Mozgásban
Budapest rejtett kincsei már megtalálhatók a Google Térképen
A Kincsem Park, az Eiffel Műhelyház és a Naplás-tó különleges fotói is felkerültek a Google Térképére.
A Google Térkép szolgáltatásait naponta több mint egymilliárd ember használja annak érdekében, hogy útbaigazítást kapjon, új helyszíneket és útvonalakat fedezhessen fel. A Térkép szolgáltatás folyamatosan fejlődik, így a valós idejű navigációnál nem csak az útvonalakról, azok forgalmi adatairól kaphatunk adatokat, hanem úticélunkról is számtalan hasznos információval szolgál. Többek között az élő adatok révén egyes helyek népszerű időszakairól ad tájékoztatást, az Utcakép pedig 360°-os fotók és Élő kép segítségével mutatja be az úticélt. Pamkutya és Zubreczki Dávid segítségével új, izgalmas budapesti helyszínek kerültek fel a Térképre, amelyek eddig kevésbé voltak dokumentálva.
A Google célja, hogy innovatív szolgáltatásai révén segítséget nyújtson a világ jobb megismeréséhez, az abban való sikeres tájékozódáshoz. A Google Térkép és annak Utcakép szolgáltatása a legnépszerűbb alkalmazások közé tartozik. Felkértük Pamkutyát, a népszerű YouTubert, valamint Zubreczki Dávid városszakértőt, az Urbanista blog alapítóját, hogy mutassanak be eddig kevésbé dokumentált, izgalmas helyszíneket, azok történeteit, és a 360°-os kamerával befotózott felvételeiket töltsék fel a Google Utcakép szolgáltatásába. Három különleges helyszínt választottak, ezek a Kincsem Park, az Északi Járműjavító két csarnoka; az Operaház előadótereként működő Eiffel Műhelyház, illetve a Közlekedési Múzeum új kiállítótereként szolgáló Dízelcsarnok, végül Budapest legnagyobb tava, a Naplás-tó. Az ezekről készült videó megtekinthető Pamkutya YouTube csatornáján.
“Emlékszem néhány éve még teljesen lenyűgözött, hogy az egész világ be van fotózva műholdról, és például a saját házamat is megnézhetem, képes voltam a világ másik táját is böngészni órákig. A kezdeti műholdképek is jók voltak, de ma már egészen elképesztő minőségűek, sőt térben is megjelennek, amit még alig tudok felfogni, emellett más égitestek térképét is megtekinthetjük”
– fejtette ki a videójában Pamkutya, aki részletesen is bemutatta a Google Térkép szolgáltatásait.
Fedezd fel a rejtett kincseket
A Kincsem Park, Pamkutyáék kedvelt ügetőszilveszteri versenyhelyszíne az 1920-as években épült két tribünös lóversenypályaként, közvetlenül az első magyar repülőtér mellett, hihetetlen, de akkoriban tele volt Budapest és más világvárosok is, lóversenyhelyszínekkel, hiszen kevés más látványos szórakozási forma létezett ezen kívül.
“Az Operaház Eiffel Műhelyháza az ország legnagyobb mozdonyjavítójának, az Északi Járműjavítónak a legnagyobb, 96 mozdony elhelyezésére alkalmas Eiffel Csarnokában kapott helyet, amely az 1880-as években épült ugyanazzal a technológiával mint az Eiffel torony”
– mondta el Zubreczki Dávid városszakértő. Kiemelte, hogy a csarnok most az Operaházhoz tartozik és főleg próbatermek, raktárak és műhelyek találhatók benne, de itt készítik és tárolják a jelmezeket és díszleteket is, emellett előadások helyszíneként is funkcionál. A szomszédban található Dízelcsarnok modernebb technológiával épült, és itt javították a dízelmozdonyokat. A hely Utcakép fotókon is látható érdekessége, hogy megmaradt a mozdonyok mozgatására használt tolópad. A csarnokban, “Volt egyszer egy Északi” címmel a Közlekedési Múzeum új kiállítása nyílt, amely a hely működését mutatja be – tette hozzá a szakértő.
A harmadik helyszín, amelyről Pamkutyáék friss fotókat készítettek, az 1997-óta természetvédelmi védettséget élvező Naplás-tó volt. A két felderítő, a tó közepéről egy felfújható gumicsónak segítségével készített 360°-os fotókat. A forgatáson kiderült, hogy Pamkutyáék és Zubreczki Dávid is a közelben nőttek fel. Budapest legnagyobb tava Európában is egyedülálló, hiszen máshol nincs ekkora összefüggő láprét, ami városban van és természetvédelmi terület. Az érdeklődők a különlegesen sokszínű élővilággal rendelkező tavat a frissen átadott kilátóból csodálhatják meg.
A Pamkutyáék által elkészített videó ezen a linken érhető el. A Google Térkép felületén bárki megoszthat képeket, amelyet saját 360°-os, vagy akár a mobiltelefon hagyományos kamerájával készít.
5+1 Google Térkép eszköz, amellyel te is felfedezheted lakhelyed rejtett kincseit
A Google térkép segítségével könnyen megtalálhatod lakóhelyed inspiráló helyszíneit; látványosságokat, éttermeket, vásárlási és kulturális lehetőségeket.
- Találj rejtett kincseket! Használd a Google Térkép Felfedezés gombját, ahol információkat, értékeléseket, véleményeket találhatsz a világ közel 200 millió helyéről; helyi éttermekről, közeli látványosságokról és városi nevezetességekről.
- Tervezz előre, hogy elkerüld a tömeget: Használd a népszerű időpontok, várakozási idő és látogatás időtartama alkalmazásokat, hogy pontosan láthasd mikor a leglátogatottabbak az éttermek, bárok, és más népszerű helyek.
- Találj egy helyet, ahol ízlésed szerint fogyaszthatsz: Az Egyezések/ Match segítségével gyorsan megtalálhatja mindenki az ízléséhez illő éttermeket. Ahogyan egyre többet használod a Google Térképet, pontosabb egyezések fognak megjelenni a különböző helyekhez. Ezek az egyezések mutatják meg, hogy várhatóan mennyire fog tetszeni az adott hely.
- Tájékozódj, mielőtt elindulsz! Használd az Utcaképet, hogy előre tájékozódj a környékről, helyszínről. Akár időben visszautazva is követhető, hogyan változott meg egy környék az idők során.
- Ne tévedj el soha! Sok időt veszíthetünk el azzal, ha nem tudjuk eldönteni, hogy merre kell haladnunk a célunk eléréséhez, a Google Maps Élő kép segítségével könnyű kitalálni, hogy melyik irányba is kell indulnunk, ezt nyilak is jelzik számunkra.
- Alakítsd magad is a térképet! Saját ismereteid megosztása érdekében csatlakozhatsz a Helyi idegenvezetők programhoz, hogy pontokat szerezz, és jutalmakat nyerhess a fotók és egyéb információk beküldéséért. A Google Térkép Hozzájárulás lapjával könnyedén megoszthatsz információkat, véleményeket, fotókat helyekről, szolgáltatásokról, hozzáadhatsz hiányzó helyeket, mindezekkel is hozzájárulva mások könnyebb döntéseihez, eligazodásához.
Mozgásban
Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban
A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.
Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.
Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.
Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.
„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”
– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.
„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”
Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.
„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”
A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”
– értékelt Martin.
„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”
– összegzett Mark Salmon.
„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”
– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.
A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg
Anyák napja alkalmából a Hankook Tire elismerését fejezi ki minden édesanya iránt.
A vállalat most két olyan édesanyát mutat be, akik sikeresek a családi élet és a karrier egyensúlyának megteremtésében. Ráadásul mindkét hölgy egy alapvetően férfiak által uralt iparágban, a motorsportban ért el kiemelkedő eredményt.
Egy úton anya és lánya
A kenyai származású Tinashe Gatimu, a Formula E utánpótlásprogramjának (FIA Girls on Track) egyik legígéretesebb fiatal tehetsége, már kisgyerekként kapcsolatba került a motorsporttal édesanyja, Caroline Gatimu révén, aki mérnökként, csapatmenedzserként és vezetőként is dolgozott több autósport-csapatnál. Caroline Gatimu nemcsak szakmai tudásával, hanem példamutató kitartásával is támogatta lánya karrierjét: Caroline a műszaki háttérterületeken szerzett tapasztalatát arra használta, hogy Tinashét nemcsak versenyzőként, hanem tudatos, a sportág műszaki oldalát is ismerő sportolóvá nevelje. Tinashe első nemzetközi sikereit édesanyja támogatásával érte el, így számára a motorsport nem csupán hivatás, hanem családi örökség is. Jelenleg egy csapatban versenyeznek, és a Safari Rally történetében ők lettek az első női páros, akik teljesítették az extrém pályát, míg Tinashe a legfiatalabb női versenyző lett a kenyai rallyverseny történetében.
Pályáról a vezetői székbe
A skót származású Susie Wolff hosszú versenyzői pályafutást tudhat maga mögött, amely során a DTM (német túraautó-bajnokság) mezőnyében, majd később a Williams Formula–1-es csapatának tesztpilótájaként is bizonyított. Miután édesanya lett, nem vonult vissza a motorsport világából, hanem új szerepben folytatta: alapítója és vezetője lett a ’Dare to Be Different’ (Merj más lenni!) kezdeményezésnek, amely a fiatal lányok és nők autósportban való részvételét támogatja.
Jelenleg a F1 Academy ügyvezető igazgatójaként dolgozik azon, hogy fiatal női tehetségek számára nyisson utat a motorsport legmagasabb szintjei felé. Susie személyes tapasztalatai révén jól ismeri az anyaság és a versenysport követelményei közötti egyensúly megteremtésének nehézségeit, és aktívan dolgozik azon, hogy a motorsport környezete támogatóbb legyen a női versenyzők és szakemberek számára.
A Hankook technológiai partnerként működik közre a Formula E világbajnokságban, továbbá a WRC (World Rally Championship) hivatalos abroncsbeszállítójaként látja el gumiabroncsokkal a sportág legnagyobb kihívást jelentő terepversenyeit. Anyák napja alkalmából a vállalat nemcsak néhány kiemelkedő példaképet, hanem minden olyan édesanya előtt fejet hajt, akik kitartásukkal, szakmai elhivatottságukkal és családi szerepvállalásukkal hozzájárulnak a motorsportok, különösen pedig a Formula E és a WRC fejlődéséhez.
Boldog anyák napját kíván a Hankook!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
Elindította a VIP-jegyek értékesítését a MotoGP és a World Superbike hazai futamaira a magyar promóter HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
Ezzel egy időben leterítették a záró aszfaltréteget a mezőnyöket fogadó balatonfőkajári Balaton Park Circuit versenypálya új nyomvonalán.
A végéhez közeledik a Balaton Park Circuit átépítése, amire azért van szükség, hogy Magyarország legújabb versenypályája megkapja a FIM, azaz a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség legmagasabb, Grade A licencét, és így vendégül lássa 2025 nyarán a MotoGP és a World Superbike gyorsaságimotoros világbajnoki sorozatok magyar futamait. Április közepén leterítették a kivitelezők a záró aszfaltréteget abban a három kanyarban, amelyekben a nyomvonal kiegészítésére volt szükség, miközben a megnövelt bukóterek kialakítása, a kavicságy elterítése gyakorlatilag befejeződött.
A módosításokra azért van szükség, hogy a MotoGP és a Superbike futamain esetenként 300 km/h-nál is gyorsabban száguldó motorosok biztonságosan versenyezhessenek a Balaton Park Circuiten. Ennek érdekében a bukóterek területe az eddigi háromszorosára nőtt, új helyre került az úgynevezett első védelmi vonal, azaz a háromszintes szalagkorlát- és alkatrészfogó kerítésrendszer, három kanyarban pedig új, kiegészítő nyomvonal készül.
A munkálatokat rendszeresen ellenőrzi a nemzetközi versenysorozatokat sportszakmai és biztonsági szempontból felügyelő FIM, amelynek képviselői legutóbb áprilisban jártak a Balaton Park Circuiten. Akkor Bartolome Alfonso Ezpeleta, az FIM MotoGP-ért felelős biztonsági ellenőre elmondta, hogy elégedettek a munkavégzés minőségével.
A Balaton Park Circuit, a HUMDA, a Magyar Motorsport Szövetség, valamint a nemzetközi kereskedelmi jogokat birtokló Dorna közben közösen dolgozik a versenyek sportszakmai és biztonságtechnikai előkészítésén.
Közben megkezdődik a VIP-jegyek értékesítése a két versenyre. A MotoGP és a Superbike hétvégékre is kétféle VIP-jegyet lehet kapni a motogpofhungary.com és a superbikeofhungary.com oldalakon. A MotoGP esetében a VIP 360 jegy körpanorámás teraszos kilátást biztosít a pályára, a célegyenes és számos kanyar is jól látható innen, így a nézők az akciók középpontjába kerülhetnek. Itt a vendégek street food-élményt kapnak finom ételekkel és open bar szolgáltatással. A sátrak és a fedett területek gondoskodnak arról, hogy a naptól és az esőtől is védve legyenek a vendégek. A HUMDA Lounge jegyek vásárlói a boxutca épületéből felülről nézhetik a célegyenest és a csapatok munkáját. Az open bar szolgáltatás mellett az élő közvetítést időmérő képernyők egészítik ki. A World Superbike Pit Lounge a paddock szívében található, az első sorból lehet nézni a futamot kivételes kiszolgálással, valamint a kényelem, a stílus és az élő motorsport hangulatának tökéletes keverékével. Az SBK Executive Lounge pedig személyre szabott vállalati vendéglátási csomagokkal tökéletesen illeszkednek az egyes cégek üzleti céljaihoz és vendégei érdeklődéséhez, hatásos hálózatépítést és emlékezetes beszélgetéseket biztosít. Mindegyik csomag magas szintű gasztronómiai csomagot és tökéletes VIP-élményeket tartalmaz azok számára, akik értékelik a luxust és a kényelmet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök1 hét ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkezett a felhőalapú Xbox játékélmény az LG okostévékre
-
Mozgásban2 hét ago
Egyre több SPAR-üzletnél tölthetőek az elektromos autók, a vállalat interaktív térképen mutatja be a töltőpontokat
-
Gazdaság2 hét ago
Kiszolgáltatottság helyett kiszolgálás
-
Okoseszközök7 nap ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Bizonytalanabbá váltak a munkáltatók a külföldi munkaerő-kölcsönzésben
-
Okoseszközök2 hét ago
A TCL 2025-ben elismert nemzetközi design díjakkal erősíti meg vezető szerepét
-
Ipar2 hét ago
Aumovio néven folytatja tevékenységét a Continental Csoport autóipari szektora