Mozgásban
Már tesztüzemben a Penny házhozszállítós biznisze
A mesterséges intelligencia alapú logisztikai megoldásokat nyújtó cseh DoDo partneri megállapodást kötött a népszerű PENNY üzletlánccal.
A Csehországban, Pilzenben egyelőre pilot üzemmódban induló projekt részeként a startup egy teljesen új szolgáltatás bevezetésének előkészítéseként a bevásárlás és a kiszállítás összekapcsolását teszteli. Az új megoldásnak köszönhetően a PENNY-től megrendelt termékek a DoDo közreműködésével akár két órán belül megérkezhetnek a vásárlókhoz.
A DoDo élelmiszer-kiszállításra szakosodott üzletága, a DoDo Fresh folyamatosan bővült az elmúlt időszakban. A cseh startup 2021 elejétől a népszerű Košík.cz online szupermarket és az új Tomato élelmiszer webáruház logisztikai feladatait is ellátja. A vállalat legújabb ügyfele Csehországban a PENNY üzletlánc, amely a DoDo-val együttműködve, egy helyi pilot projekt keretében nyit az online értékesítés felé.
„Szeretnénk az emberek igényeihez igazodni. Az elmúlt másfél évben jelentősen megváltoztak a fogyasztói szokások, ezért arra törekszünk, hogy a hagyományos, üzletekben történő vásárlás mellett az online rendelések lehetőségét is elérhetővé tegyük vásárlóink számára. Fogyasztóink elégedettsége mindig is kiemelten fontos volt számunkra, ezért indítottuk el a PENNYDOMU projektet”
– mondta el Jens Krieger, a PENNY vezérigazgatója.
A vásárlók akár három nappal előre is leadhatják rendelésüket a PENNY webáruházában, amelyet akár két óra múlva, otthonukban át is vehetnek a DoDo futárjaitól. A PENNY-vel közösen elindított együttműködés keretében az okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló cseh startup most először a teljes körű bevásárlási folyamatot is átvállalja a fogyasztóktól. A szolgáltatás elindításához a DoDo saját alkalmazást fejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy a megrendeléseket a legközelebbi PENNY üzletben egy futár állítsa össze, aki aztán ki is szállítja a kiválasztott termékeket. A webáruházi rendelések így nem okoznak fennakadást az üzletlánc működésében. A fuvarozóra bízott áruösszeállítással könnyebben és gyorsabban léphetnek be a kereskedők az online kereskedelembe.
„Az élelmiszer-kiszállítás egy olyan szegmens, amelyben már régóta erősek vagyunk, és jelentős elismeréseket szereztünk. Folyamatosan fejlesztünk, aminek köszönhetően egyre rugalmasabb és átfogóbb szolgáltatásokat kínálunk a kiskereskedőknek. Erre kiváló példa a PENNY üzletlánccal való együttműködés, amelynek keretében a futárjaink nemcsak kiszállítási feladatokat látnak el, hanem a teljes körű rendelés-előkészítést is biztosítják”
– mondta el Martin Marek, a DoDo csehországi és szlovákiai vezérigazgatója.
A DoDo jelenleg szinte egész Csehország területén jelen van mesterséges intelligencia alapú logisztikai szolgáltatásaival. A vállalat idén májustól Magyarországon is elindította futárszolgáltatásait, ezen kívül Szlovákiában és Lengyelországban is végez kiszállítási feladatokat. A PENNY-vel együttműködésben elsőként Pilzenben tesztelik a szolgáltatást, ezt követően pedig szeretnék azt olyan további városokban is elérhetővé tenni, ahol a PENNY üzletlánc megtalálható. A DoDo jelenleg több mint 1800 futárt foglalkoztat, a vállalat autóflottája több mint 800 CNG-üzemű járműből áll.
Ajánljuk még
A magyarok szeretik a legjobban csomagautomatában átvenni online rendeléseiket a közép-európai régióban
2023-ban az élelmiszerek rendelése nőtt a legdinamikusabban Magyarországon
Furgonos vagy gyűtjőszállítás?
Ne menekülj vállalkozóként se a pénzügyi nehézségek elől!
Nagy dobásra készül az amerikai posta
A Dachser felvásárolja a svéd élelmiszer-logisztikai vállalatot, a Frigoscandiát
Mozgásban
A magyarok szeretik a legjobban csomagautomatában átvenni online rendeléseiket a közép-európai régióban
Négy ország rendelési szokásait hasonlította össze a DODO régiós kutatása.
A közép-európai vásárlók egyértelműen preferálják a kifejezetten gyors házhoz szállítást – leggyakrabban azért, mert egy korábbi bevásárlás során valami kimaradt -, a magyarok azonban a többi országhoz képest kevesebbet áldoznának erre, és míg kétharmaduk házhoz kéri a rendelését, a csomagautomaták így is nálunk a legnépszerűbbek. Ez derül ki az aznapi kiszállításra specializálódott nemzetközi okoslogisztikai vállalat, a DODO legfrissebb, reprezentatív kutatásából, amely négy ország rendelési szokásait hasonlította össze.
A kifejezetten gyors, aznapi vagy akár 90 perces kiszállítást preferálók aránya Magyarországon megfelel a közép-európai átlagnak: a webshopok vásárlóinak több mint negyede tartja ezt a legjobb kiszállítási opciónak – a régióban a csehek és a szlovákok körében magasabb erre a megoldásra az igény, míg a németek számára ez kevésbé fontos. A magyar, német, cseh és szlovák vásárlók körében végzett kutatásból az is kiderül, hogy milyen főbb okok húzódnak meg az aznapi kézbesítés iránti igény mögött.
Régiós összehasonlításban, több válaszlehetőség megjelölése mellett, a gyors kiszállítási opció igénybevételének legfontosabb oka a feledékenység – közel 70 százalékkal ez Magyarországra különösen igaz, nálunk csak a csehek esetén magasabb azok aránya, akik elsősorban emiatt választják a lehető leggyorsabb házhoz szállítást. A német vásárlóknál a magyarok 20 százalékkal gyakrabban rendelnek gyors kiszállítással azért, mert valami elfogyott, de hasonló arányban szerepel az okok között (53 százalék) egy elromlott, de használni kívánt termék azonnali pótlása is – ez utóbbi gyakoribb a cseh és szlovák vásárlók körében. Magyarország a tervezett vásárlások aznapi kiszállításának tekintetében is megelőzi Németországot, közel dupla annyian szeretnék ezekben az esetekben a megrendelés napján kézhez kapni a termékeket. Ezt az előnyt felismerve, az aznapi kézbesítésért a megkérdezettek akár plusz összeget is hajlandóak fizetni.
A legnagyobb arányban a német vásárlók fizetnék a legtöbbet – 13 eurót (több mint 4800 forintot) vagy még annál is magasabb összeget -, míg a csehek a legkevesebbet. A legspórolósabbak azonban a magyarok: minden 3. hazai vásárló mindössze 3 eurót (mintegy 1200 forintot) fordítana az expressz kézbesítésre, egy másik harmaduk pedig maximum 4,5-6,5 euró (1700-2400 forint) közötti összeget szánna erre – ebben a díjazási sávban a németek és a szlovákok is megelőznek minket.
A német vásárlókhoz hasonlóan a magyarok többsége is, több mint 60 százaléka otthonra vagy a munkahelyére rendel. A régión belül kiemelkedő aránnyal, közel egyharmaduk részesíti előnyben a csomagautomatákat, és csupán minden 20. vásárló veszi át az online megrendelését átvételi ponton – ami a csehek esetén a második helyen szerepel, de a szlovákok egyötöde is előszeretettel veszi igénybe – vagy személyesen az üzletben – ami a négy ország tekintetében egyértelműen a legkevésbé kedvelt megoldás, 5 százalék körüli a gyakoriságuk.
Abban a magyar, német, cseh és szlovák vásárlók is egyetértenek, hogy a megrendelést befolyásoló alaptényezőkön túl – mint az áruk magas minősége és a kiszállítás költsége -, kiemelten fontos az általuk preferált szállítási mód és a gyors kézbesítés lehetősége is. Az utolsó kilométeres városi logisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO felmérése alapján tehát kijelenthető, hogy e-kereskedelmi szempontból Közép-Európában, így Magyarországon is komoly vásárlást befolyásoló tényezőnek számít az aznapi, gyors házhoz szállítás lehetősége.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Nemzetközi kollaborációt mutat be a Lexus a 2024-es Milánói Dizájnhéten
A Tangent és a Lexus közös kollaborációval tér vissza a Milánói Dizájnhét kiállítói sorába Hideki Yoshimoto és Marjan van Aubel korszakalkotó darabjaival.
Az emberközpontú tervezés jövőjét bemutató Lexus „Time” névre keresztelt interaktív kiállítás a szoftveres tervezés végtelen lehetőségeit tárja fel, az élményeket a látogatók pillanatnyi életérzéséhez igazítva. A Milánói dizájnhéten bemutatásra kerülő „Beyond the Horizon” alkotás Hideki Yoshimoto művész alkotása, melyhez a zenei aláfestést Keiichiro Shibuya zenéje nyújtja, illetve a már 2023-ban megismert „8 perc 20 másodperc” holland művésznő által tervezett alkotás is megtekinthető lesz a kültéri helyszínen.
A Lexus idén tavasszal visszatér a Milánói Dizájnhétre, és a „Time” címre keresztelt interaktív kiállítás keretében két vezető globális tervező új és eredeti munkáját mutatja be – mindkettő célja, hogy a világ legnagyobb tervezéssel kapcsolatos eseményén rávilágítson az emberközpontú tervezés jövőjére.
35 évvel ezelőtti alapítása óta a Lexus folyamatosan megkérdőjelezi a luxusautóiparban uralkodó status quo-t, és mind a termékek, mind a szolgáltatások terén feszegeti a határokat, hogy olyan új élményeket teremtsen, amelyek megbecsülik az ügyfelek idejének minden pillanatát.
Erre a gondolkodásmódra építve az „Time” azt vizsgálja, hogy a szoftveresen definiált hardverek korszaka hogyan fogja végtelenül kibővíteni a személyre szabott élmények lehetőségeit, lehetővé téve a jövőbeli tervezés számára, hogy zökkenőmentesen előre lássa és együtt fejlődjön minden egyes ember igényeivel. A kiállítás két installációt vonultat fel ugyanazon a helyszínen. A Hideki Yoshimoto/Tangent által készített „BEYOND THE HORIZON” című beltéri kiállítás a következő generációs mobilitás világát mutatja be, amely a szoftverek segítségével határtalanul továbbfejlődik. Mindezt Keiichiro Shibuya zenéjével egészül ki, amely még inkább magával ragadó térbe invitálja a látogatókat. Marjan van Aubel „8 perc 20 másodperc” című alkotása a kültéri helyszínen lesz látható, kifejezve a Lexusszal közös befektetését a tervezés és a technológia új megközelítéseinek úttörő szerepvállalásába a karbonsemleges jövő felé.
Mindkét installáció egyik szereplője a Lexus következő generációs elektromos járműve, az LF-ZC, amely azt mutatja be, hogy a hardver és a szoftver szinergiája hogyan alkothatja újra az autóipari élmény fogalmát. A Lexus közel 20 éve rendszeres kiállítója a Milánói Dizájnhétnek, és számos vezető tervezővel és művésszel együttműködve magával ragadó élményeket nyújt a látogatóknak. A tehetségek névsorában olyan nemzetközileg elismert nevek szerepelnek, mint Philippe Nigro, Sou Fujimoto, Rhizomatiks, Germane Barnes és Suchi Reddy.
A „Time” április 16. és 21. között lesz látható a híres milánói Tortona dizájnnegyedben, a Superstudio Pìu Art Point és Art Garden épületében.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Continental nyári gumiabroncsa elnyerte az Auto Bild legjobb értékelését
A Continental PremiumContact 7 abroncsa „Példás” minősítést nyert el a német Auto Bild szaklap által legutóbb közzétett teszten (24/03/07. szám), melyen 54 másik nyári autógumit vizsgáltak.
A 205/55 R 16 méretű nyári modelleket egy VW Golf VIII-on tesztelték. Az Auto Bild szerkesztői értékelésükben a következőket írták a PremiumContact 7-ről: „Prémium futófelületi mintázat, példaértékű teljesítmény vizes és száraz úton egyaránt, a legrövidebb vizes és száraz féktávolság, jó futásteljesítmény”. A Continental Uniroyal márkájú RainSport 5 abroncsa „kielégítő” minősítést kapott a vizes időjárási körülmények között tanúsított tulajdonságainak köszönhetően.
A száraz és vizes úton végzett összehasonlítások alapján a féktávolságok közötti különbségek ma is egyértelműek: míg a Continental abroncsokkal felszerelt Golf száraz aszfalton 100 km/óráról 35 méter után áll meg, addig a teszt legrosszabbjának több mint 42 méterre van szüksége. Vizes úton az Auto Bild a legjobb és a legrosszabb modell között 16 méteres különbséget mért a fékteszt során. A szakértők szerint az alacsony minőségű gumikkal felszerelt Golf több mint 50 km/órás maradványsebességgel ütközne.
A 205/55 R 16 méretű gumiabroncs az egyik legkeresettebb méret: a kompakt kategóriás autóktól egészen a középkategóriás gépjárművekre alkalmas. A Continental PremiumContact 7 modell 16 és 21 inch közötti átmérőjű méretekben kapható, 205 és 285 milliméter közötti szélességgel, valamint 60 és 35 százalék közötti keresztmetszettel. Alkalmas elektromos autókhoz, hibridekhez, illetve belsőégésű motorral hajtott személygépkocsikhoz és terepjárókhoz. Az oldalfalon speciális EV-kompatibilis logójelzéssel van ellátva.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
A bélflóránk elárulhatja, hogy gyorsan öregszünk
Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
Elindult az ELTE Érettségi Felkészítő könyvsorozata
Négynapos nyári munkarend a PwC-nél
Teljesen átírja a telefonálásról alkotott fogalmainkat az 5.5G
Korszerű akkumulátorokkal optimalizálható a napelemes rendszerek működése
A Kia EV9 a WWCOTY 2024 abszolút győztese
Verstappen felvillanyozta a fiatal versenyzőket
2024 legfontosabb építőipari technológiai trendjei
Technokrata.hu
Online 3D technológiai bevezető tanfolyam a 3D Akadémián
Jövő a gyógyszergyártásban
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Az AI önmagában kevés a sikerhez a marketingben
MI = minőségi ugrás a minőségellenőrzésben
A Bosch csoport topvezetője tartott előadást a Széchenyi-egyetemen
Ételmaradékból is készülhet melegvíz
A Samsung új, 3D-s térképnézet funkciója a SmartThingsen és a mesterséges intelligencián alapszik
500 millió eurót spórolhatnának az európai logisztikai vállalatok a vegyes elektromos flottákkal
Műszaki-Magazin.hu
Jövő a gyógyszergyártásban
Öt robotfejlesztési trend
Online 3D technológiai bevezető tanfolyam a 3D Akadémián
Olvassa online is a Műszaki Magazin legfrissebb lapszámát!
Ételmaradékból is készülhet melegvíz
Új szerszámtartót mutat be a Horn
HAINBUCH tokmány gyorscsere rendszerek
Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
Kontron Szerszámgyártás Akadémia meghívó
Űripar és mesterséges intelligencia
Friss
- Okoseszközök2 hét
A HONOR Magic6 Pro az első okostelefon, ami öt DXOMARK 2024 Golden Label címet nyert el
- Egyéb kategória2 hét
Szoboszlai Dominikkel tuningol a Magyar Telekom
- Ipar1 hét
Korszerű akkumulátorokkal optimalizálható a napelemes rendszerek működése
- Tippek2 hét
A Packeta azonnali megoldást kínál a webshopoknak, hogy megfeleljenek az új postarendelet előírásainak
- Okoseszközök1 hét
Új nevet kaphat az „Apple ID”
- Szórakozás2 nap
Több százan doboltak egyszerre a Yettel 5G hálózatán
- Tippek2 hét
Karrierváltás: a 2. félévtől élénkülhet a kereslet a junior informatikusok iránt
- Mozgásban6 nap
Nemzetközi kollaborációt mutat be a Lexus a 2024-es Milánói Dizájnhéten