Versenyképesebbé válhatnak a magyar vállalkozások 2024-ben
2024 izgalmas lehetőségeket tartogat a magyar kis- és középvállalkozások számára, mert újra jelentős összegekre pályázhatnak a Digitális Európa és a GINOP Plusz programok keretében. A program célja a hazai vállalkozások digitális fejlődésének elősegítése és versenyképességének növelése, ami egyedülálló lehetőséget kínál a felzárkózásra azoknak is, akik eddig nem használták ki az innovatív technológiai újításokban rejlő páratlan lehetőségeket.
A digitális infrastruktúra-fejlesztési lehetőségek nemcsak technológiai eszközök beszerzésére, hanem a vállalkozások belső működési folyamatainak modernizálására is felhasználhatóak. Ez pedig lehetőséget teremt a vállalkozások számára, hogy 2024-ben növeljék hatékonyságukat, bővítsék piaci jelenlétüket, javítsák ügyfélkapcsolataikat és megsokszorozzák a bevételeiket.
“A digitális átalakulás ma már nem választás kérdése, hanem egy szükségszerű lépés, ami növekvő versenyelőnyt is kínál azoknak a vállalkozásoknak, amelyek élnek vele, és behozhatatlan hátrányt azoknak, akik nem. 2024 bármilyen kkv számára sikeres év lehet. Hogyha a kis- és középvállalkozások kihasználják ezeket a pályázati lehetőségeket, és komolyan gondolják az innovatív belső digitális rendszerek bevezetését, akkor mindegy, hogy mi történik a gazdaságban, a vállalkozásuk túl fogja élni” – mondta Sipos Lóránt, a SOMACRM ügyvezetője.
A kkv-k is lehetnek olyan hatékonyak, mint a nagyvállalatok
A CRM rendszerek és az automatizált megoldások nemcsak a nagyvállalatok számára érhetőek el, hanem a kisebb cégek számára is, lehetővé téve, hogy jobban megértsék és kiszolgálják az ügyfeleiket. A CRM segítségével a vállalkozások hatékonyabbá tehetik a marketing- és az értékesítési stratégiát, ami közvetlenül hozzájárul a bevételeik és versenyképességük növekedéséhez. A CRM nemcsak az ügyféladatok kezelésében segít, hanem a teljes ügyfélút elemzésében is, így a vállalkozások jobban megérthetik, hogyan fejleszthetik a termékeiket és szolgáltatásaikat az ügyfelek igényei szerint.
“Vannak, akik úgy gondolják, hogy a vállalkozásuk túl kicsi egy ilyen rendszerhez, de ezzel csak elszalasztják annak esélyét, hogy sikeresebbé váljanak, növeljék a hatékonyságukat és több bevételre tegyenek szert. Az általunk fejlesztett 7. generációs ügyfélkezelő rendszerekben minden egy helyen van. 2024 januárjában már a nyolcadik generációt vezetjük be, ami még innovatívabb lesz, és az AI csatlakozásra, valamint a döntéstámogató rendszerek kiszolgálására nyújt lehetőséget. A segítségével a kis- és középvállalkozások is hatékonyabban tudják menedzselni a belső folyamataikat, ami minden területen érezhető, legyen szó értékesítésről, projektmenedzsmentről, ügyfélszolgálatról, könyvelésről vagy a bejövő és kimenő levelezésről” – magyarázza a webalapú integrált vállalatirányítási rendszerek szakértője.
Több információ, jobb döntések
A vállalkozások sikerének kulcsa a hatékony és célirányos üzletmenet, amit a hagyományos módszerek, mint az Excel-táblázatok és a kontrollálatlan e-mailezések nem mindig képesek biztosítani. A CRM rendszerek viszont egy gombnyomással feltárják a szükséges adatokat, lehetővé téve a kkv-k számára, hogy gyorsabban és a megfelelő információk birtokában jobb döntéseket hozzanak. Emellett ezek az eszközök jelentősen lerövidítik a napi, heti vagy havi riportok készítésének idejét, és hatékonyabbá teszik az értékesítési folyamatokat is.
“Egy ma már 700 ezer érdeklődővel és több ezer fős értékesítési hálózattal rendelkező napelemes cég története jól példázza a CRM rendszerek hatékonyságát. Kezdetben egyszerű eszközökkel dolgoztak, de a CRM rendszer bevezetésével hihetetlen fejlődést értek el. Az integrált megoldásokkal és a pontos adatelemzéssel a vállalat gyorsan növelte hatékonyságát és piaci részesedését, így egy egyszemélyes vállalkozásból országosan ismert sikervállalattá vált” – mutat rá a CRM rendszerekben rejlő lehetőségekre Sipos Lóránt. A szakember hozzátette: “A napelemes pályázatok indulásával ismét aktuális, hogy az ágazatban tevékenykedő vállalkozások is mielőbb hatékony ügyfélkezelő rendszert szerezzenek be. Mi itt vagyunk.”
Van még hova fejlődni
A mesterséges intelligencia alkalmazása a CRM rendszerekben új dimenziókat nyit meg a vállalkozások számára. Az AI segítségével a vállalatok még pontosabb ügyfélprofilokat készíthetnek, előre jelezhetik az értékesítési trendeket, és egy lépésben kiszűrhetik, hogy melyek azok a vevők, akikkel azonnal érdemes felvenni a kapcsolatot. A technológia fejlődésével a vállalkozások még hatékonyabban reagálhatnak az ügyféligényekre.
“A mesterséges intelligencia beépítése a CRM rendszerekbe jelentős előnyt jelent majd 2024-ben a kis- és középvállalkozások számára. Az AI segítségével a vállalatok képesek az adatok mélyebb elemzésére, ezáltal növelve a vállalkozás hatékonyságát és versenyképességét” – zárta gondolatait a SOMACRM ügyvezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!