Gazdaság

Ezért fontos az IoT-ra is gondolni a B2B marketingben

Az IoT, azaz a „dolgok internete” a modern kor egyik meghatározó vívmánya. Az összekapcsolt eszközök már a hétköznapi életünkben is fontos szerepet töltenek be, legyen szó az okostelefonokról vezérelhető klímákról, vagy épp a felhőben tárolt fényképekről. Azonban ezt a technológia nem csak a fogyasztói életvitelben hasznos, hanem a különböző B2B marketinges stratégiákban is kiváló eszköznek bizonyult az elmúlt évek során.

A legtöbben bele sem gondolnak, hogy a dolgok internetéhez kapcsolódó „dolgok” többsége nem is az otthonokban található, hanem a nagyobb cégek irodáiban, gyáraiban, az egészségügyi központokban és egyéb intézményekben, amelyek robosztus technológiai hátteret igényelnek.

Szóval mit tehetnek az IoT technológiák B2B céged marketingjéért? Az alábbiakban erről olvashatsz.

Végre megoldódhat a B2B egyik legnagyobb problémája

Az IoT nem csak a B2B folyamatokat korszerűsítheti, hanem új lehetőségeket is szerezhet a más cégekkel üzletelő vállalatok számára. Az IoT rengeteget segíthet a B2B cégeknek a megfelelő időzítésben, ami egy rendkívül fontos tényező minden B2B erőfeszítéshez. Az IoT lehetővé teszi, hogy egy cég a legideálisabb időben vehesse fel a kapcsolatot ügyfeleivel. Mi több, a B2B cégek azonnali hozzáférést szerezhetnek olyan adatokhoz, amelyekkel hatékonyabbá tehetik utánkövetési stratégiáikat. Ehhez csupán egy stabil internetkapcsolatra van szükség, ami a legtöbb cégnél egyébként is adott.

Az IoT segítségével a B2B cégek odaadásukat is bizonyíthatják ügyfeleiknek. A digitális korban könnyedén nyomon követhető a termékek és szolgáltatások élettartama vagy előfizetési ideje – egy B2B cég tehát automatikus emlékeztetőket küldhet ügyfelei számára, amikor ideje lecserélniük egy terméküket, vagy megújítani egy előfizetésüket.

A B2B marketing egyik fő hiányossága, hogy nehéz megtalálni a legjobb időpontokat az ügyfelekkel való kapcsolatteremtésre. Az IoT segíthet áthidalni ezt a szakadékot, mielőtt egy cég fontos ügyfeleket veszítene el.

Hatékonyabb működést biztosít

Egy jó marketingstratégia nem csak egyszerű implementációt biztosít, hanem a rendszeres karbantartásokat is egyszerűbbé teszi.

A dolgok internete egy költséghatékony megoldás, amely egyrészt csökkenti a költekezést, másrészt pedig rengeteg időt is megspórolhat az ügyfelek számára, hiszen kevesebbet kell várniuk a karbantartási vagy javítási munkálatokra. Mindez rengeteget dob a hatékonyságon, ami minden B2B cég számára fontos szempont.

Egy ipari légkondicionálókkal foglalkozó cég például szenzorokat építhet egységeibe, amelyek rendszeresen jelzik hatékonyságukat és állapotukat a gyártónak. A cég így tudni fogja, hogy egyes telepek egységei mikor igényelnek karbantartást, megelőzve ezzel a későbbi drága, körülményes cseréket. Ez pénzt spórol meg az ügyfélnek is, aki így sokka elégedettebb lesz a cég munkájával.

Új lehetőségeket kínál a véleménykutatás terén

Az üzleti világ rohamléptekkel igyekszik integrálni a legújabb technológiai megoldásokat, hogy felzárkózhasson a digitálisan naprakész ügyfelek igényeihez. A dolgok internete is ezek közé tartozik.

Egy B2B marketingstratégiának manapság fontos kitérnie arra is, hogy milyen kommunikációs módszereket kell modernizálnia az átállás során. Ilyenek például az ügyfeleknek küldött felmérő kérdőívek. A dolgok internete egy hasznos eszköz a termékek teljesítményének, élettartamának, illetve felhasználási módjainak nyomon követésére. Habár egy cég némi alapvető információhoz hozzájuthat ugyan egy hagyományos felméréssel, a technológiai újítások új lehetőségeket is nyújtanak a B2B vállalatok számára.

Könnyebb például számontartani, hogy egy ügyfél mennyire kedvel egy terméket, milyen sűrűn és hogyan használja azt, illetve, hogy milyen gyakran van szüksége a készletek feltöltésére. A dolgok internete gyökeresen megváltoztatta azt, hogy a termékeket hogyan reklámozzuk, értékesítjük, illetve tartjuk karban. Ami azonban talán még fontosabb, hogy ezen információk birtokában a B2B cégek tudni fogják, hogy min és hogyan érdemes javítaniuk a jövőben.

Az IoT képes összefogni azokat az eszközöket, amiket az ügyfelek használnak, és egyetlen felületen számontartani ezeket a trendeket.

Gyorsabbá és hatékonyabbá teszi az ügyfélkezelést

A világ legnagyobb és legsikeresebb cégei azért képesek megőrizni vezető pozícióikat, mert profin értenek az adatkezeléshez. Pontosan tudják, hogyan állítsanak össze valósághű perszónákat ügyfeleik adataikból, amelyeket aztán még pontosabb célzású hirdetések létrehozásához használhatnak fel.

A dolgok internete azért olyan hatékony az ügyfélkapcsolatok nyomon követésére és kezelésére, mert rendkívül gyors – egy cég szinte varázsütésre hozhat létre részletes ügyfélprofilokat a megszerzett adatok alapján.

A dolgok internete az első kapcsolatteremtési ponttól kezdve nyomon követi az ügyfelek utazását, és ezek az adatok aranyat érnek egy B2B marketinges számára.

Friss