Ipar

Hogyan segítenek az AMR-ek minimalizálni a pazarlást és maximalizálni a hatékonyságot?

A munkaerőhiány és a globális versenyhelyzet arra készteti a cégeket, hogy kevesebb alkalmazottal folytassák tevékenységüket, aminek következtében számos vállalkozás megismerhette a lean gyártás előnyeit. Közülük az egyik a hozzáadott értékkel nem rendelkező tevékenységek megszüntetése, ilyen művelet például a maradékanyagok mozgatása.

Számos iparágban – függetlenül attól, hogy a vállalatok éppen a visszaküldéssel, a csomagolással vagy a gyártási folyamatokkal foglalkoznak – gyakran előfordul, hogy nagy mennyiségben halmozódik fel hulladék anyag, amely aztán értékes helyet foglal el az üzemek amúgy bevétel generálására használt területein. Ezeket az elemeket gyakran külön erre a feladatra csoportosított alkalmazottak mozgatják manuálisan, akik az újrahasznosítható anyagokat és a hulladékot a megfelelő helyre szállítják, mindez azonban ez egyáltalán nem hatékony. Egy olyan piacon, ahol a munkaerőszerzés nagy kihívást jelent, ez egy olyan feladat, amelyet lehet, és kell is automatizálni annak érdekében, hogy a munkavállalók értékesebb feladatokkal tölthessék idejüket.

Az FM Logistic évente 200 tonnányi használt kartonpapírt mozgat meg, így szüksége van automatizált hulladékanyag-szállításra.

Egy AMR napi 24 órában, a hét hat napján szállít használt csomagolóanyagot az FM Logistic üzemében

Az FM Logistic nemzetközi 3PL szolgáltató integrátori szerepet tölt be a termelők és a kiskereskedelmi láncok között, mely során a részfeladatokat is integrált megközelítéssel végzi el, a raktározástól a közös csomagoláson át a szállításig és a forgalmazásig.

A közös csomagolás, azaz az áruk kicsomagolása, újracsomagolása, újracímkézése és szállítása, különös tekintettel a kis tételben gyártott termékekre, lehetővé teszi a gyártóvállalatok számára, hogy termékeik értékesítésére és promóciójára összpontosítsanak. Naponta mintegy 70 különböző termék megy keresztül az FM Logistic közös csomagolási folyamatán, melyeket 20 különböző csomagolási technológia alkalmazásával és kombinációjával csomagolnak újra. Az FM Logistic újracsomagolási tevékenysége során évente 200 tonna használt kartonpapír keletkezik, amit mind szállítani, illetve újrahasznosítani kell.

A használt csomagolóanyag-szállítás hatékonyságának növelése érdekében az FM Logistic egy konténerrel felszerelt MiR200-at telepített a hulladéknak minősült anyagok szállítására a közös csomagoló gyártósor és billenő között, amely emberi beavatkozás nélkül működik. A MiR200 egész nap dolgozik, három műszakban, heti öt-hat napon. A robot alkalmanként 300 méternyi távolságot tesz meg, egy nap alatt összesen pedig 18,5 kilométert, ami azt jelenti, hogy leveszi az alkalmazottak válláról a monoton feladatok terhét, valamint jelentősen csökkenti a hulladék anyagok mozgatásával járó költségeket.

Vegyes flotta: a Visteon MiR robotokat telepített az alkatrészek szállítására és a hulladék kezelésére, hogy biztosítsa a lean gyártási környezetet.

Az autonóm tájékozódásnak köszönhetően a MiR AMR-jeinek telepítése nem jár extra infrastruktúra kiépítésével, és így a megoldás könnyedén skálázható is:

Az a megoldás hihetetlen előnye, hogy nem kell megváltoztatni az épület infrastruktúráját. Egy további nagyszerű jellemzője pedig az, hogy egy mobil megoldásról beszélünk, amit más helyszíneken is alkalmazhatunk, biztonságosan és egyszerűen”

mondta Arkadiusz Buczek, az FM Logistic mszczonów-i üzemének közös csomagolásért felelős igazgatója.

Rugalmas megoldás, amely szektorok és iparágak széles körében alkalmazható

A hulladék és újrahasznosítható anyagok eltávolítása, jelenleg a MiR robotok iparágakon átívelő egyik legelterjedtebb használati módja.

A robotokat az egészségügyi szektorban hulladékkal teli ládák és kocsik felvételére, szállítására és leadására használják kórházakban, illetve egyéb egészségügyi intézményekben. Az AMR-ek átveszik a nehéz kocsik emelésével és tolásával járó feladatokat, valamint megkímélik az alkalmazottakat a kórházban megtett több kilométernyi gyaloglástól, aminek köszönhetően jobb munkakörnyezetet teremtenek a személyzet számára, akiknek így több idejük jut a betegek ellátására.

A gyártók AMR-eket használnak különböző alkalmazások formájában, hogy automatikusan szállítsák a hulladékot a forgalmas termelési területektől távolabbi feldolgozó területekre, a kicsomagoló állomásokra, hogy rendben tartsák a folyosókat és a padlókat, miközben a dolgozókat értékesebb feladatokra helyezik át. A szlovákiai Visteon Electronics egy polctartóval felszerelt MiR robotot helyezett üzembe, amely a gyár állomásai között folyamatosan közlekedve képes felvenni és elszállítani a polcokat, ezzel biztosítja a hulladék anyagok eltávolítását és lean működést. A Visteon több MiR robotot is telepített a különböző belső logisztikai folyamatok automatizálására, az alkatrészek gyártósorok közötti szállításától kezdve a hulladék anyagok összeszedéséig, amelyek mindegyike segít a Visteonnak a folyamatok optimalizálásában:

„A MiR robotok két fő területen nyújtanak nekünk munkaerővel kapcsolatos előnyöket: az egyszerű és monoton feladatokat ma már robotok is elvégezhetik, ami költségmegtakarítást jelent számunkra. Emellett pedig ergonómiai szempontból is nagyon hasznos, hogy az alkalmazottakat a megfelelő időben és kényelmes módon szolgálják ki az alapanyagokkal anélkül, hogy nekik kellene nehéz fizikai tevékenységet elvégezniük”

mondta Richard Čiernik, a Visteon Electronics Slovakia üzemvezetője.

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

MITTE

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

A Sunmoney Solar Group több mint egy évtizede működő, dubaji székhelyű globális startup. Két évvel ezelőtt indította útjára a világ első tokenizált naperőmű projektjét, a Smart Digital Business Network-őt (SDBN). Ez a blokklánc alapú innováció lehetővé teszi, hogy bárki biztonságosan és könnyen hozzáférjen a megújuló energia beruházásokhoz. A projekt mögött valós napenergia termelő kapacitás áll, ami tovább növeli a befektetés vonzerejét. A projekt elnyerte az év Web3 vállalkozása díjat a Virtuzone Entrepreneurship Awards versenyén 2023-ban.

A Smart Digital Business Network (SDBN) márka online brandjének gondozását a MITTE vállalta, beleértve az Instagram oldal dinamikus menedzselését is.

A Sunmoney közösség tagjai a Sunmoney 360 app segítségével csatlakozhatnak egymáshoz és jutalompontokat gyűjthetnek. Az applikáció dizájnját ügynökségünk készítette, tovább erősítve a felhasználói élményt és a márka digitális lábnyomát. Az app nem csupán egy közösségi platform, hanem egy innovatív eszköz a megújuló energiaforrások iránt elkötelezett embereknek, hogy aktívan részt vegyenek a zöld energia forradalmában.

A MITTE egy évtizede elkötelezett kommunikációs partnere a hazai startup ökoszisztémának. Márkakommunikációs mentorai voltak a Design Terminál induló inkubációs programjának, a mai napig full service ügynöksége a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának, három évig arculati partnere volt a világ egyik piacvezető navigációs szoftverfejlesztő vállalatának, az NNG-nek, három évig full service ügynöksége volt a mára 52 országban jelen lévő Protect One egészségügyi startupnak, branding és social partnere volt a 10 országban működő nemzetközi szoftverfejlesztőnek a WeCan-nek, illetve harmadik éve kommunikációs és branding partnere a Műszaki Egyetem innovációmenedzsment szervezetének a BME FIEK-nek.

A Sunmoney Solar Group weboldala:  https://sunmoney.com/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Európa egyik legmodernebb betoncserépgyárát épít fel Hejőpapin a Wienerberger

Wienerberger

Az Európában elérhető legmodernebb technológiával működő, nagyméretű betoncserepeket és azok kiegészítőit gyártó üzemet épít a Wienerberger.

Hejőpapin egy 7300 m2 alapterületű csarnok, ipar 4.0 megoldásokat alkalmazó gyártástechnológia, betonkeverő berendezés és egy hektáros, kültéri digitális raktár is létesül. A 12 milliárd forintból megvalósuló beruházással a vállalat egy teljesen új termékszegmensbe lép be, így a fejlesztés egyaránt fontos mérföldkő a vállalat és a régió ipari fejlődése szempontjából. A döntően exportra gyártó, CO2-semlegesen működő üzem 2025-ben kezdi meg működését évi 3 millió négyzetméteres kapacitással, amivel több mint 300 futballpályányi felület lehetne lefedni.

Teljesen új piaci szegmensbe lép legújabb fejlesztésével a Wienerberger Magyarország. A Hejőpapin épülő létesítmény a vállalat első, beton tetőcserepeket gyártó üzeme lesz Magyarországon. A 7300 négyzetméteres csarnokban működő két gyártósoron nagyméretű betoncserepek, illetve a hozzájuk tartozó kiegészítők – például kúpcserép, szegély- és szellőzőcserép – készülnek több szín- és termékvariációban.

A cserepek gyártása a beton bekeverésétől kezdve a formázáson és szárításon át a targoncákra kerülésig teljesen automatizált lesz. A kész darabokat gépek formázzák, robotok mozgatják, csomagolják és készítik elő a szállításra. Mindössze a kiegészítő termékek néhány típusa esetében végeznek majd egyes folyamatokat továbbra is manuálisan, mert ezek nem automatizálhatók teljesen. A munkatársak a jövőben folyamatosan felügyelik majd a gépeket és berendezéseket, biztosítják a gyártási folyamat zavartalanságát.

Ipar 4.0 és még magasabb minőségi színvonal

Az elkészülő üzem megfelel majd az ipar 4.0 követelményeinek az automatizált adatgyűjtés, adattovábbítás és kiértékelés tekintetében. A termelés a teljes gyárban nyomon követhető lesz online: a gyártási sebesség, az energiafogyasztás és az esetleges hibák. Részben ez is hozzájárul majd ahhoz, hogy a Wienerberger egyébként is magas minőségi elvárásai a jövőben még magasabb szintet érjenek el. Emellett itt is kiépül a vállalat békéscsabai üzemében kifejlesztett és sikeresen működő digitális kültéri raktározási rendszer, mely forradalmasítja a vállalat raktárkezelési folyamatait, nagyban elősegíti a készletek nyomon követhetőségét és kontrollját, illetve gyorsítja az összekészítési folyamatokat.

A betonkeverő berendezés bizonyos időközönként automatikusan megtisztítja önmagát. Az így keletkező mosóvizet szűrés után ismét felhasználják a gyártási folyamatban, így a betonkeverési folyamatból nem kerül ki szennyvíz, ami hozzájárul a környezeti szempontból fenntartható működéshez. A megvalósuló gyártási folyamat teljes mértékben CO2-semleges lesz. Az épület és az érlelőkamrák fűtése földgáz helyett hőszivattyúval történik majd.

„A világ legnagyobb tégla- és Európa vezető tetőcserép gyártójaként folyamatosan törekszünk az innovációra és fontosnak tartjuk, hogy azon vásárlóink igényeire is tudjunk megoldásokat kínálni, akik inkább a betontermékekben hisznek. A Wienerberger továbbra is hosszú távra tervez Magyarországon, ezért folyamatosan modernizáljuk gyárainkat, folyamatainkat és új kapacitásokat hozunk létre. A most bejelentett Hejőpapi betoncserépgyár segítségével tejesen új piaci szegmensbe lépünk, miközben hozzájárulunk a magyar exportteljesítmény további növekedéséhez is”

– mondta Tarsoly József, a Wienerberger Magyarországért felelős ügyvezető igazgatója.

A Wienerberger magyarországi leányvállalata már jelenleg is több európai ország régiós gyártóközpontjaként működik. A Békéscsabán gyártott kerámia tetőelemek 70 százaléka, míg a kőszegi áthidalók több mint háromnegyede exportra készül. A hazánkat ellátóközpontként pozicionáló stratégiába jól illeszkedik a Hejőpapin létesülő üzem, melynek elhelyezkedése ideális a környező piacok szempontjából. A környéken található kavics és homokbányákból pedig olyan kiváló alapanyag szerezhető be, ami hosszútávon lehetővé teszi prémium minőségű termékek gyártását. A gyár 2024 áprilisi alapkőletétel után a tervek szerint 2025 második felében kezdi majd meg a termelést.

„A Wienerbergernél mindig is arra törekedtünk, hogy javítsuk az emberek életminőségét és új mércét állítsunk fel az építőiparban, így az iparág éllovasaként teljes mértékben ki szeretnénk használni a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket. A 12 milliárd forintos beruházás, amely Magyarország egyik legjelentősebb iparági beruházása, folytatja ezt a hagyományt. Ezzel a CO2-semlegesen működő üzemünk Európa egyik legmodernebb betoncserép- és a hozzájuk tartozó kiegészítők gyárává válik, és fontos mérföldkő a vállalat és a régió ipari fejlődése szempontjából is. Erős innovációs képességünknek köszönhetően már számos, az új Hejőpapi üzemhez hasonló ipar 4.0. megoldást terveztünk, melyek lehetővé teszik fenntartható épületek építését, és előnyösek ügyfeleink, munkavállalóink, részvényeseink, valamint az utánunk következő generációk számára”

– mondta Heimo Scheuch, a Wienerberger AG igazgatótanácsának elnöke.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss