Gazdaság

Hogyan készíts árajánlatot profik módjára?

Az ügyfélszerzés folyamatának egyik kulcsfontosságú mozzanata az árajánlat elkészítése. A mai árérzékeny világban pedig sokszor ezen áll vagy bukik minden, így könnyelműség lenne elégedetten hátradőlni már akkor, amikor a leendő megrendelő árajánlatot kér, mondván innentől kezdve sima ügy lesz az egész.

Most jön ugyanis a dolog neheze: olyasmivel kell előállni, ami kellően meggyőző ahhoz, hogy az ügyfél végül minket válasszon. Hisz könnyen lehet, hogy rajtunk kívül még több másik cégtől is kért ajánlatot, ráadásul nekünk fogalmunk sincs, mit kínál a konkurencia. Így már mindjárt nem is tűnik annyira egyszerűnek, igaz?

Szerencsére nem is egy lehetetlen küldetésről van szó, a MiniCRM szoftvere az árajánlatok készítését is egyszerűbbé teszi, de persze minden munkát nem végez el helyettünk, így nézzük meg, mire kell mindenképp odafigyelni!

Alapvető formai követelmények

Kezdjük a legelején: még ha személyesen is találkozol az ügyféllel, ma már akkor is óriási baklövés egy sebtében, tollal papírcetlire firkantott ajánlatot odatolni az illető orra alá. Ugyanekkora hiba, ha e-mailben magába a levél szövegébe pötyögöd be ugyanezt.

Az a minimum, hogy a dokumentum géppel írt, szépen megformázott, letisztult, de mégis valamilyen egyedi dizájnnal bír. A szerkeszthető Word dokumentum szintén nem a legjobb választás, mert bizonyos eszközökön, más felbontású kijelzőkön széteshet a formázás. A legjobb, ha PDF formátumban készíted, ennek megvan az az előnye is, hogy más nem tud utólag beleszerkeszteni.

A betűtípus legyen jól olvasható, a dokumentum átlátható és szellős elrendezésű. Nem baj, ha színes, de inkább pasztell árnyalatokat alkalmazz, semmiképp se legyen túlságosan tarka, “bazári” az összhatás, mert az nem passzol egy komolyabb céghez. A logódat viszont bátran tedd rá, ez ugyanis egyedibbé teszi az ajánlatodat.

A tartalom

A példa kedvéért tételezzük fel, hogy laptopok javításával foglalkozó céged van. Mi kerüljön tehát egy árajánlatba?

Nézzünk egy konkrét esetet: az ügyfél behozta a nem működő számítógépet bevizsgálásra. A tesztek során kiderült, hogy az SSD meghajtó hibásodott meg, ezért nem kapcsol be a készülék. Ugyanakkor az is látszik, hogy teli van porral, tehát egy tisztítás sem árt.

Az ajánlatban ilyen esetben tételesen szerepeljen a hibás háttértár cseréje, valamint a vele járó szükséges munkafolyamatok (adatmentés ha lehetséges, és a rendszer újratelepítése). Extra ajánlott szolgáltatásként a fentiektől külön tüntesd fel a laptop belső portalanítását és a hűtőpaszta cseréjét is, és majd az ügyfél eldönti, hogy szeretné-e ezt is igénybe venni. Ezenfelül a munkadíjat se felejtsd ki.

Mindenhol szerepeljen a nettó ár, az ÁFA, illetve a bruttó ár, summaként pedig a végösszeg. Érdemes azt is beleírni, hogy ez az ajánlat meddig érvényes, hiszen az alkatrészek egyre csak drágulnak.

Ajánlat elfogadva!

Ha e-mailben küldöd, akkor a levélben, ha személyesen adod, akkor pedig szóban térj ki röviden arra, hogyha megfelel az ügyfélnek az ajánlat, akkor kivel kell felvennie a kapcsolatot.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Friss