Mozgásban

Dubaji Világkiállítás, Billie Eilish és a Google: magyar techvállalat a közös pont

Egy magyar cég, a Lightware termékei mára már nélkülözhetetlenek a Google hibrid munkavégzéséhez, illetve a világkiállításon több helyszínen, köztük a Magyar Pavilonban lévő elképesztő látványvilág megteremtéséhez.

A Lightware készülékei biztosítják a pixelpontos 4K adatátvitelt, amelyek például abban is segítenek, hogy a legnagyobb világsztárok koncertjei online felületeken is 100%-ban élvezhetőek legyenek anélkül, hogy csúszna a hang vagy a kép.

A Lightware mostani nagy ütőkártyája, hogy olyan termékeket hoztak ki a piacra, amelyekkel megoldást adnak az új meeting room-ok iránti igényekre. A magyar cég a nemzetközi AV piacon világszinten elismert, olyan vállalatokkal működik együtt, mint a Cisco, a Microsoft, a Facebook, az Apple, a Ferrari vagy éppen a Victoria Secret, itthon mégis keveset hallottuk róla eddig. A Lightware az egyre népszerűbb hibrid munkavégzéshez is jelentősen hozzá tud járulni. High-tech megoldásaikkal a felhasználók kényelmesen, egyszerűen és zökkenőmentesen tudják használni hibrid módban is a népszerű meeting appokat, mint a Zoom, Teams, Webex stb. Míg a legtöbb ember a pandémia idején szembesült azzal, hogy az ilyen eszközök mennyire fontosak lennének például egy-egy nemzetközi online megbeszélés során, addig a világhírű multik már évek óta komolyan építik az új típusú munkavégzéshez szükséges tárgyalótermi megoldásaikat.

A Lightware nemzetközi sikere elsősorban abban rejlik, hogy a minőség megtartásával, késleltetés nélkül – tehát pixelhelyesen, tömörítés nélkül – 4K videójel átvitellel képes adatokat továbbítani. Az elmúlt években még nagyobb figyelmet kapott live eventeknél is gyakran használják, így például Billie Eilish vagy Rod Stewart is magyar technológiai segítséggel jutott el a nézőkhöz világszerte.

„Bevallom, büszke vagyok arra, hogy a világ legismertebb cégeivel dolgozhatunk együtt, és arra is, hogy az idei Dubai Világkiállításon több mint 15 pavilonban adják az eszközeink az audió- vizuális megoldások hátterét, köztük a Magyar Pavilon is. Örülök, hogy a minőségre való töretlen törekvésünk az évek alatt meghozta a gyümölcsét. Az újabb és újabb technológiáknak – hasonlóan a vízhez és a levegőhöz – észrevétlenül kell támogatnia az emberek munkáját. A mi termékeink gyakorlatilag láthatatlanok, be vannak építve a színfalak mögé. Az a dolguk, hogy észrevétlenül szolgálják ki az emberek AV technológiával kapcsolatos igényeit, kapcsoljanak össze rendszereket, és hozzanak létre olyan megoldásokat, amelyek a Lightware nélkül nem tudnának működni. Sikerünk titka, hogy figyelünk a felhasználóinkra, a nemzetközi trendekre, és hogy olyan agilis magyar csapattal dolgozom együtt itt Budapesten, akik szinte minden AV problémára gyorsan és világszínvonalon tudják szállítani az innovatív megoldásokat”

– hangsúlyozta Vida Gergely, a Lightware alapítója.

Nem csupán „láthatatlanok” ezek a készülékek, de nagy lehetőségeket is rejtenek magukban: olyan rendszereket is képesek összekötni, amelyek eddig nem voltak kapcsolatban. A Lightware termékekkel egy tárgyaló, előadóterem teljes vezérlése, automatizációja is könnyedén kivitelezhető: például egy megbeszélés automatikus kezdése, laptopok csatlakoztatása, de akár a világítás fel- és lekapcsolása is megoldható egyetlen érintőképernyőről. A bonyolult mérnöki munkát a cég biztosítja, ugyanakkor az irányítás a felhasználók kezébe kerül, de már minden egyszerűen, könnyen használható kontrollerek, szoftverek formájában.

A több mint húsz éves múltra visszatekintő magyar cég a nemzetközi AV-piac jelentős szereplője. Ezt mutatja az is, hogy idén a nívós német PROAV Awardon a Lightware Engineering a legjobb márkák közé került, méghozzá az Év márkája kategóriában.

Friss