Nem is gondolnánk, milyen problémákat okozhat, ha nincs megfelelően kezelve a feedünk! Ha nincs jól optimalizálva a termékfeed, nem úgy fognak megjelenni a termékek, ahogy mi szeretnénk. Ha pedig túl sok hibát követünk el, az a Google Merchant Center fiókunk letiltását is eredményezheti.
Ezt ne várjuk meg! Inkább kérjünk segítséget a Prioris online marketing ügynökségtől, akik Google hirdetés terén nagyon otthonosan mozognak. Mivel hivatalos Google partnerek is, így minden változásról, aktualitásról, technológiai fejlesztésről naprakész tudással rendelkeznek.
Mai cikkünkben arról írunk, hogy melyek a leggyakoribb hibák a termékfeedek esetén, és hogyan optimalizálhatjuk a feedet a Google Merchant Centerben. Vagyis most egy kis technikai kitérő következik. Ezzel még hatékonyabbá tehetjük a Shopping kampányainkat.
Kezdjük a hibákkal!
A leggyakoribb termékfeed probléma a rossz minőségű adatokból adódik. Ez azt jelenti, hogy hiányosak, pontatlanok és helytelen a formátumuk is. De vannak olyan termékadatok is, amelyek egyszerűen kimaradnak. Például egy termékazonosító, egy kategória vagy az ár hiányos.
Ezeket mindig vissza kell ellenőrizni. Apróságnak tűnnek, mégis negatív hatással lehetnek a termékeink megjelenésére. A Google megadja, hogy milyen formátumban kell megjelennie az adatoknak, és azt is, hogy milyen struktúrában. Ezt kövessük!
Előfordulhat, hogy a termékadataink nem érik el a fogyasztók ingerküszöbét, ez pedig alacsonyabb konverziós arányt eredményez. A duplikált termékeket is kell szűrni csakúgy, mint a hibás linkeket vagy képeket.
GMC problémák és orvoslásuk
Ha a fenti hibák előjönnek nálunk, és figyelmen kívül hagyjuk őket, még a GMC fiókunk is felfüggesztésre kerülhet. Sokszor egészen egyszerű a kezelésük, akár pár perc alatt is meg lehet oldani. Azonban az is előfordulhat, hogy komplexebb problémával állunk szemben. Ilyenkor még az is felmerülhet, hogy át kell vizsgálni a webáruházunk motorját. Sőt, akár még webfejlesztő tanácsaira is szükségünk lehet.
Feed optimalizálása
Örök kérdés, hogy a Google mi alapján jeleníti meg többször a termékünket, szolgáltatásunkat. Nézzük, milyen a jó termékfeed!
- A termék címe egzakt legyen, leíró, világos.
- Ügyeljünk a megfelelő kulcsszavakra, akár hívjunk segítségül ehhez kapcsolódó programokat.
- A termék nevénél a fontossági sorrendre kell ügyelni, a Google is így vizsgálódik.
- Amikor az elnevezésről van szó, inkább kevesebb nagybetűt használjunk!
- Leírásnál ügyeljünk a karakterszámra! A leglényegesebb infókat próbáljuk meg az első 180 karakterbe tömöríteni.
- Hagyjuk el a promóciós szövegeket és a márka bemutatását!
- Más cégekkel kerüljük az összehasonlítást!
- Ne szerepeljenek itt az üzletre mutató linkek, valamint fizetési információk!
Ha ezeket a termékadatokat megfelelően tüntetjük fel, akkor jobb lesz az online láthatóságunk és a hatékonyságunk a Google Shopping platformján!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!