Ipar

Vállalati használatra készült az LG és a Userful közös, szoftveres AV-over-IP megoldása

userful

Az intelligens, központi vezérlésű, digitális kijelzők hálózatát kezelő platform javítja a teljesítményt, csökkenti a telepítés és karbantartás komplexitását, a költségeket és a CO2-lábnyomot.

Szoftvervezérlésű, end-to-end AV-over-IP megoldást hozott létre az LG Electronics európai üzleti megoldások divíziója és a kanadai Userful szoftvercég. A megoldás a Userful vizuális hálózati platformját és az LG webOS Signage platformját egyesíti, és alkalmas arra, hogy optimalizálja a vezérlőtermek, digitális kijelzőhálózatok, üzleti kijelzők és videofalak kijelzőrendszereit. Az LG folyamatosan azon dolgozik, hogy szoros kapcsolatokat építsen ki partner-ökoszisztémáján belül, így a legmodernebb megoldásokat kínálhassa az ügyfeleknek – ez a bejelentés e munka fontos állomása.

Az LG és a Userful együttműködésének eredményeként a digitálisan integrált vállalkozások világszerte a kulcspiacokon mostantól IT-vezérlésű szolgáltatásokat telepíthetnek lényegében bármilyen forrásból a webOS kijelzőkre, amelyek fejlett streaming funkciókkal, rugalmas telepítési lehetőségekkel és NIST-kaliberű biztonsággal rendelkeznek. Legyen szó azonnali videó- és adatszolgáltatásról valós idejű streamingprotokollokon (RTSP) keresztül a vezérlőtermek számára, vagy 8K-s tartalom több száz kijelzőn történő megjelenítéséről, a kijelzőket vezérlő személyzet és a végfelhasználók is a kiváló teljesítményű, jól összehangolt kijelzőhálózat-menedzsment élményét kapják a Userful platformjával és az LG kijelzőivel.

Az LG Electronics üzleti megoldások divíziójának európai értékesítésért felelős alelnöke, Harri Ekholm szerint az együttműködés a jövő kijelzőhálózat-menedzsment megoldását kínálja, amely még éppen időben érkezik ahhoz, hogy a vállalatok kihasználhassák az AV-over-IP piac előrejelzések szerinti exponenciális növekedését az elkövetkező öt évben.

Az LG és a Userful egy olyan, a digitális kijelzők hálózatát kezelő platformot hozott létre, amellyel az LG kijelzőinstallációk egyszerűen kínálnak biztonságot, a tartalmak gyors megjelenítését, valamint rugalmasságot a tartalomszolgáltatás és a kijelzők telepítése szempontjából is”

— mondta Harri Ekholm.

Az új szolgáltatások érkezése és a digitális transzformáció felgyorsulásával egyértelmű, hogy szükség van egy központi platformra, ahol a vizuális szolgáltatások adatokkal, IoT-vel és mesterséges intelligenciával kombináltan menedzselhetők”

— tette hozzá a szakember.

A Userful szoftvervezérelt platformja mindezeket egyedülállóan integrálja, és privát vagy nyilvános felhőszervereken keresztül juttatja el a hálózatra optimalizált webOS üzleti kijelzőkre, ezzel elérhetővé téve az audiovizuális szolgáltatásokat egy egész vállalat/szervezet számára.”

A vállalatok 2019-ben közösen ismerték fel az AV-over-IP növekedési potenciálját, és megkezdték egy egyedi, könnyű szoftvermegoldás fejlesztését, amely az LG webOS Signage platformján fut lapos és közvetlen nézetű LED-kijelzők számára, az egyszerűségre, megbízhatóságra, rugalmasságra és biztonságra fókuszálva. A Userful szerint a létrejött platform a várakozások szerint jelentős hardverköltség- és energiamegtakarítást eredményez majd, miközben segít a karbonlábnyom csökkentésében is.

A piaci növekedés lehetőségei igen szélesek, a feladatokhoz elengedhetetlen kijelzőmegoldásoktól a vállalati szintű kijelzőhálózatok kiépítésén át az irodaházak lobbyjában elhelyezett digitális videofalakig és a nagyméretű konferenciatermi kijelzőkig. A Maia Research elemzése szerint az AV-over-IP piac értéke a jelenlegi 3 milliárd dollárról 2027-re 51 milliárd dollárra nő, e növekedés 85 százaléka pedig a vállalati, kormányzati és oktatási szektorban várható, ami lehetővé teszi az LG és a Userful közös megoldása számára, hogy kielégítse  a kijelzőhálózatokkal kapcsolatos fejlesztések és új funkciók iránti igényeket.

A Userful ügyvezető igazgatója, John Marshall mindkét vállalat kemény munkáját méltatta és megjegyezte, hogy más kijelzőgyártók nem tudtak megfelelni az LG szoftverintegrációs szintre vonatkozó követelményeinek, ami még különlegesebbé és értékesebbé teszi az együttműködést.

Az iparág alábecsüli a hagyományos AV-termékek IT-környezetre való optimalizálásának nehézségeit, különösen a hálózatba építés és a vállalati alkalmazás kihívásait”

— mondta Marshall.

Az AV piac hagyományosan NAB kodekekkel és szabványokkal dolgozott, a legjobb minőségű HDMI-kábeles jeltovábbításra fókuszálva, de a többféle protokollal vezérelt hálózatok teljesen új kihívást jelentenek. Az, hogy az LG képes volt ezeket az IT protokollokat integrálni alapvető, a médiacsatorna központjaként funkcionáló firmware-jébe, lenyűgöző teljesítmény. Egyszerűen fogalmazva, ez a megoldás megkönnyíti az IT munkáját, és csökkentheti a telepítés és a karbantartás komplexitását.”

Az LG mellett a Userful más kijelzőgyártókkal is dolgozott, de ezek

kudarcot vallottak abban, hogy az IT-szabványokat ilyen kifinomultan integrálják a firmware-jükben” — mondta Marshall. Az ilyen fejlesztések rávilágítottak a különbségre az olcsó kijelzők gyártói és a korszerű, informatikai használatra kész kijelzők között, amelyek megfelelnek a modern vállalatok igényeinek. Büszkék vagyunk arra, hogy együtt dolgozhatunk, és előremutató munkát végezhetünk az iparág számára, és új megoldásokat kínálhatunk a vállallati üzleti működés javítására.”

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Európa egyik legmodernebb betoncserépgyárát épít fel Hejőpapin a Wienerberger

Wienerberger

Az Európában elérhető legmodernebb technológiával működő, nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger.

Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0 megoldásokat alkalmazó gyártástechnológia, betonkeverő berendezés és egy hektáros, kültéri digitális raktár is létesül. A 12 milliárd forintból megvalósuló beruházással a vállalat egy teljesen új termékszegmensbe lép be, így a fejlesztés egyaránt fontos mérföldkő a vállalat és a régió ipari fejlődése szempontjából. A döntően exportra gyártó, CO2-semlegesen működő üzem 2025-ben kezdi meg működését évi 3 millió négyzetméteres kapacitással, amivel több mint 300 futballpályányi felület lehetne lefedni.

Teljesen új piaci szegmensbe lép legújabb fejlesztésével a Wienerberger Magyarország. A Hejőpapin épülő létesítmény a vállalat első, beton tetőcserepeket gyártó üzeme lesz Magyarországon. A 7300 négyzetméteres csarnokban működő két gyártósoron nagyméretű betoncserepek, illetve a hozzájuk tartozó kiegészítők – például kúpcserép, szegély- és szellőzőcserép – készülnek több szín- és termékvariációban.

A cserepek gyártása a beton bekeverésétől kezdve a formázáson és szárításon át a targoncákra kerülésig teljesen automatizált lesz. A kész darabokat gépek formázzák, robotok mozgatják, csomagolják és készítik elő a szállításra. Mindössze a kiegészítő termékek néhány típusa esetében végeznek majd egyes folyamatokat továbbra is manuálisan, mert ezek nem automatizálhatók teljesen. A munkatársak a jövőben folyamatosan felügyelik majd a gépeket és berendezéseket, biztosítják a gyártási folyamat zavartalanságát.

Ipar 4.0 és még magasabb minőségi színvonal

Az elkészülő üzem megfelel majd az ipar 4.0 követelményeinek az automatizált adatgyűjtés, adattovábbítás és kiértékelés tekintetében. A termelés a teljes gyárban nyomon követhető lesz online: a gyártási sebesség, az energiafogyasztás és az esetleges hibák. Részben ez is hozzájárul majd ahhoz, hogy a Wienerberger egyébként is magas minőségi elvárásai a jövőben még magasabb szintet érjenek el. Emellett itt is kiépül a vállalat békéscsabai üzemében kifejlesztett és sikeresen működő digitális kültéri raktározási rendszer, mely forradalmasítja a vállalat raktárkezelési folyamatait, nagyban elősegíti a készletek nyomon követhetőségét és kontrollját, illetve gyorsítja az összekészítési folyamatokat.

A betonkeverő berendezés bizonyos időközönként automatikusan megtisztítja önmagát. Az így keletkező mosóvizet szűrés után ismét felhasználják a gyártási folyamatban, így a betonkeverési folyamatból nem kerül ki szennyvíz, ami hozzájárul a környezeti szempontból fenntartható működéshez. A megvalósuló gyártási folyamat teljes mértékben CO2-semleges lesz. Az épület és az érlelőkamrák fűtése földgáz helyett hőszivattyúval történik majd.

„A világ legnagyobb tégla- és Európa vezető tetőcserép gyártójaként folyamatosan törekszünk az innovációra és fontosnak tartjuk, hogy azon vásárlóink igényeire is tudjunk megoldásokat kínálni, akik inkább a betontermékekben hisznek. A Wienerberger továbbra is hosszú távra tervez Magyarországon, ezért folyamatosan modernizáljuk gyárainkat, folyamatainkat és új kapacitásokat hozunk létre. A most bejelentett Hejőpapi betoncserépgyár segítségével tejesen új piaci szegmensbe lépünk, miközben hozzájárulunk a magyar exportteljesítmény további növekedéséhez is”

– mondta Tarsoly József, a Wienerberger Magyarországért felelős ügyvezető igazgatója.

A Wienerberger magyarországi leányvállalata már jelenleg is több európai ország régiós gyártóközpontjaként működik. A Békéscsabán gyártott kerámia tetőelemek 70 százaléka, míg a kőszegi áthidalók több mint háromnegyede exportra készül. A hazánkat ellátóközpontként pozicionáló stratégiába jól illeszkedik a Hejőpapin létesülő üzem, melynek elhelyezkedése ideális a környező piacok szempontjából. A környéken található kavics és homokbányákból pedig olyan kiváló alapanyag szerezhető be, ami hosszútávon lehetővé teszi prémium minőségű termékek gyártását. A gyár 2024 áprilisi alapkőletétel után a tervek szerint 2025 második felében kezdi majd meg a termelést.

„A Wienerbergernél mindig is arra törekedtünk, hogy javítsuk az emberek életminőségét és új mércét állítsunk fel az építőiparban, így az iparág éllovasaként teljes mértékben ki szeretnénk használni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. A 12 milliárd forintos beruházás, amely Magyarország egyik legjelentősebb iparági beruházása, folytatja ezt a hagyományt. Ezzel a CO2-semlegesen működő üzemünk Európa egyik legmodernebb betoncserép- és a hozzájuk tartozó kiegészítők gyárává válik, és fontos mérföldkő a vállalat és a régió ipari fejlődése szempontjából is. Erős innovációs képességünknek köszönhetően már számos, az új Hejőpapi üzemhez hasonló ipar 4.0. megoldást terveztünk, melyek lehetővé teszik fenntartható épületek építését, és előnyösek ügyfeleink, munkavállalóink, részvényeseink, valamint az utánunk következő generációk számára”

– mondta Heimo Scheuch, a Wienerberger AG igazgatótanácsának elnöke.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss