Ipar

Az ABB a világ egyik legnagyobb akkumulátoros energiatároló rendszerét helyezte üzembe

energiatároló

A Fülöp-szigetek napjainkban arra törekszik, hogy villamosenergia-rendszerébe egyre több megújuló energiaforrást integráljon.

Ennek keretében az ország egy egyedülállóan nagy teljesítményű, országos hálózatra csatlakoztatható akkumulátoros energiatároló rendszerrel (Battery Energy Storage System/BESS) kívánja stabilizálni az áramhálózata megbízhatóságát. A Bataan tartományban lévő Limay településen létesített akkumulátoros energiatároló rendszert az ABB szállította a San Miguel Corporation Global Power Holdings Corp-hoz tartozó Universal Power Solutions Inc. (UPSI) számára. A felek a tranzakció pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra.

A Limay településen kivitelezett létesítmény részét képezi annak az UPSI-val kötött szerződéscsomagnak, amelynek célja, hogy egy 240 MW teljesítményű BESS-megoldás segítségével a Luzon és Visayas szigeteken növeljék a fülöp-szigeteki ellátás megbízhatóságát és stabilitását.

A San Miguel Global Power Limay városában létesített BESS-rendszert a Fülöp-szigetek elnöke, Ferdinand R. Marcos Jr. avatta fel, 2023 márciusában. Az ABB a telephelyen 50 MW teljesítményű, teljes körű BESS-megoldást telepített, amelynek feladata, hogy Luzon fő szigetén javítsa a villamosenergia-hálózat megbízhatóságát és stabilitását. A megoldást úgy tervezték, hogy akadályozza meg a nagy frekvenciaeltérések kialakulását, ami a költséges berendezések károsodását, a villamosenergia-rendszer meghibásodását és áramszüneteket eredményezhet.

A Fülöp-szigetek elsődleges energiaellátásának jelentős része még mindig fosszilis tüzelőanyagokon alapul, ami az országot sebezhetővé teszi az emelkedő energiaköltségekkel és a piaci ingadozásokkal szemben, miközben az energiatermelés jelentős CO2-kibocsátással is jár. A szigetország ki van téve a trópusi viharoknak és természeti katasztrófáknak is, amelyek kedvezőtlenül hatnak az energetikai infrastruktúrára. E kihívások kezelése érdekében a Fülöp-szigetek – miközben felgyorsítja a nettó zéró CO2-kibocsátással járó energiaellátást célzó programja végrehajtását–, 2030-ra az energiatermelése 35 százalékát, míg 2040-re 50 százalékát kívánja megújuló energiaforrásból fedezni. A Fülöp-szigeteknek a megújulók energiamixen belüli részarányát 2022-re 22%-ra sikerült emelnie.

2023 Q1-re még nem volt publikált adat ezen cikk elkészültéig.

Az UPSI stratégiai partnerével, az ABB-vel együttműködve innovatív megoldást dolgozott ki azzal a céllal, hogy növelje a terület elektromos ellátásának megbízhatóságát, amelynek működése nagyon érzékeny az automatikus  terheléscsökkentésre és a frekvenciaingadozásra.

Képaláírás: A komplett megoldásként szállított, előszerelt, moduláris, nagy teljesítményű BESS, amelynek részei: akkumulátortokozatokat, EcoFlex eHouse-ok, UniGear ZS1 középfeszültségű kapcsolóberendezés, valamint az integrált skid egységre szerelt transzformátorok és inverterek.

Calogero Saeli, az ABB Electrification Distribution Solutions globális termékcsoportjának vezetője így nyilatkozott:

„Az energiatárolás a moduláris és skálázható megoldásokat kínáló portfóliónk egyik kulcsfontosságú eleme. A projekt keretében az ABB manilai székhelyű kivitelezői csapatának tudását ötvöztük az UPSI szakembereinek helyi hálózati ismereteivel. Büszkék vagyunk arra, hogy támogathatjuk a Fülöp-szigetek eddigi legambiciózusabb BESS-telepítési tervét. Ez az úttörő megoldás biztosítja, hogy az áramhálózat stabilabb legyen, és megfeleljen a megújuló energiaforrások nagyobb részarányára épülő energiamixre való áttéréssel kapcsolatos megbízhatósági kihívásoknak.”

A most létesült rendszer az ABB első eStorage Max típusú, előszerelt, moduláris, nagy teljesítményű BESS-rendszere, amelyet a vállat komplett megoldásként szállított a Fülöp-szigetekre és az ázsiai csendes-óceáni térségbe. A megoldás célja, hogy jelentősen csökkentse a hálózatban az áramkimaradásokat okozó egyensúlytalanságokat, és ezáltal lehetővé tegye a helyi ipar megerősödését és a gazdasági növekedést. Emellett támogatja a megújuló energiaforrások, például a szél- vagy napenergia hálózatba való integrálását is.

A BESS intuitív interfészeként az ABB eStorage OS energiamenedzsment rendszere került telepítésre, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a hálózati paraméterek alapján valós idejű döntéseket hozzanak a teljesítmény stabilitásának biztosítása érdekében.

A rendszer bonyolult igényeinek kielégítésére, valamint az egyszerű és gyors szerelés biztosítására az ABB olyan teljes körű megoldást fejlesztett ki, amely szabványosított, skálázható és moduláris építőelemeket használ. A BESS magában foglalja az akkumulátortokozatokat, az EcoFlex eHouse-okat, az UniGear ZS1 középfeszültségű kapcsolóberendezéseket, valamint az integrált skid egységre szerelt transzformátorokat és invertereket is.

Az építőkocka-rendszerű konstrukciók energiatároló modulok és energiaelosztó berendezések integrált kombinációját tartalmazzák, amelyek teljesítménye növelhető vagy csökkenthető az adott helyszín követelményeinek megfelelően. A telepítési időszak mintegy 30%-kal csökkent, mivel az összes berendezést teljesen integráltan és előzetesen tesztelve szállították. E megközelítésmód alkalmazása szűkítette a helyszíni munkálatok terjedelmét, és csökkentette a kapcsolódó költségeket.

A projektről itt ismerhet meg további információkat: https://new.abb.com/medium-voltage/packaging-and-solutions


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ipar

Áttörést ért el a Siemens

siemens

Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől.

Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.

A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.

Ezzel a teljesítménnyel az e-kamionokban általában használt akkumulátorokat körülbelül 30 perc alatt, 20 százalékról 80 százalékra lehet tölteni.

Növekvő igény a zéró emissziós távolsági fuvarozási megoldások iránt

A nehéz haszongépjárművek felelősek az EU közúti közlekedéshez köthető, üvegházhatású-gázkibocsátásának több mint 25 százalékáért. Így a klímacélok elérése és az európai országok fosszilis importenergia-függőségének csökkentése érdekében az árufuvarozás elektrifikációját az uniós előírások több fronton is sürgetik. A cél, hogy a nehéz tehergépkocsik és a buszok CO2-kibocsátását 2040-re 90 százalékkal csökkentsék, 2035-re pedig már minden új városi busz zéró kibocsátású legyen.

Az e-haszonjárművek elterjedéséhez ugyanakkor az infrastruktúra-fejlesztés számos eleme szükséges Németországban is, ezekről fehér könyvet jelentett meg közösen a Siemens és a MAN.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz

mercedes

Az energiarendszerről készített digitális ikrek a gyártervezés jövőjére is kihatnak

Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.

A Digital Energy Twint a Mercedes sindelfingeni üzemében tesztelték, ahol olyan adatokat kötöttek össze a virtuális térben, mint például az épületek berendezései, az energiatermelés, az időjárási adatok, a terhelési profilok. A megoldás a fizikai energiarendszert szimulálva ellenőrzi a javasolt tervezést, energiafelhasználási forgatókönyveket, és ajánlásokat ad a kívánt eredmények optimalizálására, ideértve az energiahatékonyságot és a kapcsolódó költségmegtakarítást, valamint a CO2 kibocsátás csökkentését.

Az új fejlesztés a Mercedes-Benz azon törekvését támogatja, hogy a saját tulajdonú gyártóhelyeit 2039-re 100 százalékban megújuló energiával tudja üzemeltetni.

„A Digital Energy Twin a válaszunk a sikeres vizualizálásra, elemzésre és optimalizálásra az energiahatékony építési folyamatok terén. Ezzel jobban megértjük a meglévő gyárépületeket, és okosépületekké alakíthatjuk őket. A technológiának köszönhetően előremutató szabványok kialakítását segítjük elő”

– mondta Arno van der Merwe, a Mercedes Benz gépjárművek termelési tervezésért felelős alelnöke.

A Siemens és a Mercedes-Benz 2021-ben kötött stratégiai partnerséget a fenntartható autóipari gyártás és a termelési módszerek digitalizációjának elősegítésére. A mostani közös fejlesztés átláthatóbb döntéshozatalt tesz lehetővé az autógyárak tervezésének korai szakaszában.

A digitális ikrek technológiája a Siemens portfóliójának kulcsfontosságú része, mely felhasználható az új termékek megtervezéséhez, valamint a vállalatok fenntarthatósági céljainak eléréséhez is. A müncheni központú vállalat nemrég jelentette be a Heinekennel közös projektjét, melynek keretében segíti a sörgyártó dekaborbonizációs törekvését, és várhatóan telephelyenként 15-20 százalékkal mérséklik a felhasznált energia mennyiségét, illetve 50 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Ipar

Járatindítási gyakoriság és átfutási idő – hogyan működik egy precíziós rendszer?

dachser

Rugalmas és megbízható – a DACHSER ezt a két jelzőt használja legtöbbet a saját működése viszonylatában.

De miből ered ez a magabiztosság? Milyen rendszert működtet a vállalat annak érdekében, hogy ez a két szó valóban fedje a tevékenységüket? Mit jelent pontosan az, hogy naponta indulnak járatok Európa minden területére? DACHSER Tudástár sorozatunk első részében a járatindítási gyakoriság és az ún. lead time, vagyis átfutási idő irányából vizsgáljuk meg, hogyan működik egy logisztikai cég.

Amikor egy küldemény útjára indul, a feladónak általában egyszerű igényei vannak: épségben érkezzen meg az áru a célállomásra, a megadott időben teljesülön a szállítás, és mindezt lehetőleg kedvező áron. A háttérfolyamatok érthető módon általában kevésbé érdeklik – ez már a logisztikai cégek feladata, akik nem egy-egy küldeményt, hanem szállítmányok millióit kezelik rendszeresen. A logisztikai szolgáltató működése mégis hatással van arra, hogy miként teljesülnek az ügyfelek igényei, ezért most bepillantást engedünk ezekbe.

Járatindulás mindennap

A DACHSER Magyarországról minden nap indít járatokat európai hálózatába, és ezen keresztül Európa valamennyi országába. A menetrend minden nap fix: csakúgy, mint a repülőgépek és a légi közlekedés esetében, a gyűjtőszállítmányozás során a DACHSER is előre meghatározott időpontokban indítja útnak járatait meghatározott irányokba. Ezek a menetrendek mind a vállalat, mind az ügyfelek számára a tervezhetőséget és a megbízhatóságot garantálják. Ugyanúgy, mint a repülőgépeknél, a DACHSER-nél is a járat indítása előtt fél órával zárják a „kapukat”, azaz a teherautókat. A küldemény a megadott időben, percre pontosan indul és érkezik. Ez segíti a DACHSER-raktárakban a rakodási feladatok ütemezését, illetve a címzett vállalatoknál az áruk fogadására való felkészülést. A háttérben a gyűjtőszállítmányokról rendszerszintű szolgáltatások intelligens kombinációja gondoskodik.

A DACHSER-nél a naplementével sem áll meg az élet, sőt éjszaka kezdődik igazán a munka, hiszen késő délután és este indulnak a járatok. Az áru nem vár az átrakóraktárban, hanem pár órán belül útra kel úticélja felé. Portugáliától Finnországig bárhol lehet a rendeltetési helye, a hálózat lefedi valamennyi európai országot, sőt, Tunéziát, Marokkót, valamint Törökországot is A logisztikai gyakorlatban sokszor egy célállomásra hetente egyszer indítanak csak kamiont – például ha Portugáliába csak csütörtökönként, akkor a pénteken beérkező áru közel egy hetet várakozik, és ez az idő hozzáadódik a szállítási időhöz. A DACHSER esetében ilyen késedelem nem történik – a futamidő, vagyis amíg az áru valóban mozgásban van, és a teljes szállítás ideje megegyezik.

Egyértelmű, hogy ez a szállítási intenzitás áldásos hatással bír a logisztikában transit time-nak vagy lead time-nak nevezett átfutási időre. A küldemények háztól házig eljuttatását a szervezés ebben az esetben gyorsítja, nem pedig lassítja. A rövidebb szállítási idővel a cégek is jobban járnak. Árujukat minden nap feladhatják a Dachser hálózatában, amely gyorsabban ér célba, így korábban tudnak számlázni a vevő felé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss