A budapesti központú NNG autóipari szoftverbeszállító cég kutató-fejlesztő szakemberek segítségével olyan hibrid navigációs rendszer prototípusát alkotta meg, amely hamarosan a legfrissebb térképadatokat és naprakész navigációt kínálja a vezetés élménye közben.
Az innovatív projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg.
Forradalmi változás előtt állunk: a közlekedés, az autóipar és vele együtt az autóba szerelt navigációs termékek fejlődése is rendkívül felgyorsult az utóbbi években. A várható piaci kihívásokra felkészülve a magyarországi központú NNG egy világszinten meghatározó, multi-platform alapú, skálázható, moduláris felépítésű hibrid autós navigációs rendszer prototípusát fejlesztette ki K+F központjában.
A jelenlegi iparági trendek 2020-ra általános elvárássá tették az olyan hibrid – online és offline elemeket is tartalmazó – navigációhoz szükséges funkciók jelenlétét az autóipari alkalmazásokban, melyek rendszeresen frissülő térképadattal segítik a navigációt. Ennek érdekében az online kapcsolattal rendelkező rendszerben az adatok egy jelentős része a felhőbe került kihelyezésre. Az NNG új fejlesztése egyebek mellett abban tesz egy jelentős lépést előre, ellentétben a korábbi onboard navigációval, hogy egy új autóba ülve a gyakran frissítésre szoruló térképet immár nem készen kapjuk, hanem online tölthetjük le. Az úttervezéshez szükséges térképek nagy pontosságúak és közel valós időben állnak rendelkezésre bárhol járunk a világban.
Az új hibrid navigáció az iGO navigációs motor komponenseire épült, de azokat továbbfejlesztve egy alapjaiban új rendszert hoztak létre. Az NNG az 1,8 milliárd forint összköltségvetésű projektet a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap mintegy egy milliárd forintos támogatásával valósította meg 30 hónap alatt.
Az NNG terméke az útvonaltervezés, a keresési algoritmusok, az önvezető autózásra való felkészülés, a kimagasló felhasználói élmény, a gyors továbbfejleszthetőség és a felhő alapú infrastruktúrában hoz újszerű megoldásokat a versenytársak termékeihez képest.
Az új termék az NDS nemzetközi szabványnak is teljes körűen megfelel, aminek abban áll a jelentősége, hogy a navigációs termékek piacán a következő években leginkább ennek a szabványnak megfelelő termékeket lehet majd eladni. A német autógyártók már szinte kizárólag az ezzel kompatibilis rendszerekkel szerelik fel modelljeiket. A szabványosított hibrid navigációs rendszerek elterjedése a jövőben további fejlesztéseket, valamint folyamatos terméktámogatást fog igényelni az NNG részéről. Ez hosszú távon biztosítja a projekt eredményeinek fenntartását és sikerét az autóipari piacon.