Connect with us

Ipar

Vállalati használatra készült az LG és a Userful közös, szoftveres AV-over-IP megoldása

userful

Az intelligens, központi vezérlésű, digitális kijelzők hálózatát kezelő platform javítja a teljesítményt, csökkenti a telepítés és karbantartás komplexitását, a költségeket és a CO2-lábnyomot.

Szoftvervezérlésű, end-to-end AV-over-IP megoldást hozott létre az LG Electronics európai üzleti megoldások divíziója és a kanadai Userful szoftvercég. A megoldás a Userful vizuális hálózati platformját és az LG webOS Signage platformját egyesíti, és alkalmas arra, hogy optimalizálja a vezérlőtermek, digitális kijelzőhálózatok, üzleti kijelzők és videofalak kijelzőrendszereit. Az LG folyamatosan azon dolgozik, hogy szoros kapcsolatokat építsen ki partner-ökoszisztémáján belül, így a legmodernebb megoldásokat kínálhassa az ügyfeleknek – ez a bejelentés e munka fontos állomása.

Az LG és a Userful együttműködésének eredményeként a digitálisan integrált vállalkozások világszerte a kulcspiacokon mostantól IT-vezérlésű szolgáltatásokat telepíthetnek lényegében bármilyen forrásból a webOS kijelzőkre, amelyek fejlett streaming funkciókkal, rugalmas telepítési lehetőségekkel és NIST-kaliberű biztonsággal rendelkeznek. Legyen szó azonnali videó- és adatszolgáltatásról valós idejű streamingprotokollokon (RTSP) keresztül a vezérlőtermek számára, vagy 8K-s tartalom több száz kijelzőn történő megjelenítéséről, a kijelzőket vezérlő személyzet és a végfelhasználók is a kiváló teljesítményű, jól összehangolt kijelzőhálózat-menedzsment élményét kapják a Userful platformjával és az LG kijelzőivel.

Az LG Electronics üzleti megoldások divíziójának európai értékesítésért felelős alelnöke, Harri Ekholm szerint az együttműködés a jövő kijelzőhálózat-menedzsment megoldását kínálja, amely még éppen időben érkezik ahhoz, hogy a vállalatok kihasználhassák az AV-over-IP piac előrejelzések szerinti exponenciális növekedését az elkövetkező öt évben.

Az LG és a Userful egy olyan, a digitális kijelzők hálózatát kezelő platformot hozott létre, amellyel az LG kijelzőinstallációk egyszerűen kínálnak biztonságot, a tartalmak gyors megjelenítését, valamint rugalmasságot a tartalomszolgáltatás és a kijelzők telepítése szempontjából is”

— mondta Harri Ekholm.

Az új szolgáltatások érkezése és a digitális transzformáció felgyorsulásával egyértelmű, hogy szükség van egy központi platformra, ahol a vizuális szolgáltatások adatokkal, IoT-vel és mesterséges intelligenciával kombináltan menedzselhetők”

— tette hozzá a szakember.

A Userful szoftvervezérelt platformja mindezeket egyedülállóan integrálja, és privát vagy nyilvános felhőszervereken keresztül juttatja el a hálózatra optimalizált webOS üzleti kijelzőkre, ezzel elérhetővé téve az audiovizuális szolgáltatásokat egy egész vállalat/szervezet számára.”

A vállalatok 2019-ben közösen ismerték fel az AV-over-IP növekedési potenciálját, és megkezdték egy egyedi, könnyű szoftvermegoldás fejlesztését, amely az LG webOS Signage platformján fut lapos és közvetlen nézetű LED-kijelzők számára, az egyszerűségre, megbízhatóságra, rugalmasságra és biztonságra fókuszálva. A Userful szerint a létrejött platform a várakozások szerint jelentős hardverköltség- és energiamegtakarítást eredményez majd, miközben segít a karbonlábnyom csökkentésében is.

A piaci növekedés lehetőségei igen szélesek, a feladatokhoz elengedhetetlen kijelzőmegoldásoktól a vállalati szintű kijelzőhálózatok kiépítésén át az irodaházak lobbyjában elhelyezett digitális videofalakig és a nagyméretű konferenciatermi kijelzőkig. A Maia Research elemzése szerint az AV-over-IP piac értéke a jelenlegi 3 milliárd dollárról 2027-re 51 milliárd dollárra nő, e növekedés 85 százaléka pedig a vállalati, kormányzati és oktatási szektorban várható, ami lehetővé teszi az LG és a Userful közös megoldása számára, hogy kielégítse  a kijelzőhálózatokkal kapcsolatos fejlesztések és új funkciók iránti igényeket.

A Userful ügyvezető igazgatója, John Marshall mindkét vállalat kemény munkáját méltatta és megjegyezte, hogy más kijelzőgyártók nem tudtak megfelelni az LG szoftverintegrációs szintre vonatkozó követelményeinek, ami még különlegesebbé és értékesebbé teszi az együttműködést.

Az iparág alábecsüli a hagyományos AV-termékek IT-környezetre való optimalizálásának nehézségeit, különösen a hálózatba építés és a vállalati alkalmazás kihívásait”

— mondta Marshall.

Az AV piac hagyományosan NAB kodekekkel és szabványokkal dolgozott, a legjobb minőségű HDMI-kábeles jeltovábbításra fókuszálva, de a többféle protokollal vezérelt hálózatok teljesen új kihívást jelentenek. Az, hogy az LG képes volt ezeket az IT protokollokat integrálni alapvető, a médiacsatorna központjaként funkcionáló firmware-jébe, lenyűgöző teljesítmény. Egyszerűen fogalmazva, ez a megoldás megkönnyíti az IT munkáját, és csökkentheti a telepítés és a karbantartás komplexitását.”

Az LG mellett a Userful más kijelzőgyártókkal is dolgozott, de ezek

kudarcot vallottak abban, hogy az IT-szabványokat ilyen kifinomultan integrálják a firmware-jükben” — mondta Marshall. Az ilyen fejlesztések rávilágítottak a különbségre az olcsó kijelzők gyártói és a korszerű, informatikai használatra kész kijelzők között, amelyek megfelelnek a modern vállalatok igényeinek. Büszkék vagyunk arra, hogy együtt dolgozhatunk, és előremutató munkát végezhetünk az iparág számára, és új megoldásokat kínálhatunk a vállallati üzleti működés javítására.”

Ipar

AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon

Forradalmi újítás segíti a hazai KKV-kat az AI keresésekben való megjelenésben

Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.

A következő 1-2 év döntő lesz a kis- és középvállalkozások számára: aki nem foglalkozik időben az AI keresésekre való optimalizálással, komoly hátrányba kerül a versenytársaival szemben – erre hívja fel a figyelmet a BP Digital, akik válaszul most egy vadonatúj, hazai fejlesztésű eszközt vezetnek be a piacra. A BP Content Optimizer segítségével a vállalkozások úgy jelennek meg a mesterséges intelligencia által vezérelt keresésekben – például a ChatGPT-ben vagy más AI asszisztensekben –, hogy nem kell SEO-szakértőnek lenniük. A BP Digital új terméke gyors, egyszerű és költséghatékony megoldást kínál azoknak a cégeknek, akik nem akarnak lemaradni az AI-forradalomról.

„A generatív keresőmotorok használata berobbant, és ez teljesen új helyzetet teremtett a tartalommarketingben. Már nem elég a klasszikus SEO – a cégeknek olyan tartalmakra van szükségük, amit a mesterséges intelligencia is ’ért’ és beemel a válaszaiba. Mi erre fejlesztettünk ki egy átlátható, könnyen kezelhető, professzionális rendszert” – mondta el Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője.

A BP Content Optimizer SEO-ra és AI-ra is optimalizál:
a meglévő cikkeket, aloldalakat, termékleírásokat képes újrastrukturálni, javítani, és alkalmassá tenni az AI-eszközök által történő feldolgozásra – mindezt magyar nyelven, magyar vállalkozások igényeire szabva.

Évek óta tesztelt, most végre elérhető

A termék mögött nem kísérleti startup, hanem egy közel 10 éve működő, keresőoptimalizálásra specializálódott ügynökség áll. A BP Digital saját belső projektjei során szerzett szakmai tapasztalatát építette ebbe az új, minden keresőmotorban működő,kkv-szektor számára is elérhető rendszerbe.

„Az AI keresőkben való megjelenés nem a jövő, hanem a jelen. Az a célunk, hogy ezt az új lehetőséget, a szakmailag értékes szövegeket mindenki számára elérhetővé tegyük – ne csak azoknak, akik külön csapatot tudnak rá felépíteni” – tette hozzá Szesztay.

Most lehet előnybe kerülni – de az idő számít

A BP Digtial szerint a következő időszakban robbanásszerűen megnő azoknak a cégeknek a száma, akik mesterséges intelligenciára optimalizált tartalommal jelennek meg. Az early adopterek – vagyis akik most lépnek – hosszú távú előnyre tesznek szert, mivel a generatív keresőmotorok gyakran az első beépített forrásaikat részesítik előnyben.

A BP Content Optimizer első verziójához korlátozott számú hozzáférést biztosítanak a vállalkozások számára – a cél az, hogy szoros együttműködésben alakítsák ki a legjobb hazai AI-optimalizálási gyakorlatot.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

A SUSE-t a vezetők közé sorolták a többfelhős konténerplatformokról szóló, 2025. 3. negyedévi elemzői értékelésben

A SUSEⓇ, a vállalati felhasználásra szánt nyílt forráskódú megoldások világszinten vezető szállítója bejelentette, hogy a vezetők közé sorolták a The Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, 2025.

Q3 értékelésben a SUSE Rancher Prime platform teljesítménye alapján. Az elemzés azt vizsgálja, hogyan reagálnak az új igényekre a többfelhős konténerplatformok: egyesek a vállalati szintű, felhő-, adatközpont- és edge megoldásokra helyezik a hangsúlyt, míg mások speciális felhasználási területeket céloznak, az AI-tól kezdve egészen az ipari tevékenységekig.

„A The Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, 2025. Q3 értékelésében elfoglalt vezető pozíció azt igazolja vissza számunkra, amit ügyfeleink már jól ismernek: a SUSE termékek a választás szabadságát, a teljesítményt és a rugalmasságot testesítik meg. Lehetővé tesszük a vállalatok számára, hogy kompromisszumok nélkül, biztonságosan működtethessék rendszereiket az edge környezetekben, a felhőben és az adatközpontokban. SUSE Rancher Prime megoldásunk pedig nyílt forráskódú alapjával és a kapcsolódó ügyfélközpontú támogatási modellel emelkedik ki a versenytársak közül. Stratégiai irányunk középpontjában ügyfeleink és partnereink támogatása áll a digitális szuverenitás, a felhő költséghatékonyságának növelése, a rugalmas üzleti működés biztosítása, valamint a biztonság és a megfelelőség erősítése révén a kockázatok csökkentése és a reziliens üzleti működés érdekében” – mondta Peter Smails, a SUSE Cloud Native üzletágáért felelős alelnöke és vezérigazgatója.

A Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, Q3 2025 jelentés kiemeli:

  • „Napjainkban a [SUSE Rancher Prime] konstrukciója kiemelkedően rugalmas.”
  • „A SUSE számos kategóriában átlagon felüli teljesítményt nyújt, beleértve a szervermentes megoldásokat, a DevOps automatizációt, a szolgáltatás- és alkalmazáskatalógusokat, az integrációt, a futtatókörnyezetet, a vezérlősík konfigurációját és a költségkezelést.”
  • „A SUSE ügyfelei nagyra értékelik a szállító proaktív, megoldásorientált támogatását és problémamegoldó hozzáállását…”
  • „A SUSE ideális olyan vállalati ügyfelek számára, akik otthonosan mozognak a felhőnatív technológiákban, és előnyben részesítik a moduláris felépítést, a választási lehetőségeket, illetve a felhő-, adatközpont- és edge‑környezetek támogatását.

A SUSE Rancher Prime-ot többek között olyan szervezetek választják, mint az Aussie Broadband, a Lumen és a Switch. A megoldás egységes, önkiszolgáló Kubernetes platformot kínál, amely egyszerűsíti a bonyolult felhőnatív modernizációs folyamatokat, lerövidíti a piacra lépési időt, és bármilyen környezetben gondoskodik a vállalati szintű biztonságról és megfelelőségről. A SUSE több évtizedes, megbízható nyílt forráskódú innovációjára és vezető szerepére építve stabil alapot biztosít a modern alkalmazások jövőjéhez, mindezt teljes szállítófüggetlenség mellett.

Ha további információra van szüksége, olvassa el a blogposztot vagy töltse le a teljes jelentést innen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Ipar

Már a könyvtárakat is karbonmentesítik a németek

siemens dekarbonizáció

Megfelezték a Berlini Állami Könyvtár energiafogyasztását.

Több mint 360 éves múltra tekint vissza Európa egyik legnagyobb könyvtára, a Berlini Állami Könyvtár, amit most korszerűsítettek, hogy a modern energiahatékonysági követelményeknek megfelelően, valamint költséghatékonyabban működhessen.

A műemléki védettségű, 106 ezer négyzetméter alapterületű, Potsdamer Strasse-i épületben modern épületautomatizálási rendszert telepítettek, amelynek köszönhetően az intézmény 52 százalékkal, azaz évente 3 745 tonnával tudja mérsékelni a CO₂-kibocsátását. A beruházás keretében átfogó elemzést készítettek az energiamegtakarítási lehetőségekről. Ezt követően szerelték fel a helyiségkezelő egységeket és érzékelőket, amelyek a Siemens Building X épületautomatizálási platformjába továbbítják az információkat az energiagazdálkodás optimalizálásához, valamint az épület vagyonvédelmének ellátásához.

A korszerűsítés része volt továbbá a HVAC-rendszerek modernizációja, köztük rugalmas szellőztetési megoldások és 5 300 LED-lámpa felszerelése, valamint egy 2,5 megawatt teljesítményű távhűtési kapcsolat kialakítása is. Ezek az épületgépészeti rendszerek nemcsak a fenntarthatósági célokhoz járulnak hozzá, hanem biztosítják a könyvtár több mint 32 millió példányának, köztük több száz éves könyveknek a védelmét, a megfelelő hőmérséklet és páratartalom stabil fenntartásával.

A mostani felújítás része a német szövetségi kormány dekarbonizációs programjának, ami az 1990-es szinthez képest, 2030-ig 65 százalékkal tervezi csökkenteni az állami tulajdonú épületek szén-dioxid-kibocsátását. Ennek a programnak a keretében a berlini könyvtár már a nyolcadik olyan kulturális épület, amit Siemens-rendszerekkel modernizálnak, és összesen már évente mintegy 45 millió euró energiaköltség-megtakarítást és 11 745 tonna CO₂-kibocsátás megtakarítását eredményeznek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss