Gazdaság
Már 4 országban sikeres a magyar biztosítási platform
Az osztrák UNIQA leányvállalata, a CHERRISK kezdetektől azt a célt tűzte ki, hogy maximális hatékonyság mellett páratlan ügyfélélményt nyújtson. Az induláskor alig pár fős csapat mára meghatározó innovációs központtá növekedett.
A 2018. szeptember 17-én indult CHERRISK by UNIQA 5 év alatt 4 országba jutott el, miközben az operációt továbbra is a budapesti központból irányítják. Jelenleg a digitális biztosítási szolgáltatón keresztül 3 típusú biztosítás érhető el, amikkel eddig közel 600 ezren biztosították magukat utas, lakás vagy baleset termékkel.
A siker receptje
„Házon belül a modellt Insurance 2.0-nak hívjuk” – árulta el Kurtisz Krisztián alapító, az UNIQA Biztosító jelenlegi vezérigazgatója, aki az alábbi 5 pontban látja a CHERRISK sikerének kulcsát:
- Központosított működés – „Nem építünk felhőkarcolót minden országban, ahova betesszük a lábunkat, hanem inkább egy hatékony és lean operációt működtetünk a budapesti irodánkból.”
- Újszerű jogi megoldások – „Hiszünk az egyszerűségben, ezért amellett, hogy meg akarunk felelni minden jogi előírásnak, mindig megvizsgáljuk hogyan lehet olyan folyamatokat kialakítani, amik kiemelkedő ügyfélélményt nyújtanak, érthetőek és egyszerűek.”
- Közösséget támogató ökoszisztéma – „Egyik alappillérünk az egyedi jótékonysági programunk, amely lehetőséget nyújt az emberek számára másoknak segíteni amellett, hogy magukkal is jót tesznek. Ezzel visszatérünk a biztosítás alapjaihoz.”
- Innovatív határokon átívelő értékesítés – „Bármely újítás, amit bevezetünk nemzetközileg is működőképesnek kell lennie, hiszen így tudjuk a költségeket alacsony szinten tartani.”
- Adatvezérelt modell – „Működésünk során kiemelt szerepet kap az adatalapú döntéshozatal, ennek köszönhetően ügyfeleink számára is gyorsabban és hatékonyabban tudunk megfelelő szolgáltatást nyújtani.”
Kárrendezés percek alatt
A biztosítás világában rendhagyó módon egy központból szolgálják ki a biztosított ügyfeleket. A kárbejelentési folyamat nagy mértékben automatizált, ennek köszönhetően az egyszerűbb káresetek perceken belül lerendezhetőek. A kárrendezés is az esetek 99%-ban online és telefonon keresztül történik, nem igényel személyes kapcsolatfelvételt.
„Az emberek biztosításkötéskor azt az ígéretet vásárolják meg, hogy ha bajba kerülnek, akkor gyorsan és egyszerűen jutnak segítséghez. A mi feladatunk, hogy ezt az ígéretet valóra váltsuk, és a kárrendezést – legyen bármilyen nehéz helyzet is – jó élményként könyveljék el. Ezt a folyamat minden állomásán érthető és transzparens kommunikációval igyekszünk elérni, a lehető legrövidebb idő alatt. Büszkék vagyunk arra, hogy az átlagos kárrendezési idő a CHERRISK-nél egy nap, ami az iparágban kiemelkedő eredmény”
– emelte ki Gráf-Velencei Gergely, a CHERRISK operációs vezetője.
Több mint biztosítás
A CHERRISK a kezdetektől játékos módon szeretett volna kapcsolódni ügyfeleivel, ezért is hozta létre applikációját, a CHERRISK GO-t, amelybe 2019 óta közel 300.000 fő regisztrált. Az alkalmazás célja, hogy felhasználói az egészség jegyében minél többet mozogjanak, amiért pontokat, azaz virtuális cserkókat gyűjthetnek. A cserkókat kedvezményekre, szolgáltatásokra, nyereményekre és jótékony célokra lehet beváltani. Eddig több, mint 125 ezer darab ún. goodie-t váltottak be az applikációt használók.
A modell DNS-ében a kezdetektől szerepelt a jótékonyság. Az iparágban egyedi CSR tevékenységet folytatnak, ami azon túl, hogy jó ügyeket támogat, az ügyfeleket is bevonja a CHERRISK GO alkalmazáson keresztül. A CHERRISK GO jóvoltából ugyanis pénzadomány nélkül, kizárólag mozgással is lehetséges jó ügyeket támogatni. 5 év alatt 51 jótékonysági szervezetet támogattak a felhasználók több, mint 52 millió forinttal, amiből a non-profit szervezetek visszakövethető projekteket valósítottak meg.
Nemzetközileg is elismert
2020 óta a CHERRISK már a nemzetközi piacokon is ismert név. Először Németországba lépett be saját márkával, majd 2022-ben a cseh és szlovák piacon is debütált UNIQA brand alatt a biztosítási platform. A német piacon a kezdeti nehézségek ellenére – COVID alatt utasbiztosítással indultak – szép növekedési pályára állt az értékesítés, aminek köszönhetően több százezer embert biztosítottak utazásuk során. Ennek ékes bizonyítéka, hogy az egyik vezető német összehasonlító portálon kiemelt pozícióba került a CHERRISK Utasbiztosítás.
A CHERRISK 2020-ban és 2022-ben is elnyerte a neves Business Vision Most Innovative Insurance Solution díját és itthon is a HUNFINTECH díjazottja lett tavaly a leggyorsabban növekvő fintech cég kategóriában.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
SE Advisory Services néven új globális márkát indít a Schneider Electric
A Schneider Electric, a világ egyik vezető energia-technológiai vállalata bejelentette, hogy SE Advisory Services néven új globális tanácsadói márkát indít.
Az SE Advisory Services széles körű, testreszabott megoldásokat kínál szervezeteknek és magánszemélyeknek egyaránt, hogy az elektrifikáció, az automatizálás és a digitalizáció révén kezelhessék az energiahatékonyság, a fenntarthatóság és a technológia területén felmerülő komplex kihívásokat.
Mivel globális szinten a villamosenergia iránti kereslet 2030-ig várhatóan évente több mint 3 százalékkal fog növekedni, a dekarbonizációs törekvések megvalósítása még összetettebbé teszi az üzleti tevékenységet. Ugyanakkor a globális kereskedelmi környezet és az egyre bonyolultabb ellátási láncok további nyomást gyakorolnak a szervezetekre. Ezek a kihívások átfogóbb, integráltabb megközelítést igényelnek mind a stratégia, mind a végrehajtás vonatkozásában. Ez a piaci igény vezetett az SE Advisory Services létrehozásához.
„A bizonytalan időkben mindenekelőtt arra van szükség, hogy tisztán lássunk és tudjuk, hogy mit vagyunk képesek irányítani. Ezért a Schneider Electric világszínvonalú tanácsadási képességeit összefogtuk, hogy ügyfeleink gyorsabban és magabiztosabban tudjanak haladni, és felszabadítsuk azokat a képességeket, amelyek révén megoldást találhatunk a sürgető energia-, fenntarthatósági és technológiai kihívásokra. A tanácsadási szolgáltatások nem új keletűek a Schneider Electricnél, és a múltban már bizonyították, hogy mennyire értékesek az ügyfeleink számára. Most továbbfejlesztjük ezt az ajánlatunkat, hogy ügyfeleinknek biztosítsuk a tisztánlátást és jól követhető utat vázoljunk számukra a nettó zéró kibocsátás eléréséhez”
– mondta el Frédéric Godemel, a Schneider Electric „Energy Management” területért felelős ügyvezető alelnöke.
Újragondolt tanácsadási élmény
Az SE Advisory Services elindítása a Schneider Electric tanácsadási képességeinek stratégiai fontosságú továbbfejlesztését jelenti, amely a hagyományos tanácsadáson túlmutatva magában foglalja a szoftvereket és a projektek megvalósítását is. Ez a teljes körű megközelítés a már bizonyított tanácsadási szolgáltatások egyre növekvő portfólióját egyesíti, segítve a szervezeteket a jövőbiztos működésben az energiaátmenetet és a technológiai átállást felgyorsító agilis, intelligens és integrált szolgáltatások révén.
Az SE Advisory Services négy alapvető területen támogatja mind a vállalatok egészét érintő kezdeményezéseket, mind a telephelyek szintjén zajló folyamatokat:
- Fenntartható üzleti és ipari átalakulás: Az átmenet tervezésének támogatása a digitális átalakulás, a folyamatok elektrifikációja, a dekarbonizáció, a megújuló energia, az alacsony szén-dioxid-kibocsátású infrastruktúrák, a körforgásos gazdaság, a természetalapú megoldások és a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése révén, az energiafolyamatok és az alaptevékenységhez tartozó ipari műveletek átalakítása érdekében.
- Kockázatkezelés és reziliencia: A szervezetek védelme az energiaárak ingadozása, a kiberbiztonsági fenyegetések, az éghajlati kockázatok és a rendszereikben fellépő zavarok ellen, a leállások csökkentése, a kapcsolódó rendszerek megerősítése és a működésük ellenállóképességének kialakítása érdekében.
- Erőforrások és eszközök teljesítménye: Az erőforrások és rendszerek stratégiai értékelése a megbízhatóság javítása, a pazarlás csökkentése és a növekedést támogató erőforrások felszabadítása érdekében.
- Intelligens szoftverek: Speciális, beépített mesterségesintelligencia-képességekkel rendelkező, átfogó tanácsadói szakértelemre épülő szoftverek biztosítása az elkülönült munkafolyamatok összekapcsolásához, valamint az adatalapú cselekvéshez.
Átfogó megközelítés az energetikai-technológiához
A Schneider Electric tanácsadási szolgáltatásai egymást támogatva biztosítják az elvárt teljesítményt egy adott szervezet egészében, olyan kulcsfontosságú tényezőkre fókuszálva, mint a dekarbonizáció és a körforgásos gazdaság, a kiberbiztonság, az eszközök, a rendszerek és folyamatok átalakítása, valamint az infrastruktúra modernizációja. Ez az átfogó megközelítés kulcsszerepet játszik abban, hogy a Schneider Electric ügyfelei eljuthassanak az ambíciótól a hatékony működésig.
„Az energia, a technológia és a szoftver ma már elválaszthatatlanul összekapcsolódnak az ipari fejlődés motorjaiként. A tanácsadással kapcsolatos koncepciónk segít ügyfeleinknek azonosítani az átalakulás kritikus tényezőit, felszabadítani az elektrifikáció teljes potenciálját, felgyorsítani az automatizálást, élni a digitalizáció kínálta lehetőségekkel és megerősíteni a kiberbiztonságot. A szoftverekre építve lehetővé tesszük, hogy rugalmasan, a jövőbeli kihívásokra felkészülten, a piaci változásokhoz alkalmazkodva működhessenek”
– jelentette ki Gwenaelle Avice Huet, a Schneider Electric „Industrial Automation” területért felelős ügyvezető alelnöke.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Megbillentette az ingatlanpiac forgási sebességét az Otthon Start Program
Az Otthon Centrum harmadik negyedéves elemzése szerint továbbra is a panellakások kelnek el a leggyorsabban.
A friss adatok érdemi különbséget jeleznek az értékesítési időkben az egyes lakástípusok között.
,,Mindhárom ingatlanpiaci szegmensben módosult az értékesítéshez szükséges idő”
– kommentálta a harmadik negyedév adatait Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője.
A szakember arról is beszámolt, hogy idén a korábbitól eltérő tendencia rajzolódik ki a forgási sebesség terén. Amíg az év első felében a lakások forgási sebessége gyorsult, addig a házak eladásához szükséges idő tovább nőtt. A harmadik negyedévben azonban mindegyik szegmensben elmozdulás tapasztalt az Otthon Centrum: a legszembetűnőbb fordulat a házak értékesítési idejének csökkenése volt, miközben a lakások esetében minimális növekedés volt megfigyelhető, vagyis mérséklődött a különbség a két ingatlantípus között.
Az év harmadik negyedévében a társasházi lakások átlagos értékesítési ideje 85 nap volt.
Leggyorsabban a budai kerületekben lehetett értékesíteni az ingatlanokat, itt a sikeres tranzakcióhoz elég volt 74 nap, míg a régióközpontokban 77 napra volt szükség egy ingatlan eladásához. Az átlaghoz közeli érték jellemző a főváros pesti oldalára, valamint a kisebb városokra és az agglomerációra is. Ezzel szemben a megyei jogú városokban 97 nap, a vízpartok közelében pedig 130 nap volt az átlagos értékesítési idő, ami már lényegesen hosszabb időszakot jelent.
A használt házak átlagos értékesítési ideje az év első felében mért 200 napról 162 napra csökkent a harmadik negyedévben, ami érdemi rövidülés.
A panellakások értékesítési ideje is változott, de még mindig ez az ingatlantípus tölti a legrövidebb időt a piacon: a második negyedévben irányadó 50 napról a harmadik negyedévben 69 napra nőtt a házgyári technológiával épült lakások értékesítési ideje.
„Mindez szoros összefüggésben van az Otthon Start Program révén igénybe vehető kedvezményes kamatozású hitel bevezetésével: az eladók a várható keresletbővülésre áremeléssel reagáltak, miközben a vevők – különösen az első lakást keresők – kivártak, hogy tisztában legyenek a program pontos részleteivel”
– magyarázta a folyamatokat Soóki-Tóth Gábor.
A szakember elmondta, hogy az említett időszakban a régió központokban találtak leggyorsabban új tulajdonosra a panellakások, átlagosan 59 nap alatt. A fővárosban és a kisebb megyei jogú városokban 70 nap körüli értékesítési idő az irányadó, míg Pest vármegyében 73 nap. A kisvárosok panelpiacán egyelőre kevésbé érződött a kedvezményes hitel hatása, hiszen a 80 napos átlag valamivel még több is, mint az előző negyedéves érték.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetemmel írt alá együttműködési megállapodást a Széchenyi István Egyetem
Informatikai, villamosmérnöki és technológiai téren működhet együtt a Széchenyi István Egyetem és Kína egyik leginnovatívabb felsőoktatási intézménye, a Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetem.
Az ázsiai delegáció nemrég Győrbe látogatott, hogy az erről szóló dokumentum aláírása mellett mélyebben is megismerjék a győri oktatási és kutatás-fejlesztési tevékenységet.
A kínai együttműködések fejlesztése stratégiai jelentőségű a Széchenyi István Egyetem nemzetköziesítési törekvéseiben, hiszen amellett, hogy népszerű kulturális programokkal ápolja a két ország közti kapcsolatot, már számos felsőoktatási intézménnyel is partnerségre lépett. Legutóbb a Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetem delegációja látogatott a győri campusra, megerősítve a jövőbeni közös munka iránti elkötelezettséget. A küldöttség tagjai megismerték a Győri Innovációs Park tevékenységét, valamint a Széchenyi-egyetem képviselőivel is találkoztak.
Az együttműködési megállapodást megelőző megbeszélésen Telek Marcella, a Nemzetközi Kommunikáció és Alumni Központ vezetője bemutatta az intézmény nemzetköziesítési törekvéseit, kiemelve a felsőoktatási ranglistákon elfoglalt előkelő helyezéseket és a hallgatói közösség bővülését.
„2016-ban először Stipendium Hungaricum ösztöndíjjal érkeztek hozzánk nemzetközi hallgatók, két évvel később pedig már önköltséges finanszírozású fiatalokat is fogadtunk. Az idei tanévben közel 17 ezer – köztük ezer nemzetközi – hallgató tanul a Széchenyi-egyetemen a világ csaknem kilencven országából, akiknek már 54 angol nyelvű képzési programot biztosítunk”
– részletezte. Kiemelte: az egyetem számára az oktatáson és a kutatás-fejlesztésen kívül a vállalatokkal kialakított kapcsolatok is ugyanolyan fontosak, amelynek egyik legjelentősebb helyszíne a Győri Innovációs Park.
A látogatás során elhangzott, hogy a győri intézmény öt kettős diplomát nyújtó képzéssel rendelkezik amerikai, olasz, kínai, portugál, indiai és olasz egyetemekkel, ezek mellett pedig mindig nyitott a hallgatók számára nyújtott, nemzetközi tapasztalatszerzési lehetőségek bővítését célzó partnerségekre. Telek Marcella a sportolási lehetőségek és az egyetem égisze alatt működő szolgáltatások mellett a hallgatói versenycsapatokról és az intézmény innovációs ökoszisztémájáról is beszélt. A vendégek utóbbit még jobban megismerhették Vadász-Kalocsai Szilvia révén, aki az egyetem Digitális Fejlesztési Központját mutatta be. A Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetem tevékenységéhez illeszkedő Informatikai és Villamosmérnöki Kar képzéseit és kutatási profilját dr. Lilik Ferenc kutatási és nemzetközi ügyekért felelős dékánhelyettes ismertette, a kettős képzések kialakításához szükséges lépésekről pedig Csiba Krisztina, a Nemzetközi Igazgatóság Hallgatói Toborzás Központjának vezetője számolt be.

A Széchenyi István Egyetem és a Pekingi Vegyipari Műszaki Egyetem képviselői a győri központi campuson. (Fotó: Adorján András/Széchenyi István Egyetem)
A kínai delegáció részéről dr. Su Haijia elnökhelyettes kifejezte örömét a megállapodás aláírása miatt, és leszögezte, hogy intézményük elkötelezett az együttműködés mellett. Mint mondta: a megismert képzési, kutatási és innovációs tevékenységek kiváló alapot adnak a jövőbemutató partnerséghez. Dr. Zhang Fan, az Informatikai és Technológiai Kar dékánhelyettese részletesen is ismertette az ázsiai intézmény fókuszterületeit. A csaknem 29 ezer hallgatóval és három pekingi campussal rendelkező egyetem központjában a mérnöki tudományok állnak, amelyet bölcsészet-, gazdaság- és menedzsmenttudományi, valamint jogi képzések egészítenek ki. Az intézmény a Quacquarelli Symonds felsőoktatási világranglista 701–750. kategóriájában kapott helyet, míg a Times Higher Education globális rangsorának 401–500. helyén szerepel. Mindemellett nemzetközi kapcsolatrendszerére is nagy hangsúlyt fektet: 64 ország 170 intézményével működik együtt, például a brit Oxfordi és a Cambridge-i Egyetemmel, az egyesült államokbeli Kaliforniai Egyetemmel vagy épp a japán Tokiói Egyetemmel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Sokat segíthetne a technológia a beszállítói csalások megelőzésében
-
Okoseszközök2 hét ago
Elektromos borotva férfiaknak, ami új szintre emeli a reggeli rutint – bemutatkozik a Braun Series 9 Pro+
-
Gazdaság2 hét ago
Hibrid munkavégzés során korszerű beléptetőrendszerekkel ellenőrizhető az irodai jelenlét
-
Ipar2 hét ago
Partnerség a jövő energiaiparáért: stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Széchenyi István Egyetem és a MAVIR Zrt.
-
Gazdaság2 hét ago
Tovább nő a Digitális Fizetési Index, a jövő az összehangolt edukáción múlik
-
Szórakozás2 hét ago
Digitális kikapcsolódás: amikor a technológia nem stresszel, hanem feltölt
-
Gazdaság2 hét ago
Magyarországon fejlesztik a jövő hálózatát: 6G labort nyitott az Ericsson Budapesten
-
Gazdaság2 hét ago
Tarolt az LG a CES 2026 Innovációs Díjátadón





