Gazdaság

Már 4 országban sikeres a magyar biztosítási platform

biztosítási

Az osztrák UNIQA leányvállalata, a CHERRISK kezdetektől azt a célt tűzte ki, hogy maximális hatékonyság mellett páratlan ügyfélélményt nyújtson. Az induláskor alig pár fős csapat mára meghatározó innovációs központtá növekedett.

A 2018. szeptember 17-én indult CHERRISK by UNIQA 5 év alatt 4 országba jutott el, miközben az operációt továbbra is a budapesti központból irányítják. Jelenleg a digitális biztosítási szolgáltatón keresztül 3 típusú biztosítás érhető el, amikkel eddig közel 600 ezren biztosították magukat utas, lakás vagy baleset termékkel.

A siker receptje

„Házon belül a modellt Insurance 2.0-nak hívjuk” – árulta el Kurtisz Krisztián alapító, az UNIQA Biztosító jelenlegi vezérigazgatója, aki az alábbi 5 pontban látja a CHERRISK sikerének kulcsát:

  1. Központosított működés – „Nem építünk felhőkarcolót minden országban, ahova betesszük a lábunkat, hanem inkább egy hatékony és lean operációt működtetünk a budapesti irodánkból.”
  2. Újszerű jogi megoldások – „Hiszünk az egyszerűségben, ezért amellett, hogy meg akarunk felelni minden jogi előírásnak, mindig megvizsgáljuk hogyan lehet olyan folyamatokat kialakítani, amik kiemelkedő ügyfélélményt nyújtanak, érthetőek és egyszerűek.”
  3. Közösséget támogató ökoszisztéma – „Egyik alappillérünk az egyedi jótékonysági programunk, amely lehetőséget nyújt az emberek számára másoknak segíteni amellett, hogy magukkal is jót tesznek. Ezzel visszatérünk a biztosítás alapjaihoz.”
  4. Innovatív határokon átívelő értékesítés – „Bármely újítás, amit bevezetünk nemzetközileg is működőképesnek kell lennie, hiszen így tudjuk a költségeket alacsony szinten tartani.”
  5. Adatvezérelt modell – „Működésünk során kiemelt szerepet kap az adatalapú döntéshozatal, ennek köszönhetően ügyfeleink számára is gyorsabban és hatékonyabban tudunk megfelelő szolgáltatást nyújtani.”

Kárrendezés percek alatt

A biztosítás világában rendhagyó módon egy központból szolgálják ki a biztosított ügyfeleket. A kárbejelentési folyamat nagy mértékben automatizált, ennek köszönhetően az egyszerűbb káresetek perceken belül lerendezhetőek. A kárrendezés is az esetek 99%-ban online és telefonon keresztül történik, nem igényel személyes kapcsolatfelvételt.

„Az emberek biztosításkötéskor azt az ígéretet vásárolják meg, hogy ha bajba kerülnek, akkor gyorsan és egyszerűen jutnak segítséghez. A mi feladatunk, hogy ezt az ígéretet valóra váltsuk, és a kárrendezést – legyen bármilyen nehéz helyzet is – jó élményként könyveljék el. Ezt a folyamat minden állomásán érthető és transzparens kommunikációval igyekszünk elérni, a lehető legrövidebb idő alatt. Büszkék vagyunk arra, hogy az átlagos kárrendezési idő a CHERRISK-nél egy nap, ami az iparágban kiemelkedő eredmény”

– emelte ki Gráf-Velencei Gergely, a CHERRISK operációs vezetője.

Több mint biztosítás

A CHERRISK a kezdetektől játékos módon szeretett volna kapcsolódni ügyfeleivel, ezért is hozta létre applikációját, a CHERRISK GO-t, amelybe 2019 óta közel 300.000 fő regisztrált. Az alkalmazás célja, hogy felhasználói az egészség jegyében minél többet mozogjanak, amiért pontokat, azaz virtuális cserkókat gyűjthetnek. A cserkókat kedvezményekre, szolgáltatásokra, nyereményekre és jótékony célokra lehet beváltani. Eddig több, mint 125 ezer darab ún. goodie-t váltottak be az applikációt használók.

A modell DNS-ében a kezdetektől szerepelt a jótékonyság. Az iparágban egyedi CSR tevékenységet folytatnak, ami azon túl, hogy jó ügyeket támogat, az ügyfeleket is bevonja a CHERRISK GO alkalmazáson keresztül. A CHERRISK GO jóvoltából ugyanis pénzadomány nélkül, kizárólag mozgással is lehetséges jó ügyeket támogatni. 5 év alatt 51 jótékonysági szervezetet támogattak a felhasználók több, mint 52 millió forinttal, amiből a non-profit szervezetek visszakövethető projekteket valósítottak meg.

Nemzetközileg is elismert

2020 óta a CHERRISK már a nemzetközi piacokon is ismert név. Először Németországba lépett be saját márkával, majd 2022-ben a cseh és szlovák piacon is debütált UNIQA brand alatt a biztosítási platform. A német piacon a kezdeti nehézségek ellenére – COVID alatt utasbiztosítással indultak – szép növekedési pályára állt az értékesítés, aminek köszönhetően több százezer embert biztosítottak utazásuk során. Ennek ékes bizonyítéka, hogy az egyik vezető német összehasonlító portálon kiemelt pozícióba került a CHERRISK Utasbiztosítás.

A CHERRISK 2020-ban és 2022-ben is elnyerte a neves Business Vision Most Innovative Insurance Solution díját és itthon is a HUNFINTECH díjazottja lett tavaly a leggyorsabban növekvő fintech cég kategóriában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Fiatal innovátorokkal az agrárszektor és élelmiszeripar fejlesztéséért

Az élelmiszeripar és az agrárszektor jelenleg olyan kihívásokkal néz szembe, melyek megkövetelik az új és innovatív megoldásokat.

Az EIT Food Challenge Labs eseménysorozata egyedülálló lehetőséget kínál a fiatal innovátoroknak és szakértőknek, hogy ötleteljenek és prototípusokat építsenek a jövő élelmiszerellátásának fejlesztésére és az élelmiszeripari digitalizációra.

A digitális technológia hatalmas előrelépéseket hozott az élelmiszeriparban az elmúlt évtizedek során, ígéretes megoldásokat kínál a blockchain technológia bevezetése, mely nemcsak pénzügyi tranzakciókra korlátozódik, hanem az agráriumban is forradalmi változásokat hozhat. Lehetővé teszi az információk nyomon követését a teljes élelmiszerellátási láncban, ami kulcsfontosságú lehet a fenntarthatóság, az átláthatóság és az élelmiszerbiztonság szempontjából is.

Az Agrifood kihívásokkal való szembenézés során az egyik kiemelkedő téma a globális élelmiszer-rendszer által okozott környezeti terhelés csökkentése. Az éves karbonkibocsátás jelentős hányada, mintegy 21-37%-a a mezőgazdaságból és az élelmiszeriparból ered.

További problémák többek között az élelmiszerellátási lánc hosszú, követhetetlen útja, az élelmiszerhamisítás és minőségi problémák, élelmiszerbiztonság vagy az erőforrások nem megfelelő felhasználása.

Az AI bevezetése az élelmiszeriparban új szintre emeli a hatékonyságot és minőséget. Az intelligens algoritmusok képesek előrejelezni a termésátlagokat, felismerni betegségeket a növényeknél, és optimalizálni az öntözést és trágyázást. Ezzel csökkentik a felesleges erőforrásfelhasználást és növelik a termelékenységet. Az AI alapú gépek a feldolgozási és csomagolási folyamatokat is felgyorsíthatják, csökkentve a veszteségeket és az élelmiszerpazarlást.

A blockchain technológia alapja az elosztott adatbázis rendszer, ahol minden tranzakciót és adatot blokkokba rögzítenek. Az újabb információkat hozzáadják a korábbiakhoz, létrehozva egy láncot, amely időrendi sorrendben tartalmazza az összes tranzakciót. Ez az elrendezés nemcsak az adatok biztonságát és integritását garantálja, hanem lehetővé teszi az adatok átlátható megosztását és ellenőrzését a hálózaton résztvevő szereplők számára.

A blokklánc technológia az agráriumban tehát lehetővé teszi az összes fázisban rögzített információk gyűjtését és megosztását. Például egy termék útját a földtől az asztalig nyomon lehet követni, beleértve a termesztési körülményeket, a trágyázást, növényvédőszer-használatot, az érési időpontot és még sok más tényezőt. Ez az átfogó adatgyűjtés lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy valós idejű információkat kapjanak az élelmiszerek eredetéről és minőségéről.

Az EIT Food Challange Labs névre hallgató másfél napos workshop a PANNON Pro Innovációs Szolgáltató szervezésében 2023-ban is sikeresen zajlott. A közel két napon át tartó eseményen a résztvevők csapatokat kialakítva olyan kiemelt kihívásokkal foglalkoztak mint, az élelmiszer-ellátási lánc átláthatatlan útja, az élelmiszer hamisítás és minőségi problémák, az élelmiszerbiztonság javítása, továbbá a vásárlók, felhasználók segítése és ösztönzése a tudatosabb vásárlásra, illetve az iparági résztvevők, termelők közösségi kohéziójának erősítése.

A csapatok design thinking és service design módszerekkel is megismerkedhettek, ezen metodológiák mentén dolgozták ki ötleteiket. A blockchain technológián belül számtalan hasznos információ hangzott el, többek között olyanok, mint az adathitelesítés, a smart contract, avagy digitális szerződések, a tokenizáció, amely fizikai és anyagi értékek digitális formája. Ezek alkalmazásával találtak ki újszerű módszereket a problémák megoldására. A Budapesti Műszaki Egyetem, az Alpha Management Advisory és a BlockBen támogatásával olyan szakértők mentorálták a csapatokat, akik élen járnak az élelmiszeripar, a pénzügy, befektetés, a fin-tech és startup területeken is. A támogató mentorok minden innovátort buzdítottak a munkák és megoldások további fejlesztésére, megvalósítására, jövőbeli segítségüket felajánlva.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Idén is megválasztják a startup-ökoszisztéma legjeit!

startup

A Tőkeportál, az MBH Fintechlab, a MAFISZ (HFA), az ÓUVC Venture Studio, a Startup Grind, a Pozi.io, a Startitup Győr, a Startup Hungary, a HUNBAN, a Global Startup Awards, a CIB bank, a 500VC és még sorolhatnánk a startupok fejlesztésével foglalkozó szolgáltatókat, amelyek immáron harmadszor választják meg a szakma legjobbjait az Év Startupja, az Év Befektetője, az Év Ökoszisztéma-építője, az Év Mentora és az Év közösségi finanszírozási Kampánygazdája kategóriában.

Az ünnepélyes díjátadóra december 7-én kerül sor a Create26-ban, ahol a díjakat a tavalyi győztes, a jelenlegi legsikeresebb magyar startup, a SEON egyik alapítója, Kádár Tamás adja át, aki mellett a tavalyi győztesek is gratulálnak az ideieknek. Tavaly két startup vette át a díjat: a SEON mellett az ételmentő Munch nyert, és két befektetőt díjazott a közösség: a Tuxera-alapító Szakacsits Szabolcsot és a tőzsdére lépő STRT-ot alapító Balogh Petyát. Az Év Mentorai Hild Imre (OUVC), Verő Barbara (Futureproof Consulting) és Várdy Zoltán (The Launch Code) voltak. Az Év Kampánygazdája a Fehér Nyúl kisüzemi sörfőzde volt, amely 120 millió forinttal zárta a tőkebevonását, míg a Brancson a Birsbirtokra esett a legtöbb szavazat.

Még november 30-ig lehet szavazni a linken, ahol pár napig még jegyet is lehet venni: https://tokeblog.hu/startup-mikulas-best-of-startups-gala/

További információ: ecosystem@tokeportal.com

A tavalyi beszámoló


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics

A globális piac gyors változásaira növekedési tervvel reagál a vállalat.

A vállalat működésében rejlő képességek és az üzleti versenyképesség megerősítése érdekében szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics (LG), amely újabb lépést jelent a júliusban bejelentett Future Vision 2030 megvalósítása felé. A cél az, hogy az LG olyan intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá alakuljon át, amely az elektronikai készülékek gyártásán túl arra is képes, hogy összekapcsolja a fogyasztók különféle tereit és az azokhoz kapcsolódó felhasználói élményeket.

Az előremutató stratégia egyik kulcseleme az az újonnan létrehozott ún. tengerentúli értékesítési és marketing divízió, amely közvetlenül William Cho, az LG vezérigazgatója alá tartozik. A divíziót Thomas Yoon vezeti majd, aki korábban az LG Electronics észak-amerikai elnök-vezérigazgatója volt.

Az új értékesítési és marketing divízió döntő szerepet játszik majd a változások és a növekedés felgyorsításában, valamint az LG globális márkaerejének növelésében. Az új szervezet a külföldi leányvállalatok értékesítési tevékenységét fogja irányítani Észak-Amerikában, Európában, Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Ázsiában, valamint felelős lesz a vállalat globális marketingcsoportja és a közvetlen értékesítési (Direct-to-Customer D2C) üzleti csoport működéséért.

A vállalat nem csak a stratégiai szempontból kritikus fontosságú üzletágak, például az üzleti megoldások divízió külföldi működését igyekszik megerősíteni, hanem az ottani értékesítési szakértelem fejlesztésével, valamint a platformalapú vállalkozások és az új közvetlen értékesítési modellek fejlesztésének felgyorsításával az összes többi üzletág minőségi növekedéséhez is támogatást nyújt. A közvetlen értékesítési üzleti csoport szerepet vállal az ügyfélkapcsolati pontok bővítésében az online márkaboltok (Online Brand Shop, OBS) és az ügyféladatokon alapuló digitális marketing megerősítésével.

Miközben az LG mind a négy üzletágán fenntartja agilis és alkalmazkodó döntéshozatali rendszerét, az egyes területeken a saját technológiák továbbfejlesztésére is törekszik, és támogatja a vállalat üzleti átalakulását.

A háztartási elektronika és légkondicionálók üzletág légtechnikai megoldások divíziója létrehoz egy mérnöki értékesítési részleget, hogy a mérnöki képességek fejlesztése révén maximalizálja az üzleti szinergiát a fűtés, szellőzés és légkondicionálás (HVAC), azaz az üzleti megoldások divízió fő területén. Az otthoni szépségápolási divízió a szórakoztatóelektronikai üzletágból  átkerül a háztartási elektronika és légkondicionálók üzletágba, hogy az otthoni térbe szánt termékek egységesen jelenjenek meg.

A szórakoztatóelektronikai üzletág tovább gyorsítja növekedését a média- és szórakoztatóiparban. A webOS okostévé-platform megerősítése érdekében az LG létrehozza a webOS fejlesztési csoportot, amely közvetlenül Park Hyoung-sei, a szórakoztatóelektronikai üzletág elnöke alá tartozik majd. Emellett létrejön a kiterjesztett valóság divízió (eXtended Reality, XR) is, amely szintén közvetlenül a központnak jelent majd.

A vállalatot 2019 óta vezető Park elnököt előléptették, így ismerve el a vállalat üzleti portfóliójának korszerűsítése, a prémium termékcsaládok jövedelmezőségének javítása, a webOS platform bővítése, valamint a globális OLED TV-piacon a vállalat pozíciójának megerősítése terén elért eredményeit..

Közvetlenül a járműalkatrészek üzletág központja alá tartozik majd a globális ügyfélstratégiai divízió (Global Customer Strategy Division), amelynek feladata az lesz, hogy integrált stratégiát alakítson ki a megrendelések és az értékesítés kezelésére, és megerősítse a marketingfunkciókat az üzletág növekedésének felgyorsítása érdekében

Az üzleti megoldások divízió bővíteni fogja értékesítési és üzleti tevékenységét a főbb régiókban, vagyis Észak-Amerikában, Európában, Közép-Ázsiában, Ázsiában és Latin-Amerikában. A jelenlegi indiai üzleti megoldások osztály teljes üzleti divízióvá bővül, hogy ebben a régióban is garantált legyen a folyamatos növekedés.

Minden kinevezés december 1-jén lép hatályba, az előléptetések pedig az új év első napján lépnek életbe.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss