Gazdaság

Az autókat, a munkagépeket és a babakocsikat is hálózatba kapcsolja a Bosch Internet of Things (IoT) Suite rendszere

A jövőben jelentősen bővül az IoT edge-funkciók és a mesterséges intelligencia (MI) jelentősége

Mi a közös az autókban, a munkagépekben, az energiaszolgáltató adatplatformjában és a babakocsikban?

Mindegyik esetben a hálózati kapcsolatok alapja a Bosch leányvállalatának fő terméke, a Bosch IoT Suite. A Bosch.IO a kiskereskedelem, az energiaipar, az építőipar, a gyártás, a fogyasztási cikkek, a mezőgazdaság és a mobilitás szakterületein már több mint 250, a dolgok internetéhez (IoT) kapcsolódó projekt során alkalmazta ügyfeleivel közösen IoT-platformját.

„A Bosch.IO projektjei jól mutatják a skálázható és a biztonságos IoT megoldások fejlesztését a felhőszolgáltatások és a Bosch IoT Suite segítségével”

– hangsúlyozta Dr. Stefan Ferber, a Bosch.IO egyik vezetője. Az ügyfelek által kiválasztott Bosch IoT Suite szolgáltatásokat abba a felhőkörnyezetbe integrálják, amelyet az ügyfelek a projektjeikhez választanak.

Sokoldalú és jól működő

A Bosch IoT Suite a Daimler autógyártó vezeték nélküli (Over-the-Air) frissítéseinek alapvető eleme. Mintegy négymillió autótulajdonos már mobilhálózaton keresztül, kényelmesen és biztonságosan kapja meg járműve szoftvereinek új verzióit, például a szórakoztató elektronikai rendszer frissítéseit. Ez azt jelenti, hogy a szoftverfrissítés elvégzéséhez nem is kell márkaszervizt felkeresni, mert a vezeték nélküli frissítések fogadó-/járműoldali kommunikációs csomópontjaként a Bosch IoT Suite szolgál.

Az Emmaljunga svéd babakocsigyártó számára fejlesztett ki a Bosch széleskörű kényelmi és biztonsági funkciókat kínáló segédrendszert. Az eStroller a babakocsi mozgatását könnyítő és annak fékezését segítő funkciót kínál, ami összekapcsolható egy okostelefon-alkalmazással is. A Bosch IoT Suite platformjára épülő mobilapplikáció emellett további szolgáltatásokat, például riasztási funkciót is kínál felhasználóknak.

Az EWE energiaszolgáltató az energiafogyasztási adatok hatékony kezelésére alkalmazza a Bosch IoT Suite platformot. Az adatok például a fogyasztás elemzésére is felhasználhatók. Emellett pedig részletes és egyértelmű információt nyújthatnak a háztartás legtöbb villamosenergiát fogyasztó berendezéseiről, ezzel is segítve az energiatakarékos működést.

A Bosch IoT Suite rendszerét nemcsak olyan ügyfelek használják, mint a Daimler, az Emmaljunga és az EWE, hanem a megoldás a Bosch IoT központi szoftverplatformjaként is szolgál. Az IoT Suite köti össze például a Bosch Building Technologies intelligens kameráit a felhővel és a központi hálózattal. Ez a kapcsolat a kamerák teljes életciklusa során költséghatékony működést kínál, valamint kiváló lehetőség az eszközök szoftverfrissítésére.

A Bosch Rexroth hajtás- és szabályzástechnikára szakosodott leányvállalata munkagépek számára kifejlesztett BODAS Connect rendszeréhez használta fel a Bosch IoT Suite platformot. A rendszer segítségével – nyílt és igény szerint méretezhető end-to-end connectivity-megoldásként – könnyen elérhetők lesznek a gépek adatai. Az értékesítés utáni szolgáltatások, például a szoftverfrissítések, gombnyomásra végezhetők el, akár helyszíni segítség nélkül is. A kommunális és mezőgazdasági járműveket gyártó Reform például szintén a BODAS Connect alkalmazást használja, hogy a lehető leggyorsabban észleljék a munkagépek esetleges meghibásodását és a hiba elhárítására is mihamarabb sor kerülhessen.

Középpontban az ún. edge computing és a mesterséges intelligencia

A Bosch IoT Suite már több mint tízmillió érzékelőt, hálózati eszközt, valamint gépet köt össze a felhasználókkal és vállalati rendszerekkel. Mivel a Bosch IoT-megoldásai a mesterséges intelligencia kínálta megoldásokkal (MI) egészülnek ki, ezek a rendszerek egyre intelligensebbé válnak. A Bosch a mesterséges intelligencia és a dolgok internete (IoT) segítségével kívánja könnyebbé és a lehető legbiztonságosabbá tenni a mindennapokat. Az ún. edge computing eszközök közvetlen felhőkapcsolata mellett egyre több felhasználás esetében kínál jelentős előnyöket. Az ún. edge device olyan internetre csatlakozó eszköz, amely helyben is fel tudja dolgozni adatait, azaz kevesebbet kell közülük a felhőbe továbbítania, így a teljes hálózat IT erőforrásait hatékonyabban lehet használni. Emellett a helyi adatfeldolgozásra épülő logika révén ezek az eszközök gyorsabban és automatikusan reagálhatnak az eseményekre.

