Connect with us

Gazdaság

Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA

A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió eurót fektetett az árak csökkentésébe, amellyel a megfizethetőséget helyezte előtérbe a nyereséggel szemben. Ez a stratégiai lépés támogatta az áruházlátogatások 2,3 százalékos növekedését, amely elérte a 8,3 milliót. Az online vásárlás is megugrott, közel 379 000 megrendeléssel, ami az összes vásárló közel negyedét teszi ki. Az árbevétel 5,4 százalékkal 138 milliárd forintra csökkent, szemben a 2023-as 145 milliárd forinttal.

„A 2024-es pénzügyi évben bátran fektettünk a jövőbe annak érdekénen, hogy az IKEA-t megfizethetőbbé, elérhetőbbé és fenntarthatóbbá tegyük. Soha nem volt ilyen fontos számunkra, hogy az emberek oldalán álljunk. Egyedülálló üzleti struktúránk és pénzügyi függetlenségünk lehetővé teszi számunkra, hogy évtizedekre szóló döntéseket hozzunk és beruházásokat eszközöljünk, így hosszú távon is az üzletünkre és a vásárlóinkra koncentrálhatunk”

– mondta David McCabe, az IKEA Csehország, Magyarország és Szlovákia vezérigazgatója, majd hozzátette:

„Nagyon örülök, hogy a soroksári áruház átépítési folyamatai lezárultak. Mostantól Európa legnagyobb fulfillment áruházaként működik, amely gyorsabb online kiszállításokat biztosít a magyar piacon és 80 százalékkal növeli a korábbi kapacitást.”

Kezdeményezés a megfizethetőségért

A 2024-es pénzügyi évben az IKEA több lépcsőben csökkentette árait a magyar piacon, amely a termékkínálat 20 százalékát érintette. 2025. január 1-től további árcsökkentés lépett életbe, ezúttal újabb 251 termékre vonatkozóan. Az átlagos árcsökkenés ennek eredményeként 2023. szeptember 1. és 2025. január 1. között 17,5 százalék volt.

„Ez a stratégiai kezdeményezés hangsúlyozza a vállalat elkötelezettségét a megfizethetőség és a vásárlók elégedettsége iránt. Az új évbe lépve továbbra is arra törekszünk, hogy termékeinket a lehető legtöbb fogyasztó számára elérhetővé tegyük. 2023. szeptember 1-től mostanáig több mint 6,7 milliárd forintot fektettünk az árcsökkentésbe”

– jegyezte meg David McCabe.

Az aktuális januári árcsökkenés többek között a KOMPLEMENT családot érinti, amely a PAX tárolórendszer alkatrészeit tartalmazza, átlagosan 19,5 százalékos csökkenéssel. Emellett a BRUNKRISSLA paplanhuzat család ára átlagosan 22 százalékkal, a mindennapos konyhai kellék, a PRICKIG mikrohullámú sütő fedél ára átlagosan 28 százalékkal, a BÅRSLÖV kanapéágy család ára pedig átlagosan 16 százalékkal csökkent.

Innováció

A vállalat a 2024-es pénzügyi évben elindította a soroksári áruház átépítését. A kiemelt projekt több mint 19,2 milliárd forintos beruházásból valósult meg. Az átépített áruház a legmodernebb technológia és a márka gazdag örökségének ötvözésével újradefiniálja a vásárlási élményt Magyarországon. Ez az innovatív központ nemcsak fejlett automatizálással és robotikával rendelkezik, hanem új eszközöket is bevezet a kiterjedt termékkínálat felfedezéséhez. A modern technológiák integrálásával a soroksári áruház célja, hogy egyedülálló, kombinált fizikai és digitális vásárlási élményt nyújtson, javítva a hozzáférhetőséget és biztosítva a gyorsabb online kiszállítást. Ez a megközelítés tükrözi az IKEA elkötelezettségét a zökkenőmentes és inspiráló környezet megteremtése iránt mind a vásárlók, mind a munkatársak számára.

További innovációs és fenntarthatósági tervei részeként az IKEA a 2025-ös pénzügyi évben 2 millió eurót szán a fenntarthatóság javítására áruházaiban. Ez az átfogó fenntarthatósági csomag magában foglalja a napelemes panelek telepítését, a fűtési, szellőzési és légkondicionáló rendszerek korszerűsítését, megújuló fűtési és hűtési megoldások bevezetését.

Ügyfélélmény-szolgáló tervek

Az IKEA Magyarország jelentős növekedést tapasztalt a felhasználói aktivitásban: 219 000 felhasználó vette igénybe az alkalmazást, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat tervei között szerepel, hogy 2025-ben még több IKEA Family előny bevezetésével, például szállítási kedvezményekkel és jobb termékválasztékkal fokozza a vásárlói élményt.

A vásárlók kiszolgálása iránti elkötelezettségének részeként a vállalat bevezeti továbbá az IKEA KOMPASS funkciót – egy olyan innovatív digitális navigációs eszközt, amely segíti a vásárlókat a termékek hatékonyabb megtalálásában az áruházakban.

„A kezdeményezés célja, hogy javítsa az évente több mint 8 millió magyarországi látogató vásárlási élményét. Az IKEA Magyarország továbbra is elkötelezett amellett, hogy megfizethető megoldásokat kínáljon, miközben innovatív szolgáltatásokkal és termékkínálattal elősegíti a fenntartható jövőt és javítja a vásárlói elégedettséget

– mondta David McCabe. A cél, hogy a digitális megoldás 2025 végére az összes magyarországi áruházban megvalósuljon.

Az IKEA 2025-ben legalább egy Tervezőstúdió megnyitását tervezi, hogy tovább növelje a személyre szabott tervezési megoldások elérhetőségét.

„A tervezőstúdiók lehetővé teszik számunkra, hogy szorosabb kapcsolatot teremtsünk a vásárlóinkkal, még azokon a területeken is, ahol nincsenek teljes értékű áruházaink”

– tette hozzá David McCabe.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Gazdaság

ViVeTech Nyrt.: 20-25 százalékos árbevétel-növekedést tervez 2025-ben

542,2 millió forintos nettó árbevételt ért el a 2025-ös év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsde Xtend piacán jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech Nyrt.

A társaság a 2025-ös pénzügyi év egészét tekintve 20-25 százalékos árbevétel-növekedésre számít a tavalyi évben elért rekordszintű, közel 1,4 milliárd forintos szint után – derül ki a társaság mai napon publikált 2025. első féléves jelentéséből.

Az idei üzleti évre jellemző szezonális hatások miatt – a tavalyi év első felében elért 742,4 millió forintos nettó árbevételhez képest – 27 százalékkal kevesebb, 542,2 millió forintos árbevételt ért el a ViVeTech a 2025. június 30-án lezárult első félévben.

„Az intenzív kereskedelmi tevékenységnek köszönhetően 2025-ben tovább bővült a ViVeTech ügyfélköre, és idén már olyan projektekre is sikerült leszerződnünk, amelyek éven túlnyúló, 2-3 évre szóló megbízást jelentenek a társaságnak, így stabilizálják a cash-flow helyzetünket, és fedezetet biztosítanak a fejlesztési terveink és a nemzetközi terjeszkedésünk finanszírozásához. Az év első hat hónapjában a projektek előkészítése és a szerződések megkötése zajlott, így az idénre tervezett bevételek nagyobb részét a második félévben realizáljuk majd” – mondta el Márton Miklós, a ViVeTech Nyrt. vezérigazgatója. „Rendelésállományunk már az első félév végére meghaladta az 1,5 milliárd forintot, ami alapján a 2025-ös pénzügyi év egészére – a tavalyi rekordszintű, közel 1,4 milliárd forintos árbevétel után – 20-25 százalékos árbevétel-növekedést várunk az előző évhez képest”

– emelte ki.

Sikeres volt a zártkörű alaptőke-emelés az első félévben

„Idén tavasszal jelentettük be, hogy a nemzetközi piaci jelenlétünk erősítésének, illetve a disztribúciós hálózatunk kiépítésének támogatása céljából tőkeemelést tervezünk. A zártkörű tőkeemelés június végén lezárult, és ennek keretében mintegy 60 millió forint tőke bevonására került sor, ami – különösen a jelenlegi tőkepiaci körülmények között – kiemelkedő sikernek tekinthető. Ez egyértelműen igazolja, hogy a stratégiánk és a hosszú távú jövőképünk egyaránt meggyőző a befektetők számára”

– tette hozzá Márton Miklós.

A napokban érkezik a 2024. évi osztalék

Az idei évtől a ViVeTech belépett az osztalékpapírok körébe, amelybe a BÉT-en szereplő cégek csupán ötöde tartozik; a társaság tavalyi nyeresége közel 20 százalékát a következő napokban fizeti ki a részvényesek számára. Az osztalékfizetés mellett a ViVeTech hosszú távon is elkötelezett.

Egy év alatt 37 százalékkal emelkedett a ViVeTech árfolyama

A 2011-ben alapított, magyar tulajdonú ViVeTech Nyrt. IT-biztonsági megoldásaival többek között hazai és nemzetközi kritikus infrastruktúra-szolgáltatók – így például az egészségügy, a közlekedés, a közszolgáltatások és a közigazgatás területén működő ügyfelei – kibertámadások elleni védekezését segíti.

A ViVeTech részvénye 2022. május 31-én került bevezetésre a Budapesti Értéktőzsde középvállalatokra specializált Xtend piacára, a Társaság nyilvános tulajdonban lévő részvényeinek aránya jelenleg 20,17 százalék. A ViVeTech árfolyama az elmúlt egy évben – a korábbi időszakhoz képest jelentős forgalomnövekedés mellett – 37 százalékkal emelkedett, a papír záró ára 2025. szeptember 9-én 316 forint volt.

A ViVeTech szeptember 23-án online befektetői webináriumot tart, ahol a cég vezérigazgatója, Márton Miklós és a társaság gazdasági vezetője, Lendvai Beáta bemutatja az idei első féléves pénzügyi eredményeket, a ViVeTech idei terveit és várható eredményeit, továbbá a folyamatban lévő nemzetközi terjeszkedés legfrissebb fejleményeit.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A digitális fejlődés és a kollaboráció találkozása, a Zeus-rendszer

Megújult a ZEUS banki információs rendszer, amely gördülékenyebb ügyfélélményt és egyszerűbb mindennapokat biztosít a K&H 198 ügyfélpontján dolgozó banki munkatársaknak.

A K&H és a Capsys Informatikai Kft. példaértékű együttműködésének eredménye egy modern, felhasználóbarát megoldás, amely intuitív navigációval, színkódokkal, grafikonokkal és az AI-integráció lehetőségével támogatja a hatékony munkát.

A fejlesztés során a K&H Bank és a Capsys Informatikai Kft. nem klasszikus beszállító- megrendelő kapcsolatban dolgozott. Nyílt kommunikáció, kölcsönös bizalom és folyamatos közös gondolkozás jellemezte a projektet. Ez a hozzáállás tette lehetővé, hogy a banki információs rendszer egyszerre legyen robosztus és rugalmas, modern és könnyen használható. A projekt szakmai kihívása abban rejlett, hogy a Zeus digitalizációs program egyik látványos elemét egy meglévő, régi technológián alapuló saját fejlesztés modernizálására használták. A cél a bővebb funkcionalitás, korszerűbb felhős struktúra és a végfelhasználó szempontjából optimalizált használhatóság volt. A rendszer fejlesztésének kulcsa, hogy a banki ügyintézők és az ügyfelek mindennapjaiban is kézzelfogható értéket teremtsen. Az új megoldás bevezetése egy hosszú távú, többlépcsős digitális transzformációs stratégia része.

„A Zeus rendszer modernizációja mérföldkőnek számít mind az IT, mind az üzleti oldalon. A funkciókat teljes egészében a végfelhasználó igényeihez igazítottuk, a felhős technológiák alkalmazásával pedig a kollégák az ügyfelek kiszolgálására koncentrálhatnak, nem a rendszer használatára. Ez a projekt nemcsak technológiai áttörés, hanem a munkavállalói fejlődés szempontjából is kiemelkedő, hisz olyan munkahelyet építünk, ahol a fejlődés alapérték, a kollégák folyamatosan kipróbálhatnak új technológiákat, több területen kibontakozhatnak, és bővíthetik tudásukat. A projekt során megszerzett tapasztalatok és az együttműködési módszerek a jövőbeni fejlesztések alapját képezik, biztosítva, hogy a technológiai innováció mindig a kollégák és az ügyfelek valódi igényeit szolgálja”

– hangsúlyozta Ozorai Dénes a K&H IT vezetője.

A K&H példája mutatja, a valódi innováció nemcsak kifelé, hanem befelé is hat – a technológiai megújulás akkor teljes, ha a kollégák munkáját is egyszerűbbé, gyorsabbá és inspirálóbbá teszi.

„Az igények definiálása és megvalósítása során folyamatos, támogató kommunikáció zajlott, a problémák őszinte feltárásával és közös megoldáskereséssel. Rendkívül inspiráló volt látni, hogy a K&H csapata nyitott minden ötletre, gyorsan reagált a visszajelzésekre, és minden esetben a közös cél – a végfelhasználók és a banki kollégák számára értéket teremtő rendszer állt az első helyen. Szállítói oldalról nagyon megnyugtató volt egy ilyen nyílt, őszinte és megoldáscentrikus munkában részt venni, ahol a felek kölcsönösen támogatták egymást, és minden apró részletet közösen gondoltunk végig. Ez az együttműködési modell nemcsak gördülékeny és hatékony volt, hanem valóban innovatív is, és példaértékű minden jövőbeni projekthez”

– tette hozzá Domonkos Tamás a Capsys Informatikai Kft. üzletág igazgatója.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Gazdaság

A Kyndryl felmérése szerint a mainframe modernizációs projektek 2–3 szoros befektetés arányos megtérülést biztosítanak

A Kyndryl (NYSE: KD), a küldetéskritikus vállalati technológiai szolgáltatások vezető globális szereplője, ma közzétette immár harmadik alkalommal publikált State of Mainframe Modernization felmérésének eredményeit.

A kutatás bemutatja, miként alakítják át a vállalatok a mainframe-rendszerek szerepét a gyorsan változó digitális környezetben. Az eredmények szerint a szervezetek egyre inkább rugalmas modernizációs stratégiákat alkalmaznak, nagyléptékben építik be a mesterséges intelligenciát, és megduplázzák a mainframe használatát a hibrid IT‑környezetekben – mindezt a szakemberhiány és a szigorodó szabályozói elvárások közepette.

A felmérésben részt vevő 500 üzleti és IT‑vezető válaszai alapján a modernizációs projektek költségei csökkentek, miközben a befektetés‑arányos megtérülés (ROI) növekedett. A válaszadók jelenleg 288% és 362% közötti ROI‑t érnek el kezdeményezéseikkel, attól függően, hogy a modernizációt közvetlenül a mainframe‑en valósítják meg, felhőintegrációt hajtanak végre, vagy a munkaterheléseket más platformokra helyezik át. Emellett a szervezetek 80%-a az elmúlt évben módosította mainframe‑modernizációs stratégiáját, hogy alkalmazkodjon a változó piaci körülményekhez, a geopolitikai fejleményekhez, az új szabályozásokhoz és a feltörekvő technológiákhoz.

A felmérésből az is kiderült, hogy a mesterséges intelligencia mára a jövőbeli lehetőségből a jelen egyik legfontosabb üzleti hajtóerejévé vált: a szervezetek közel 90%-a már bevezette, vagy tervezi bevezetni a generatív MI‑t a mainframe‑rendszereken. A válaszadók jelentős eredményeket várnak a mesterséges intelligencia és a generatív MI alkalmazásától – összesen 13 milliárd dollár költségmegtakarítást és 20 milliárd dollár új bevételt prognosztizálva a következő három évre. Az MI emellett hozzájárul a munkaerőpiaci tudás hiány mérsékléséhez is. A szervezetek több mint fele (56%) számolt be a platform használatának növekedéséről az elmúlt évben, mivel a hibrid környezet részeként új, magas hozzáadott értékű szerepeket azonosítanak számára.

„A mainframe az MI‑alapú hibrid vállalati stratégiák egyik katalizátorává vált, amely milliárd dolláros megtérülést biztosít, miközben új innovációs lehetőségeket teremt az ügyfelek számára” – mondta Hassan Zamat, a Kyndryl Core Enterprise üzletágának globális szakmai vezetője. „A szervezetek ma sokkal pragmatikusabban közelítik meg a modernizációt, hogy jobb üzleti eredményeket érjenek el és beépítsék az új technológiákat. A megfelelő partnerekkel való együttműködés kulcsfontoságú egy rugalmas, biztonságos és jövőálló platform kialakításában.”

A válaszadók azt is megerősítették, hogy a modernizáció sikerének kulcsa egyre inkább a mainframe‑ és a feltörekvő technológiákban egyaránt jártas munkaerő. A vállalatok 70%-a küzd azzal, hogy megtalálja a megfelelő, több területen is kompetens szakembereket, miközben 74% továbbra is külső szolgáltatókra támaszkodik modernizációs kezdeményezései támogatásában. A megkérdezettek 94%-a szerint modernizációs terveiket jelentős mértékben befolyásolja a szabályozói megfelelés, és a biztonság továbbra is alapvető szempont marad a döntéshozatal során.

A felmérés rámutat, hogy miközben a vállalatok igyekeznek alkalmazkodni a kihívásokhoz, a mainframe-platform továbbra is a legkritikusabb technológiai képességeik alapját képezi. A mainframe‑modernizációról alkotott vállalati véleményekről, valamint a kapcsolódó kihívásokról, kockázatokról és előnyökről további részletek a Kyndryl 2025‑ös State of Mainframe Modernization Survey jelentésében olvashatók.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss