Ipar
A SUSE tovább erősíti konténerkezelési portfólióját
A SUSE®, a SUSE Linux Enterprise, a Rancher és a NeuVector mögött álló vállalat bejelentette felhőnatív és edge portfóliójának legújabb fejlesztéseit, amelyek segítségével az ügyfelek biztonságosan telepíthetik és kezelhetik az üzleti szempontból kritikus fontosságú szolgáltatásokat.
A Rancher Prime 3.0 (az iparág legnépszerűbb nyílt forráskódú vállalati konténerfelügyeleti platformjának, a Ranchernek a SUSE-féle kereskedelmi verziója), illetve a SUSE Egde 3.0 új funkciói választási lehetőséget és biztonságos platformot nyújtanak a szakembereknek a száz százalékban nyílt forráskódú megoldásokon keresztül.
„A kereskedelmi és az open source felhasználók egyformán fontosak a SUSE-nak. Ennek megfelelően a küldetésünk kettős: egyfelől biztosítanunk kell azokat a képességeket, amelyekre vállalati ügyfeleinknek szükségük van az üzleti szempontból kritikus fontosságú, élesben használt szolgáltatások telepítéséhez és kezeléséhez, másfelől pedig folyamatosan fenn kell tartanunk az innovációt, hogy támogathassuk és bővíthessük a nyílt forráskódú felhasználók hatalmas közösségét. A mai bejelentés mindkettőt megerősíti“
– mondta Peter Smails, a SUSE Enterprise Container Management üzletágának vezérigazgatója.
Biztonság és életciklus-kezelés, önkiszolgáló PaaS lehetőség a Rancher Prime segítségével
A Rancher Prime 3.0 új képességei segítenek a platformfejlesztő csapatoknak abban, hogy önkiszolgáló Platform-as-a-Service (PaaS) szolgáltatást nyújtsanak fejlesztői közösségeiknek, és továbbfejlesztett támogatást kínáljanak az MI-szolgáltatásokhoz.
A Rancher Prime 3.0 új fejlesztései a következők:
- SLA-tanúsításokkal és SBOM (Software Bill-of-Materials) dokumentumokkal erősíti a szoftveres ellátási lánc biztonságát, garantálva a vállalatok számára szükséges, megbízható szolgáltatást.
- Frissített szoftveréletciklus-kezelést kínál, amely következetes, megismételhető kiadásokat biztosít, szorosan igazodva a Kubernetes életciklusához.
- Általánosan elérhetővé vált a Cluster API és az új Cluster Classes, amelyek segítségével a platformfejlesztő csapatok önkiszolgáló PaaS-szolgáltatást nyújthatnak, lehetővé téve az automatizált skálázást és a fejlesztés felgyorsítását.
- Általánosan elérhetővé vált a Rancher Prime Application Collection, amely nyílt forráskódú alkalmazásokat biztosít egyetlen, megbízható, vállalati szintű disztribúciós platformon keresztül.
- Továbbfejlesztették az RKE2 és a K3s tanúsított Kubernetes disztribúciókat, hogy automatikusan felismerjék és konfigurálják az NVIDIA konténeres futtatókörnyezetek használatát, ezzel egyszerűsítve az MI és gépi tanulási szolgáltatások telepítését.
A SUSE bevezeti továbbá a Rancher Enterprise-t, amely egyetlen csomagban és egységes áron kínálja a Rancher Prime teljes portfólióját, beleértve a többfürtös menedzsmentet, az operációs rendszerek és a virtuális gépek menedzsmentjét, a perzisztens tárolást, valamint a SUSE minősített Linux operációs rendszerét, a SUSE Linux Enterprise Micrót.
Folyamatos befektetés a nyílt forráskódú innovációba és közösségbe
A SUSE továbbra is befektet a nyílt forráskódú innovációkba a teljes felhőnatív portfóliójában, hogy támogassa nagyszámú felhasználói közösségét. A legfontosabb fejlesztések a következők:
- Harvester 1.3.0: A GPU-kártyák támogatják a virtuális GPU-k (vGPU-k) létrehozását, ami lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy vGPU-t rendeljenek hozzá egy vagy több, a Harvester által létrehozott virtuális géphez; továbbá elérhetővé vált a technikai előzetesben már bemutatott Arm-támogatás.
- Longhorn 1.6.0:. A Data Engine Version 2.0 technikai előzetesének legújabb frissítése zavartalan teljesítmény mellett teszi lehetővé a műveletek mentését és visszaállítását az első és második verziójú adatmotorok között.
- RKE2 és K3s: Általánosan elérhetővé az NVIDIA GPU-támogatás és a teljes Arm-támogatás.
- NeuVector Prime 5.3.0: Az új funkciók között megtalálható az egress hálózati kapcsolatok átláthatósága és a GitOps automatizálás, valamint kibővített támogatás az arm64 architektúrákhoz.
A frissítések teljes listája itt tekinthető meg.
A SUSE Edge 3.0 kiterjeszti a nyílt forráskód előnyeit az edge környezetekre is
Az ügyfelek egyre nagyobb érdeklődést tanúsítanak a kiemelkedő edge-élmények iránt. Az IDC szerint a vállalatok infrastruktúra-költségeik 25 százalékát a peremhálózatokra fogják fordítani. A SUSE Edge 3.0 erős hitelesítésű, integrált, az edge környezetekre optimalizált csomaggal kínál választ ezekre a fokozódó igényekre.
„Az edge az innováció legújabb színtere, de sok szervezet kihívásokkal szembesül, amikor szeretné felgyorsítani a fejlesztést a peremhálózatokon. Például külön tudást igényel az ilyen léptékű telepítés, korlátozottak az erőforrások, és új technológiákra van szükség. Az edge lényege, hogy oda visszük el az üzleti teljesítményt és számítási kapacitást, ahol az ügyfelek és az adatok vannak, vagyis ahol azok a legtöbb értéket teremtik. A SUSE Edge 3.0 pontosan azt kínálja, amire a vállalatoknak szükségük van ahhoz, hogy biztonságosan, megbízható és skálázható módon telepítsék az edge megoldásokat, támogatva őket a növekedésben és a versenyelőnyük fenntartásában” – mondta el Keith Basil, a SUSE Edge üzletágának vezérigazgatója.
A kifejezetten edge környezetekhez tervezett, a SUSE 100 százalékban nyílt forráskódú alapjaira épülő SUSE Edge 3.0 az alábbiakat biztosítja:
- Teljesen integrált, felhőalapú edge platform: A teljes edge-infrastruktúrában növeli a hatékonyságot.
- Vállalati szintű biztonság: A teljes platform az adatközpontok elvárásainak megfelelő biztonságot nyújt minden egyes edge eszközhöz, bárhol is legyenek.
- Skálázhatóság: Az edge-infrastruktúrák könnyedén telepíthetők és kezelhetők, több száztól akár több tízezer csomópontos nagyságban.
A Rancher Prime 3.0 és a SUSE Edge 3.0 2024 áprilisában lesz általánosan elérhető. Ha többet szeretne megtudni a megoldásokról, keresse a SUSE-t a KubeCon Europe 2024 rendezvényen a G5 standon.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Új telephelyvezető a Dachser Hungary Food Logistics élén
Prazsák Gábor irányítja telephelyvezetőként 2025 májusától a Dachser Hungary Food Logistics budapesti élelmiszerlogisztikai kirendeltségét.
A több mint 20 éves tapasztalattal rendelkező szakember a raktározási tevékenységért, a szerződéses logisztikáért, a belföldi disztribúcióért, az ügyfélszolgálatért és az értékesítési területért felel a Dachser budapesti telephelyén.
Prazsák Gábor közgazdász, ezen belül logisztikai szakirányon végzett. Több mint 20 éve dolgozik a logisztika területén, az elmúlt 11 évben pedig a hőmérséklet-szabályozott áruszállítás gyakorlatilag minden területével foglalkozott az értékesítéstől, operatív irányítástól kezdve a nemzetközi területeken át az üzletfejlesztésig. Május elején csatlakozott a Dachser Food Logistics csapatához, és a budapesti telephely vezetőjeként a hűtött és szárazélelmiszer-raktározási és szállítmányozási feladatokért felel. Közel 70 kolléga munkáját irányítva dolgozik az operatív vezetés mellett a folyamatok optimalizálásán, szabványos rendszerszerű működtetésén, valamint az üzletfejlesztésen.
„A fenntarthatóságra és az innovációkra, például a digitalizációra való törekvés tette számomra igazán vonzó lehetőséggé a munkavállalást a Dachsernél”
– mondta el Prazsák Gábor.
„Úgy vélem, csak ezen szempontok mentén lehet egy logisztikai vállalat hosszú távon is magas minőségben hangsúlyos szereplője a piacnak, és teljes mértékben azonosulni tudok ezekkel a vállalati értékekkel. Mindemellett remek csapat fogadott a Dachsernél, nagyon jók a kezdeti tapasztalataim, sok támogatást kapok a kollégáktól. Jó volt egy ilyen közegbe megérkezni.”
„Az élelmiszerlogisztika egy különösen kényes, nagy szakértelmet, odafigyelést, precizitást igénylő terület a tevékenységeinken belül”
– mondta el Szabó Péter, a Dachser Hungary cégvezetője.
„Ahogy mindenben, itt is a legmagasabb minőségre törekszünk, bőven az előírások betartásán túl, célunk, hogy ügyfeleink megbízható partnerei legyünk. Gábor kiváló szakember, aki pontosan érti az élelmiszerlogisztika mögött rejlő felelősséget, látja a fejlődési lehetőségeket, így nagyon örülünk, hogy csatlakozott a csapathoz.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Ipari automatizációval erősít a Delta Technologies
A Robotizálunk Kft. 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról írtak alá szándéknyilatkozatot a Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai.
Az akvizíció növekedési lehetőséget nyújt mindkét cég számára, egyúttal erősödnek szakmai kompetenciáik. A Delta akvizíciós stratégiájába szorosan illeszkedő tranzakciót várhatóan a közeljövőben továbbiak is követni fogják.
A Delta Technologies Nyrt. és a Robotizálunk Kft. tulajdonosai az átvilágításokat követően szándéknyilatkozatot írtak alá a társaság 51%-os tulajdonrészének megvásárlásáról. A megállapodás egyúttal rögzíti a további részesedésnövelés lehetőségét is középtávon. A tranzakció zárásának előfeltétele a felek közötti adásvételi szerződés aláírása, valamint az abban meghatározott esetleges zárási feltételek teljesülése.
A Delta Technologies Nyrt. hosszútávú stratégiájában meghirdetettek szerint a vállalat keresi az olyan, többek között az ipari automatizáció (Ipar 4.0) területén működő társaságokat, amelyekkel fejlesztheti a jelenlegi szolgáltatás portfólióját. A mostani tranzakció a stratégiával összhangban egyrészt tovább erősíti a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vállalat piaci pozícióját, másrészt mérföldkövet jelent a cégcsoport szakmai profiljának erősítésében az ipari automatizáció és a digitalizáció területén. Céljuk, hogy nagyságrendileg 6 milliárd forintos tőkebevonással 3-5 év alatt további értékteremtő akvizíciókat hajtsanak végre, melynek során első körben főként a hazai, majd középtávon a releváns régiós piacokon keresnek potenciális akvizíciós célpontokat.
A Robotizálunk Kft.-t 2017-ben alapították, győri székhelyén 20 munkavállalót foglalkoztat. Az elmúlt évek során a cég stabil szereplővé vált az ipari automatizálás és robottechnológia hazai piacán. Fő tevékenységük az ipari automatizálás, azon belül is a robotizálás, a robottechnológiai tervezés és kivitelezés. Szakembereik több mint egy évtizedes tapasztalata a célgéptervezés, illetve robotprogramozás területén garanciát nyújt az elvégzett munka minőségére, melynek köszönhetően számos iparágban építettek ki hosszú távú, stabil kapcsolatokat ügyfeleikkel. A Robotizálunk Kft.-t a mérnöki precizitás, a testreszabott műszaki megoldások és a partnereik versenyképességét támogató hozzáállás határozza meg. Céljuk, hogy továbbra is meghatározó és megbízható technológiai partnerként segítsék ügyfeleiket a gyártási hatékonyság és minőség növelésében.
A Delta Technologies Nyrt. az akvizícióval a meglévő ügyfélbázisára és meghatározó piaci jelenlétére alapozva támogatni szeretné a Robotizálunk Kft. további növekedését, valamint elősegítené a társaság külpiaci terjeszkedését, kihasználva a Robotizálunk Kft. komplex ipari automatizációs referenciáit. A tranzakció zárását követően a társaság változatlan formában fog tovább működni.
Az elmúlt időszakban a Delta Technologies Nyrt. és 100%-os tulajdonú leányvállalata, Magyarország egyik legjelentősebb rendszerintegrátora, a Delta Systems Kft. is számos organikus üzletfejlesztést és hatékonyságjavító kezdeményezést valósított meg, új szakmai képviselőkkel erősítette meg felügyelőbizottságát, ezáltal is növelve a befektetők bizalmát.
Az akvizíciókkal és a további üzletfejlesztéssel céljuk a jövedelmezőség javítása, a szinergikus lehetőségek kihasználása, a rugalmasságuk erősítése és a cégcsoporton belüli digitalizációs kompetencia biztosítása.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ipar
Ez mentheti meg az e-töltős benzinkutakat
Nem fog elszállni a villanyszámla.
Kezd általános elvárássá válni, hogy a forgalmasabb utak mentén rendelkezésre álljon e-töltő, sőt, lehetőleg gyorstöltést biztosító berendezés. Ezek az akár 300-400 kW teljesítményű töltők jelentős villamosenergia-igénnyel bírnak, az üzemeltetőnek ráadásul fel kell készülnie, hogy elegendő teljesítmény álljon rendelkezésre akkor is, ha egyszerre használják az összes töltőpontot.
Biztosíthatják ezt úgy, hogy a csúcskapacitásnak megfelelő hálózati teljesítményt kötik le az áramszolgáltatónál, ezért azonban a kihasználtságtól függetlenül fizetniük kell. Ez nem túl költséghatékony megoldás, ráadásul a kapacitásbővítést lehetővé tevő, új villamos infrastruktúrák kiépítése is költséges, illetve akár éveket jelentő, időigényes folyamat. Ha azonban alacsonyabb teljesítménylimitet határoznak meg, és átlépik, bírságot kell fizetniük, illetve a védelmi készülékek esetleges működésbe lépése pedig átmeneti áramszünethez, így üzemkimaradáshoz is vezethet.
Erre nyújt megoldást a Siemens új fejlesztése. A dinamikus terhelésmenedzsmentet biztosító eszköz plug-and-play kialakítással, könnyen telepíthető hardveregységgel nem csupán a töltőberendezések, hanem a teljes telephely teljesítményét egyetlen közös rendszerben szabályozza. Azaz optimalizálható úgy a villamosenergia-gazdálkodás, hogy szükség esetén kielégítő töltési teljesítmény álljon rendelkezésre minden egyes töltőponton, miközben az akár alacsonyabb teljesítménylimitet sem lépi át az üzemeltető.
Ez az előrekonfigurált, és szabadon paraméterezhető hardvereszköz egyszerűbbé teszi az elektromos hálózat és a hozzá kapcsolódó eszközök felügyeletét, irányítását. Az ún. Multipurpose Automation Box hidat képez az elektromos fogyasztók, termelők és a szoftveres vezérlőrendszerek között, lehetővé téve az eszközök egy platformon történő vizualizációját, adatainak gyűjtését, illetve kezelését, elemzését.
A megoldás bármilyen Modbus-kommunikációval rendelkező készülékkel összeköthető, így például e-töltők mellett napelem, kiserőmű vagy mikrogrid szabályozásra is alkalmas. Egy automatizációs egység legalább 10 töltő menedzsmentjére képes, gyártótól függetlenül, de skálázhatóságának köszönhetően akár 250 eszköz is kezelhető ezzel a megoldással. Integrálható a távoli felügyeletet biztosító, felhőalapú szoftveres alkalmazásokba, így a Siemens Electrification X portfóliójába is, amelynek segítségével például helyszíni kiszállás nélkül elvégezhető a töltőberendezések hibaelhárítása vagy újraindítása.
Az egység tervezésekor a helytakarékos kialakítás és a zord környezeti feltételekkel szembeni ellenállóképesség mellett kiemelt figyelmet kapott az kiberbiztonság is, ezáltal megbízható, erőforrás- és költséghatékony, valamint fenntartható energiaoptimalizálási megoldást biztosít.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Az AI a legemberibb IT projekt
-
Mozgásban2 hét ago
Gördülő innováció a zöldebb holnapért – így értelmezi újra a fenntartható abroncsgyártást a Hankook
-
Gazdaság2 hét ago
A bankok tartják a vállalásukat – de ezzel a hitelfelvevők járhatnak rosszul
-
Zöld1 hét ago
Az A1 Solar Zanzibar Ltd. átadta első afrikai napelemes rendszerét a Zaso Children’s Home gyermekotthonban
-
Gazdaság2 hét ago
E-kereskedelmi logisztika és telephelyválasztás 2025-ben Stratégiai megoldások a versenyképesség növeléséért
-
Gazdaság2 hét ago
A családok fele felélné a családi adókedvezményekből befolyó plusz pénzt
-
Gazdaság2 hét ago
Hihetetlen összeget költ egy család lakáshitel-törlesztésre
-
Okoseszközök2 hét ago
Rangos fenntarthatósági tanúsítványokat érdemeltek ki az LG 2025-ös OLED televíziói