„Több mint 33 ezer ún. edge device kompatibilis már a Bosch IoT Suite programmal és csatlakozhat számos protokoll révén helyi szinten, valamint az interneten keresztül is a hálózathoz”

– emelte ki Dr. Stefan Ferber.

A Bosch.IO a jövőben olyan előre konfigurált szolgáltatáscsomagokra is összpontosít, amelyek az IoT-megoldások hatékonyabb kivitelezését teszik lehetővé az ügyfelek számára.  A szolgáltatáscsomagok a Bosch IoT Suite különböző szervizmoduljait tartalmazzák. Az egyik ilyen modul a Bosch IoT Hub, amely skálázható szolgáltatást valósít meg az ún. edge eszközök hálózati átjárón keresztüli csatlakoztatásához a Bosch IoT Suite felé, szabványos és ügyfélspecifikus protokollok segítségével támogatva a kapcsolatot.

„Új kínálatunkkal az ügyfelek a készüléktől egészen a felhőig megvalósíthatják új, integrált IoT-alkalmazásaikat”

– mondta Dr. Stefan Ferber.

Az elemzők pozitívan értékelték

A Bosch IoT Suite egy nyílt forráskódú (Open Source) szoftverre épül, amelyet a Bosch és más vállalatok szakemberei közösen, az Eclipse IoT Working Group keretei között fejlesztenek.  Az IT-cégek vezető független európai kutató- és tanácsadó vállalata, a Teknowlogy Csoport tagjaként működő PAC, legutóbbi jelentésében a nyílt forráskódú dolgok internete platformjai között kategóriája legjobbjaként értékelte a Bosch IoT Suite rendszerét.

„Nagyon örülünk a Bosch IoT Suite kiváló minősítésének”

– jelentette ki Dr. Stefan Ferber.

„Középtávon az IoT-platformok piacának konszolidációjára számítunk. A becsült három-öt meghatározó platform közül az egyik nyílt forráskódú lesz.”

Gazdaság

Intelligens világításvezérlést kaptak a francia Lidl-üzletek

IoT világítási megoldásokkal teszik fenntarthatóbbá a működésüket.

Felére csökkentette egyes üzleteinek világításból adódó energiafogyasztását a Lidl Franciaországban. A kiskereskedelmi üzletlánc a Siemens francia vállalatát választotta partnernek, hogy az elmúlt három évben együttműködve 13 bolt és két logisztikai üzem energiahatékonyságát javítsák.

Többfunkciós IoT-szenzorokat szereltek fel az érintett épületekben, amelyek valós idejű adatokat továbbítanak a világításvezérlő rendszer számára, például egy-egy terület hőmérsékletéről, a napsugárzás mértékéről, valamint az adott részlegen történő mozgásokról. Ezek alapján a szoftver képes dinamikusan optimalizálni a fényszinteket, és lekapcsolni a lámpákat a nem használt területeken.

A felhasználói igényeket akár előjelezni is képes, intelligens világításvezérlés emellett segít az üzemeltetőknek feltérképezni a vásárlói szokásokat, még kényelmesebbé téve így a vásárlást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Használt házat a legnehezebb eladni

Használt

Az emelkedő tranzakciószám ellenére is nő a forgási idő, vagyis az ingatlanok mindhárom lakástípus esetében a korábbinál hosszabb időt töltenek a piacon, ami a vevők kivárásával magyarázható, mutatott rá Kosztolánczy György az Otthon Centrum vezérigazgatója az első negyedév egyik tanulságára. 

Lassult az év első negyedévében az ingatlanpiac tempója – ismertette az Otthon Centrum legfrissebb felmérését Kosztolánczy György, aki arról is beszámolt, hogy mindhárom használt lakástípus esetében nőtt a forgási idő, vagyis az ingatlanok az előző mérés adataihoz képest hosszabb idő után találnak vevőre. Nem csak az idő, de a különbség is nőtt az ingatlantípusok között: továbbra is panelt lehet a leggyorsabban eladni és itt nőtt legkevésbé a forgási idő, míg az eddig is a leghosszabb ideig piacon lévő családi házak esetében nőtt leginkább az értékesítési idő.

Az év első három hónapjának statisztikái alapján a panelek átlagosan 97 napot töltenek a piacon az eladásig, ami két nappal hosszabb az előző negyedévben mért országos átlagnál. Bár Budán néhány nappal csökkent ez az érték, a legtöbb térségben nőtt a forgási idő: a panelpiac Budapesten a legaktívabb, a leginkább pörgő Budán és a külső pesti kerületekben, ahol 86 nap az átlag érték, míg a belvárosban mért 99 nap lényegében az országos átlaggal megegyező. A régióközpontokban, valamint Pest vármegyében 102 nap, a többi megyei jogú városban 108 nap az értékesítési átlag, míg a kisebb városokban már a négy hónapot is meghaladja a piacon töltött idő.

A társasházi lakások átlagos értékesítési ideje idén 120 nap, ami egy héttel hosszabb az előző negyedévi átlag értéknél. A legtöbb térségben szintén nőtt az értékesítési idő, egyedül a régióközpontokban tapasztalható megközelítőleg kéthetes csökkenés. Csak a nagyobb városokat jellemzik az átlagnál jobb értékek: Budán és a hat régióközpontban a legkedvezőbb a helyzet 105 nappal, de a belvárosi 115 napos átlag szintén kedvezőnek mondható. A többi vidéki városban és a külső pesti kerületekben 130 nap, Pest vármegyében 150 nap kell az eladáshoz.

A használt házak országos átlagban már 185 napig vannak a piacon, ami az előző negyedévi átlag értéknél 30 nappal hosszabb idő. Ebben a szegmensben is a budai kerületeké a legkedvezőbb átlag 160 nappal, míg a hatrégió központ 166 nappal a második. A többi településtípus között nem kiugróak a különbségek: a községekben 175, Pest vármegyében és a megyei jogú városokban 190, a kisebb városokban 195, a külső pesti kerületekben pedig 200 nap az átlagos értékesítési idő.

A szakember elmondta, noha az értékesítési idő növekvő trendje idén sem tört meg, az év második felében előreláthatólag kevesebb idő kell majd az értékesítéshez. A piacon a növekvő tranzakciószámok ellenére is még mindig sokan kivárnak a vásárlással, ami az egyre kedvezőbb lakáshitel kamatokkal, valamint a nemrégiben meghirdetett otthonfelújítási program közeljövőben elérhető kedvezményeivel is magyarázható.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója

A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában.

A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.

A Randstad Hungary idén is díjazta az ország legvonzóbb munkahelyeit. A Randstad Employer Brand kutatás keretében a legnépszerűbb munkáltatók mellett számos izgalmas, a munkavállalók attitűdjeit, motivációit felmérő kérdésre is választ keresett a vállalat.

A Randstad a legfontosabb iparágakra lebontva külön is vizsgálta, hogy melyek hazánk legvonzóbb munkahelyei. A budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 770 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató Lufthansa Systems Hungária a munkavállalók véleménye alapján 2024-ben elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkaadója díjat az IT kategóriában. A Randstad kutatásából továbbá az is kiderült, hogy a munkavállalók szerint 2024-ben is az IT a legvonzóbb szektor Magyarországon.

A Lufthansa Csoporthoz tartozó Lufthansa Systems légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik, innovatív szoftvertermékeinek köszönhetően a légiközlekedési informatika egyik meghatározó szereplője.

„Rendkívül megtisztelő számunkra, hogy elnyertük a legvonzóbb munkahelyeknek odaítélt Randstad-különdíjat az IT kategóriában. Az elismerés kiváló visszaigazolás a munkavállalók részéről, mely azt jelzi, hogy az izgalmas és sokszínű szakmai munka mellett támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkahelyi légkört biztosítunk kollégáink számára. Az IT szektor világszinten az egyik leggyorsabban fejlődő és egyre nagyobb súllyal bíró iparág, nagy verseny folyik a tehetségek bevonzásáért és megtartásért is. Éppen ezért folyamatosan törekszünk arra, hogy attraktív és támogató munkahelyet alakítsunk ki, segítve a kollégák szakmai fejlődését és a munka-magánélet egyensúly fenntartását”

– mondta el Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.

A Randstad friss Employer Brand kutatása rávilágított, hogy 2024-ben a magyar munkavállalók továbbra is a vonzó munkabért és juttatási csomagot tartják a legfontosabb tényezőnek munkahelyválasztáskor. Emellett kiemelkedő jelentőséggel bír a munkahelyi légkör minősége, beleértve a kollégákkal és a vezetőkkel való kapcsolatot. Szintén fontos szempont a munkáltató pénzügyi stabilitása, és az, hogy lehetőséget biztosít-e a munka és magánélet megfelelő egyensúlyának megteremtésére.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss