beállítások használatával elkerülhetőek a visszaélések. Természetesen a pénzügyi szolgáltatók feladata, hogy szolgáltatásaikat biztonságossá tegyék, ám az ügyfeleknek fontos látniuk, hogy ők is tehetnek azért, hogy biztonságosabban használhassák az online fizetési megoldásokat, ez közös felelősség”

– mondta el dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető helyettese.

„Rendszeres online vásárlás esetén érdemes igénybe venni az internetes biztonsági kód szolgáltatást, amelynek célja, hogy tovább növelje az online vásárlások biztonságát. Online bankkártyás fizetés esetén a kártyaadatok megadása után a bank egy egyedi biztonsági kódot küld SMS-ben a megadott mobiltelefonszámra. A kereskedői felületen ezt az egyedi kódot kell megadni, csak így hagyható jóvá a vásárlás”

– tette hozzá a szakember.

Díjmentes internetes biztonsági kód szolgáltatás online fizetéshez

Fontos, hogy 2019. szeptember 14-től uniós szabályozás miatt az internetes biztonsági kód szolgáltatás kötelezővé válik. Ezt követően csak akkor lehet online bankkártyás vásárlásra használni a bankkártyát, ha a vásárló beállítja az internetes biztonsági kódot.

Az internetes biztonsági kód szolgáltatást az OTP Bank ügyfelei bármikor aktiválhatják az internetbankban, a SmartBank mobilalkalmazáson keresztül vagy bármelyik OTP bankfiókban. A szolgáltatásra elegendő egyszer regisztrálni.

A szolgáltatás beállításának feltételei bankonként eltérhetnek.

Gazdaság

Megnyílt a Huawei webáruháza Magyarországon

Elindult a HUAWEI hazai online áruháza. Az új webáruház a Huawei teljes hazai termékpalettáját kínálja, okosórákat, audioeszközöket, táblagépeket, okostelefonokat és kiegészítőket, közvetlenül a gyártótól, gyártói garanciával és támogatással.

A Huawei webshop célja, hogy a hazai vásárlók közvetlenül a gyártótól, egy helyen szerezhessék be a legújabb termékeket, miközben teljes körű szolgáltatások teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá a vásárlást. A rendeléseket 1-3 munkanapon belül szállítják ki, a vásárlók igénybe vehetik a Huawei Support ügyféltámogatást, és 14 napon belül ingyenesen visszaküldhetik a megvásárolt terméket. Emellett egyes eszközökhöz kiterjesztett gyártói garancia és elvesztésvédelem is társul.

Exkluzív nyitási ajánlatok

A nyitási időszakban, 2025. szeptember 8. és október 31. között a vásárlók számos exkluzív ajánlattal találkozhatnak. Hírlevél-feliratkozás esetén automatikusan egy 20% kedvezményre jogosító kupont kaphatnak a látogatók, emellett a felhasználók részt vehetnek a Huawei nyereményjátékában is, amelyben a szerencsés nyertesek a megadott időszakban számos értékes nyereménnyel gazdagodhatnak, így például:

  • multiszenzoros ujjbegyes mérést kínáló WATCH 5,
  • vagy a vérnyomásmérő funkcióval ellátott WATCH D2 okosórát
  • vagy HUAWEI FreeClip fülhallgatóval,
  • vagy további, bármely Huawei termékre beváltható 25%-os kedvezménykuponnal gazdagodhatnak.

A sorsolás során a nyertes vásárlók szimbolikus, 1 forintos áron juthatnak hozzá a fenti Huawei termékekhez.

Mindemellett a promóció részeként a nyitási időszak minden rendelésére ingyenes DHL Express házhozszállítás jár, a viselhető okoseszközökhöz, táblagépekhez és okostelefonokhoz 12 hónapos gyártói garancia, a Huawei audio termékekhez pedig 12 hónapos elvesztésvédelem kapcsolódik.

A Huawei újonnan nyíló hivatalos online áruháza így a gyártó teljes hazai termékportfólióját közvetlenül elérhetővé teszi a fogyasztók számáravalamint olyan kiegészítők (például óraszíjak) és csomagok is kaphatók, amik más kereskedőnél nem. Ilyen csomag. a MatePad 11.5 tablet, amely kizárólag a HUAWEI webáruházában lesz elérhető csomagban billentyűzettel, illetve az M-Pencil tollra is nagyértékű kedvezményt kínál a gyártó.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Mesterséges intelligencia-kutatással növeli a képzési hatékonyságot a Kamara

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) munkájában a mesterséges intelligencia és ahhoz kapcsolódóan az oktatás is hangsúlyos szerepet kap.

A hatékonyság növelése érdekében a Nagy Elek vezetésével megújuló Kamara kérdőívvel térképezi fel a kis- és középvállalkozások tudását, hozzáállást és tapasztalatait a mesterséges intelligenciáról.

Az oktatás és a digitalizáció kiemelten fontos a vállalkozások működése során, mert a képzettebb, valamint a modern megoldásokat hatékonyan használó munkavállalók nagyobb hozzáadott érték előállítására képesek, illetve magasabb nyereség érhető el ott, ahol modern, innovatív megoldásokat alkalmaznak. A digitális fejlődést a kamara számos programja gyorsítja. Az intézkedések egyszerre kínálnak választ a rövid távú kihívásokra és alapozzák meg a magyar gazdaság hosszú távú versenyképességét, biztosítva, hogy a hazai vállalkozások tudásra, innovációra és együttműködésre építve aktív alakítói legyenek a jövő gazdaságának, miközben megőrzik hagyományos értékeinket.

A mesterséges intelligencia (MI) gyors fejlődése alapjaiban formálja át a vállalkozások működését és versenyképességét. Az MKIK ebben kiemelt szerepet vállal, hiszen megbízható információt és gyakorlati támogatást nyújt tagjai számára az új technológiák alkalmazásában. Ennek részeként tavasszal elindította a „Digitális Ébresztő!” című szemináriumsorozatot, amely kifejezetten a kis- és középvállalkozások számára kínál üzleti folyamatokban is hasznosítható megoldásokat Kerek István AI-szakértő irányításával. A program ősszel kibővítve, sorozatként folytatódik azzal a céllal, hogy tízezer vállalkozáshoz jusson el. Ezeken az eseményeken a szakértők akár egy nap alatt is kínálhatnak megoldásokat az egyes vállalkozások digitális kihívásaira.

A kis- és középvállalkozások tudását feltérképező felmérés eredményeinek feldolgozása után még relevánsabb és gyakorlatiasabb oktatást tud majd nyújtani a kkv-knak, amely után a vállalatok folyamatai gyorsabbá, pontosabbá és egyszerűbbé válhatnak az adatalapú döntési folyamatok révén. A kutatást ezen a linken (https://app.cooltool.com/psrv3dpztvn) lehet kitölteni.

Az MKIK a stratégiai együttműködés keretében már javasolta a kormánynak az áfa alanyi adómentességi határ többlépcsős emelését, amely szerint a következő három évben 20, 22, majd 24 millió forintra nőne a határ. A legkisebb vállalkozások érdekében az átalányadózók költséghányadának 40-ről 50 százalékra emelését, valamint a szociális hozzájárulási adó 112,5 százalékos szorzójának eltörlését is javasolt a Kamara, amely újabb konkrét ajánlások részletein dolgozik.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Fontos változások a FOXPOST működésében: megkezdődik a Z-BOX-ok integrációja

Ősszel megkezdődik a Packeta Z-BOX automaták integrálása a FOXPOST hálózatába.

Az első szakasz szeptember 8-án indul: ettől a naptól a FOXPOST hálózatában kétféle automata lesz elérhető. A már ismert érintőképernyős készülékek FOXPOST A-BOX néven működnek tovább, emellett megjelennek a Packeta rendszeréből ismert, gombos kezelőpanelű automaták, FOXPOST Z-BOX néven.

A két automatatípus egy hálózatban, egységes megjelenéssel működik, az eligazodást az automatákon elhelyezett A-BOX és Z-BOX logók segítik. A csomagátvétel mindkét automatánál ugyanúgy működik, de néhány dologban különböznek.

Az A-BOX automaták a FOXPOST-nál megszokott érintőképernyős felülettel működnek, csomagfeladáshoz nem szükséges előzetes regisztráció, a fizetés pedig POS-terminálon történik. A Z-BOX nyomógombos kezelőpanelt használ, csomagfeladáshoz online regisztráció kell, a fizetés pedig fizetési linken keresztül zajlik. A webshopokban külön jelölések mutatják, melyik típus milyen lehetőségeket kínál.

Az első lépésben 18 automata kerül telepítésre. Ezt követően néhány hetes tesztüzem indul, amely során a cég figyeli és értékeli a működési tapasztalatokat. A tesztidőszak után az idén összesen 139 FOXPOST Z-BOX automata kerül kihelyezésre új helyszínekre. A teljes Packeta-hálózat integrálása 2026-ban folytatódik.

A változásokkal együtt megújul az automata-kereső modul és az adatkapcsolati rendszer (widget/JSON). Az új rendszer pontosabb, valós idejű telítettségi adatokat mutat, így a felhasználók könnyebben választhatják ki a legszabadabb automatát.

A FOXPOST pontos, részletes tájékoztatással segíti a felhasználókat, a webshopokat és a webáruházmotor-fejlesztőket az átállásban. Az elérhető információk között szerepelnek az automaták használatát bemutató leírások, a különböző típusok funkcióit összehasonlító anyagok, valamint az integrációhoz szükséges technikai útmutatók is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss