Gazdaság

A Bosch 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket

A mobilitási üzletág ismét gyorsabban nő a piacnál

A Bosch az összes többi piaci szereplőnél nagyobb szaktudással rendelkezik és élen jár az elektromobilitás területén.

 A vállalat 2018 eleje óta mintegy 13 milliárd euró összegben kapott elektromobilitási megrendeléseket, többek között személygépkocsik és könnyű teherautók akkumulátoros erőátviteli rendszereire vonatkozó gyártási projekteket. E sikeres megrendeléseknek és saját innovatív erejének köszönhetően a Bosch a jelenlegi nehéz körülmények között is tartja pozícióját. 2019-ben a mobilitási megoldások üzleti szektor ismét gyorsabban fejlődik, mint a globális autógyártás. A piacon jelenleg érezhető komoly visszaesési trend ellenére a szektor üzemi eredményei alig maradnak majd el a tavalyi szinttől.

„A mobilitás átalakulása kihívásokkal jár, de lehetőségeket is kínál. Ezeket akarjuk megragadni”

– mondta Dr. Volkmar Denner, a Bosch igazgatótanácsának elnöke. Technológiai szempontból a Bosch nyitottan közelít a jövő mobilitásához. Egyidejűleg végzi a hagyományos erőátviteli rendszerek további finomítását és a villamosítás felgyorsítását. Emellett a vállalat azon dolgozik, hogy a mobilitás automatizált, hálózatba kapcsolt és személyre szabott legyen. Ennek egyik kulcsát az elektronika és a szoftverek jelentik. A vállalat mobilitási részlege jelenleg mintegy 14 ezer szoftvermérnököt foglalkoztat, a szoftveres szaktudásra fordított éves kiadása pedig eléri a 3 milliárd eurót. A Bosch célja a környezetbarát mobilitás elérése és annak biztosítása, hogy a mobilitás mindenki számára elérhető legyen.

„A Bosch klímabaráttá és megfizethetővé teszi a mobilitást”

– szögezte le Denner.

Hatékony hajtásláncok: a belső égésű motoroktól az üzemanyagcellákig

A Bosch élen jár az éghajlatvédelem terén – és nem csupán azzal, hogy a jövő évtől kezdve a világon az összes telephelyét karbonsemlegessé teszi.

„Elkötelezetten dolgozunk olyan mobilitási megoldások kialakításán, amelyek nem gyakorolnak érzékelhető negatív hatást az éghajlatra és a levegőminőségre”

– tette hozzá Denner. A vállalat évente mintegy 400 millió eurót fektet a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitásba. Az elektromobilitás terén a Bosch más vállalatoknál szélesebb kínálattal rendelkezik már ma – a kerékpároktól a teherautókig, valamint a 48 voltos enyhe hibridtől a teljesen elektromos hajtásláncig. A Bosch piacvezető szerepet kíván betölteni a 48 voltos akkumulátorával, és a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) kínai céggel már kötött is egy hosszú távú együttműködési megállapodást az ehhez szánt akkumulátorcellák gyártására. A Bosch az év elején még azt prognosztizálta, hogy a személygépkocsik és kishaszonjárművek elektromobilitási komponenseivel és rendszereivel szerzett árbevétele 2025-re eléri majd az ötmilliárd eurót. A vállalat azonban most már ennél is nagyobb forgalomra számít.

„Mindegy, hogy a károsanyag-kibocsátástól mentes mobilitást milyen technológiával valósítjuk meg, a piaccal el is kell azt fogadtatnunk. Ezt pedig csak megfizethető megoldásokkal érhetjük el. Ha nem ilyeneket kínálunk, nem tudunk majd segíteni az éghajlatváltozás megállításában”

– mondta Denner. A Bosch az üzemanyagcellák tömeggyártásra kifejlesztésén is dolgozik, és ezt követően megkezdi azok gyártását is. A méretgazdaságosság is segíti majd ennek a ma még mindig drága technológiának a költséghatékony előállítását.

„A Bosch megfizethetővé teszi az alternatív hajtásláncokat”

– jelentette ki Denner.

Új technológia: kevesebb részecske, kevesebb fékpor

Az új járművek háromnegyedében 2030-ban még mindig találunk majd hagyományos belső égésű motort is. Ezek egy része 48 voltos elektromos támogatással vagy hálózatról is tölthető hibrid hajtáslánccal működik majd. A Bosch ezért a dízelmotoroké mellett a benzinmotorok hatékonyságát is folyamatosan fokozza. Legújabb fejlesztéseinek eredményeként, a motor belső módosításai és korszerű kipufogógáz-utánkezelés alkalmazásával a benzinmotorok részecskekibocsátása az Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási szabvány határértékét 70 százalékkal múlja alul még valós vezetési körülmények között is. A Bosch a fékezésből származó részecskekibocsátást is minimálisra kívánja csökkenteni. A kapcsolódó fejlesztések közé tartozik az iDisc féktárcsa – használatával a hagyományos tárcsáknál megszokott mennyiségű fékpornak csupán 10 százaléka keletkezik. Másik ilyen megoldás a Bosch energia-visszatápláló fékrendszere, amely a villamosított járművek esetében több mint 95 százalékkal képes csökkenteni a fékpor mennyiségét.

Mérföldkő: első ízben kapott jóváhagyást a 4. szint

A Bosch az automatizált vezetés terén is komoly üzleti sikerről számolhat be. Ennek alapját a vezetéstámogató rendszerek biztosítják. Idén a Bosch 12 százalékos növekedést és 2 milliárd euró árbevételt realizál ezen a téren. 2022-ig a Bosch 4 milliárd eurót fektet az automatizált vezetés következő szintjeibe. Az amerikai és ázsiai piacok számára a Bosch jelenleg olyan második szintű rendszereket fejleszt, amelyek segítségével az autópályán haladó vezető leveheti kezét a kormányról. Németországban nemrégiben a világon elsőként kapott jóváhagyást a Bosch és a Daimler negyedik szintű rendszere – a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában működő automata parkolórendszer. Az automatizált parkolószolgáltatás ezzel túljutott a prototípus fázison. A várakozások szerint 2021 végére további egy tucat parkolóházban vezetik majd be az automata parkolómegoldást.

Személyre szabott mobilitás: ingajárat szolgáltatások és gördülőképes váz

A mobilitási iparágban zajló átmenet új piaci szereplők megjelenését eredményezi, akikkel a Bosch is felveszi a kapcsolatot. A vállalat együttműködik például a DiDi, Lyft és Uber cégekkel, vagyis azzal a három legnagyobb ride-hailing fuvarközvetítő szolgáltatóval, amelyek ma már több mint napi 50 millió fuvart szerveznek a világon. A vezető kínai mobilitási szolgáltatóként ismert DiDi a Bosch felhőalapú szolgáltatása útján növeli a járműveiben lévő akkumulátorok élettartamát.

A fentiekhez hasonló mobilitási szolgáltatók a jövőben egyre több ingajáratot fognak használni a személyre szabott mobilitás iránti igények kielégítéséhez. A várakozások szerint 2025-ben már több mint 2,5 millió ingajárat közlekedik majd a világ útjain. A villamosítás, az automatizálás, a hálózatba kapcsoltság területén nyújtott, és a személyre szabott megoldásaival a Bosch ezeket a maximális kényelmet és biztonságot kínáló fuvarközvetítési szolgáltatásokat kívánja segíteni. Az említett ingajáratok alváza gördülőképes vázat, vagyis olyan menetkész, modulszerű platformot jelenthet, amely rugalmasan használható különböző karosszéria-kialakításokhoz. Ezen a téren a Bosch az év elején szövetségre lépett a Benteler nevű gépjárműipari és alvázgyártó vállalattal. Első ügyfélként az Automobil Pininfarina használja majd a gördülőképes vázat saját járműveihez, továbbá a váz viszonteladójaként is közreműködik.

Gazdaság

Rekord a Balatonon: akár már 3,2 millió egy újlakás négyzetmétere

balaton

Változatlanul Siófok az új építésű lakást vásárlók kedvence a Balaton-parton, amit az áremelkedés sem tört meg.

Az Otthon Centrum mérése szerint a tóparton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések újépítésű projektjei között. A rekorder egy fővároshoz közeli község, 3,2 millió forintos négyzetméterárral.

„Jellemzően az ingatlan vízparttól, illetve fővárostól való távolsága a két legmeghatározóbb tényező egy nyaraló árának alakulása során,”

– összegezte a Balaton-parti ingatlanpiac érték befolyásoló tényezőit Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója.

A legnépszerűbb hazai nyaralóövezetben 65 projektben összesen 2500 lakás épül, ezeknek nagyjából a fele érhető el jelenleg. A projektek kínálati fajlagos átlagára 1,81 millió forint négyzetméterenként – jegyezte meg a cég vezérigazgatója, aki arról is beszámolt, hogy a projektszámok ugyan megegyeznek az előző negyedéves értékkel, ám jelenleg 7 százalékkal kevesebb lakás épül. A kínálati négyzetméterárról szólva Kosztolánczy György elmondta, hogy már 1,8 százalékkal magasabb a téli átlagnál. Az év első negyedévében öt projekt 85 lakása jelent meg az online térben, ami ugyancsak több az előző negyedév 3 projektjének 35 lakásánál.

A legtöbb projekt és lakás Siófokon épül: a balatoni új építésű lakások nagyjából harmada köthető a tópart legnagyobb városához, ahol 19 projektben 740 lakás kivitelezése kezdődött el. Siófokon átlagosan 2,1 millió forintért kínálják az új lakások négyzetméterét, ami 2,8 százalékkal múlja felül az előző negyedéves értéket, a többi balatoni projekt átlag értékénél pedig már 15,9 százalékkal magasabb ez az ár. Siófok után kilenc projekttel Balatonlelle a legnépszerűbb, míg Balatonfüreden, Balatonszemesen, Keszthelyen és Zamárdiban négy-négy projekt van folyamatban. A tóparti települések felén, összesen 19 helyen van aktív beruházás.

Az épülő lakások számában szintén Siófok az első (740), majd Balatonszemes következik (~350), ahol egyetlen projektben a tóparti települések legnagyobb beruházása indult el (153 lakással). Keszthely is aktív (263), de a projektekben bővelkedő Balatonlelle sem sokkal maradt el az épülő lakások számában (218).

A szakember kiemelte, hogy a legolcsóbb és a legdrágább település átlagos kínálati négyzetméterára között háromszoros a különbség:

„Talán még soha nem nyílt ennyire szét az árolló”

– kommentálta a vezérigazgató a négyzetméterenkénti átlagot. A legolcsóbb város Balatonfüred 1,18 millió forinttal, amelyet Badacsonytomaj 1,2, Fonyód 1,44 millió forinttal követ.

A tópart legdrágább települése Balatonakarattya, ahol az új építésű lakások négyzetméterét átlagosan 3,2 millió forintért kínálják a fejlesztők. Ezzel Akarattya jócskán lekörözte a második Zamárdit (2,24) és a harmadik Alsóörsöt (2,14 millió forint). A legtöbb településen 1,5–2,0 millió forint közötti sávban mozog egy négyzetméter fajlagos átlagára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Tovább erősíti regionális szerepét a piacvezető villamossági cég

Székesfehérváron második telephelyét nyitotta meg 2024. április 24-én a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság.

Az évi nettó 40 milliárd forintot meghaladó árbevételű, piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik. A közel 500 főt foglalkoztató, immár 39 telephellyel és webáruházzal is rendelkező vállalat a jövőben még markánsabb szerepet kíván betölteni a régió vállalkozásainak életében.

Az ipari szereplők szolgálatában

Magyarország elsőszámú villamossági kis- és nagykereskedése, a magyar és nemzetközi viszonylatban is jelentős eredményeket felmutató Daniella Villamosság második székesfehérvári telephelyének 50 millió forintos árukészlete, neves stratégiai beszállítók, úgy, mint a Schneider, a Siemens, a WAGO, a Phoenix Contact, a Weidemüller, az ELKO EP támogatásával áll az ipari partnerek rendelkezésére.

A lokáció más vevőszegmenst szólít meg, mint a nyüzsgő belvároshoz közeli B2C kereskedés. A mindössze négy hónap alatt kialakított új egység – a célcsoport összetett igényeire figyelemmel – az általános villanyszerelési termékek kereskedelme mellett tanácsadói, mérnöki, tervezési és automatizálási feladatokra is felkészült. A Daniella Villamosság Ipari Divíziója műszaki javaslatokkal, megoldásokkal, termékspecifikációk kidolgozásával is támogatja az értékesítést. A cég a régióban, megerősített személyes jelenlétével, rendkívül széles kapcsolati tőkével kívánja hangsúlyozni a vármegye gazdasági fejlődése iránti elköteleződését.

Az innovatív vállalatcsoport magas minőségű kiszolgálással fokozza az ügyfélélményt

A vállalat országos lefedettséget megcélzó hosszútávú stratégiai elképzelése 2024 április 24-én következő szintre lépett azáltal, hogy megnyitotta második üzletét Székesfehérváron. A közel 500 m2 alapterületű, 3000-3500 db, az ipari vállalkozások igényeire specializálódott, azonnal elérhető termékkel rendelkező telephely a Videoton Ipari Parkhoz közel található. A hazai villamossági piac legmodernebb robotizált nagytarcsai központi raktárában pedig további 250 000 db tétel áll az ügyfelek rendelkezésre, melyet akár másnapi kiszállítással biztosítanak a Fejér vármegyei üzletben vásárlók számára is.

„A nagy múltú családi vállalkozás és az ipari szereplők vállalatirányítási rendszereinek összekapcsolása lehetővé teszi a logisztikai, a beszerzési, az anyaggazdálkodási folyamatok összefűzését. Ezáltal szorosabb technológiai és stratégiai összefonódások jönnek létre az üzleti partnerek között.”

– hangsúlyozta Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezető igazgatója.

A cég központi értéke az emberi erőforrás

Az országos lefedettségű vállalat sikeres működésének fontos összetevője a tudásbázis megőrzése, a vevők legjobb kiszolgálása, a stabilitás, illetve a munkahelyek megtartása a családias értékrend megőrzése mellett. A második székesfehérvári telephely megnyitása további 5 munkahelyet teremtett, ezzel már 8 főre növelve a közvetlenül kiszolgáló egységekben dolgozók számát. Rajtuk kívül két területi képviselő aktív munkája is hozzájárul a partneri kapcsolatok ápolásához és kiépítéséhez.

Székesfehérvár és a Daniella Villamosság kapcsolata példaértékű

„Örömmel üdvözlöm, hogy a magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Daniella Villamosság második kereskedelmi egységét nyitotta meg Székesfehérváron. Egy új telephelyének létrejötte mindig nagy jelentőségű mind a beruházó, mind pedig a befogadó város életében. Együttműködésünk példaértékű, ami – reméljük – további cégek számára is vonzóvá teszi a vármegyeszékhelyt.”

– emelte ki beszédében dr. Cser-Palkovics András, Székesfehérvár polgármestere.

Felvillanyozzák a várost

„Arra törekszünk, hogy a cég ne csak egy elszigetelt kereskedelmi egységként működjön a városban. Elkötelezettek vagyunk a régió fejlődésének irányába, ezért üzleti magatartásunkat a városi szereplők lüktetéséhez és elképzeléseihez igazítjuk. Közös projektek megvalósításában gondolkozunk az oktatás, a kultúra és a sport területén. Számunkra fontos, ahol befogadó közösséget találtunk, ott együtt nagyszerűt és jót tegyünk.”

– emelte ki Barabás Borbála, a Daniella Villamosság stratégiai fejlesztési vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A CIB Bank a Kyndrylt választotta hitelezési platformja modernizálására

kyndryl

A Kyndryl (NYSE: KD), a világ legnagyobb IT infrastruktúra-szolgáltatója és a CIB Bank, Magyarország egyik legnagyobb kereskedelmi bankja ma bejelentette, hogy a Kyndryl támogatta a bankot alkalmazásai modernizálásában és fedezetlen hitelezéssel kapcsolatos munkafolyamatai átalakításában.

Ennek eredményeként a CIB Bank – a fogyasztói hitelek feldolgozására szolgáló modern és automatizált rendszer bevezetésével – tovább egyszerűsíti hitelezési folyamatát, nagyobb hatékonyságot és jelentős költségmegtakarítást érhet el.

Az 1979-ben alapított CIB Bank az Intesa Sanpaolo Csoport tagjaként közel 455 000 ügyfelet szolgál ki. A technológiai innovációk által irányított, gyorsan fejlődő pénzügyi szektorhoz igazodva a CIB Bank élvonalbeli technológiai integrációval alkalmazkodik a digitális bankolás korszakához, amelyet az ügyfelek rugalmasság és zökkenőmentesség iránti igénye vezérel.

A CIB Bank ügyfélközpontú megoldásokra törekszik, célja, hogy egyensúlyt teremtsen a versenyképesség és a szabályozási megfelelés között, bizalmat és biztonságot nyújtson egy dinamikusan változó piacon. Ennek érdekében bízta meg a Kyndrylt egy informatikai modernizációs projekt megvalósításával, melynek célja a bank fedezetlen hitelekkel kapcsolatos munkafolyamatainak átalakítása, a kisvállalkozói hitelezési szolgáltatás felhasználói felületének frissítése, valamint a jelzáloghiteleket és kisvállalkozásokat kezelő platform korszerűsítése. A projekt során jelentősen átalakították a CIB Bank hitelkártyák, folyószámlahitelek és személyi kölcsönkérelmek kezelésére szolgáló folyamatát, egyszerűsítették a programkódokat, újratervezték az üzleti műveleteket, miközben az alaptechnológiát változatlanul hagyták.

„Nagyon örülünk, hogy a Kyndryl partnerünk ebben a projektben”

– mondta Sante Cusimano, a CIB Bank működésirányítás vezérigazgató-helyettese.

„A Kyndryl alkalmazásfejlesztés és működési támogatás terén szerzett szakértelme segítségével modernizáltuk hitelezési folyamatainkat, fejlesztettük belső képességeinket, személyre szabottabb és hatékonyabb szolgáltatást nyújtunk ügyfeleinknek.”

„A Kyndryl büszke arra, hogy együttműködhet a CIB Bankkal ebben a modernizációs projektben. Jelentős mérföldkő számunkra, hogy a hagyományos IT szolgáltatói szerepkörünkön túllépve megbízható üzletialkalmazás-szolgáltatóvá váltunk”

– mondta Marosvári Tamás Bence, a Kyndryl Magyarország üzleti folyamatok tanácsadásáért felelős vezetője.

„Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink elvárásait felülmúló megoldásokat nyújtsunk.”

A projekt központi eleme a Kyndryl átfogó szolgáltatásainak integrálása volt, amely lehetővé tette a bank hitelezési munkafolyamatainak és rendszereinek teljeskörű átalakítását.  A Kyndryl az alkalmazási rétegtől az infrastruktúráig mindent modernizált, és már üzemelteti is az eszközöket és alkalmazásokat.

A fejlesztések jelentősen javították a CIB Bank hatékonyságát, így a bank még rugalmasabban képes reagálni a piaci és üzleti változásokra. A termékfejlesztés ésszerűsítésével a CIB Bank felgyorsította az innovációt, és csökkentette a piacra vezetési időt. A hitelezési folyamatok egyetlen platformon történő központosítása csökkentette a működési költségeket a technológiai infrastruktúra egyszerűsítésével, valamint a műveletek és a támogatás konszolidálásával.

A minőségellenőrzéssel ellátott üzemeltetési és támogatási modell bevezetése lehetővé teszi, hogy a CIB Bank szükség szerint módosítsa az alkalmazás egyes összetevőit. Az új rendszernek köszönhetően a hitelügyintézők már kevesebb időt töltenek az adatbeviteli rendellenességek javításával és a belső hibák miatt elutasított kérelmek kezelésével. Ez a munkatársak elégedettségét is növeli.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss