Gazdaság

A Yettel szerint a feladat és nem a kábel kell, hogy meghatározza a munkavégzés helyét

Yettel

Az elmúlt évek több tízmilliárd forintos fejlesztési programja révén a Yettel hálózata mostanra elérte azt a fejlettségi szintet, hogy teljes mértékben vezeték nélküli, mobilnetalapú technológiára alapozza a kis- és középvállalkozások számára kínált irodai internetszolgáltatását.

A 4G technológia kapacitásnövelésének és az 5G lefedettség gyorsütemű növekedésének köszönhetően a cégek mostantól telephelyeik mellett az ország bármely területén használhatják a szolgáltató irodai internetszolgáltatását.

Ott van az iroda, ahol az internet

A kis- és középvállalkozások számára kínált IrodaNet szolgáltatás a felhasználók valódi igényeire ad választ: a klasszikus, kábel alapú internetmegoldások korlátait feloldva teljes mértékben mobilnet-alapú, hordozható eszközöket kínál. Az IrodaNet tarifa az országos 4G és az egyre több területen elérhető 5G lefedettségre, valamint a stabil, megbízható hálózatra építve úgy biztosít egy routeren keresztül több munkatársnak korlátlan internet-hozzáférést, hogy a gyors és egyszerű beüzemelést követően a munkavégzés helye is rugalmasan alakítható. Az új IrodaNet tarifa esetében a „Bárhol Mód” díjmentes aktiválásával a kollégák havonta tíz napig az ország bármely területén használhatják a céges irodai routert, jelentős rugalmasságot élvezve a vezetékes internetmegoldásokhoz képest. A havi 10 nap egy kisebb díjért cserébe opcionálisan további két alkalommal 10-10 nap „Bárhol Mód”-dal bővíthető.

„Eddigi tapasztalataink alapján a megoldásaink azoknak a vállalkozásoknak voltak a legvonzóbbak, akik szívesen kipróbálták az újítást, hogy irodai netet mobil technolóián érjenek el. Azoknak a cégeknek, akiknek szimpatikus volt a vezeték nélküliség és a kábeles lehetőséghez képest egyszerűbb szolgáltatás-telepítés, amivel elkerülhették a bekötéssel járó fúrást, telepítési kihívásokat és egyéb nehézségeket. Mostantól azok számára is érdekessé válik az IrodaNet, akik nem csak egy helyen végeznek csapatmunkát, hiszen a korlátlan irodai internetet belföldön bárhova magukkal vihetik, csupán áramforrás szükséges a beüzemeléséhez, és ott folytathatják az online munkát, ahol az irodában abbahagyták.”

– mondta el a szolgáltatásról Fülöp Gábor, a Yettel üzleti értékesítési és marketing igazgatója.

A hordozhatóságon túl: korlátlanság, egyszerű telepítés, 3 hónap ingyenes próbaidőszak, 5G

Az 5G-s hálózaton működő IrodaNet Pro tavalyi bevezetését és mostani továbbfejlesztését a Yettel többéves, összesen több tízmilliárd forintból megvalósuló modernizációs projektje alapozta meg. A lakosságra vetített 99,5% fölötti lefedettséggel bíró 4G-technológia kapacitása 2021 óta közel háromszorosára nőtt, míg az akár 5-8-szor gyorsabb letöltési sebességet kínáló 5G lefedettsége dinamikusan nőtt a Yettel hálózatán. Az eredményeket a vállalat elégedettségi felmérése is igazolja: az IrodaNet szolgáltatás segítségével a párhuzamos irodai munkavégzésnél is megbízható, magas minőséget tapasztalnak a felhasználók.

A korábbi IrodaNet és IrodaNet Pro csomagokat egységesen az IrodaNet nevű csomag váltja fel, ötvözve a két korábbi előfizetési lehetőség előnyeit: az új konstrukcióban már tarifa-megkülönböztetés nélkül minden kis- és középvállalkozás számára 5G routert, ezzel az 5G-s lefedettségi területen automatikusan 5G-hozzáférést biztosít a szolgáltató. Az új konstrukcióban elérhető 5G router beüzemeléséhez nem szükséges szakember segítsége; előképzettség nélkül, akár már a vásárlást követő percekben is beüzemelhető. A router legjobb elhelyezésében a Yettel leírással, videóval és igény szerint online jelerősségmérő felülettel segíti a folyamatot.

Ha fejlett hálózattal sűrűbben lefedett területeken kívül, jellemzően külterületre vagy lakott területen kívülre esik a cég telephelye, arra is kínál megoldást a szolgáltató: az egyszerűsített IrodaNet Basic alapcsomag 4G-alapon akár 50 Mbit/s-t biztosít, amihez szintén az egyszerűen telepíthető eszköz és korlátlan internet előnyei járnak.

A szolgáltatások hűségidő nélkül vehetők igénybe, ám mindkét esetben 12 vagy 24 hónap eszközbérleti hűség vállalása szükséges. A szolgáltatásokhoz 3 hónapos próbaidőt biztosít a szolgáltató, azaz az igénybevétel első 3 hónapban ingyenesen tesztelhető és 30 napon belül kötbérmentesen lemondható

További információ: https://www.yettel.hu/uzleti/irodanet


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

Adóoptimalizálás 2025: november 20-ig dönthetnek a cégek a csoportos társasági adózásról

A Forvis Mazars szakértői fontos határidőre figyelmeztetnek: november 20-ig dönthetnek a cégcsoportok, hogy jövőre közösen adóznak-e.

Azoknak a cégeknek, amelyek elmulasztják beadni a kérelmüket, egy teljes évet kell várniuk az újabb lehetőségre. A választás jelentős adminisztratív könnyítéseket és akár komoly adómegtakarítást is hozhat, de alapos megfontolást igényel.

A Forvis Mazars nemzetközi könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cég felhívja a figyelmet, hogy 2024. november 20-ig nyújthatják be kérelmüket az adóhatósághoz azok a cégcsoportok, amelyek 2025-től a csoportos társasági adóalanyiságot szeretnék választani. Ez a határidő egyaránt vonatkozik a már létező csoportok megszüntetésére és az új tagok csatlakozására is. A naptári évitől eltérő üzleti évet alkalmazó vállalkozások az adóévük utolsó előtti hónapjának első és huszadik napja között tehetik meg ugyanezt.

A belföldi illetőségű kapcsolt vállalkozásoknak 2019 óta hetedik alkalommal lesz lehetőségük arra, hogy a következő adóévre a csoportos társasági adóalanyiságot válasszák. A rendszer fő célja, hogy csökkentse az adminisztratív terheket, lehetővé téve a potenciális adómegtakarításokat.

Dr. H. Nagy Dániel, a Forvis Mazars partnere kiemeli, hogy a csoportos társasági adóalanyiság különösen előnyös lehet azokban az esetekben, ahol a belföldi kapcsolt vállalkozások között nagyszámú dokumentálandó tranzakció zajlik, vagy speciális ügyleteiknél nehézségekbe ütközik a szokásos piaci ár megállapítása.

„A csoportos társasági adózás választásával a vállalatok jelentős előnyöket érhetnek el az adminisztráció terén”

– fejti ki dr. H. Nagy Dániel, hozzátéve, hogy ez a megoldás azáltal csökkenti a papírmunkát és az azzal járó költségeket, hogy mentesíti a cégeket a transzferár-dokumentáció adóhatósági jelentése alól. Ezenfelül minimalizálja annak a kockázatát, hogy a vállalat szembesüljön az esetleges dokumentációs hiányosságok miatti szankciókkal.

„A hiányzó vagy hiányos tartalmú transzferár-nyilvántartás esetén ugyanis a maximális bírság összegét a 2023-as adóévtől jelentős mértékben megemelték: nyilvántartásonként kettőmillió forintról ötmillió forintra, ismételt jogsértés esetén négymillió forintról tízmillió forintra”

– figyelmeztet a szakértő.

A csoportos adóalanyiság érdemi adómegtakarítást is hozhat, különösen olyan cégcsoportoknál, amelyeknél van veszteséget termelő tag, hiszen annak a társaságiadó-vonatkozásai csoportszinten érvényesíthetők. A csoporttagok egymás között érvényesíthetik veszteségeiket, bár a csoportos adóalap nem csökkenthető a csoportos adózást megelőzően felhalmozott veszteségekkel.

Az adókedvezmények területén is érdemes megfontolni a csoportos adóalanyiságot, különösen akkor, ha a csoport valamelyik tagja adókedvezményre jogosult, vagy a már megkezdett kedvezményét szeretné továbbérvényesíteni. Fontos figyelembe venni ugyanakkor, hogy eltérő szabályok vonatkozhatnak bizonyos adókedvezményekre, például a fejlesztési adókedvezményre vagy a látványcsapatsportok támogatásának adókedvezményére.

Dr. H. Nagy Dániel hangsúlyozza, hogy a csoportos társasági adóalanyiság választása alapos megfontolást igényel:

„Vizsgálni kell például, hogy minden csatlakozni kívánó kapcsolt vállalkozás megfelel-e a követelményeknek. Továbbá az adóalap meghatározása is kihívásokat jelenthet: a kamatlevonást korlátozó szabály alkalmazása miatt a csoportos adóalanyiság választása akár kedvezőtlen is lehet a csoport számára.”

A Forvis Mazars szakértői felhívják a figyelmet, hogy a szabályozás összetett, ezért javasolt szakértői segítséget igénybe venni a döntés előkészítéséhez.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Kismértékű visszaesés, mérséklődő optimizmus a Mapei Kft.-nél

A Mapei Kft. harmadik negyedéves belföldi forgalma 25,3 milliárd forintot tett ki, ami 2,1 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

Az exportforgalom 304 millió forint volt, amely 28 százalékkal marad el a tavalyi azonos időszak adataitól. A vállalat szerint a visszaesés mögött az építőipar általános lassulása áll, azonban a Mapei mérsékelt optimizmussal tekint a jövőbe.

A belföldi forgalom csökkenéséhez több tényező is hozzájárult. Az építőipar teljesítménye az elmúlt hónapokban jelentősen visszaesett, ami nagyban befolyásolta a harmadik negyedéves eredményeket. A Központi Statisztikai Hivatal friss adatai szerint 2024 augusztusában az építőipari termelés 6 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, és egy hónap alatt, júliusról augusztusra 2,1 százalékos esést regisztráltak.

„Az ágazat visszaesése már három egymást követő hónapban tapasztalható, és az új szerződések száma 19,6 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakához képest. Bár az építőipari szerződésállomány augusztus végén 22,8 százalékkal magasabb volt, a növekedés még nem érezteti pozitív hatását a piacon. Ezek a folyamatok hatással voltak a belföldi forgalmunkra is, amely kismértékű visszaesést mutat, tükrözve az építőipari nehézségeket és a kereslet csökkenését”

– mondta Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

Hozzátette: a várakozásokkal ellentétben az Otthonfelújítási Program eddig nem hozott jelentős keresletnövekedést. A bonyolult pályázási feltételek és adminisztratív akadályok miatt sok ingatlantulajdonos nem élt a lehetőséggel, így a várt pozitív hatás még nem érződik az építőipari piacon.

Az exportteljesítmény visszaesésének oka az európai építőipar gyengélkedése, a magas energia- és nyersanyagárak, valamint a versenytársak növekvő nyomása. A hazai termékek előállítási költségei az energia- és nyersanyagárak miatt megnőttek, így azok kevésbé versenyképesek a külpiacokon, ami akadályozza a cég exportnövekedési terveit.

Biztató jelek és mérsékelt optimizmus

Biztató azonban, hogy a magyar építőipari vállalkozások szerződésállománya 2024 augusztusában 22,8 százalékkal magasabb volt, mint egy évvel korábban. Az Otthonfelújítási Program tervezett módosításai, amelyek révén bővülhet a résztvevők köre és csökkenhet az adminisztrációs teher, reményt adhatnak a kereslet növekedésére.

„Az egyszerűsített igénylési folyamatok megkönnyíthetik a pályázat beadását a lakosság számára, így az építőipari kereslet is élénkülhet a következő hónapokban. A változtatások révén a program szélesebb rétegek számára válhat elérhetővé, ami pozitív hatással lehet az ágazat középtávú kilátásaira”

– mondta Markovich Béla.

Hozzájárulhat a kereslet növekedéséhez a kormányzat terve is, amely szerint 2025-től lakáscélú felhasználásra is fordíthatók az önkéntes pénztári megtakarítások. Bár a bejelentés fogadtatása vegyes, amennyiben a kormány terve megvalósul, érzékelhető változást hozhat az építőiparban, mivel sok háztartás korábban nem rendelkezett elegendő forrással nagyobb felújításokhoz, még állami támogatások mellett sem. Az új lehetőség révén több ingatlantulajdonos tud hozzáférni pénzügyi forrásokhoz, ami növelheti a keresletet az építőanyagok és szolgáltatások iránt, különösen a felújítási és energetikai szektorban.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Gazdaság

Új vállalati kommunikációs igazgató a Yettelnél

2024. október 15-től Dávid Sándor vezeti a Yettel vállalati kommunikációs igazgatóságát. Az új igazgató a cég belső kommunikációjáért, a PR, a CSR, valamint a rendezvényszervezési területért felel.

 A 45 éves szakember a Mercedes-Benz kecskeméti gyárának kommunikációs és külső kapcsolatok vezetői pozíciójából érkezik a Yettelhez. A több mint 4500 munkatársat foglalkoztató vállalatnál vezetőként a külső és belső kommunikációért felelt, feladatköréhez tartozott az employer branding és a kormányzati kapcsolatok koordinálása is. A Yettelnél a külső és belső kommunikáció mellett a társadalmi felelősségvállalási (CSR) és a rendezvényszervezési területet irányítja.

Dávid Sándor több mint két évtizede foglalkozik kommunikációval. Egyetemi évei alatt újságíróként kezdett dolgozni, majd önkormányzati és kommunikációs ügynökségi oldalon szerzett sokrétű tapasztalatot, amit később az EY (korábban Ernst & Young) senior kommunikációs munkatársaként kamatoztatott. Később visszatért az ügynökségi világba: a Next Wave Europe (mai nevén Dialogue) és a Közép Európai Média és Kiadó Zrt. (CEMP)kooperációjában tartalmi vezetőként két éven keresztül tartalommarketinggel, ezen belül közösségi médiával és natív hirdetésekkel foglalkozott. Ezt követte a kecskeméti Mercedes-Benz, ahonnan hat és fél év után búcsúzott, mert új kihívásokra vágyott a szakmájában.

Sándor anyanyelve mellett németül és angolul beszél. Az élethosszig tartó tanulásban hisz, így kezdett bele két éve a vitorlázásba, legújabban pedig a thai nyelv elsajátításába. Szabadidejében intenzív sporttal töltődik fel, igazán kikapcsolni pedig az utazásai során tud: párjával visszatérően kalandoznak Ázsiában, az ottani élményei révén a helyi kultúra rabja lett.

Dávid Sándor Mészáros Attilát váltja, aki 5 és fél évet töltött a vállalatnál.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss