Elon Musk természetesen Twitteren állt elő ötletével, miszerint bizonyos csoportoknak „csekély” mértékű díjat kellene fizetniük a közösségi hálózat használatáért.
Még szinte el sem kezdődött a Twitter felvásárlásának hivatalos folyamata, de a közösségi hálózatért mintegy 44 milliárd dollárt adó Elon Musk máris ontja magából a forradalmi ötleteket. A Tesla-részvények szárnyalásának köszönhetően a világ leggazdagabb emberévé váló technológiai megmondóember nem az óvatosságáról híres, így azon sem lehet csodálkozni, hogy legutóbbi bejegyzése egy nagyon kényes témát, a platform ingyenességét feszegeti.
A fentiek alapján az újdonsült tulajdonos ugyan megtartaná az ingyenességet az átlagemberek számára, ám az üzleti és kormányzati hátterű fiókoknál egy „csekély” díj bevezetésétől egyáltalán nem ódzkodna. Musk mindezt abból vezette le, hogy a szabadkőművesek ott követték el a hibát, hogy ingyen adták kőfaragó szolgáltatásukat. (Jelentsen ez bármit is.)
A friss Twitter-főnöknek amúgy nem is ez volt az első megnyilvánulása fizetős témában. Még áprilisban szintén egy twitteres üzenetben javasolta, hogy az egyelőre kísérleti fázisban lévő Twitter Blue-ra előfizető felhasználók mindegyike kapja meg a hálózat hitelesítő pecsétjét. Igaz, ezt a tweetet nem sokkal később törölte.
Radikális megközelítés
Amennyiben a fentieket tényleg komolyan gondolta Musk, akkor az jelentős fordulatot jelenthet a Twitter üzletmenetében. Hasonlóan a Facebookhoz és más közösségi hálózatokhoz, a mikroblogszolgáltatónál is az volt eddig a mondás, hogy a normál használatért semmiféle díjat nem kell fizetnie senkinek, a bevételeket pedig a reklámok és egyéb szolgáltatások hozzák.
Musk mindenesetre most már nem a partvonalról kiabál be, és azt a cég felvásárlásának bejelentésekor is világossá tette, hogy komoly változásokat tervez a platformon. Ennek keretében a szólásszabadságot igyekszik majd megtenni a Twitter legfontosabb elemének, de új funkciók bevezetéséről is beszélt, a rendszer működését biztosító algoritmusokat pedig nyílt forráskódúvá kívánja tenni „a bizalom növelése érdekében”. Musk beígérte a közösségi platformok üzemeltetőinek (és felhasználóinak) életét általában megkeserítő spambotok likvidálását is.
Forrás: Bitport