A Netflix üzleti stratégiája sikeresnek mondható: elfogadható összeg fejében mentesül a felhasználó a reklámoktól. Azonban vannak, akik szerint hosszú távon nem lesz követhető ez a modell.
Bár a hirdetők ezt nem szívesen ismerik el, sok felhasználót zavarnak a reklámok, olyannyira, hogy akár fizetni is hajlandók olyan alkalmazásokért, szolgáltatásokért, amelyek mentesítik őket ezektől. Az egyik ilyen a legnépszerűbb és legnagyobb streamingszolgáltatás, a Netflix, amelyik egy nem túl megterhelő összeg fejében ad reklámmentes szórakozást, meg persze óriási kínálatot. Nincs is olyan csomag a Netflix-nél, amelyik olcsóbb volna és reklámok is lennének benne, sőt, a cég kategóriavezetője kifejezetten elzárkózott ettől az ötlettől.
Másként gondolja a dolgokat Michael Nathanson, a MoffetNathanson Research munkatársa, aki szerint a Netflixnek át kellene gondolnia egy, a jelenleginél olcsóbb csomag felajánlását is, amelyben reklámok is lennének, különös tekintettel, hogy a nagy riválisoknál, például a Paramount+-nál és a Hulunál létezik ilyen megoldás is.
A NextTV Nathanson jegyzetét idézi, amely szerint a Netflix vezetése ugyan határozottan elutasítja a reklám gondolatát, azonban úgy tűnik, hogy ez a nézet stratégiai hiba lehet, amennyiben az előfizetők jövőbeni növekedési üteme elmarad az elvárásoktól. Noha a Netflix továbbra is a legnagyobb videostreamer a világon, most először néz szembe egyfajta kihívással, mivel a Disney+-nak 103,6 millió előfizetője van világszerte a második negyedév végén. Túl nagy baj még nincsen ugyanis a Netflix 207,64 millió előfizetővel zárta az első negyedévet.
Amennyiben a Netflix aggódna amiatt, hogy elveszítheti azokat az előfizetőket, akik nem szeretnék, hogy az általuk megtekintett tartalom hirdetésekkel szakadjon meg, az elemző megoldást is javasol: ezek az előfizetők dönthetnek úgy, hogy plusz pénzt adnak ki egy hirdetések nélküli „prémium” szintre.
A számok azt sugallják, hogy az AVOD (Advertising Based Video on Demand, hirdetés alapú streamelés) gyorsan növekszik: Nathanson azt állítja, hogy ebben a kategóriában a hirdetési bevételek a 2017. évi egymilliárd dollárról 2020-ban ötmilliárd dollárra emelkedtek, és 2025-re akár a 21 milliárd dollárt is elérheti ez a szám. Ebből pedig nem kellene kimaradnia a Netflixnek sem, különös tekintettel arra, hogy népszerűségét tekintve a lehető legjobb helyzetben van.
Más streamingszolgáltatások, például a Peacock és a Paramount+, a sport felé fordulva próbálnak további előfizetőket szerezni. Nathanson szerint ezt érdemes lenne megfontolni a Netflixnél is, és egy prémium kategóriába helyezni a sportokat, ami hozzájárulhat az ARPU (Average Revenue per User, a felhasználónkénti átlagos bevétel) növekedéséhez.
Forrás: HVG