A Budapest Bank legfrissebb kutatása szerint a szülők a digitális oktatás miatt hetente átlagosan 13 órával több időt fordítottak a gyermekükkel közös tanulásra.
A gyerekek iskolai teljesítménye ugyanakkor a rendkívüli körülmények ellenére is szinten maradt, sőt, sok esetben inkább pozitív irányba változott ez idő alatt, és a tanagyag elsajátításában sem keletkezett jelentős lemaradás. A tanárokkal jól ment az együttműködés, a szülők nagy része pedig úgy véli, gyermeke önállóbb lett az új rendszernek köszönhetően. A Budapest Bank tapasztalatai szerint már érdemes általános iskolás korban megismertetni a gyermekeket a pénzügyek alapjaival, amihez a saját bankszámla kiváló eszköz.
A koronavírus-járvány miatt bevezetett digitális oktatás hirtelen jött, a tanároknak, diákoknak és szülőknek is nagyon gyorsan kellett alkalmazkodniuk az új helyzethez, ráadásul épp akkor, amikor sok szülő is otthonról dolgozott a járvány miatt. A Budapest Bank a legfrissebb reprezentatív kutatásában azokat a magyar szülőket kérdezte meg az elmúlt hónapok tapasztalatairól, akik érintettek voltak ebben. A kapott válaszokból kiderült, hogy a szülők átlagosan heti 13 órával több időt fordítottak arra, hogy segítsék gyermeküket a tanulásban.
Amíg az iskolába járás adott a napnak egyfajta keretet és menetrendet a gyerekeknek, addig az otthoni tanulásnál eleinte sokan tartottak attól, hogy ez teljesen el fog tűnni. Végül azonban ezt az időszakot követően a szülők 38%-a azt mondta, a kialakított napi rutint végig sikerült betartaniuk, míg 40% esetében változó volt, hogy, éppen sikerült-e követni vagy sem az időbeosztást. Talán ennek is köszönhető, hogy a válaszadók 34%-a szerint nem változott gyermekük iskolai teljesítménye, 41% pedig arról számolt be, hogy pozitív irányú változást tapasztaltak e téren. Szintén gyakori félelem volt a kezdetekben, hogy a távolság miatt a gyermekek lemaradnak a tananyaggal, azonban a válaszadók 32%-a szerint ez nem így történt, 55%-uk pedig úgy látja, ugyan volt némi lemaradás, de ez közel se annyi, mint amit a következő félében ne tudnának pótolni.
A megkérdezett szülők 70%-a mondta, hogy hatékony volt a tanárok és diákok közti együttműködés a digitális oktatás ideje alatt. A Kréta mellett az e-mail, a Google Classroom, valamint a Facebook Messenger volt a leggyakrabban használt kommunikációs csatorna, ezeken felül átlagosan 2-3 további, elsősorban nem erre a célra fejlesztett alkalmazást kellett letölteniük a gyermekeknek. Összességében a gyermekek tanáraikkal kapcsolatos véleménye a válaszadók 32%-a szerint pozitív irányba változott a digitális oktatás idején, 51% pedig úgy véli, a korábbihoz képest nem történt változás. További érdekesség, hogy az otthoni tanulás és kijárási korlátozások miatt a gyerekek a megszokott személyes kapcsolattartás helyett csak online beszélhettek egymással, így a szülők csaknem 75%-a úgy véli, gyermeke kifejezetten várja az őszi tanévkezdést, amikor újra naponta találkozhatnak.
„A Budapest Bank már évtizedek óta támogatja a fiatalok pénzügyi ismereteinek fejlesztését, banki szakemberként és szülőként pedig magam is úgy gondolom, hogy ez olyan téma, amellyel érdemes korán, már általános iskolás korban foglalkozni. A kutatásunkban megkérdezett szülők 54%-a mondta, hogy gyermeke az otthoni tanulás során önállóbb lett, ami határozottan pozitív fejlemény. Márpedig ha ez a helyzet, akkor érdemes nekik a pénzügyekben is nagyobb szabadságot adni”
– mondta Somogyi Péter, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője.
„A gyermekeknek a Budapest Banknál már 14 éves kortól lehet saját bankszámlát nyitni, amely kiváló módja annak, hogy támogassuk az önállóságukat, hiszen így lehetőségük van megismerkedni a mindennapos pénzügyek alapjaival. Ráadásul a banki mobilalkalmazás használatával lehetőségük nyílik a mobilfizetés használatára is, így a mobiltelefonjukat elengedhetetlennek tartó korosztály tagjainak már a fizikai bankkártyájukat se kell feltétlenül maguknál tartaniuk. Mindezeken túl az is fontos szempont, hogy az elektronikus fizetési megoldások biztonságosak, és csökkentik a fertőzés kockázatát is, így az őszi iskolakezdésnek érdemes már ezekkel az eszközökkel felvértezve nekivágni.”