Az utóbbi években egyre jobban hódítanak az elektromos autók: tavaly világszerte 2,1 millió darabot adtak el belőlük, idén pedig várhatóan további 600 000-rel nő majd ez a szám.
Ami pedig a hazai helyzetet illeti, a plug-in hibrid járművekkel együtt már több mint 4200 e-kocsi közlekedik a magyar utakon. A villanyautók elterjedése azonban nem csak a környezettudatosságnak köszönhető. Amellett, hogy ezek a járművek nem bocsátanak ki káros anyagot, a fenntartásuk is olcsóbb, ráadásul vezetni is egyszerűbb őket a hagyományos autókhoz képest, ami a kezdő vezetők számára különösen vonzó előny. Ebben látta meg a lehetőséget az online képzéseket kínáló, innovatív WEBJOGSI autósiskola, amely az országban elsőként lízingelt elektromos autókat oktatási célra a LeasePlan flottakezelőtől. A kocsikat azóta is sikeresen használják, és az oktatók, valamint a tanulók, köztük Liu Shaoang olimpiai bajnok magyar rövidpályás gyorskorcsolyázó visszajelzései szerint is igazán stresszmentes a jogosítványszerzés a villanyautókkal.
Aki ült már tanulóvezetőként autóban, az valószínűleg jól emlékszik az első próbálkozásokra és az ezzel járó különféle stresszhelyzetekre. Mindenre egyszerre kell figyelni – a sebességváltásra, a pedálok kezelésére, a tükrökből való tájékozódásra, a KRESZ táblákra és a forgalomra –, nem beszélve a lefulladástól való félelemre. Persze egy jó oktató ilyenkor aranyat ér, de azon is sok múlik, hogy milyen autón tanulunk meg vezetni. A manapság népszerű elektromos autókkal már az első órán sikerélmény a közlekedés, mivel vezetésük az automata váltós kocsikéhoz hasonlóan egyszerűbb és könnyebb, mint a manuális váltós járműveké. Ez pedig komoly segítséget jelent a tanulásban és az oktatásban egyaránt, így gyorsabban megszerezhető a jogosítvány.
Zöld út az elektromos oktatóautóknak
Újító szellemű autósiskolaként a WEBJOGSI felismerte az elektromos autókkal való oktatásban rejlő piaci rést, és 5 darab Nissan Leaffel bővítette járműparkját a LeasePlannel kötött operatívlízing-szerződés keretében, amelyhez olyan teljes körű szolgáltatások is tartoznak, mint kötelező, CASCO és GAP biztosítások, nemzetközi assistance szolgáltatás, szerviz- és gumiszolgáltatás, valamint üzemanyagkártya-menedzsment. A négy évre bérelt kocsik a hálózat budapesti, szegedi, nyíregyházi, győri és szombathelyi autósiskoláiban érhetők el a tanulók számára, az ország nagy részét lefedve.
A WEBJOGSI azért döntött az elektromos autók lízingje mellett, mert egyre több olyan érdeklődő van az e-kocsik iránt, akiknek az automata váltós korlátozással kiadott jogosítvány is elég. De a már vezetői engedéllyel rendelkezők számára is hasznos a villanyautós „átképzés”, amellyel könnyedén elsajátíthatják a zöld kocsik vezetésének praktikáit mielőtt először ülnek ilyen járműbe. A tanulói igények mellett azonban az is az elektromos autók tartós bérlete mellett szól, hogy a magasabb beszerzési költségük ellenére a várható karbantartási és üzemeltetési költségek lényegesen alacsonyabbak a hagyományos autókénál, illetve, hogy jelenleg még sok helyen ingyenes a töltésük.
A WEBJOGSI és a LeasePlan közös projektje többszörös újdonságértékkel bír. Egyrészt manapság még nem megszokott, hogy a tanulók vadonatúj, ráadásul elektromos meghajtású autón sajátíthatják el a járművezetést. Másrészt az együttműködés a holland flottakezelő számára is úttörő jellegű, mivel korábban nem adott bérbe oktatóautókat. Az autósiskola ráadásul állami támogatást is nyert a Nissan Leafek beszerzéséhez, így autónként bruttó másfél millió forintot kapott, havidíj-csökkentő tételként.
Stresszmentes vezetés
A WEBJOGSI az e-kocsik beszerzésével egyidejűleg bevezetett egy új, előremutató gyakorlati oktatási módszertant is, az ún. többlépcsős képzést. Ennek lényege, hogy a tanulók a saját tempójukban, különféle vezetéstechnikai oktatási rendszereket használva és már az első órán sikerélményt megélve haladnak a jogosítvány megszerzése felé. Az új módszertan a vezetéstechnikai szimulátoron, a könnyebben vezethető elektromos autón és a hagyományos, kézi váltós oktatókocsin való gyakorláson alapul, a három egymásra épülő modul pedig a diákok egyéni igényeire szabható. A tanulók az alapoktatás részeként 4-6 órát vezetnek villanyautón, legalább 24-26 órát pedig belsőégésű motoros, kézi váltós járművön. A módszer eredményeként 10-15 százalékkal csökkentek a szükséges óraszámok, hiszen e-autón hamarabb, ezáltal költséghatékonyan sajátíthatók el az alapok: a jármű irányítása, a forgalmi helyzet és a közlekedési jelzések érzékelése, illetve értékelése.
„A LeasePlan jelentős szerepet vállal az elektromos közlekedés népszerűsítésében: céljuk, hogy 2030-ra teljes flottájukban nullára csökkentsék a károsanyag-kibocsátást. Ezért vállalkozó szellemük, szakértelmük és folyamatos rendelkezésre állásuk sokat segített nekünk az elektromos oktatóautók munkába állításánál és a későbbi üzemeltetés során. Közös kezdeményezésünk kiemelt fontosságú a jelen és a jövő szempontjából is, hiszen a fiatalok a tanfolyam során megismerik a villanyautó vezetési élményét, így a pozitív tapasztalat hatására várhatóan ők is zöld autót választanak majd a jogosítvány megszerzése után”
– hangsúlyozta Kovács Attila Tamás, a WEBJOGSI autósiskola-hálózat üzletfejlesztési vezetője.
Ezt támasztják alá az oktatók visszajelzései is, akik szerint a képzés iránti egyre nagyobb igény annak köszönhető, hogy a tanulók számára kevésbé stresszes ez a fajta oktatás, hiszen már pár óra után magabiztosan irányítják a járművet, így egyre többen ajánlják az autót és a módszert barátaiknak, ismerőseiknek. Így van ezzel többek között Liu Shaoang, olimpiai bajnok magyar rövidpályás gyorskorcsolyázó is, aki a WEBJOGSI tanulójaként 2018-ban szerezte meg jogosítványát.
„Az elektromos kocsit nagyon egyszerű kezelni, kényelmes, és biztonságban érzem magam benne. Örülök, hogy Magyarországon is egyre több a zöldrendszámos autó, a későbbiekben pedig én is ilyet szeretnék majd magamnak”
– mondta Liu Shaoang.
A speciális képzésre már az első évben 81-en jelentkeztek, és azóta is folyamatosan nő az érdeklődők száma. A WEBJOGSI várakozásai szerint a jövőben még tovább nő az igény a képzés iránt, és bővíthetik a lízingelt villanyautó-kínálatukat.
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!