Mozgásban

Budapest rejtett kincsei már megtalálhatók a Google Térképen

google térkép
Kép: Szeretlek Magyarország

A Kincsem Park, az Eiffel Műhelyház és a Naplás-tó különleges fotói is felkerültek a Google Térképére.

A Google Térkép szolgáltatásait naponta több mint egymilliárd ember használja annak érdekében, hogy útbaigazítást kapjon, új helyszíneket és útvonalakat fedezhessen fel. A Térkép szolgáltatás folyamatosan fejlődik, így a valós idejű navigációnál nem csak az útvonalakról, azok forgalmi adatairól kaphatunk adatokat, hanem úticélunkról is számtalan hasznos információval szolgál. Többek között az élő adatok révén egyes helyek népszerű időszakairól ad tájékoztatást, az Utcakép pedig 360°-os fotók és Élő kép segítségével mutatja be az úticélt. Pamkutya és Zubreczki Dávid segítségével új, izgalmas budapesti helyszínek kerültek fel a Térképre, amelyek eddig kevésbé voltak dokumentálva.

A Google célja, hogy innovatív szolgáltatásai révén segítséget nyújtson a világ jobb megismeréséhez, az abban való sikeres tájékozódáshoz. A Google Térkép és annak Utcakép szolgáltatása a legnépszerűbb alkalmazások közé tartozik. Felkértük Pamkutyát, a népszerű YouTubert, valamint Zubreczki Dávid városszakértőt, az Urbanista blog alapítóját, hogy mutassanak be eddig kevésbé dokumentált, izgalmas helyszíneket, azok történeteit, és a 360°-os kamerával befotózott felvételeiket töltsék fel a Google Utcakép szolgáltatásába. Három különleges helyszínt választottak, ezek a Kincsem Park, az Északi Járműjavító két csarnoka; az Operaház előadótereként működő Eiffel Műhelyház, illetve a Közlekedési Múzeum új kiállítótereként szolgáló Dízelcsarnok, végül Budapest legnagyobb tava, a Naplás-tó. Az ezekről készült videó megtekinthető Pamkutya YouTube csatornáján.

“Emlékszem néhány éve még teljesen lenyűgözött, hogy az egész világ be van fotózva műholdról, és például a saját házamat is megnézhetem, képes voltam a világ másik táját is böngészni órákig. A kezdeti műholdképek is jók voltak, de ma már egészen elképesztő minőségűek, sőt térben is megjelennek, amit még alig tudok felfogni, emellett más égitestek térképét is megtekinthetjük”

– fejtette ki a videójában Pamkutya, aki részletesen is bemutatta a Google Térkép szolgáltatásait.

Fedezd fel a rejtett kincseket

A Kincsem Park, Pamkutyáék kedvelt ügetőszilveszteri versenyhelyszíne az 1920-as években épült két tribünös lóversenypályaként, közvetlenül az első magyar repülőtér mellett, hihetetlen, de akkoriban tele volt Budapest és más világvárosok is, lóversenyhelyszínekkel, hiszen kevés más látványos szórakozási forma létezett ezen kívül.

Az Operaház Eiffel Műhelyháza az ország legnagyobb mozdonyjavítójának, az Északi Járműjavítónak a legnagyobb, 96 mozdony elhelyezésére alkalmas Eiffel Csarnokában kapott helyet, amely az 1880-as években épült ugyanazzal a technológiával mint az Eiffel torony”

– mondta el Zubreczki Dávid városszakértő. Kiemelte, hogy a csarnok most az Operaházhoz tartozik és főleg próbatermek, raktárak és műhelyek találhatók benne, de itt készítik és tárolják a jelmezeket és díszleteket is, emellett előadások helyszíneként is funkcionál. A szomszédban található Dízelcsarnok modernebb technológiával épült, és itt javították a dízelmozdonyokat. A hely Utcakép fotókon is látható érdekessége, hogy megmaradt a mozdonyok mozgatására használt tolópad. A csarnokban, “Volt egyszer egy Északi” címmel a Közlekedési Múzeum új kiállítása nyílt, amely a hely működését mutatja be – tette hozzá a szakértő.

A harmadik helyszín, amelyről Pamkutyáék friss fotókat készítettek, az 1997-óta természetvédelmi védettséget élvező Naplás-tó volt. A két felderítő, a tó közepéről egy felfújható gumicsónak segítségével készített 360°-os fotókat. A forgatáson kiderült, hogy Pamkutyáék és Zubreczki Dávid is a közelben nőttek fel. Budapest legnagyobb tava Európában is egyedülálló, hiszen máshol nincs ekkora összefüggő láprét, ami városban van és természetvédelmi terület. Az érdeklődők a különlegesen sokszínű élővilággal rendelkező tavat a frissen átadott kilátóból csodálhatják meg.

A Pamkutyáék által elkészített videó ezen a linken érhető el. A Google Térkép felületén bárki megoszthat képeket, amelyet saját 360°-os, vagy akár a mobiltelefon hagyományos kamerájával készít.

5+1 Google Térkép eszköz, amellyel te is felfedezheted lakhelyed rejtett kincseit

A Google térkép segítségével könnyen megtalálhatod lakóhelyed inspiráló helyszíneit; látványosságokat, éttermeket, vásárlási és kulturális lehetőségeket.

  1. Találj rejtett kincseket! Használd a Google Térkép Felfedezés gombját, ahol információkat, értékeléseket, véleményeket találhatsz a világ közel 200 millió helyéről; helyi éttermekről, közeli látványosságokról és városi nevezetességekről.
  2. Tervezz előre, hogy elkerüld a tömeget: Használd a népszerű időpontok, várakozási idő és látogatás időtartama alkalmazásokat, hogy pontosan láthasd mikor a leglátogatottabbak az éttermek, bárok, és más népszerű helyek.
  3. Találj egy helyet, ahol ízlésed szerint fogyaszthatsz: Az Egyezések/ Match segítségével gyorsan megtalálhatja mindenki az ízléséhez illő éttermeket. Ahogyan egyre többet használod a Google Térképet, pontosabb egyezések fognak megjelenni a különböző helyekhez. Ezek az egyezések mutatják meg, hogy várhatóan mennyire fog tetszeni az adott hely.
  4. Tájékozódj, mielőtt elindulsz! Használd az Utcaképet, hogy előre tájékozódj a környékről, helyszínről. Akár időben visszautazva is követhető, hogyan változott meg egy környék az idők során.
  5. Ne tévedj el soha! Sok időt veszíthetünk el azzal, ha nem tudjuk eldönteni, hogy merre kell haladnunk a célunk eléréséhez, a Google Maps Élő kép segítségével könnyű kitalálni, hogy melyik irányba is kell indulnunk, ezt nyilak is jelzik számunkra.
  6. Alakítsd magad is a térképet! Saját ismereteid megosztása érdekében csatlakozhatsz a Helyi idegenvezetők programhoz, hogy pontokat szerezz, és jutalmakat nyerhess a fotók és egyéb információk beküldéséért. A Google Térkép Hozzájárulás lapjával könnyedén megoszthatsz információkat, véleményeket, fotókat helyekről, szolgáltatásokról, hozzáadhatsz hiányzó helyeket, mindezekkel is hozzájárulva mások könnyebb döntéseihez, eligazodásához.

Mozgásban

Cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését

cross

Új trendek az e-kereskedelemben: cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és csomagolásmentes kézbesítés gyorsítja fel a rendelések teljesítését

A cross-dockingon alapuló házhoz szállítás és a csomagolásmentes kézbesítés határozza meg a Black Friday-t, és költségtakarékossági szempontból egyaránt előnyös, dobozolásmentes kiszállítás és cross-dockingon alapuló kézbesítés az iparág jövőjét meghatározó trendekké léphetnek elő. Illetve a karácsonyt megelőző csúcsszezonban a házhoz szállítási megoldások fejlődésének új irányait az adatvezérelt, okoslogisztikai szolgálatásokat kínáló DODO szakértői szerint. A Magyarországon és nemzetközi piacokon az aznapi házhozszállításra specializálódott vállalat úgy véli, hogy a fenntarthatósági 10. – Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődésnek indult az e-kereskedelem, ennek nyomán a házhoz szállításos rendelések rendkívül népszerűvé váltak a vásárlók körében. A fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a termékek online beszerzését, rendeléseiket pedig otthonuk kényelmében, a lehető legrövidebb idő alatt szeretnék kézhez kapni. Az aznapi kiszállítás, valamint a környezettudatosság fogyasztói elvárássá vált, amely új kihívások elé állítja az e-kereskedelem szereplőit is. A webes rendelések csúcsidőszaka a novemberi Black Friday akciókkal kezdődik, főszezonja pedig a karácsonyi ünnepek előtti hetekre tehető. A házhoz szállítások terén idén két új trend elterjedésére számít a DODO, a Magyarországon is innovatív kézbesítési szolgáltatásokat nyújtó nemzetközi logisztikai vállalat.

Cross-dock kiszállítás az aznapi kézbesítések tökéletesítésére

A cross-dockingon alapuló kiszállítás egy rendkívül hatékony, gyors és a logisztikai folyamatokat lényegesen leegyszerűsítő szállítási folyamat. A kézbesítésre váró csomagok az értékesítő partnerektől a kiszállítást végző szolgáltató raktárába kerülnek, ahonnan szortírozás után útvonalakra optimalizálva kézbesítik a futárok a vásárlók megrendeléseit.

Számos közép- és nagyvállalatnak az agglomeráció területén található a raktára, ahonnan igen költséges és kevésbé hatékony aznapi kiszállítást végezni. A DODO központi raktárának kedvező elhelyezkedése révén a csomagok válogatása után Budapesten és a főváros vonzáskörzetében zónánkénti elosztással kézbesítik a futárok a megrendeléseket. Az értékesítő partnerek számára a cross-dockingon alapuló kiszállítás optimális megoldást jelent, hiszen nincs szükség nagy raktárterületre, csökken az árucikkek tárolási ideje és az anyagmozgatás mennyisége, ezáltal pedig garantált a termékek minőségének megőrzése. Az utolsó kilométeres városi logisztika alapjául szolgáló, mesterséges intelligencia alapú adatelemzés során figyelembe veszik a forgalmi helyzet aktuális alakulását, a megrendelések térbeli eloszlását, valamint a futárkapacitás leterheltségét. Komplex adatkiértékelés eredményeként optimális flottakihasználtság érhető el, melynek segítségével a DODO képes a csomagok aznapi kiszállítására, vagyis a vásárlók már a rendelés napján kézhez vehetik az online beszerzett termékeket, a kereskedők pedig a lehető legrövidebb idő alatt érhetik el ügyfeleiket.

„A cross-dock kiszállítás során a DODO nem egy-egy ügyfélre dedikált autóval vagy flottával dolgozik, hanem a kézbesítési címek földrajzi elhelyezkedése alapján szortírozzuk a kiszállítandó csomagokat. Éppen ezért nem elvárás többé egy minimális rendelési mennyiség elérésére az ügyfeleinkkel szemben, és ez a kisebb cégek, vállalkozások számára hatalmas könnyebbséget jelent. A megrendeléseket a vásárlás napján, idősávokba rendezve kézbesítjük, amely nagyban elősegíti a tervezhetőséget partnereink és az ő vásárlóik számára is”

mondta Lovász Nikolett, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.

Csomagolásmentes kiszállítás a fenntarthatóság és költséghatékonyság jegyében

Az online vásárlások számának növekedésével párhuzamosan a kiszállítások során felhasznált csomagolóanyagok mennyisége is növekszik, amely jelentős környezeti terhelést jelent. A Canopy erdővédelmi csoport 2021-2022-es éves jelentése szerint évente 3 milliárd fát vágnak ki csomagolóanyag-gyártás céljából, amely jelentős hulladékképződéshez vezet. A depós logisztikát alkalmazó cégek a termékek gyári csomagolásán túl, általában további csomagolóanyaggal látják el az árut a raktárakba történő beérkezést követően. A DODO fenntarthatósági törekvéseinek újabb lépéseként bevezette az úgynevezett dobozolásmentes szállítást, amelynek lényege, hogy az áru a gyártótól vagy forgalmazótól az eredeti gyári csomagolásban érkezik meg a vásárlóhoz, további dobozolás nélkül. A dobozolásmentes szállítás környezetkímélő hatása mellett így a költséghatékonyság sem elhanyagolható tényező. A partnerek egyéni igényeitől függően lehetséges a termékek papírtáskába vagy fóliába történő csomagolása is, azonban mindkét eljárás alacsonyabb csomagolási költséggel és környezeti lábnyommal jár, mint a bedobozolás.

„A csomagolásmentes kiszállítás során kiemelt figyelmet fordítunk a termékek épségének biztosítására, az esetleges sérülések elkerülésére. Az online élelmiszerrendelések kézbesítésének mintájára újra és újra felhasználható műanyag és hőtartó ládákban szállítjuk a megvásárolt árut, amelyek kialakítása garantálja a termékek védelmét. Futárjaink kellő szakértelemmel rendezik el a termékeket a ládákban, megakadályozva az egyes darabok elmozdulását, kiküszöbölve ezzel azok esetleges sérülését”

– tette hozzá Bádonyi Szabolcs, a DODO magyarországi üzletfejlesztési menedzsere.

Tovább

Mozgásban

Franchise programmal bővít Magyarországon az okoslogisztikai szolgáltatásokat nyújtó DODO

dodo

Sikeres tesztidőszakot követően hivatalosan is elindította Magyarországon DODO Partner franchise kezdeményezését az előrejelzéseken és a forgalmi adatok valósidejű elemzésén alapuló, aznapi kiszállítási feladatokat végző nemzetközi logisztikai vállalat.

A program célja a vásárlók még hatékonyabb kiszolgálása a futárkapacitások bővítése révén, valamint a távolabbi régiók kézbesítési feladatainak megkönnyítése. A vállalat saját ügyfélkörével és a szükséges know-how-val segíti franchise-partnereit. A franchise-modell bevetésével gyorsabbá és egyszerűbbé válhat a partnerekkel folytatott együttműködés.

“A franchise-program keretében a DODO hozzáférést biztosít partnerei számára a vállalat know-how-jához, egyedülálló logisztikai platformjához és egy erős, nemzetközi szinten is elismert márkához. Programunk a franchise-ügyletekre amúgy nem jellemző, egyedülálló üzleti garanciát biztosít azáltal, hogy egy már meglévő, prosperáló ügyfélkörhöz kínál hozzáférést a résztvevők számára. A DODO Partner segítségével, új, jól képzett futárok bevonásával tovább tudjuk tökéletesíteni szolgáltatásaink színvonalát és elérhetőségét. A programba bekapcsolódó partnerek minden szakmai támogatást megkapnak a DODO-tól, hiszen ennek keretében elérhetővé tesszük számunkra egyedülálló, mesterséges intelligencián alapuló fejlesztéseinket és tapasztalatainkat”

– mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője.

A DODO 2021-ben indította el első franchise együttműködését Csehországban, és már a tesztidőszak-ban 14 további partnerrel bővült ügyfélköre.  A program hivatalos indulásával a franchise-hálózat tovább bővül, s immár Magyarországon is elérhetővé válik, s így újabb fuvarozók kapcsolódhatnak be a DODO Partner programjába.

“Kiugróan nagy az érdeklődés a cég franchise programja iránt, számos új telephellyel, új partnerekkel és új alvállalkozókkal is bővültünk az elmúlt időszakban. A DODO Partner Program ideális minden olyan kreatív és vállalkozó szellemű partner számára, aki érdeklődik az e-kereskedelem, a világ egyik leggyorsabban fejlődő piaci szegmense iránt. Magyarországon a DODO egyedülálló üzleti konstrukciót kínál franchise partnerei számára. Úgy gondolom a legnagyobb előnye a programunknak, hogy megfelelő hozzáállással és a “megszokottnál” jóval kevesebb tőkével olyan vállalkozás indítható, amely akár már a kezdetektől rentábilisan működhet”

– mondta Bakos Marcell, a DODO franchise ügyosztályának magyarországi vezetője.

A DODO lehetővé teszi partnerei számára saját fejlesztésű GAIA platformjának használatát, amely a városi logisztika útvonaltervezést, a készpénzkezelést, a flotta- és futárirányítást támogatja. Ez a logisztikai platform minőségi garanciát is jelent egyben a partnerek és ügyfeleik számára. A jól képzett futárok révén a vásárlói élmény is javul, hiszen a magas színvonalú kézbesítés során a vásárlók pozitív élménnyel gazdagodhatnak, amely erősíti a kiszolgált márkák megítélését. Az autókban elhelyezett, a vezetési stílust, illetve az ügyfelek értékeléseit ellenőrző érzékelők segítségével a platform értékeli az egyes futárokat, munkájuk minőségét és feltárja az esetleges hiányosságokat is. Ez lehetőséget biztosít a futárok továbbképzésére, a jó teljesítmény díjazására és a fejlődési lehetőségek meghatározására is annak érdekében, hogy a szolgáltatás minősége egyre tökéletesebb legyen. A DODO innovatív megoldásainak köszönhetően csökkenthető a kiszállítások környezeti hatása, hozzájárulva ezzel a fenntarthatóbb és élhetőbb városok megteremtéséhez.

Tovább

Mozgásban

Yanu, a bartender, aki soha nem megy szünetre

yanu

Hamarosan munkába állhat az első robotcsapos.

Ha egy robot fáradhatatlanul dolgozhat a gyártásban, miért ne állhatna helyt a vendéglátásban is? Yanu páratlanul gyorsan szolgálja ki koktélokkal a vendégeket, miközben sem a türelmét, sem a lelkesedését nem veszti el egy pillanatra sem a műszak folyamán.

Könnyen szállítható, gyors, egyszerűen feltölthető és akár folyamatosan képes önállóan dolgozni megszakítás nélkül – Yanu, a mesterséges intelligenciával működő autonóm bartender a kiszolgáláson, a fizetésen túl még egy chatboton keresztül szóba is tud elegyedni vendégeivel, akiket felismer és még a kedvenc italaikat is megjegyzi.

Bár egyelőre az, hogy egy robot szolgálja ki a szórakozni vágyókat vagy egy elegáns üzleti esemény résztvevőit egyáltalán nem szokványos, a megoldás már a küszöbön áll. Alan Adojaan maga is a vendéglátásban eltöltött évek során szerzett tapasztalatai alapján döntött úgy, hogy itt az ideje új szintre emelni a kiszolgálást. Megfigyelte, hogy a bárjában dolgozó személyzet nem bírta a sok rendelést egy-egy hétvégi estén, így sok vendég csalódottan, rögtön az érkezés után távozott, miközben hétköznap a személyzetnek kevés dolga volt a kisebb forgalom miatt.

2016-ban elhatározta, hogy olyan megoldást keres, amely a fix költségeket – mint a személyzeti bérköltség – leszorítja, mellette pedig garantálja a vendégek pontos és gyors kiszolgálását. Annak ellenére, hogy először még a Tallini Egyetemen sem láttak potenciált az ötletében, Alan Adojaan 2020-ra néhány, a mesterséges intelligenciában és az autonóm működésű műszaki rendszerek tervezésében tapasztalt mérnökkel megtervezte Yanut. Az első prototípus már abban az évben bizonyított: ha nem is tökéletesen, de megmutatta az érdeklődőknek, hogy a robotizált kiszolgálás nemcsak pontos, hanem különleges, izgalmas és roppant gyors is.

De nemcsak a termék ilyen egyedülálló és minden tekintetben modern: Alan Adojaan szerint egy ilyen ambiciózus ötlet megvalósításához a fejlesztési környezet tekintetében is a maximumra kellett törekedniük. 2019-ben köteleződtek el a Siemens tervezési infrastruktúrája mellett, hogy a teljes folyamat átlátható és stabil legyen.

A Siemens Solid Edge biztos alapot teremtett a tervezésben. A mérnökök egyszerre dolgozhattak a funkciókon és a külső megjelenésen, minden alkatrészt megtervezhettek ugyanabban a szoftveres környezetben, ezzel el tudták kerülni, hogy a korábban megtapasztalt illeszkedési hibákkal újra szembesüljenek. Nemcsak a mechanikus alkatrészeket és kialakítást tudták megtervezni a programmal, hanem az elektromos tervezést is itt végezték, valamint a szimulációs környezetben tesztelni is volt lehetőségük az elképzeléseiket, és valós időben készíthettek animációkat és 3D-s megjelenítést az aktuális fejlesztési állapotról. A mérnököknek így egyszerre volt lehetőségük az egész projekttel és a legapróbb részletekkel is foglalkozni a szoftverben.

A Yanu így hozzávetőlegesen két és félszer gyorsabban kerülhetett piacra, mintha többféle szoftvertermékkel dolgoznának, bonyolultabb tervezési struktúrában. A szoftver használatával egy teljesen letisztult fejlesztési folyamatot alakítottak ki, így már két új prototípust is építettek, a kiindulási 18 hónaphoz képest alig 7 hónapnyi idő alatt.

A Siemens segítségével kifejlesztett, észt startup robotja, Yanu könnyen szállítható, telepítése pedig egyszerű, más hasonló rendszerekhez képest töredékidő alatt elvégezhető. Képes kommunikálni a vendégekkel, és a felhőalapú technológiáknak köszönhetően a karbantartásra vonatkozó információk távolról is elérhetők. Így lehetőség van folyamatosan felügyelni a működését, ami az első próbálkozások óta jelentősen felgyorsult. Ma már akár 100 italt készít el egy óra alatt és 1200 pohár megtöltésére képes. Egyetlen utántöltéssel 1000 vagy akár 1500 koktélhoz elegendő készletet képes eltárolni. Soha nem fárad el, ha pedig mégis elakadna valamiben, még azelőtt beavatkozhatnak a felügyeletét ellátó platformon keresztül, hogy a kiszolgálás megszakadna. A robotnál kártyás és mobilos fizetés is lehetséges.

Alan Adojaan és csapata az olyan forgalmas helyekre szánja megoldását, mint a repterek, a kaszinók, a szállodák bárjai – így ne csodálkozzunk, ha hamarosan belebotlunk Yanuba.

Tovább
Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés

Friss