Ipar

Új központot nyitott Újvidéken a Schneider Electric

schneider

Június közepén átadták a Schneider Electric szerb kutatás, fejlesztési és szoftverfejlesztő központja, a Schneider Electric Hub új épületét Újvidéken.

A Novkabel egykori, gondosan felújított gyártócsarnokában található InGrid működéséhez szükséges energiát megújuló forrásból biztosítják, így a létesítmény karbonsemleges, a Schneider Electric technológiáinak köszönhetően pedig a hatékony munkavégzéshez szükséges teljes funkcionalitást és kényelmet is biztosítja az ott dolgozók számára.

Az új kutatás- és szoftverfejlesztési központ célja a modern infrastruktúra-rendszerek fejlesztése, ennek érdekében több mint 100 országból dolgoznak együtt ügyfelekkel a fenntarthatóság és a zöld energia területén. A Hub-nak kiemelt szerepe van az energiaszektor digitalizációjának előlendítésében, működésében nagy hangsúlyt kapnak az energiahatékonyságot támogató menedzsment szoftverek fejlesztése.

Nagyon büszke vagyok arra, hogy a Schneider Electric Hub több mint 900 munkatársa egy olyan modern irodahelyiségbe költözött, amely a legjobb munkakörülményeket, egészségesebb és nyugodtabb munkakörnyezetet biztosít. Az Újvidéken készülő megoldások egyre bővülő portfóliója miatt több szakemberre van szükségünk, akiknek 14 500 négyzetméternyi tér áll rendelkezésükre, amelyből csak az adatközpontunk 1500 négyzetmétert foglal el. A nagy irodaterülettel is támogatjuk a vállalatunk azon tervét, hogy az elkövetkező években tovább erősítsük szerbiai tevékenységünket és bővítsünk helyi csapatunkat

– mondta el Dragoljub Damljanović, a Schneider Electric HUB vezérigazgatója az InGrid épületének megnyitóján.

„A Schneider Electric nemcsak az újvidéki és szerbiai informatikai ipar fejlődésében játszik fontos szerepet, hanem 20 éves fennállása és sikeres munkája során Szerbiában szerzett hírneve hozzájárul ahhoz is, hogy még nagyobb befektetések valósuljanak meg ebben az ágazatban. Idén a hasonló jellegű szolgáltatások exportja várhatóan eléri a négymilliárd eurót, és ehhez a Schneider Electric nagyban hozzájárul azzal, hogy energiaelosztási megoldásait a világ minden kontinensére exportálja”

– jelezte Ana Brnabić, Szerbia miniszterelnöke.

A létesítmény az év végére LEED GOLD minősítéssel rendelkezik majd, és karbonsemlegesnek tekinthető, mivel fűtési, hűtési és szellőzési célokra kizárólag megújuló forrásokból származó villamos energiát használ majd. Az épületet saját termelésű zöld energiával látja el egy, az épület tetején elhelyezett naperőmű, amelyhez 1500 négyzetméternyi napelemet telepítettek, a többi zöld tanúsítvánnyal rendelkező energiát pedig a hálózatból történő vásárlással kompenzálják. A becslések szerint a teljes éves energiafogyasztás mintegy 20 százalékát fedi majd le a saját termelés.

Az épületen belül két helyiségben összesen 1000 négyzetméternyi terület áll rendelkezésre szerverek elhelyezésére, emellett további 500 négyzetméternyi kiegészítő helyiség található az adatközpontban. A létesítmény emellett rendelkezik egy 200 férőhelyes amfiteátrummal, négy, összesen 700 négyzetméternyi zöld felületet tartalmazó átriummal, valamint 11 konyha, 54 tárgyalóterem, 28 hangszigetelt terem, négy oktatóterem, egy zuhanyzókkal felszerelt tornaterem, egy imaterem, 3 őrzött helyiség és 350 parkolóhely – közülük 10 elektromosautó töltővel – és 4 lift is található az InGridben. A Schneider Electric Hub-nál a következő években a dolgozói létszám folyamatos, évente 5-10 százalékos növekedésére számítanak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss