Ipar
Klímabarát kismegszakítókat dob piacra a Schneider Electric
A Schneider Electric piacra dobja első, újrahasznosított műanyagot tartalmazó kismegszakítóit a Resi9 termékcsalád részeként.
Az új termékek több mint 50 százalékban újrahasznosított műanyagból készülnek, gyártásuk során pedig a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal alacsonyabb a CO2-kibocsátás.
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat újabb lépést tett a fenntarthatóság és a klímavédelem érdekében: újrahasznosított anyagokat használ a Resi9 kismegszakító termékcsalád gyártása és csomagolása során. Az új termékek legalább 56 százalékban korábban már használt, majd újrahasznosított műanyagból készülnek, így a gyártási folyamatban is csökken a CO2-kibocsátás, a korábbi modellekhez képest 14 százalékkal. A Resi9 kismegszakítók csomagolása is legalább 70 százalékban újrahasznosított kartonból készül, és a Schneider Electric úgy döntött, hogy az újrahasznosított karton barna színét is megtartják, hogy elkerüljék a felesleges energiafogyasztást és a fehérítési folyamattal járó vízfelhasználást. A technológiai átállás a termék minőségén nem változtat: a korábban megszokott Schneider minőséget kapják az ügyfelek az újrahasznosított anyagokból készült termékek esetén is.
A Resi9 kismegszakítók gyártása és csomagolása kapcsán bevezetett változások hatása túlmutat magán az eszközön, ugyanis a háztartásokban használt kapcsolótáblák 70 százaléka kismegszakítókból áll. Így az újrahasznosított műanyag arányának növelése a környezeti hatások csökkenését hozza magával. A Resi9 kismegszakítók megfelelnek az ISO14025, RoHS és REACH szabványnak, valamint halogénmentesek.
Az újrahasznosított anyagok nagy arányú használata a Resi9 termékcsalád esetében része a Schneider Electric Green Premium programjának. A kezdeményezés célja, hogy a vállalat termékei egyre fenntarthatóbbá váljanak. 2008-ban hívták életre és átlátható tájékoztatást ad az esetleges veszélyes anyagokról, a környezeti hatásokról és arról, hogy mi történik a termékekkel az életciklusukat követően. A programot később kiterjesztették a szolgáltatásokra és komplex megoldásokra is. Ma már a Schneider Electric bevételének mintegy 75 százaléka a Green Premium tanúsítvánnyal rendelkező termékekből származik. A társaság célja, hogy 2025-re CO2-semlegessé váljon a működése, 2030 elérje a nettó zéró CO2-kibocsátást a működése során, 2040-re megvalósuljon a teljes értéklánc szén-dioxid semlegessége, 2050-re pedig CO2-mentessé váljon a teljes értéklánca.
„A Schneider Electricnél hisszük, hogy felelősségünk van abban, hogy a hulladék mennyiségének csökkentésével és kevesebb energia felhasználásával egy második esélyt adjunk a bolygónktól kölcsönvett tartalékoknak! A Földön évente 300 millió tonna műanyaghulladék keletkezik. Minden egyes gramm műanyagnak több mint 400 évbe telik, mire minden méreganyag felszabadul belőle. A Resi9 megmutatja a módját annak, hogyan lehet újrahasznosítani azt, ami hulladékként végezné. A teljesen új műanyag arányának csökkentése a gyártás során segít abban, hogy fenntartható otthonokat építsünk alacsony karbonlábnyom mellett”
– mondta el Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.
A Schneider Electric legújabb fenntarthatósági jelentése szerint csak tavaly több mint 90 millió tonna CO2-kibocsátás megelőzésében működött közre, és a cég összes csomagolásának 45 százaléka ma már egyszer használatos műanyag nélkül, újrahasznosított kartonpapírból készül, szemben a 2021-es 21 százalékos aránnyal.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon
Forradalmi újítás segíti a hazai KKV-kat az AI keresésekben való megjelenésben
Mesterséges intelligencia alapú keresésekre való optimalizálást segítő új eszközt mutattak be. A BP Content Optimizer magyar nyelvű tartalmakat alakít át úgy, hogy azok megjelenhessenek generatív keresőmotorok – például a ChatGPT – válaszaiban. A közel tíz éve működő keresőoptimalizálási ügynökség szerint a kis- és középvállalkozások komoly hátrányba kerülhetnek, ha nem készülnek fel időben a változó keresési szokásokra. Az első verzióhoz korlátozott hozzáférést biztosítanak, hogy a visszajelzések alapján alakítsák ki a hazai gyakorlatot – közölte Szesztay Péter ügyvezető.
A következő 1-2 év döntő lesz a kis- és középvállalkozások számára: aki nem foglalkozik időben az AI keresésekre való optimalizálással, komoly hátrányba kerül a versenytársaival szemben – erre hívja fel a figyelmet a BP Digital, akik válaszul most egy vadonatúj, hazai fejlesztésű eszközt vezetnek be a piacra. A BP Content Optimizer segítségével a vállalkozások úgy jelennek meg a mesterséges intelligencia által vezérelt keresésekben – például a ChatGPT-ben vagy más AI asszisztensekben –, hogy nem kell SEO-szakértőnek lenniük. A BP Digital új terméke gyors, egyszerű és költséghatékony megoldást kínál azoknak a cégeknek, akik nem akarnak lemaradni az AI-forradalomról.
„A generatív keresőmotorok használata berobbant, és ez teljesen új helyzetet teremtett a tartalommarketingben. Már nem elég a klasszikus SEO – a cégeknek olyan tartalmakra van szükségük, amit a mesterséges intelligencia is ’ért’ és beemel a válaszaiba. Mi erre fejlesztettünk ki egy átlátható, könnyen kezelhető, professzionális rendszert” – mondta el Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője.
A BP Content Optimizer SEO-ra és AI-ra is optimalizál:
a meglévő cikkeket, aloldalakat, termékleírásokat képes újrastrukturálni, javítani, és alkalmassá tenni az AI-eszközök által történő feldolgozásra – mindezt magyar nyelven, magyar vállalkozások igényeire szabva.
Évek óta tesztelt, most végre elérhető
A termék mögött nem kísérleti startup, hanem egy közel 10 éve működő, keresőoptimalizálásra specializálódott ügynökség áll. A BP Digital saját belső projektjei során szerzett szakmai tapasztalatát építette ebbe az új, minden keresőmotorban működő,kkv-szektor számára is elérhető rendszerbe.
„Az AI keresőkben való megjelenés nem a jövő, hanem a jelen. Az a célunk, hogy ezt az új lehetőséget, a szakmailag értékes szövegeket mindenki számára elérhetővé tegyük – ne csak azoknak, akik külön csapatot tudnak rá felépíteni” – tette hozzá Szesztay.
Most lehet előnybe kerülni – de az idő számít
A BP Digtial szerint a következő időszakban robbanásszerűen megnő azoknak a cégeknek a száma, akik mesterséges intelligenciára optimalizált tartalommal jelennek meg. Az early adopterek – vagyis akik most lépnek – hosszú távú előnyre tesznek szert, mivel a generatív keresőmotorok gyakran az első beépített forrásaikat részesítik előnyben.
A BP Content Optimizer első verziójához korlátozott számú hozzáférést biztosítanak a vállalkozások számára – a cél az, hogy szoros együttműködésben alakítsák ki a legjobb hazai AI-optimalizálási gyakorlatot.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
A SUSE-t a vezetők közé sorolták a többfelhős konténerplatformokról szóló, 2025. 3. negyedévi elemzői értékelésben
A SUSEⓇ, a vállalati felhasználásra szánt nyílt forráskódú megoldások világszinten vezető szállítója bejelentette, hogy a vezetők közé sorolták a The Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, 2025.
Q3 értékelésben a SUSE Rancher Prime platform teljesítménye alapján. Az elemzés azt vizsgálja, hogyan reagálnak az új igényekre a többfelhős konténerplatformok: egyesek a vállalati szintű, felhő-, adatközpont- és edge megoldásokra helyezik a hangsúlyt, míg mások speciális felhasználási területeket céloznak, az AI-tól kezdve egészen az ipari tevékenységekig.
„A The Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, 2025. Q3 értékelésében elfoglalt vezető pozíció azt igazolja vissza számunkra, amit ügyfeleink már jól ismernek: a SUSE termékek a választás szabadságát, a teljesítményt és a rugalmasságot testesítik meg. Lehetővé tesszük a vállalatok számára, hogy kompromisszumok nélkül, biztonságosan működtethessék rendszereiket az edge környezetekben, a felhőben és az adatközpontokban. SUSE Rancher Prime megoldásunk pedig nyílt forráskódú alapjával és a kapcsolódó ügyfélközpontú támogatási modellel emelkedik ki a versenytársak közül. Stratégiai irányunk középpontjában ügyfeleink és partnereink támogatása áll a digitális szuverenitás, a felhő költséghatékonyságának növelése, a rugalmas üzleti működés biztosítása, valamint a biztonság és a megfelelőség erősítése révén a kockázatok csökkentése és a reziliens üzleti működés érdekében” – mondta Peter Smails, a SUSE Cloud Native üzletágáért felelős alelnöke és vezérigazgatója.
A Forrester Wave™: Multicloud Container Platforms, Q3 2025 jelentés kiemeli:
- „Napjainkban a [SUSE Rancher Prime] konstrukciója kiemelkedően rugalmas.”
- „A SUSE számos kategóriában átlagon felüli teljesítményt nyújt, beleértve a szervermentes megoldásokat, a DevOps automatizációt, a szolgáltatás- és alkalmazáskatalógusokat, az integrációt, a futtatókörnyezetet, a vezérlősík konfigurációját és a költségkezelést.”
- „A SUSE ügyfelei nagyra értékelik a szállító proaktív, megoldásorientált támogatását és problémamegoldó hozzáállását…”
- „A SUSE ideális olyan vállalati ügyfelek számára, akik otthonosan mozognak a felhőnatív technológiákban, és előnyben részesítik a moduláris felépítést, a választási lehetőségeket, illetve a felhő-, adatközpont- és edge‑környezetek támogatását.
A SUSE Rancher Prime-ot többek között olyan szervezetek választják, mint az Aussie Broadband, a Lumen és a Switch. A megoldás egységes, önkiszolgáló Kubernetes platformot kínál, amely egyszerűsíti a bonyolult felhőnatív modernizációs folyamatokat, lerövidíti a piacra lépési időt, és bármilyen környezetben gondoskodik a vállalati szintű biztonságról és megfelelőségről. A SUSE több évtizedes, megbízható nyílt forráskódú innovációjára és vezető szerepére építve stabil alapot biztosít a modern alkalmazások jövőjéhez, mindezt teljes szállítófüggetlenség mellett.
Ha további információra van szüksége, olvassa el a blogposztot vagy töltse le a teljes jelentést innen.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Már a könyvtárakat is karbonmentesítik a németek
Megfelezték a Berlini Állami Könyvtár energiafogyasztását.
Több mint 360 éves múltra tekint vissza Európa egyik legnagyobb könyvtára, a Berlini Állami Könyvtár, amit most korszerűsítettek, hogy a modern energiahatékonysági követelményeknek megfelelően, valamint költséghatékonyabban működhessen.
A műemléki védettségű, 106 ezer négyzetméter alapterületű, Potsdamer Strasse-i épületben modern épületautomatizálási rendszert telepítettek, amelynek köszönhetően az intézmény 52 százalékkal, azaz évente 3 745 tonnával tudja mérsékelni a CO₂-kibocsátását. A beruházás keretében átfogó elemzést készítettek az energiamegtakarítási lehetőségekről. Ezt követően szerelték fel a helyiségkezelő egységeket és érzékelőket, amelyek a Siemens Building X épületautomatizálási platformjába továbbítják az információkat az energiagazdálkodás optimalizálásához, valamint az épület vagyonvédelmének ellátásához.
A korszerűsítés része volt továbbá a HVAC-rendszerek modernizációja, köztük rugalmas szellőztetési megoldások és 5 300 LED-lámpa felszerelése, valamint egy 2,5 megawatt teljesítményű távhűtési kapcsolat kialakítása is. Ezek az épületgépészeti rendszerek nemcsak a fenntarthatósági célokhoz járulnak hozzá, hanem biztosítják a könyvtár több mint 32 millió példányának, köztük több száz éves könyveknek a védelmét, a megfelelő hőmérséklet és páratartalom stabil fenntartásával.
A mostani felújítás része a német szövetségi kormány dekarbonizációs programjának, ami az 1990-es szinthez képest, 2030-ig 65 százalékkal tervezi csökkenteni az állami tulajdonú épületek szén-dioxid-kibocsátását. Ennek a programnak a keretében a berlini könyvtár már a nyolcadik olyan kulturális épület, amit Siemens-rendszerekkel modernizálnak, és összesen már évente mintegy 45 millió euró energiaköltség-megtakarítást és 11 745 tonna CO₂-kibocsátás megtakarítását eredményeznek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Ipar2 hét ago
A Magyar Telekom és a BME sikeresen tesztelte az 50GPON hálózatot
-
Gazdaság2 hét ago
Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják
-
Ipar2 hét ago
Forma–1: a Hungaroring stratégiai partnereként a Magyar Nagydíjon mutatja be technológiai tevékenységeit a Széchenyi István Egyetem
-
Gazdaság2 hét ago
Karrierváltás: a bruttó hazai átlagkeresetet is meghaladhatja a junior informatikusok kezdő fizetése
-
Zöld1 hét ago
Újabb fontos mérföldkövek a Schneider Electric fenntarthatósági programjában
-
Zöld2 hét ago
A klímaváltozás egyik építészeti válasza a tetőn születik
-
Gazdaság2 hét ago
7 kritikus pont ingatlanjogász szemmel az Otthon Start hitellel kapcsolatban
-
Ipar2 nap ago
AI-keresésekhez igazodó eszközt fejlesztettek Magyarországon