Mozgásban
Nem kell félni a robotoktól
Az alapvetően ember által végzett munkafolyamatokat automatizáló technológiai megoldások folyamatosan alakítják a munkahelyeket és a munkakörülményeket.
Az automatizáció fejlődése és terjedése által a robottechnika egyre szélesebb körben alkalmazható, akár bonyolultabb feladatok elvégzésére is. Az Universal Robots előrejelzései szerint, az automatizáció inkább átalakítja, mintsem felváltja az ember általi munkavégzést. Egyik legfőbb előnye, hogy megoldást jelenthet a gyakran problémát jelentő munkaerőhiányra, mely gátolja a gazdasági növekedést.
A téma átfogó megismerése érdekében dr. Hideg Éva jövőkutatóval készítettünk rövid interjút az automatizálás témaköréről, valamint a robotok és emberek együttműködésében rejlő nehézségek és előnyök elfogadásáról. A jövőkutató 46 éve foglalkozik jövőkutatással, mint oktató és szakértő, így tapasztalatait, véleményét és a kor trendjeit figyelembe véve folytattuk vele beszélgetésünket.
„Ha csak arról beszélünk, hogy automatizáció és robotizáció, akkor az emberek elsődleges reakciója az ijedség és az elutasítás, még sokszor a fiatalok között is. Abban az esetben azonban, amikor a telefont használjuk, vagy különböző internet hozzáférést igénylő alkalmazásokat használunk, akkor már nem is gondolunk arra, hogy robotokkal működünk együtt. Ha arról hallunk, hogy a robotok kiszorítják az embereket a munkahelyekről, akkor elutasítókká válunk, holott bizonyos munkákat jobb, ha robot végez”
– mondta dr. Hideg Éva.
Ezzel az elvvel alapvetően a Universal Robots vállalat is sok szempontból egyetért, hiszen kobotjaikat azzal a céllal és elvvel hozták létre, hogy képesek legyenek az emberrel való együttműködésre és elősegítsék a termelékenység, a profit növekedését, valamint a munkahelyei balesetek, és egészségügyi károk csökkentését. A Universal Robots együttműködő kobotjai nem az emberek helyett, hanem velük együttműködve végzik el a különböző munkafolyamatokat.
Dr. Hideg Éva kifejtette, hogy az együttműködő robotok elfogadása és alkalmazásuk legfőbb eleme, hogy az embereknek meg kell találniuk azokat az érveket, amelyek amellett szólnak, hogy el tudják fogadni őket és ne féljenek velük együtt dolgozni.
„A világ a robotizáció szélesebb körű használata felé halad. Gyakorlatilag a robotika az életünk számos területén jelen van és minden ember számára azt kell a robotika iparnak kommunikálnia, hogy a robotok nem a munkahelyek számának csökkenését, hanem növekedését, átalakulását, fejlődését, egyéni szinten továbbképzéseket, fejlesztéseket, fejlődéseket és nem utolsó sorban tanulást fognak jelenteni”
– emelte ki a jövőkutató.
A kobotok mellett számos érv szól: nem fáradnak el, pontosak, gyorsak és nincsenek kitéve – többek között – a fizikai sérüléseknek sem. Ezzel egyidejűleg a munkaerőpiac is jelentősen átalakul.
„Csökken a fizikai és a monoton munkaféléket végzők iránti igény, de az informatikával, robotokkal segített, illetve az azokat fejlesztő munkák iránt nő az igény”
– mondta el dr. Hideg Éva
A Universal Robots amellett, hogy az ember-robot együttműködésre törekszik, nagy hangsúlyt fektet az emberhez méltóbb munkakörülmények megteremtéséhez, a veszélyes munkakörülmények csökkentéséhez. A robotok fejlődésével új szakmák és gyorsuló munkatempó veszi kezdetét, amelyben a robotok hatalmas segítséget fognak a munkavállalóknak jelenteni. Az együttműködő robotoknak köszönhetően, a termelékenység és a precizitás javulásnak indul és ezzel együtt a munkaidő is lecsökken.
Ajánljuk még
Valós környezetben tesztelhetik majd az egészségügyi MI és robotikai megoldásaikat az európai startupok és kkv-k
Gyors és megfizethető WiFi 7 opciók KKV-knak
Világszerte tartanak az emberek az energiaárak emelkedésétől
Idén még nehezebb feladványok várták a RobonAUT versenyzőit
Az AI az új aranyláz: aranyat ássunk, vagy inkább ásókat adjunk el?
A korlátlan e-könyv olvasást hozza el kedvezményesen a Bookmate és a Yettel új együttműködése
Mozgásban
A magyarok szeretik a legjobban csomagautomatában átvenni online rendeléseiket a közép-európai régióban
Négy ország rendelési szokásait hasonlította össze a DODO régiós kutatása.
A közép-európai vásárlók egyértelműen preferálják a kifejezetten gyors házhoz szállítást – leggyakrabban azért, mert egy korábbi bevásárlás során valami kimaradt -, a magyarok azonban a többi országhoz képest kevesebbet áldoznának erre, és míg kétharmaduk házhoz kéri a rendelését, a csomagautomaták így is nálunk a legnépszerűbbek. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai vállalat, a DODO legfrissebb, reprezentatív kutatásából, amely négy ország rendelési szokásait hasonlította össze.
A kifejezetten gyors, aznapi vagy akár 90 perces kiszállítást preferálók aránya Magyarországon megfelel a közép-európai átlagnak: a webshopok vásárlóinak több mint negyede tartja ezt a legjobb kiszállítási opciónak – a régióban a csehek és a szlovákok körében magasabb erre a megoldásra az igény, míg a németek számára ez kevésbé fontos. A magyar, német, cseh és szlovák vásárlók körében végzett kutatásból az is kiderül, hogy milyen főbb okok húzódnak meg az aznapi kézbesítés iránti igény mögött.
Régiós összehasonlításban, több válaszlehetőség megjelölése mellett, a gyors kiszállítási opció igénybevételének legfontosabb oka a feledékenység – közel 70 százalékkal ez Magyarországra különösen igaz, nálunk csak a csehek esetén magasabb azok aránya, akik elsősorban emiatt választják a lehető leggyorsabb házhoz szállítást. A német vásárlóknál a magyarok 20 százalékkal gyakrabban rendelnek gyors kiszállítással azért, mert valami elfogyott, de hasonló arányban szerepel az okok között (53 százalék) egy elromlott, de használni kívánt termék azonnali pótlása is – ez utóbbi gyakoribb a cseh és szlovák vásárlók körében. Magyarország a tervezett vásárlások aznapi kiszállításának tekintetében is megelőzi Németországot, közel dupla annyian szeretnék ezekben az esetekben a megrendelés napján kézhez kapni a termékeket. Ezt az előnyt felismerve, az aznapi kézbesítésért a megkérdezettek akár plusz összeget is hajlandóak fizetni.
A legnagyobb arányban a német vásárlók fizetnék a legtöbbet – 13 eurót (több mint 4800 forintot) vagy még annál is magasabb összeget -, míg a csehek a legkevesebbet. A legspórolósabbak azonban a magyarok: minden 3. hazai vásárló mindössze 3 eurót (mintegy 1200 forintot) fordítana az expressz kézbesítésre, egy másik harmaduk pedig maximum 4,5-6,5 euró (1700-2400 forint) közötti összeget szánna erre – ebben a díjazási sávban a németek és a szlovákok is megelőznek minket.
A német vásárlókhoz hasonlóan a magyarok többsége is, több mint 60 százaléka otthonra vagy a munkahelyére rendel. A régión belül kiemelkedő aránnyal, közel egyharmaduk részesíti előnyben a csomagautomatákat, és csupán minden 20. vásárló veszi át az online megrendelését átvételi ponton – ami a csehek esetén a második helyen szerepel, de a szlovákok egyötöde is előszeretettel veszi igénybe – vagy személyesen az üzletben – ami a négy ország tekintetében egyértelműen a legkevésbé kedvelt megoldás, 5 százalék körüli a gyakoriságuk.
Abban a magyar, német, cseh és szlovák vásárlók is egyetértenek, hogy a megrendelést befolyásoló alaptényezőkön túl – mint az áruk magas minősége és a kiszállítás költsége -, kiemelten fontos az általuk preferált szállítási mód és a gyors kézbesítés lehetősége is. Az utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO felmérése alapján tehát kijelenthető, hogy e-kereskedelmi szempontból Közép-Európában, így Magyarországon is komoly vásárlást befolyásoló tényezőnek számít az aznapi, gyors házhoz szállítás lehetősége.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Nemzetközi kollaborációt mutat be a Lexus a 2024-es Milánói Dizájnhéten
A Tangent és a Lexus közös kollaborációval tér vissza a Milánói Dizájnhét kiállítói sorába Hideki Yoshimoto és Marjan van Aubel korszakalkotó darabjaival.
Az emberközpontú tervezés jövőjét bemutató Lexus „Time” névre keresztelt interaktív kiállítás a szoftveres tervezés végtelen lehetőségeit tárja fel, az élményeket a látogatók pillanatnyi életérzéséhez igazítva. A Milánói dizájnhéten bemutatásra kerülő „Beyond the Horizon” alkotás Hideki Yoshimoto művész alkotása, melyhez a zenei aláfestést Keiichiro Shibuya zenéje nyújtja, illetve a már 2023-ban megismert „8 perc 20 másodperc” holland művésznő által tervezett alkotás is megtekinthető lesz a kültéri helyszínen.
A Lexus idén tavasszal visszatér a Milánói Dizájnhétre, és a „Time” címre keresztelt interaktív kiállítás keretében két vezető globális tervező új és eredeti munkáját mutatja be – mindkettő célja, hogy a világ legnagyobb tervezéssel kapcsolatos eseményén rávilágítson az emberközpontú tervezés jövőjére.
35 évvel ezelőtti alapítása óta a Lexus folyamatosan megkérdőjelezi a luxusautóiparban uralkodó status quo-t, és mind a termékek, mind a szolgáltatások terén feszegeti a határokat, hogy olyan új élményeket teremtsen, amelyek megbecsülik az ügyfelek idejének minden pillanatát.
Erre a gondolkodásmódra építve az „Time” azt vizsgálja, hogy a szoftveresen definiált hardverek korszaka hogyan fogja végtelenül kibővíteni a személyre szabott élmények lehetőségeit, lehetővé téve a jövőbeli tervezés számára, hogy zökkenőmentesen előre lássa és együtt fejlődjön minden egyes ember igényeivel. A kiállítás két installációt vonultat fel ugyanazon a helyszínen. A Hideki Yoshimoto/Tangent által készített „BEYOND THE HORIZON” című beltéri kiállítás a következő generációs mobilitás világát mutatja be, amely a szoftverek segítségével határtalanul továbbfejlődik. Mindezt Keiichiro Shibuya zenéjével egészül ki, amely még inkább magával ragadó térbe invitálja a látogatókat. Marjan van Aubel „8 perc 20 másodperc” című alkotása a kültéri helyszínen lesz látható, kifejezve a Lexusszal közös befektetését a tervezés és a technológia új megközelítéseinek úttörő szerepvállalásába a karbonsemleges jövő felé.
Mindkét installáció egyik szereplője a Lexus következő generációs elektromos járműve, az LF-ZC, amely azt mutatja be, hogy a hardver és a szoftver szinergiája hogyan alkothatja újra az autóipari élmény fogalmát. A Lexus közel 20 éve rendszeres kiállítója a Milánói Dizájnhétnek, és számos vezető tervezővel és művésszel együttműködve magával ragadó élményeket nyújt a látogatóknak. A tehetségek névsorában olyan nemzetközileg elismert nevek szerepelnek, mint Philippe Nigro, Sou Fujimoto, Rhizomatiks, Germane Barnes és Suchi Reddy.
A „Time” április 16. és 21. között lesz látható a híres milánói Tortona dizájnnegyedben, a Superstudio Pìu Art Point és Art Garden épületében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Continental nyári gumiabroncsa elnyerte az Auto Bild legjobb értékelését
A Continental PremiumContact 7 abroncsa „Példás” minősítést nyert el a német Auto Bild szaklap által legutóbb közzétett teszten (24/03/07. szám), melyen 54 másik nyári autógumit vizsgáltak.
A 205/55 R 16 méretű nyári modelleket egy VW Golf VIII-on tesztelték. Az Auto Bild szerkesztői értékelésükben a következőket írták a PremiumContact 7-ről: „Prémium futófelületi mintázat, példaértékű teljesítmény vizes és száraz úton egyaránt, a legrövidebb vizes és száraz féktávolság, jó futásteljesítmény”. A Continental Uniroyal márkájú RainSport 5 abroncsa „kielégítő” minősítést kapott a vizes időjárási körülmények között tanúsított tulajdonságainak köszönhetően.
A száraz és vizes úton végzett összehasonlítások alapján a féktávolságok közötti különbségek ma is egyértelműek: míg a Continental abroncsokkal felszerelt Golf száraz aszfalton 100 km/óráról 35 méter után áll meg, addig a teszt legrosszabbjának több mint 42 méterre van szüksége. Vizes úton az Auto Bild a legjobb és a legrosszabb modell között 16 méteres különbséget mért a fékteszt során. A szakértők szerint az alacsony minőségű gumikkal felszerelt Golf több mint 50 km/órás maradványsebességgel ütközne.
A 205/55 R 16 méretű gumiabroncs az egyik legkeresettebb méret: a kompakt kategóriás autóktól egészen a középkategóriás gépjárművekre alkalmas. A Continental PremiumContact 7 modell 16 és 21 inch közötti átmérőjű méretekben kapható, 205 és 285 milliméter közötti szélességgel, valamint 60 és 35 százalék közötti keresztmetszettel. Alkalmas elektromos autókhoz, hibridekhez, illetve belsőégésű motorral hajtott személygépkocsikhoz és terepjárókhoz. Az oldalfalon speciális EV-kompatibilis logójelzéssel van ellátva.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
A bélflóránk elárulhatja, hogy gyorsan öregszünk
Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
Elindult az ELTE Érettségi Felkészítő könyvsorozata
Korszerű akkumulátorokkal optimalizálható a napelemes rendszerek működése
Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G
A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese
Verstappen felvillanyozta a fiatal versenyzőket
2024 legfontosabb építőipari technológiai trendjei
Emelkedő költségek, munkaerőhiány, modellváltás
Technokrata.hu
Online 3D technológiai bevezető tanfolyam a 3D Akadémián
A legfontosabb tippek a vállalkozóknak munkavédelmi bakancs vásárlásához
Jövő a gyógyszergyártásban
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Az AI önmagában kevés a sikerhez a marketingben
MI = minőségi ugrás a minőségellenőrzésben
A Bosch csoport topvezetője tartott előadást a Széchenyi-egyetemen
Ételmaradékból is készülhet melegvíz
A Samsung új, 3D-s térképnézet funkciója a SmartThingsen és a mesterséges intelligencián alapszik
Műszaki-Magazin.hu
A Scania felgyorsítja az önvezetés elterjedését a logisztikai csomópontok közötti áruszállításban
Jövő a gyógyszergyártásban
Öt robotfejlesztési trend
Online 3D technológiai bevezető tanfolyam a 3D Akadémián
Olvassa online is a Műszaki Magazin legfrissebb lapszámát!
Ételmaradékból is készülhet melegvíz
Új szerszámtartót mutat be a Horn
HAINBUCH tokmány gyorscsere rendszerek
Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
Kontron Szerszámgyártás Akadémia meghívó
Friss
- Okoseszközök2 hét
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
- Egyéb kategória2 hét
Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
- Ipar1 hét
Korszerű akkumulátorokkal optimalizálható a napelemes rendszerek működése
- Okoseszközök1 hét
Új nevet kaphat az „Apple ID”
- Szórakozás2 nap
Több százan doboltak egyszerre a Yettel 5G hálózatán
- Tippek2 hét
Karrierváltás: a 2. félévtől élénkülhet a kereslet a junior informatikusok iránt
- Mozgásban6 nap
Nemzetközi kollaborációt mutat be a Lexus a 2024-es Milánói Dizájnhéten
- Tippek1 hét
Gyorsabban, de jóval drágábban találhatunk szakembert idén