Ipar

Automatizált raktármegoldásokat tesztel a kiflis cégcsoport

rohlik

Kísérleti projektet indít a Kifli.hu anyacége, a Rohlik Csoport a BRIGHTPICK-kel, hogy kihasználja az automatizálás és a robotika előnyeit. Céljuk, hogy biztosítsák a raktárak áruforgalmát, az általános hatékonyság növelését és a végrehajtás nagyobb rugalmasságát, ezzel is magasabb szintre emelve a vásárlói élményt.

A Rohlik Group kísérleti projekt keretében teszteli a BRIGHTPICK teljesen automatizált teljesítési megoldását, hogy megismerje teljesítményüket és alkalmazkodóképességüket a piac leggyorsabb működési modelljéhez. Ebben az innovatív kísérleti projektben olyan végponttól végpontig tartó, élelmiszer-rendelések teljesítési rendszerét fogják bevezetni, amely a legjobb 3D-vision rendszereket kombinálja a fejlett MI algoritmusokkal, a legmodernebb mobil robotikával és intuitív raktár-optimalizáló szoftverrel.

A projekt várhatóan 2022 nyarán indul Prágában, miután 2021-ben bejelentették, hogy München, Hamburg, Bécs és Prága lesz a raktárak automatizálásának kezdeti beruházási helyszíne.

„Európa vezető online élelmiszerboltjaként továbbra is mi állítjuk fel a jövőképet az e-kereskedelmi ágazatban a „game changer” megközelítésünkkel. Az automatizálás, a növekedés és az ellátási láncok hatékonyságának növelése szempontjából kulcsfontosságú, hogy biztosítsuk a még gyorsabb és pontosabb rendelésteljesítést, miközben a vásárló a végső haszonélvezője a jobb ügyfélkiszolgálást célzó innovatív megközelítéseinknek”

– magyarázza Tomáš Čupr, a Rohlik alapítója és vezérigazgatója.

Teljesen automatizált teljesítés és kiszállítás

Más robotizálási megoldásokkal ellentétben a BRIGHTPICK Runner elnevezésű robotjai zökkenőmentesen kapcsolódnak az automatizált robot kiszedő állomásokhoz egy innovatív szoftver segítségével, amely optimalizálja a kiszedési folyamatot, miközben a Runner-eket, a robot kiszedőket és a rendeléskonszolidálást is összehangolja. A BRIGHTPICK Runnerek autonóm módon szállítják a termékeket a fejlett 3D-látás vezérelt robotkaroknak, amelyek MI tárgyfelismeréssel rendelkeznek a komissiózáshoz, majd a kész rendeléseket továbbítják a Rohlik szállítási folyamatának többi részén keresztül. A BRIGHTPICK szerint a Runner-ek 15 másodperc alatt, vagy annál gyorsabban is képesek elvégezni a feladatukat.

„A következő generációs raktárautomatizálási technológiában rejlő lehetőségek óriásiak, mivel rendkívül jól konfigurálható, skálázható, az üzleti igények változásához igazodik, és nincs egyetlen hibapontja sem. Segít optimalizálni a folyamatokat, helyet takarít meg, és növeli a hatékonyságot a kézi munkához képest. A BRIGHTPICK végponttól végpontig tartó, teljesen automatizált teljesítési megoldása napok alatt telepíthető, és könnyen skálázható 500-tól 10.000 termék összeszedéséig óránként, valamint képes több zónából érkező megrendelések konszolidálására szállítószalag nélkül is. Mindent egybevetve akár napi 100 000 megrendelés is teljesíthető.

– magyarázza Jan Žižka, a BRIGHTPICK vezérigazgatója.

Ezt a megoldást építi be a Rohlik a tesztelési fázisban az ellátási lánc meglévő folyamataiba, hogy javítsa a végponttól végpontig tartó teljesítési folyamatát.

„Az esettanulmány-projekt egyedi sajátossága a szegmentálás, amely lehetővé teszi, hogy egyszerre több megrendelést készítsünk elő, valamint azt, hogy a legkelendőbb árukat priorizálni tudjuk.

– folytatja Aleš Malucha, a Rohlik csoport automatizálási vezetője:

„Két felhasználási esetet szeretnénk tesztelni a kísérleti projektben – a teljesítésben 900 komissiózással/óra és a kiküldésben 2000 szállítmánymozgással/óra. Ha a kísérleti projekt célkitűzései teljesülnek, fontolóra vesszük a megoldás bevezetését a többi raktárunkban is.

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss