A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen.
A Google Utcaképnek köszönhetően a felhasználók bárhonnan felkereshetik a magyar városok túlnyomó részét, megtekinthetnek számos várat és kastélyt, valamint a digitális térben akár nemzeti parkokat is bejárhatnak. Hazánkban a Google Térkép Utcakép szolgáltatása 2013 óta érhető el, a mindenki által látható képanyagot rendszeresen frissítik azóta, ezáltal biztosítva, hogy hűen tükrözze a valóságot. A folyamatos frissítésnek köszönhetően a felhasználók még jobban eligazodhatnak, amikor új helyeket keresnek fel. Az Utcakép 360 fokos képeket mutat az utcákról, valamint a természeti és kulturális nevezetességekről.
A Google Utcakép autói április 23-án indulnak el Magyarországon és kisebb-nagyobb városokat egyaránt bejárnak majd. A lakosok találkozhatnak velük például a Dunántúlon Veszprémben, Sopronban, Szombathelyen, Esztergomban és Szekszárdon, míg a keleti országrészből többek között Egerben, Orosházán, Kecelen, Dabason és Sárospatakon.
A Google kiemelten elkötelezett a személyes adatok védelme iránt. A személyes adatok védelméhez való jogok érvényesülése érdekében a közzétételt megelőzően a képeket egy speciális eljárás alá vetik, amely elhomályosítja az emberek arcát, illetve a rendszámokat, így azok nem lesznek beazonosíthatók. Az Utcakép lehetőséget kínál a felvételek közzétételét követően is további részletek (egyének, házak, autók, stb.) elhomályosítására, ezt a képek jobb alsó sarkában található „Hiba bejelentése” gombra kattintva lehet kérni.
A Google Térkép népszerű funkciója az Utcakép, amely jelenleg a világ több mint 220 országában érhető el, beleértve az Antarktiszt és az Északi-sarkot is. Elérhető asztali számítógépeken, mobileszközökön, valamint a Google Earth programban.
A jól működő logisztikának két, látszólag ellentétes alapelvnek kell megfelelnie.
Egyrészt fontos, hogy szabványosított szolgáltatások tegyék kiszámíthatóvá, megbízhatóvá a szállítmányozót, másrészt viszont kellően rugalmasnak is kell lennie annak érdekében, hogy az egyéni igényeket ki tudja szolgálni – hiszen a szállított áruk, a körülmények, az ügyfelek elvárásai igen eltérőek lehetnek. Tudástár sorozatunk korábbi részeiben az első szempontot vizsgáltuk, azt, hogy milyen állandók – például fix menetrendek – mentén képes jól dolgozni ez az iparág. A speciális igényekről is érdemes azonban szót ejteni. Két példán, az emelőhátfalas teherautókén és a veszélyes áruk szállításán keresztül tekintjük át, hogyan igazodhat a szolgáltatás az ügyfelekhez a gyakorlatban.
Előnyös megoldás mindenkinek
Emelőhátfalas gépjárműnek azt a teherautót nevezzük, amelynek hátsó része rakodáskor tulajdonképpen liftként működik, jelentősen megkönnyítve így az áru mozgatását. Nagy előnyük, hogy kiváltható velük a targonca – és nem mellesleg az azt kezelő, szakképzett vezető jelenléte – az áru ki- és beérkezésekor, ami jelentős megtakarítást jelenthet. Hátránya viszont, hogy a szerkezet elhelyezkedése miatt az így kialakított gépjárművek típustól függően 10-15%-kal kevesebb hasznos terhet tudnak szállítani, és mivel ez csökkenti a kihasználtságot, sok szolgáltató felárat számol érte.
A Dachser az ennek a speciális igénynek történő megfelelést általánosította, azaz a világon mindenütt, így Magyarországon is a belföldi elosztást végző flottájában kizárólag emelőhátfalas teherautók járják az utakat, és nem számol fel plusz díjat ezért a szolgáltatásért. A cég az előnyöket és hátrányokat mérlegelve döntött így, hiszen ez a megoldás jelentősen gyorsítja a rakodásokat, és megspórolja az ügyfelek számára a targoncához kapcsolódó költségeket – a speciális igény felmerülése tehát mindenki számára előnyös megoldáshoz vezetett.
Biztonság mindenek felett
A veszélyes áruk speciális kategóriát képeznek a logisztikai láncban. Az elnevezés sokszor mindennapi használati eszközöket és anyagokat – például dezodorokat, festékeket, tisztítószereket és sok egyebet – takar, amelyek nagy volumenben szállítva kockázatossá válhatnak és különleges bánásmódot igényelnek. Az emberek és a környezet védelme érdekében kezelésük minden mozzanatát szigorú előírások szabályozzák, melyeket Európában az ADR (A Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról Szóló Megállapodás) tartalmaz.
A tehergépjárműveken és magukon a küldeményeken is speciális jelzéseket kell elhelyezni, ha ilyen árut szállítunk. Ezek megadják az anyagok veszélyes tulajdonságait, egyúttal már messziről elárulják a szakemberek számára, hogy árusérülés és kármentesítés esetén milyen intézkedéseket igényel az adott szállítmány. A járművek elején és hátulján narancssárga tábla jelzi, hogy veszélyes árut szállítanak, a küldeményeken pedig egyedi piktogramok (veszélyességi bárcák) és anyagazonosító számok mutatják, hogy milyen jellegű kockázatot jelentenek – például gyúlékony, mérgező, maró vagy éppen a környezetre veszélyes tulajdonságokkal rendelkeznek.
A jelzéseken túl a teherautókon kötelező megszabott mennyiségű tűzoltó készüléket, illetve mentesítő felszerelést (védőkesztyű, szemüveg, légzésvédő maszk, szűrőbetét stb.) tartani. Lényeges az is, hogy a gépjárművezetők megfelelő tudással rendelkezzenek a veszélyes áruk osztályozásával, jelölésével, csomagolásával és szállításával kapcsolatban. Ismerjék a balesetmegelőzési, kárelhárítási és dokumentációs szabályokat – és erről a tudásról meghatározott időközönként (két évente belső képzés, míg öt évente hatósági vizsga formájában) tanúbizonyságot is tegyenek.
A veszélyes áruk szállítása világviszonylatban a logisztikai piacnak csupán kis, mindössze 5-10 százalékos szegmense, így a bonyolult szabályozási háttér és a járulékos költségek miatt kevés szolgáltató rendelkezik ezt lefedő kínálattal. A Dachser azonban ezen a téren is az ügyfelek igényeit tartja szem előtt: a vállalat minden gépjárműve alkalmas veszélyes áruk szállítására, illetve mind a sofőrök, mind pedig az átrakó raktárak dolgozói rendelkeznek a szükséges képesítéssel és szaktudással. Ezen felül a cég Magyarországon két főállású ADR-szakértőt is foglalkoztat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Hankook kiválóan szerepelt a független téli és négyévszakos gumiabroncs-teszteken
Rövidebb nappalok, alacsonyabb hőmérséklet: ahogy közeledik a tél, úgy jön el a gumiabroncsok cseréjének és a téli gumiabroncsok tesztelésének ideje is.
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó minden elismert abroncs-összehasonlításban szerepel és konzisztens jó teljesítményt nyújt. A Hankook számára a biztonsági szempontok területén nyújtott minőség a teljes termékportfólióban elsődleges fontosságú. Íme, a részletes eredmények:
A Hankook Winter i*cept evo 3 X „nagyon jó” minősítést azaz a legjobb eredményt érte el az Auto Motor und Sport összehasonlításában
Az Auto Motor und Sport alapos téli gumiabroncstesztje (20/2024. szám) során a 235/55 R 18 méretű gumiabroncsokat vizsgálta a roppant népszerű kompakt SUV-kategóriában. A tesztelők arra a következtetésre jutottak, hogy a Hankook Winter i*cept evo 3 X „kiváló aquaplaning-ellenállást” nyújt. A „hosszirányú aquaplaning” és „oldalirányú aquaplaning” releváns kategóriákban elért részletes eredmények alátámasztják az egyértelmű ítéletet – a Hankook gumiabroncs mindkét kategóriában felülmúlja a versenytársakat. A heves esőzések egyre gyakoribbak, beleértve a téli időszakot is. A tesztelők szerint ráadásul a Winter i*cept evo 3 X „nagyon jó teljesítményt mutat havas úton”, és „dinamikusnak és könnyen irányíthatónak” értékelik. Száraz úton is „kiegyensúlyozott, szinte sportos dinamikával” imponál. Végül, de nem utolsósorban, a tesztelőket lenyűgözte a Winter i*cept evo 3 X „jó ár-érték aránya” a versenytársakhoz képest.
Teljes egyetértés a Winter i*cept evo 3 termékről: megbízható univerzális több méretben is
A Hankook Winter i*cept evo 3 más összehasonlításokban is remekül teljesített: az Auto Bild 235/35 R19 méretű sportautó gumiabroncsok nagy tesztjén (11/2024-es szám) minden kategóriában jól teljesített, és 2,3-as összpontszámmal végzett. A szerkesztők összefoglalója: „Meggyőző vezetési jellemzők száraz és nedves utakon, jó aquaplaning-ellenállás, rövid fékút nedves útviszonyok között, mérsékelt ár“. Kiegyensúlyozott tulajdonságaival a Hankook gumiabroncsa ebben a méretben is remek választásnak bizonyul, a változékony időjárási viszonyokkal tarkított télben.
A Hankook Winter i*cept evo 3 az Auto Bild allrad téli összehasonlításában (41. szám) szintén prémium minőségét bizonyítja. A teszt során a zsűri tizenkét versenytársat vizsgált meg a 245/45 R 18 méretben. Az eredmény? A Hankook 1,5-ös értékeléssel zárta, és a legjobbnak számító „kiváló“ minősítést kapta. A tapasztalt szakértőkből álló zsűri így írta le az erősségeit: „lenyűgöző menettulajdonságok havas úttesten, nagyon jó biztonsági tartalékok aquaplaning esetén, rövid fékút minden időjárási körülmény között, alacsony gördülési ellenállás és korrekt ár” .A Hankook prémium gumiabroncsa itt is azon öt versenyző egyike lett, amely folyamatosan jól teljesít – és ismét győztes az aquaplaning tekintetében.
Hankook Winter i*cept RS3: „Eco Master” cím az Auto Bild óriástesztjén
Az Auto Bild szakértői magazin még részletesebben vizsgálta a téli versenyzőket a 205/55 R 16 méretben, és 53 terméket küldött előválogatásra (40. kiadás). Ezekből csupán 20 került be a nagydöntőbe – köztük a Hankook Winter i*cept RS3, amely egyedüliként nyerte el az „Eco Master“ címkét. Íme, a költségkategória eredményei: Az Év „Eco-Master” különleges díjat ebben a téli szezonban a Hankook Winter i*cept RS3 kapja. „Kiemelkedő futásteljesítményének, mérsékelt árának és alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően a kategória egyértelmű győztese“. A végeredmény alapján a széleskörű értékelésben elért stabil összesített helyezés azonban a „sportos, közvetlen teljesítménynek minden időjárási körülmény között és az aquaplaning során mutatott jó tartalékoknak” is köszönhető.
A Hankook Winter i*cept RS3 ajánlott választás az ADAC nagy téli gumiabroncs összehasonlításában
Az ADAC szintén a 205/55 R 16 méretnek szentelte átfogó szezonális gumiabroncs-összehasonlítóját, és 12 téli jelöltet tett próbára. A népszerű kompakt kategória összehasonlításakor mindössze hét versenyzőnek sikerült jó vagy kielégítő eredményt produkálnia, köztük a Hankook Winter i*cept RS3-nak. A 2,6 pontos összesített eredménnyel a prémium gumiabroncs elnyerte Németország legnagyobb autóklubjának vásárlási ajánlását – ez a méret különösen jégen és havon mutatja meg erősségeit.
Az ADAC ezzel párhuzamosan 16 téli gumiabronccsal is végzett egy tesztet a 215/55 R 17-es méretben, amely méret gyakran használatos az alsó középkategóriás kompakt SUV modelleknél. Itt is ugyanaz a Hankook modell, de más méretben bizonyította kvalitásait: a 215-ös méretű Winter i*cept RS3 szintén 2,6-os osztályzatot kapott, és ezzel elnyerte az ADAC tesztelőinek vásárlási ajánlását.
A Kinergy 4S 2 első helyezése: lenyűgöző sokoldalúság négyévszakos gumiabroncsok összehasonlításában
A Hankook prémium termékei akkor is lenyűgözőek, amikor a négyévszakos gumiabroncsokat kemény téli körülmények között használják: az Auto Bild nagyszabású allrad-tesztjén (42. szám) az 1,2-es csúcsot kapta, és a tíz tesztelt gumiabroncs közül két versenytársával együtt az első helyet, valamint a „kiváló” címkét szerezte meg. Végső értékelésükben a szakértők a Kinergy 4S 2-t „meggyőző univerzális terméknek“ nevezték, amely „minden időjárási körülmény között kiválóan kezelhető.
A Hankook Kinergy 4S 2 különösen a száraz úton való kezelhetőség tekintetében emelkedik ki a tömegből, és a tesztelők szerint „elég közel van a referencia nyári gumiabroncshoz”. A „nagyon jó aquaplaning-tartalékok és a jó gördülési komfort” szintén hozzájárulnak a kiváló eredményhez.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
2025-től a VELUX Cégcsoport támogatja a Tour de France versenyzőit
2025-től a VELUX Cégcsoport a Tour de France és a Tour de France Femmes avec Zwift hivatalos partnere lesz: a rangos kerékpárversenyek reflektorfénybe helyezik majd a piacvezető tetőablakgyártó vállalatot, hiszen a márka logója minden versenyző hátán megjelenik majd.
A cég napfény és friss levegő iránti szenvedélye most eljuthat a Tour de France rajongóihoz is világszerte, ugyanis 2024-ben a verseny közvetítése 1 milliárdos összesített televíziós nézettséget generált.
Ezen kívül további 14 000 versenyző érkezik a világ minden tájáról, hogy részt vegyen az Étape du Tour de France-on, Európa legnagyobb kerékpárversenyén, amely szintén a VELUX Cégcsoporttal kötött partnerség keretein belül valósul meg, a versenyzők első kézből élvezhetik a napfényt és a friss levegőt a versenyzés során.
“A VELUX és a Tour de France is kiemelkedő példája annak, hogy hogyan lehet a hagyományt és az innovációt ötvözni. Osztozunk abban az értékben, hogy a siker a csapatmunkából, kitartásból és kiválóságból ered”
– mondta Lars Petersson, a VELUX Cégcsoport vezérigazgatója.
“Ez az együttműködés nagyszerűen illik a VELUX márkához, ugyanis teljes összhangban áll a márkaígéretünkkel, és remek lehetőséget kínál arra, hogy globális közönséghez eljuttassuk üzenetünket. Hatalmas potenciált látunk abban, hogy a Tour de France és a Tour de France Femmes avec Zwift eseményei alatt kapcsolatba lépjünk vásárlóinkkal és szakmai partnereinkkel, miközben népszerűsítjük a természetes fény és a friss levegő fontosságát az életünkben.”
Az együttműködés 2025-ben indul, és a Tour de France verseny 21 szakaszára, valamint a Tour de France Femmes avec Zwift verseny 9 szakaszára terjed ki. A férfi versenyt július 5.-27. között, a női versenyt pedig július 26. és augusztus 2. között rendezik meg.
„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy a VELUX Cégcsoportot, egy dán székhelyű nemzetközi vállalatot üdvözölhetünk a Tour de France férfi és női változatának partnerei között”
– mondta Yann Le Moënner, az ASO ügyvezető igazgatója.
„A VELUX Cégcsoporttal osztozunk az innováció kultúrájában, a helyi gyökerekben és az ambícióban, hogy pozitív hatást gyakoroljunk az emberekre, bárhol is járunk. Az összefogás logikus döntés volt, és izgatottan várjuk, hogy a VELUX márka segítségével minden versenyzőt új fényben mutathassunk be.”
Az együttműködés részletei
A partnerség keretében a VELUX márkajele a versenyzők mezén, a versenyszámukkal együtt hátul fog megjelenni. A VELUX Cégcsoport emellett a híres Lantern Rouge-hoz is csatlakozik, így támogatva a verseny utolsó versenyzőjét a futam összesített értékelésében. A vállalat e márkamegjelenések által a Tour de France, a Tour de France Femmes avec Zwift és az Etape du Tour de France közelgő versenyein „minden versenyző mögé áll”, legyenek azok profik vagy amatőrök.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!