Gazdaság
Nagyon gyúrnak a lakáskampányra a biztosítók: már most tucatnyi akció közül választhatunk
Jelentős díjkedvezményekkel, ajándék kiegészítőkkel és értékes nyereményekkel készülnek a lakásbiztosítási kampányra a biztosítók, derült ki a Grantis szakértői által készített körképből.
A nyeremények között okostévé és 10 millió forint kisorsolása is szerepel.
Főbb megállapítások
- Akár 50-60 százalékos díjkedvezményeket, ajándék kiegészítőket és kuponokat is adnak.
- A nyeremények között okostévé, lakberendezési utalvány és pénznyeremény is szerepel, de nemcsak az ajándékok számítanak.
- Érdemes már időben felkészülni a márciusi lakásbiztosítási kampányra, és szakértő segítségét kérni az ajánlatok összehasonlításában.
Röpködnek a díjkedvezmények, okostévé is nyerhető
Az Alfa 50 százalékos díjkedvezményt ad azok számára, akik január 15. és május 15. között OKÉ lakásbiztosítást kötnek. Az ügyfelek továbbá egy díjmentes kiegészítő biztosítást is választhatnak. Az ajándék kiegészítők között szerepel például a készpénzbiztosítás, a mobileszköz biztosítás, a lakásdoktor gyors segítség szolgáltatás vagy éppen a napkollektorok és napelemek biztosítása.
A biztosító egy nyereményjátékot is meghirdetett, amelynek keretében egy LG OLED evo smart TV-t lehet nyerni. A játékban azok vehetnek részt, akik január 23. és május 31. között Alfa OKÉ vagy Alfa Kupola lakásbiztosítást kötnek, augusztus 31-ig rendezik a lakásbiztosítás negyedéves díját, és a szeptember 9-ei sorsolás napján is él a szerződésük.
A Colonnade akár 40 százalékos kedvezményt kínál a díjból az Édes Otthon Lakásbiztosításra. A kedvezménynél figyelembe veszik a díjfizetés módját és gyakoriságát, előnyt jelent az elektronikus kommunikáció és kárrendezés, valamint a szerződő életkora és az ingatlan építési éve alapján is járhat kedvezmény.
Ajándék szolgáltatásokat és kuponokat is osztogatnak
A Generali a Házőrző otthon- és életmód-biztosításra nyújt első éves díjkedvezményt azoknak, akik február 1. és április 30. között kötnek lakásbiztosítást. A Nívó csomag esetén akár 37 százalékos, az Extránál 42 százalékos, a Top csomagnál pedig akár 48 százalékos is lehet a díjkedvezmény mértéke.
A Téli vakáció csomagban március 31-ig három szolgáltatást is ajándékba adnak. Fizetnek az elvesztett vagy ellopott személyi okmányok, és a fizető fürdőhelyen ellopott értékek után, valamint a téli sporteszközök eltulajdonítása esetén is. Eseményenként maximum 50 ezer forint értékben térítik meg a károkat. Idén április 1. és jövő április 30. között pedig plusz 10 százalékos biztosítási védelem is igénybe vehető.
A Genertel összesen 43 százalékos kedvezményt kínál a tartam, a fizetési mód és több szerződés megléte alapján. Továbbá 35 százalékos kedvezménnyel jutalmazzák a hűséget a Russell Hobbs háztartási és a Remington szépségápolási termékekre. A kupont azok kapják meg, akiknek május 1-jén is él még a szerződése.
A Groupama Vesta biztosításával is össze lehet szedni maximum 50 százalékos díjkedvezményt. Már egyből 16 százalékot adnak arra, ha több biztosítás is van a családban a társaságtól, de a hűséget is jutalmazzák, 15 százalékos kedvezményt biztosítanak azoknak, akik legalább 3 évig nem mondják fel a szerződést. Az OTP-s folyószámla 5 százalékos kedvezményt ér a biztosítónál.
A K&H Biztosító akár 60 százalékos díjkedvezményt is biztosít, amely a 25 százalékos online kötési kedvezményből, a 20 százalékos téli kampánykedvezményből, valamint a legfeljebb 15 százalékos díjfizetés gyakorisága szerinti kedvezményből tevődik össze. Ezen felül még plusz 10 százalékos díjkedvezmény jár a fenntartható otthonokra.
Akár 10 millió forint is nyerhető
Az Uniqa HomeGuard lakásbiztosításra a biztosítás online megkötése esetében most 20 százalékos kedvezményt adnak, és további 20 százalékos kedvezmény érhető el 3 éves határozott tartamú szerződés és az elektronikus kapcsolattartás választása esetén.
Az Union Lakásbiztosításra február 3. és május 1. között konkrét biztosítási összeg nélkül is meg lehet kötni a biztosítást, ami kár esetén annyit fizet, amennyibe a helyreállítás vagy az újrabeszerzés a kár időpontjában kerül. Az Otthonbiztosításra összesen akár 35 százalékos díjkedvezmény, a Kandalló Extra Otthonbiztosításra 55 százalékos kedvezmény is érvényesíthető.
A Posta Biztosító többféle akciót is kínál a PostaÉdesOtthon lakásbiztosításra. Azoknak, akik február 3. és április 6. között Optimum vagy Prémium csomagot választanak, viharjelzés szolgáltatást adnak ajándékba. A postán megkötött szerződésre pedig ajándék kiegészítő biztosítási védelem jár. Díjkedvezmények is vannak, az, aki minden lehetőséget kihasznál, akár 48 százalékos kedvezményben is részesülhet.
A biztosító egy nagyértékű nyereményjátékot is meghirdetett. Az április 30-ig lakásbiztosítást kötők körében 10 millió forintot sorsolnak ki május 30-án. A sorsolásban azok vesznek részt, akiknek élő a szerződése és rendben befizették a díjat. Mindezen felül még egy nyereményjátékban részt vehetnek azok, akik online díjkalkulációt kérnek és szerződést kötnek, negyedévente három darab, egyenként 30 ezer értékű JYSK ajándékkártyát sorsolnak ki.
Bár hívogatóak a kedvezmények, ajándékok és a nyeremények, a Grantis szakértői arra figyelmeztetnek, hogy ne csak ez alapján válasszunk lakásbiztosítást, ennél sokkal fontosabb, hogy ár-érték arányban is megfelelő, és ingatlanra szabott legyen az ajánlat. |
Hamarosan indul a lakásbiztosítási kampány
Az akciókkal a biztosítók a márciusi lakásbiztosítási kampányra készülnek. A tavalyi kampány fő üzenete az alulbiztosítottság elkerülése volt, amit értékkövetéssel lehet elérni. A jegybank céljai között szerepelt a nagyobb verseny és a kedvezőbb árazás is.
2025-ben is lesz lakásbiztosítási kampány. A biztosítási szerződést idén is március 31-ig lehet felmondani, a felmondásnak viszont egységesen április 30-ra kell vonatkoznia – jelezték a Grantis szakértői.
Az Magyar Nemzeti Bank adatai szerint több mint 640 ezer szerződés, azaz a hazai teljes lakásbiztosítási állomány 20 százaléka megmozdult a tavalyi lakásbiztosítási kampány során. Ebből 330 ezer szerződésnél kezdeményezték az ügyfelek új lakásbiztosítás megkötését, 310 ezer esetben pedig az eddigi szerződésük átdolgozását.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
A külföldi akvizíciók után hazai felvásárlásokkal erősít a Prohuman Group
A Prohuman Group megvásárolta a létesítménygazdálkodással foglalkozó Green Vector Kft. 75%-os, valamint a contact center piacon meghatározó szerepet játszó Protocall Kft. 100%-os üzletrészét.
A cégcsoport az akvizíciókkal olyan piacokon bővíti szolgáltatási portfólióját, amelyek túlmutatnak a hagyományos HR-tevékenységeken, de munkaerő-intenzív jellegük miatt szinergiát mutatnak alaptevékenységével, és jelentős hozzáadott értéket jelenthetnek ügyfeleik számára.
„Amellett, hogy az elmúlt 20 évben Magyarország piacvezető HR-szolgáltatójává vált, a Prohuman Group mára hét országban aktív cégcsoporttá nőtte ki magát, mely naponta 25 ezer embernek biztosít munkát a legkülönbözőbb szektorokban. A külföldi akvizíciók mellett idehaza is keressük a felvásárlási lehetőségeket, elsősorban annak érdekében, hogy stratégiai növekedési tervünkkel összhangban erősítsük szolgáltatási portfóliónkat az outsourcing területen. Olyan ágazatokba invesztálunk, amelyek túlmutatnak a hagyományos HR-szolgáltatásokon, de szinergiát mutatnak azzal, mind a hazai, mind a regionális piacon növekedési potenciállal bírnak, és magasabb hozzáadott értéket képviselnek ügyfeleink szemében”
– mondta el Zakor Sándor, a Prohuman Group igazgatóságának elnöke.
Zöld megoldások és nemzetközi kilátások
Az akvizíciós stratégia jegyében a cégcsoport két hazai vállalkozásban szerzett többségi tulajdonrészt az elmúlt hónapokban. A létesítménygazdálkodási piacon működő Green Vector Kft.-ben 2024. októberben vásárolt 75%-os üzletrészt a Prohuman Group. Az 1995-ben alapított cég testre szabott szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek, melyek között irodaházak, ipari és kereskedelmi ingatlanok, prémium társasházak és sportlétesítmények is vannak. A Green Vector elkötelezett a zöld működés mellett, a „Környezetbarát szolgáltatás” minősítő védjegy birtokosa.
Ezt követően a Prohuman Group 2025. januárban 100%-os tulajdonrészt szerzett a Protocall Kft.-ben, amely 2009 óta meghatározó szereplője a hazai contact center piacnak. A vállalat főként telesales, ügyfélszolgálati és back office területeken aktív, ügyfelei között energiaszolgáltatók, pénzügyi intézmények, valamint kereskedelmi, logisztikai és e-kereskedelmi cégek is megtalálhatók. A Protocall a hazai piac után nemzetközi szinten is terjeszkedni kíván, erre nyújt lehetőséget, hogy csatlakozik a regionálisan aktív Prohuman Grouphoz.
A tranzakciókat követően mindkét megvásárolt cég menedzsmentje változatlanul folytatja a munkát, ugyanakkor az üzletfejlesztésben a jövőben a Prohuman Group is jelentős részt vállal.
Magasabb hozzáadott érték az ügyfeleknek
„A Green Vector és a Protocall akvizíciója lehetőséget ad, hogy ügyfeleink működését a HR-szolgáltatásokon felül olyan fenntartható és innovatív szolgáltatásokkal is támogassuk, amelyek optimalizálhatják, zöldebbé és költséghatékonyabbá tehetik működésüket – mindezt egy kézből. Úgy gondoljuk, hogy az új szolgáltatásinkkal a HR-területen szerzett tapasztalatokkal, a partner vállalatok működésének ismeretében további értéket teremthetünk ügyfeleink számára. Ez a két akvizíció jól illik a cégcsoport növekedési stratégiájába, amelyek célja, hogy a Prohuman Group a hazai piacvezető HR-szolgáltató szerep mellett a régióban is az elsőszámú szereplő lehessen”
– tette hozzá Zakor Sándor.
A növekedési célok támogatása érdekében a Prohuman Group létrehozta a Prohuman BPO Kft.-t, amely egyesíti a cégcsoport összes, nem hagyományos HR-szolgáltatást nyújtó leányvállalatát. Az új struktúrában a Green Vector és a Protocall mellett helyet kap a pénzügyi szektorban jelenlévő két cég, a többes ügynökként tevékenykedő Finance Care Kft, valamint a kiterjedt értékesítési hálózattal rendelkező Finance Sales Kft is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Minden jel arra mutat, hogy emelkedniük kellene a lakáshitel kamatoknak, de…
Bár számos érv szól amellett, hogy a bankok emeljék lakáshitel-kamataikat, Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a verseny egyelőre gátat szab még az átmeneti emeléseknek is.
Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint egyelőre visszafogottan követi a piac az OTP Bank január 21-i kamatemelését, amikor a lakáshitel konstrukcióinak kamatát 50 bázisponttal megemelte, így a korábbi 7,49 százalék helyett a legkedvezőbb standard – kedvezmény nélküli – kamatot nyújtó OTP 1×1 Lakáshitelek is 7,99 százalékról indulnak.
Február elején a CIB jelentett be 20 bázispontos kamatemelést, így a piaci és a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel induló kamata egyaránt 7,99 százalék. A bank a lépéssel egyidőben megemelte a kamatkedvezmények igénybevételéhez szükséges jövedelmi határokat.
Ezután az járhat jól, aki a korábbi 500 ezer forint helyett nettó 800 ezres havi jövedelmet tud igazolni, ugyanis az ehhez kapcsolódó Kamatkedvezmény Extra sávban a Végig Fix konstrukcióban és a Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel igénylésekor a korábbi 6,69 százalékról 6,59 százalékra csökken a kamat.
Ok lenne az emelésre
A BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint a visszafogott és korántsem egységes emelések is jól mutatják azt, hogy komoly verseny van a piacon az ügyfelekért. Pedig – emlékeztet Gergely Péter – több olyan indok is lenne, amely miatt a hitelintézetek teljesen érthető módon kamatemelésben gondolkodhatnának.
A lakáspiacon drámaian megnőtt a kereslet és ezzel párhuzamosan az értékesítési árak is. Az Ingatlan.com januári lakásárindexe szerint a decemberi 0,8 százalékos drágulás után idén januárban átlagosan 1,6 százalékkal emelkedtek az árak, éves szinten pedig a drágulás a decemberi 7,4 százalék után 9,4 százalékos szintet ért el országosan.
A megnövekedett érdeklődés fő oka, hogy az idén az állampapírok után járó kamatból 1700 milliárd forintot fizetnek ki a lakosságnak kamatok formájában, illetve hasonló mennyiségű állampapír le is jár.
A feltételezések szerint ezen pénzek jelentős része az ingatlanpiacon keres majd befektetési lehetőséget. A januári első állampapír-kifizetéseket követő ingatlanpiaci hírek ezt alátámasztják, visszatért például az egymásra licitálás. Ilyen helyzetben érthető az eladók gondolkodása, hogy felhajtják az árakat – emlékeztet Gergely Péter.
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint miután sokaknak az állampapírból érkező forrás mellé hitel is kell, ez a banki hitelpultoknál is komolyabb aktivitást hozott. Miután pedig az ügyfeleknek szemmel láthatóan most kell a lakáshitel, a bankok most joggal számolhatnának azzal, hogy az ügyfelek kamatérzékenysége csökken.
A referenciakamatok emelkedtek
Ráadásul – teszi hozzá a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője – az elmúlt év utolsó negyedévében a pénzpiaci referenciakamatok emelkedése miatt a bankok hitelezési marzsa (jegybank által kimutatott átlagos teljes hiteldíjmutató 10, illetve 20 éves BIRS érték) 2 hónapban is negatívba csúszott ismét.
Persze, tudható, hogy a pénzintézetek a hiteleik forrását jelenleg nem a bankközi pénzpiacról szerzik be, hanem a továbbra is rendkívül magas, ám kamatot alig fizető lakossági betét- számlaállomány jelenti azok döntő részét, ám hosszú távon egyik bank sem szeret úgy hitelezni, hogy közben látható: máshol jobban kamatozna a pénze.
Áprilistól jön az 5 százalékos THM-ű lakáshitel
Áprilistól érkezik a piacra az 5 százalék alatti THM-es hitel a 35 év alatti, első, maximum 60 négyzetméteres és 1,2 millió forintos négyzetméterár alatt elérhető „zöld”, energiahatékony ingatlanukat megvásárolni akaró fiataloknak.
A jelenlegi kamatpályát látva ez a hitel szintén csak jóval később lesz/lehet üzlet a bankoknak, aminek kompenzációjára akár már most gondolhatnának.
A tavasz kamatcsökkenést hozhat
A BiztosDöntés.hu szakértője szerint a bankok egymás közötti versenye az, ami megálljt szab a komolyabb kamatemeléseknek – ráadásul besegít a pénzpiaci kamatszintek óvatos csökkenése is. De ha a következő hetekben drágulnának is a hitelek 1-1 banknál, Gergely Péter szerint ez átmeneti hatású lenne.
Az ingatlanpiaci szakértők szerint a lakásár-rally a tavasz elejére kifulladhat, mert a piac nem tolerálja majd a túlárazottságot.
A tavasz második felétől a gazdasági mutatók javulására számítanak a piacon, ráadásul a sima kereslet hagyományos felfutása is a II. negyedévre várható, amikor a bankoknak kifejezetten fontossá válik, mekkora szeletet hasítanak ki maguknak a piaci tortából – akár kedvezmények árán is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Gazdaság
Nálunk is népszerűek a kínai autómárkák
A Használtautó.hu adatai alapján összességében az itthon is kapható kínai autómárkák közül az MG a magyarok kedvence.
Ám a BYD hatalmasat ugrott tavaly 2023 óta, ha csak az elektromos modelleket nézzük, magabiztosan áll a dobogó tetején. A magyar piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértője megnézte, 2023. és 2024. között hogyan alakult a kínai autómárkák közötti verseny.
A portál adatai alapján a 2024-es évben az alábbiak szerint alakult az oldalon meghirdetett legnépszerűbb kínai modellek átlagára:
A legnépszerűbb márka 2023-ban és 2024-ben is az MG volt, a hagyományos hajtásláncú autók ranglistáján nem történt változás. A vizsgált időszak nagy nyertese azonban a BYD, a márka iránti érdeklődés 2023-ról 2024-re több mint négyszeresére nőtt (900-ról 4000-re), így megelőzött minden rivális kínai márkát elektromos autózásban. Másik véglet a Dongfeng, ami az érdeklődők száma alapján 2023-ban még a ranglista 2. helyén volt, 2024-ben viszont a BYD és az OMODA is megelőzte. Az átlagárak a Dongfeng kivételével az összes vizsgált márka esetében csökkentek.
„Bár az MG korábban jelent meg a magyar piacon, a BYD villanyautóival gyorsan berobbant a köztudatba. A vizsgált négy márka (Dongfeng, MG, OMODA és BYD) közül az elektromos autók piacán egyértelműen a BYD bizonyult a legnagyobb nyertesnek, hiszen 2023-hoz képest megnégyszereződött a márka iránti érdeklődés mértéke. Eközben az MG stabilan őrzi pozícióját, így továbbra is a legnépszerűbb kínai autómárka Magyarországon, főként széles modellválasztékának és belső égésű járműveinek köszönhetően”
– emelte ki Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Európa legpechesebb fociklubjai
-
Egészség2 hét ago
Hogyan óvjuk egészségünket a számítógépes munka mellett?
-
Ipar2 hét ago
A Prologisnak újból bizalmat szavazott a piac vezető szereplője
-
Szórakozás2 hét ago
BME RobonAUT 2025 verseny – A jövő mérnökei összecsapnak
-
Gazdaság2 hét ago
Idén végre Magyarországon is duplázódhat az ingatlanbefektetések értéke
-
Egészség2 hét ago
Mellnagyobbítás vagy mellfelvarrás? Így döntsd el, melyik a neked való műtét!
-
Mozgásban2 hét ago
„Projekt cargo” szállítmányozás globális szinten
-
Gazdaság1 hét ago
Januárban megelőzték az elektromos autók a hibrideket