Connect with us

Gazdaság

75 millió forintból privát medencés garzont lehet vásárolni Dubajban

dubajban

Dinamikusan növekszik Dubaj népszerűsége a külföldi ingatlan befektetők körében, ami alól a magyarok sem képeznek kivételt.

Az Egyesült Arab Emírségek második legnépesebb városában alig magasabbak a négyzetméterárak, mint Budapesten, átszámítva 70-75 millió forintért pedig olyan újépítésű garzont is lehet már venni, aminek privát medence van a teraszán. Bencsik Tamás, a Livin Experts ügyvezető-társtulajdonosa rámutatott, az adómentesen kiadható és eladható dubaji lakások kiváló lehetőséget nyújtanak mindazok számára, akik megbízható, dollár alapú befektetést keresnek.

2022-ben több mint 122,658 ingatlan adásvételt regisztráltak Dubajban, miközben egész Magyarországon mindössze 15%-al több ingatlan cserélt gazdát a vizsgált időszakban. Csak 2023-ban január 1 és július 31. között 95,624 ingatlan adás-vétel történt Dubajban. A világ üzleti központjának számító luxus nagyváros ingatlanpiacának lendülete ráadásul láthatóan csak fokozódott 2023-ban és az árak már meghaladják a járvány előtti szintet.

Bencsik Tamás, a dubaji ingatlanpiacon tevékenykedő Livin Experts ügyvezető-társtulajdonosa elmondta, tévhit, hogy kizárólag a nagy vagyonnal rendelkező magánszemélyek fordulnak az Egyesült Arab Emírségek egyik központja felé, hiszen az árak a középosztálybeli magyarok számára is elérhető közelségben vannak.

„Egyértelmű trenddé vált, hogy a megrekkenő magyar ingatlanpiacról kivonják a tőkét a befektetők és külföld felé kacsintgatnak, Dubaj pedig az egyik legfelkapottabb célpont ilyen tekintetben. Miközben hazánkban egyes előrejelzések szerint egy évtizedig is eltarthat, mire a piac talpra áll, addig Dubaj ingatlanfejlesztései nem gyökereztek földbe, sőt, ezek a projektek népszerűbbek, mint valaha”

– magyarázta.

Mint mondta, magyar fejjel döbbenetes ezt hallani, de kint gyakorlatilag az összes újépítésű ingatlan tervezőasztalról kel el, rekordgyorsaság alatt. Egy felkapottabb ingatlanfejlesztő még csak tervezés alatt álló, 300 lakásos toronyházának minden szeglete két nap alatt megy el akkor is, ha csak 3-4 év múlva lesz kész az ingatlan.

Nincsenek rejtett költségek, a bevétel adómentes

Dubrajra gondolva a legtöbb embernek a luxus és a drágaság jut eszébe, de az ingatlanpiacon az utóbbi egyáltalán nem érvényesül, sőt, Budapest belvárosának árszintjéhez rendkívül közel lehet már lakásokhoz jutni.

Omar Abdelrehim, a Livin Experts ügyvezető-társtulajdonosa példaként említette, hogy egy 35-38 négyzetméteres stúdiólakást az erkélyen privát medencével már 700-750 ezer dirhamért meg lehet venni, ami mostani árfolyamon átszámítva 70-75 millió forint, amit ráadásul az építkezés alatt, több év alatt, részletekben kell csak kifizetni. Ennyi pénzért pedig Magyarország fővárosának szívében sem lehet sokkal nagyobb alapterületű, jó paraméterekkel rendelkező ingatlant vásárolni jelenleg.

„Dubajban 3.5 millióan élnek, de a népesség évről évre 200-250 ezer fővel növekszik, ami nagy hajtóerő az ingatlanpiacnak. A lakásokat éves szerződéssel vagy úgymond nyaralóként lehet üzemeltetni, akár Airbnb-n, akár más platformon keresztül. Az ebből szerzett jövedelem pedig a duplája is lehet annak, amit Magyarországon egy albérlet termel”

– mutatott rá.

Hozzátette, hatalmas előnye még a legek városának, hogy a bérleményből származó bevétel teljesen adómentes, és ha a tulajdonos a későbbiekben eladná a lakását, az értéknövekedés után sem kell adóznia. Ráadásul aki Dubajban vesz ingatlant, az megteremti magának a lehetőséget, hogy évente egy-két hetet vagy hónapot eltöltsön itt. Fontos megemlíteni, hogy a Dubajban értékesített ingatlanok többsége freehold, ami azt jelenti, hogy külföldiek is örökre vásárolhatják meg, nem pedig csak 100 évre, ahogyan arról többen tévesen vélekednek.

A Livin Experts szeptember 15-én és 16-án kétnapos roadshow-t szervez a budapesti Ritz-Carltonban, ahol kétórás etapokban mutatják be a dubaji ingatlanpiacot az érdeklődőknek. A helyszínen személyes konzultációra is lehetőség lesz, sőt, akár konkrét projekteket is tudnak ajánlani a szakértők a potenciális befektetőknek. Az érdeklődők a cég weboldalán tudnak regisztrálni az eseményre.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Sikerrel zárult Shanghai magyarországi bemutatkozása

Október 30-31-én zajlott a Hungexpo területén a világ egyik legnagyobb, Kínai állami támogatással megvalósuló kiállítássorozata, a Shanghai Fair Trade Show budapesti állomása.

A többezer látogatót vonzó eseményen mintegy 130 kínai high-tech vállalkozás képviseltette magát a legkülönbözőbb szegmensekből. Az eseményen mások mellett előadást tartott Bihari Katalin, a Külgazdasági és Külügyminisztérium külgazdaság fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára, a HEPA vezérigazgatója, és Sun Jianping, a Shanghai Services Federation elnöke is.

Az eseményt elsősorban magyar vállalkozások képviselői látogatták, akiknek ez a koncentrált jelenlét kiváló alkalmat kínált, hogy akár több közvetlen kapcsolatot is kialakítsanak kínai gyártókkal és szolgáltatókkal. A minél intenzívebb kapcsolatfelvételt előre egyeztetett személyes találkozók is segítették a kínai és magyar cégek képviselői között ‒ mondta el Szabó Mónika, a rendezvény szervezését és kommunikációját magyar részről támogató a Gold Communications Kft. ügyvezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Új házi fejlesztésű AI-platform a K&H-nál

A K&H Bank új szintre emelte a mesterséges intelligencia belső alkalmazását. 

Elindult az ügyfelek által már jól ismert, Kate nevű, teljes egészében házon belül fejlesztett HR-asszisztens, amely már most több ezer munkavállalónak nyújt azonnali, pontos válaszokat szabadság, juttatások, képzések és adminisztrációs témákban. A rendszer nem egy dobozos megoldás, hanem nulláról felépített, skálázható AI-platform, amely a jövőben más területekre – például pénzügy, beszerzés vagy IT-támogatás – is tovább vihető lesz.

A fejlesztési folyamatban több bankon belüli csapat együttműködésével hozták létre a rendszer szabályozási és technológiai kereteit. Az AI nem kulcsszavak alapján keres, hanem természetes nyelven megfogalmazott kérdéseket értelmez, és validált belső tartalmakra építve ad választ. Fontos szempont volt az AI-hallucinációk minimalizálása, ezért a tudásbázis kizárólag jóváhagyott információkból épül fel. A rendszer használata már a bevezetés első szakaszában intenzív. Eddig minden hetedik kolléga kipróbálta a digitális asszisztenst. A fejlesztők ek visszajelző funkciót is beépítettek, amely valós időben segíti a működés finomhangolását.

A projekt megvalósítása nemcsak technológiai, hanem szervezeti kultúraváltást is jelentett. A hagyományos fejlesztési modell helyett agilis, gyors interakciókra építő működés valósult meg, amelyben több terület dolgozott összehangoltan. A K&H ezzel a fejlesztéssel hosszú távra fektette le egy vállalati AI-tudásmenedzsment rendszer alapjait, amelyre a következő bővítések is épülnek majd.

„A Kate-fejlesztés nemcsak egy sikeres AI-projekt, hanem fontos üzenet a technológiai szakembereknek is. A K&H-nál valódi innováción dolgozhatnak egy stabil, nagyvállalati környezetben, ahol a fenntartható megoldások, a szakmai fejlődés és a jövőálló tudás megszerzése nem ígéret, hanem működési alapelv. Az, hogy ezt a rendszert házon belül építettük fel, jól mutatja, milyen ereje van az agilis gondolkodásnak és a nyitott, együttműködő csapatmunkának. Büszkék vagyunk arra is, hogy nálunk a szakmai átjárhatóság, az emberi oldal ugyanúgy érték, mint a technológiai teljesítmény – ez az, ami hosszú távon is vonzóvá teszi a K&H-t az IT-szakemberek számára”

– mondta Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

Mínuszban az e-kereskedelmi mérleg: ezek a cégek javíthatják az egyensúlyt

Erősen negatív Magyarország digitális külkereskedelmi mérlege: a hazai vásárlók egyre nagyobb arányban költenek külföldi webáruházakban, miközben a magyar e-kereskedők exportja csak lassan bővül.

HungarEcomm Stars díj azokat a legvilágpiacképesebb e-kereskedelmi vállalatokat ismeri el, amelyek teljesítményükkel képesek enyhíteni a digitális kereskedelmi egyensúlyhiányt.

Az e-kereskedelem jelentősége messze túlmutat önmagán: a 2025-ben díjazott 40 vállalat a hazai webáruházak alig egy ezrelékét képviseli, mégis 2024-ben 258 milliárd forintos online forgalmat értek el, ami a teljes magyar e-kereskedelmi piac 20 százalékát adja. A több országba exportáló cégek négyszer gyorsabban növekedtek, mint a kizárólag belföldön működő szereplők, a PwC mezőnyelemzése szerint.

„Az e-kereskedelem a digitális gazdaság egyik legfontosabb innovációs inkubátora. Technológiai újító erejével, adatvezérelt működésével, gyors alkalmazkodóképességével és folyamatos fejlesztésre épülő kultúrájával közvetlenül erősíti a hazai digitális ökoszisztémát”

– hívta fel a figyelmet Szabó László, a díjat alapító Growww Digital alapító partnere.

Magyar világmárka 100 országban

Három kategóriában összesen 15 vállalat kapott elismerést, idén először a Magyarországon leányvállalattal rendelkező nemzetközi omnichannel cégek is nevezhettek.

  • Digital Star kategória: 1. Pepita Group Zrt. (pepita.hu); 2. Suller-Táp Kft. (kutyakajás.hu); 3. Webshop Global Kft. (pelenka.hu); 4. Leziter Kft. (homelux.hu); 5. iPon Computer Kft. (ipon.hu)
  • Local Omnistar kategória: 1. Euronics, 2. Praktiker, 3. Zákány Szerszámház, 4. Dockyard, 5. Reflexshop
  • Global Omnistar kategória: 1. IKEA, 2. MediaMarkt, 3. Rossmann, 4. dm, 5. iStyle
  • Exportkülöndíj: BioTechUSA

„A BioTechUSA sztori jól példázza, hogyan válhat egy magyar alapokra épülő vállalat globális sikertörténetté az e-kereskedelemben. A cég a hazai gyártásra, tudásra és szakemberbázisra építve tudott olyan nemzetközi növekedést elérni, amely ma több mint 100 országban biztosít jelenlétet. Fejlődése azt mutatja, hogy a magyar vállalatok is képesek világpiaci szinten versenyezni, ha tudatosan építenek exportpiacokra. Sikere inspiráló példa minden hazai e-kereskedő számára”

– indokolta a döntést Szabó László.

Már a 40-es listára kerülés is komoly nemzetközi mérce szerint mérhető eredmény: a vállalatoknak szigorú szakmai és pénzügyi feltételeknek kellett megfelelniük, és át kellett esniük a PwC, az Oander és a Growww Digital többszempontúértékelésén.

A legvilágpiacképesebb magyarországi omnichannel és e-kereskedők – 2025 (ABC sorrendben)

Alinda; Auchan; BestByte; BHP Gumi; BioTechUSA; Bortársaság; Brendon; Cosori; dm; Dockyard; Euronics; Forex; Fressnapf; Gammo; Heavy Tools; Homelux; IKEA; iPon; iSTYLE; JátékNet; Kutyakajás.hu; Kütyübazár; Libri; Libri-Bookline; Lumenet; MediaMarkt; Nutriversum; online Márkaboltok; Pelenka.hu; Pepita.hu; Petissimo; Praktiker; Reflexshop; REGIO JÁTÉK; Rossmann; SportSarok; Újház Bodrogi; Vágyaim.hu; Warnex; Zákány Szerszámház


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss