Gazdaság

A járványhelyzet növelte a magyar cégek informatikai fejlettségét

Az online megbeszélések kinyitották a kaput a további digitális fejlesztések előtt is

A hatékony online munkaszervezés során kedvező tapasztalatokat gyűjtő magyar vállalkozások sokkal nyitottabbá váltak a további digitális fejlesztések iránt is – derült ki a felhő alapú szolgáltatások közvetítésével foglalkozó Kvazar.cloud friss villámkutatásából.

Az országosan több mint 500 viszonteladó partnert kiszolgáló cég által gyűjtött visszajelzések alapján a Microsoft Teams platformján elérhető funkciók hosszú távon is beépültek az üzletmenetbe. A kutatásban résztvevő cégek kiemelték, hogy az online eszközöknek köszönhetően könnyebben tudják tartani a kapcsolatot a kollégák, nőtt a munkaszervezés hatékonysága és átláthatóbbá vált a feladatok kezelése is.

A magyar vállalkozások csaknem fele érintett

Egy friss felmérés alapján a koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzetben a magyar cégek 45 százaléka vezetett be valamilyen újítást a belső kommunikáció támogatására. A Trenkwalder mintegy 150 vállalkozást felölelő kutatásának eredménye szerint a cégek különösen a távmunka általánossá válása miatt bevezetett online megbeszélések területén zajlottak jelentősebb változások. A cégek döntő többsége a Skype és a Microsoft Teams platformját választotta az online megbeszélések szinterének, és csak 15 százalék használta a Facebook vagy a Messenger felületét a vállalati ügyek intézéséhez.

A Teams ajtót nyitott a többieknek is

A Microsoft Teams bevezetése mellett döntő vállalkozások közül a Kvazar.cloud kiegészítő villámkutatásában résztvevő cégvezetők egy 1-10-es skálán értékelték az egyes állításokat attól függően, hogy azok mennyire igazak az ő esetükben. Az első kérdésben 7,3-as szinten tartották helytállónak azt, hogy a Teams használata növelte a hatékonyságot a cégben. A válaszadók jelentős többsége (7,9-es érték) értett egyet azzal, hogy a kapcsolattartás ebben a formában könnyebb, mint nélküle. A mindennapi kommunikáció megkönnyítésével a projektek és feladatok kezelése is átláthatóbbá vált a vezetők szerint (7,1-es átlag). Ennél is jobb eredményt, 7,8-as mutatót ért el az az állítás, hogy az irodai visszatérést követően is a cég szerves része maradt a Teams. Így nem meglepő, hogy a cégvezetők általában (7-es érték) egyetértenek azzal, hogy a pozitív tapasztalatnak köszönhetően más digitális megoldások felé is nyitottabbá váltak.

Digitális fejlesztéseket csak ésszerűen és biztonságosan – figyelmeztet a szakértő

A Kvazar.cloud villámkutatásának eredményei rámutattak, hogy a veszélyhelyzetben bizonyított eszközök rengeteg cégnél maradandóan is beépülnek az üzletmenetbe.

A járványhelyzet számos vállalatnál rávilágított, hogy az eddig sokszor csak egy kézlegyintéssel elintézett digitalizáció mennyire kritikus terület akkor, ha hirtelen egy nagyon bizonytalan, gyorsan változó környezetbe kerül a cég, és egyik napról a másikra kell gyökeresen megváltoztatni például a munkavégzés helyét és módját.”

– mondta Iván László, a villámkutatást szervező Kvazar.cloud cégvezetője. A további fejlesztésekhez azonban érdemes szakértő partner segítségét kérni, hiszen ezen a területen általában hiányos ismeretekkel rendelkeznek a belső munkatársak és a vezetők is más feladatokkal vannak elfoglalva.

„Az előrelátó cégvezetők most azon munkálkodnak, hogy változástűrő működési modellt, informatikai környezetet honosítsanak meg a vállalatuknál. Ehhez célszerű egy felkészült, a felhőtechnológiák terén szakértő partner segítségét kérni, akik az eszközök profi használatának bemutatására is nagy hangsúlyt fektetnek – így ha esetleg újra teljesen otthoni munkára kényszerülünk, azt minden szempontból felkészülten tudjuk megtenni.”

zárta Iván László.

Friss