Teljesen elektromos autókból álló flottára tér át a Schneider Electric, Magyarország élen jár a folyamatban. Globális szinten 2030-ig tervezik, hogy minden hagyományos motorral szerelt gépkocsit lecserélnek, de ez hazánkban akár előbb is megvalósulhat. Az áttérés az e-autózásra gyökeres szemléletváltást is jelent, ezt segítik otthoni töltőberendezéssel, hozzájárulással a töltés költségéhez és vezetéstechnikai tréninggel is. A tervek szerint a Schneider Electric gépjárműflottájának negyedét jövő év közepére már teljesen elektromos autók adják Magyarországon, az első nagyobb keretet éppen a napokban veszik át.
Jelentős fejlesztésbe kezdett járműflottája kapcsán a Schneider Electric, ez része a társaság fenntarthatósági célkitűzéseinek. A világ legfenntarthatóbban működő vállalatai közé tartozó cég 2025-re tervezi elérni a karbonsemleges működést, 2030-ra pedig a nettó zéró CO2 kibocsátást. Ennek érdekében a társaság teljes autóflottáját is elektromos járművekre cseréli.
Globálisan a bevezetés üteme elsősorban attól függ, hogy az adott országban milyenek a járműhasználati szokások, illetve hol tart az e-autózáshoz szükséges általános infrastruktúra, így például a nyilvános töltőhálózat kiépítése. A magyar menedzsment azonban úgy döntött, hogy úttörő szerepet vállal és aktív intézkedésekkel segíti az átállást, illetve az e-autózáshoz szükséges szemléletváltást. Ennek köszönhető, hogy a Schneider Electric hazánkban gyűjtött tapasztalatai más országokban is mintául szolgálhatnak majd a teljesen elektromos autókból álló flotta kialakításához, az ehhez szükséges folyamatokhoz.
A Schneider Electric Magyarországon közel 300 céges autót üzemeltet, az átállás részeként közel 70 elektromos gépjármű van már szállítás alatt, amelyek közül az első 20 már meg is érkezett a vállalathoz és hasonló nagyságrendben érkezik e-autó a céghez 2023 első negyedévében is. Ez egyben azt is jelenti, hogy a jövő év közepére a már most is használt járművekkel együtt a gépkocsik közel negyede elektromos lesz a vállalati flottában.
„A járműflotta cseréje kapcsán először felmértük munkatársaink körében, hogy mit gondolnak az e-autózásról és hogyan viszonyulnak ehhez a technológiához. Örömmel tapasztaltuk és büszkeséggel tölt el minket, hogy jóval nagyobb volt az érdeklődés, mint amire számítottunk. Az e-autókra történő átállás a vállalatunk alapvető értékeiből, a fenntarthatóságra és a hatékonyabb működésre való törekvésből fakad, de az egész projekt során törekszünk arra, hogy a munkavállalóink minden esetben érezzék, hogy számunkra ők és az élhetőbb jövő megteremtése a legfontosabb”
– mondta el Ivanov Katalin, a Schneider Electric országos HR igazgatója.
Az elektromos járműveket azok a munkatársak kapják, akik munkakörükből vagy pozíciójukból adódóan vállalati gépjárművet használnak. Az átállást ösztönzi, hogy közülük bárki kérheti, hogy hagyományos robbanómotoros autóját elektromosra cserélje a cég, függetlenül attól, hogy a jelenleg használt gépkocsi életciklusa hol tart, ráadásul ez a lehetőség folyamatosan nyitva áll mostantól. A cég fenntarthatóság iránti elkötelezettségét mutatja, hogy az energia- és fenntarthatósági tanácsadással foglalkozó szolgáltatóközpontjában a vállalati autó használatára jogosultak közül mindenki elektromos járművet kap.
Az e-autók használata kapcsán egyelőre kulcskérdés a megfelelő töltési infrastruktúra megléte. A Schneider Electric ezen a területen is a lehető legteljesebb támogatást nyújtja munkatársainak. A budapesti központnak otthont adó irodaház garázsában elektromos töltővel ellátott parkolóhelyek találhatók, melyeket térítésmentesen használhatnak az e-autóval közlekedő kollégák, az elérhető töltők számát az elektromos flotta növekedésével arányosan tovább bővítik a következő években.
“Azoknak a kollégáknak, akik vállalják az otthoni töltés megoldását, a Schneider Electric saját otthoni töltőberendezését biztosítjuk, és a felszerelését valamint beüzemelését bruttó 120 ezer forinttal támogatjuk. A mindennapi használat költségeihez is hozzájárulunk: nagyságrendileg 2-2,5 otthoni töltés, tehát közel 1000 km távolság megtételéhez elegendő elektromos energia díját fedezi az erre a célra bevezetett kompenzáció. Fontos, hogy az elektromos autókra való átállás egy felelősen gondolkozó vállalat részéről állandó odafigyelést igényel, így a Schneider Electric-nél folyamatosan figyelemmel kísérjük a körülöttünk zajló változásokat, illetve munkavállalóink visszajelzéseit, hogy optimalizálhassuk a folyamatokat és mindenki megelégedésére használhassa a járműveket. Számunkra ez az elmúlt évek egyik legnagyobb, egyben az egyik legnagyszerűbb szemléletformáló feladata”
– számolt be az átállást segítő intézkedésekről Ivanov Katalin.
Mivel az e-autók súlya meghaladja a robbanómotoros kocsik tömegét és nagyobb nyomatékkal is rendelkeznek, vezetéstechnikailag is teljesen másképpen viselkednek, mint a korábbi cégautók. Éppen ezért a Schneider Electric vezetéstechnikai tréningeket is biztosít azon munkavállalói számára, akik e-autóra cserélik gépjárműveiket, hogy minél jobban érezzék, hogyan viselkednek ezek az autók és ezáltal is minimalizálják a balesetek kockázatát.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
A nagyszabású fejlesztéshez 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.
Franciaországban 2022-ben közel 200 ezer új elektromos járművet regisztráltak, ami 26 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. Így 2022 végén több mint 1,1 millió elektromos és plug-in hibrid jármű közlekedett Franciaországban, 2030-ra pedig akár 35 százalékra emelkedhet az elektromos autók aránya a francia utakon. Ez a CO2-kibocsátást és a klímacélok elérését tekintve mindenképpen jó hír, az azonban kihívást jelenthet, hogy ilyen mennyiségű elektromos jármű számára biztosítva legyen a megfelelő töltőinfrastruktúra.
Franciaországban ezért a töltőállomások országos hálózatának megerősítése és bővítése kulcsfontosságú a jövő mobilitásának megteremtéséhez. 2023 májusában az ország át is lépte a 100 ezer nyilvános töltőállomás mérföldkövét. Ebben a munkában talált partnerre az ENGIE Vianeo e-mobilitási vállalat a Siemensben, miután a tavalyi év során 64 franciaországi autópálya-pihenőt szereltek fel, összesen 320 darab, nagy teljesítményű, Siemens elektromos jármű (EV) töltővel.
Az országszerte négy autópálya-hálózaton (SANEF, APRR, AREA és VINCI Autoroutes hálózatok) telepített töltők között 251 darab 300 kW teljesítményű, ultragyors SICHARGE D modell és 69 darab 160kW-os, de skálázhatóságának köszönhetően akár ugyanúgy 300 kW-ra fejleszthető SICHARGE D töltő kapott helyet. Egy-egy csomópontnál így akár 24 töltőpont is elérhető, megelőzve ezzel azt, hogy a töltésre várakozók feltorlódjanak.
Ezek a töltőállomások az autópályás közlekedés igényeinek megfelelve, akár 20 perc alatt 80 százalékra képesek feltölteni az EV-ket. Minden töltőállomás képes egyidejűleg két jármű között dinamikusan elosztani a rendelkezésre álló teljesítményt, a könnyű használatot pedig a 24 hüvelyk átmérőjű, felhasználóbarát kezelőképernyők biztosítják.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott.
A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.
A szaklap szerint a SportContact 7 „meggyőző sport abroncs, szinte tökéletes mutatókkal”. A szerkesztők dicsérték a „precíz kormányreakciót, a dinamikus kezelhetőséget vizes és száraz úton, a kiváló egyensúlyt, a rövid féktávokat és a jó aquaplaning-, azaz vízen felúszást megelőző képességet”.
A SportContact 7 maximális pontot ért el vizes úttartásban, kanyarodásban és fékezésben is. 100 km/óráról 49,2 méteres féktávjával a Continental abroncs pontosan egy méterrel előzte meg a másodikat, valamint 19,1 méterrel az utolsó helyen végzett alacsonyabb minőségű, ázsiai abroncsot. A vizes teszteken elért 1-es köztes pontszámával jóval versenytársai előtt vezeti a mezőnyt.
A száraz teszteken a hannoveri gyártó abroncsa 38,5 méter után állt meg 100 km/órás sebesség mellett. Összességében az abroncs 2+ köztes pontszámot ért el az öt száraz versenyszámban, beleértve egy erős első helyezést is.
A SportContact 7-et kifejezetten nagy teljesítményű, sportos, elektromos vagy hagyományos meghajtású járművekhez tervezték. Számos gyártó hagyta jóvá, 18 és 24 coll közötti méretekben kapható. A fejlesztés során a Continental minden teljesítménykritériumban a tökéletességre összpontosított, annak érdekében, hogy a vezetési élményt a maximális biztonsággal ötvözze.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Az új Opel Frontera: tágas és élvezetes SUV, akár tisztán elektromos hajtással is
Az Opel új fejezetet nyit a vállalat hosszú és sikeres történetében: a rüsselsheimi márka ma nyilvánosságra hozta az új Opel Frontera első fotóit.
A tágas és élvezetes új “villámos” SUV már piaci bevezetése pillanatától elérhető lesz tisztán akkus-elektromos hajtással is, ugyanakkor a vásárlók 48 V-os hibrideket is választhatnak.
“Karakteres formáival, tágasságával, okos megoldásaival és magas hatásfokú hajtásláncaival az új Opel Frontera mindenki számára vonzó, aki ki szeretne tűnni a tömegből. Tökéletesen illik a városi-, elővárosi életformához, miközben rengeteg élvezetet kínál használóinak.”
– mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.
Az új Frontera első látásra is izgalmas, erőteljes megjelenésével az Opel határozott és letisztult formafilozófiájának legterepesebb megtestesülése. A meredek orral és egyedi arányú első résszel induló karosszéria tágas és funkcionális, minden ízében modern utasteret rejt. Az új Opel “Blitz” sorozatgyártásban az új Fronterán látható először, az orron, a fekete színű és az automatikus távfénykapcsolású Eco LED fényszórókat is magába foglaló Opel Vizor központi formaelemeként. A Vizor alsó harmadába trapéz alakú hűtőnyílást vágtak, ez határozottságot és robosztus megjelenést ad az orrképnek. A jól ismert “Opel szárny” motívum itt különösen modern formában jelenik meg, három, a karosszéria színére fényezett felületekkel elválasztott világítóegységgel. Az oldalnézet feltűnő eleme a C-oszlop, amely vizuálisan kettéosztja az utasteret. A határozott vonalú kerékjárati ívek szinte az úthoz tapasztják az autó modern formáit.
Okostelefon tükrözés és Intelli-Seat: okos konnektivitás és kényelem
A modern környezet az utastérben okos és praktikus megoldásokkal találkozik. Az ajtók és a műszerfal vízszintes díszítőelemei vizuálisan is szélesítik az eleve tágas teret. Az immár Opel jellegzetességnek számító, teljesen digitális Pure Panel műszerfal két, egyenként 10 colos képernyőből épül fel, Multimedia infotainment rendszerrel. Az Opel következetesen a maximális kényelemre, és az utasok felesleges információk nélküli kiszolgálására törekszik, a cél a letisztult információszolgáltatás, mindenféle digitális stressz nélkül. Az új Frontera elegáns vonalú kormánya szintén új elem.
Az újdonság azoknak is a kedvében jár, akik saját okoskészüléküket kívánják használni az autóban. Miután a készüléket az erre szolgáló applikáción keresztül az autó rendszerére csatlakoztattuk, a telefon az infotainment kezelőfelületévé alakul, és a kormánykerék gombjaira is reagál. Az Opel az első üléseknél is kínál különlegességet az új Fronterában: az Intelli-Seat ülésben – egy a farkcsont terhelését csökkentő kialakítás révén – a leghosszabb utak is kényelmesen, fáradtság nélkül teljesíthetők. Az ülések nem csak kidolgozottságukkal és anyaghasználatukkal kínálnak különlegeset, kontrasztos varrásaik szintén látványosak. Újrahasznosított anyagokból készített üléshuzatok is elérhetők.
Az újdonság élvezeti értékét egy sor okos megoldás fokozza. A mobilkészülékek töltése most egyszerűbb, mint valaha a beépített és hűtött vezeték nélküli töltőn, valamint a két, hátsó USB csatlakozón keresztül. A flexibilis rögzítőpántnak köszönhetően a nagyobb méretű eszközök is kényelmesen és biztonságosan rögzíthetők, tárolhatók a középkonzolban. A gumibélésű nyitott tárolórekeszek könnyen elnyelik a mindennapi holmikat, miközben azok nem zörögnek és csúszkálnak bennük. A második sor utasainak készülékeit beépített okostelefon zsebek várják az első ülések támláin.
Tágas, hatékony és okos: a fenntartható és aktív életmód ideális partnere
Az új Frontera csomagtartója alapméretében is tágas, több mint 460 literes. A hátsó üléstámlák ledöntésével a teljes méret akár 1,600 literig bővíthető, a 60:40 arányú támlaosztás alapáras, akárcsak a csomagtartó emelhető padlóeleme. A tető több mint 200 kilogrammal terhelhető, a tetősínek rendelhetők.
Az Opel többi modelljéhez hasonlóan az új Frontera nem csak megjelenésével kápráztat el, menetteljesítményei is különlegesek. A vásárlók a tisztán elektromos mellett magas hatásfokú 48 V-os hibrid hajtásláncokat is választhatnak. Egyedi futóműhangolása révén valamennyi hajtáslánc kiváló vezetési élményt kínál. A fejlesztőmérnökök különös figyelmet fordítottak arra, hogy jellegzetesen Opeles menetjellemzőkkel vértezzék fel az újdonságot, így az új Frontera is természetes módon „autópálya biztos”, azaz a nagysebességű németországi autópályákon is kényelmes, dinamikus és biztonságos.
Látványos formáival, okos és élvezetes megoldásaival, választható elektromos, vagy hibrid hajtásával az új Frontera is ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az Opel komolyan veszi a villamosítást, és célja, hogy villamosított modelljei a lehető legszélesebb vásárlói körhöz eljussanak.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!