Mozgásban

Így befolyásolják a színek az autók eladhatóságát

színek

Kétségtelen, hogy autóvásárláskor – sok egyéb jellemző mellett – meghatározó szempontnak számít a jármű színe is. Döntésünket egyfelől az igényeink, másrészt az ízlésünk befolyásolja.

A magyarországi piacot is jellemző bőséges, sőt akár extrém színválaszték ellenére a hazai autóvásárlókra inkább a viszonylagos biztonságra, értéktartásra és eladhatóságra való törekvés, valamint a közízlésnek megfelelő választás jellemző. Évek óta megfigyelhető, hogy a monokróm, vagyis a fekete, a szürke, az ezüst és a fehér színekben pompázó járművek a legkelendőbbek, ami meglehetősen konzervatív attitűdre enged következtetni. A színtrendek ráadásul olyan meghatározók, hogy akár értékcsökkentő vagy -növelő tényezők is lehetnek, de mindenképpen befolyásolják az eladás gyorsaságát. A carVertical utánajárt, mely színek a legkeresettebbek ma Magyarországon, és mire számíthatunk, ha egy fekete, egy fehér vagy egy színes járművet kínálunk eladásra.

A zöld színű autók hamarabb kelnek el, mint mások

Lényegesen jobbak az esélyeink, ha zöld fényezésű autót kínálunk eladásra. A felmérések alapján a többihez képest jóval rövidebb idő, átlagosan csupán 14,3 nap telik el ilyenkor a meghirdetéstől az eladásig. Jelentős különbség ehhez képest a listán másodikként szereplő ezüstszínű karosszéria – ezeknek az autóknak az eladásához 5 nappal több időre, vagyis 19,1 napra van szükség. Ezt a két variánst követi a szintén népszerű kék, mely nem sokkal marad el az ezüstszínű autók mögött: jellemzően 20,2 nap, míg gazdára találnak.

Érdemes megnézni, mit jelent ez egy konkrét típus esetében. Vegyünk példának okáért egy Volkswagen Golfot, mely nemcsak hazánkban, de az egész világon az egyik legnépszerűbb autó. Az átlagos idő, amely alatt egy VW Golf eladható ma Magyarországon, az ezüstszínű autóknál 18,9, a zöldeknél 20,3 nap. Nem sokkal maradnak el mögöttük a szürke modell, melyek eladásához mintegy 20,7 nap szükséges. A fekete autók viszont már csak 21,4 nap elteltével, az ezüsthöz képest három nappal később találnak gazdára.

„Világosan látható, hogy Magyarország kivételt jelent a régióban azzal, hogy a zöld szín a toplistás az autóeladás gyorsasága tekintetében. Még a környező országokkal, például a Cseh Köztársasággal összehasonlítva is szembeötlő, hogy a zöldszínű autók fogynak a leggyorsabban. Míg hazánkban egy zöld autó eladásához nagyjából két hét szükséges, Csehországban az adásvétel túlnyomórészt csak három hét múlva bonyolódik le”

– árulja el Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetője.

Ma már nem kapkodunk a ritkább színekért

Általánosságban elmondható, hogy az élénk színű járművek iránti kereslet mára jelentősen visszaesett. A valaha nagy népszerűségnek örvendett, feltűnő színeket most már inkább csak egy szűk réteg részesíti előnyben, és kizárólag bizonyos ritkább modellek esetében. Hazánkban ma a sárga az a szín, amelyért a legkevésbé sietnek az érdeklődők. Míg egy zöld autón jó eséllyel 2 hét alatt túladunk, egy sárga csoda eladásához jóval több időre van szükség. Átlagosan 23,7 nap az, amit rá kell szánnunk, hogy vevőt találjunk rá.

Minimálisan ugyan, de a sárga autóknál a barna és a fehér színű járművek iránt is nagyobb az érdeklődés. Bár továbbra is népszerűek és nagy számban futnak az utakon, az eladás gyorsasága szempontjából a barna és a fehér színek is a sor végén kullognak, 22,4 napos átlaggal. Ez azért is meglepő, mert nem is olyan régen a fehér autók még az eladási lista élén álltak.

A már említett Volkswagen Golf esetében Magyarországon 22,9 napra van szükség ahhoz, hogy egy sárgaszínű verzió elkeljen. Ugyanennek a típusnak a zöld változata viszont 20,3 nap elteltével jó eséllyel gazdára talál. Meglepő módon az egyébként oly népszerű fehér fényezés a VW Golfok eladási listáján az utolsó előtti helyen áll. A 22,8 napos átlag egyértelműen arról árulkodik, hogy már nem tartozik a legvonzóbb alternatívák közé. Ugyancsak csökkenő kereslet mutatkozik a barna Golfok iránt, melyek az átlagosan 22,4 napos eladási idejükkel hátulról a harmadikak a népszerűségi listán.

„A sárga az egyik legritkább autószín, melyet általában csak a kifejezetten extrovertált személyek választják, akik nem tartanak attól, hogy feltűnést keltenek. Ráadásul az autóvásárlók ezt a színt is inkább a speciális, szívükhöz személyes okokból közel álló járművekhez hajlamosak választani, legyen szó kabrióról, kupéról vagy egzotikusnak számító autóról. Ezeket a járműveket általában nehezebb is eladni, mivel lényegesen kevesebben engedhetik meg maguknak őket”

– magyarázza Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője.

Színválasztás szempontjából konzervatívak vagyunk

A carVertical cég által ellenőrzött, többnyire eladásra vagy vételre váró autók adatbázisából is egyértelműen kirajzolódik, hogy melyek jelenleg a legkedveltebb színek a magyarországi autópiacon. A legtöbb vásárló a fekete autók mellett teszi le a voksát, melynek számos oka lehet. A népszerűség feltűnően magas aránya utalhat arra, hogy ez a szín tradicionálisan az erőt, a magasabb státuszt szimbolizálja, és kétségtelenül felhívja magára a figyelmet. Bár balesetmegelőzés szempontjából nem a legjobb választás, nem elhanyagolható, hogy esztétikai szempontból a fekete szín gyönyörűen kiemeli az autó formáját, viszont kevésbé feltűnők rajta a karosszéria apróbb hibái. Nem csoda, hogy a negyedik a sorban azok között az autók között, melyek a leghamarabb, 20,6 nap alatt kelnek el.

A második legnépszerűbb autószín hazánkban a szürke. A vásárlók 22,7%-a dönt emellett, ami nem meglepetés a korábbi évekhez képest. Előnyükre válik, hogy könnyen javíthatók, és túladni is egyszerűbb rajtuk. Nem tűnnek ki a tömegből, és az utakon sem keltenek feltűnést. A szürke autók iránti érdeklődés Magyarországon 22,7%, a kelendőségük pedig az 5. helyen áll: átlagosan 21,6 nap alatt lehet őket eladni.

A harmadik leggyakoribb színválasztás a fehér. Bár a jó láthatóságú, sőt nyáron különösen előnyös tulajdonsággal bíró járművek látványosabban koszolódnak, viszont jól matricázhatók, így sok cég is ebből a színből tölti fel a flottát. Hazánkban az utakon futó autók 18,5%-a fehér, de ami az eladáshoz szükséges napok számát illeti, csak a nyolcadik helyen áll. Várhatóan 22,4 nap telik el a meghirdetéstől az adásvételig.

A hazai helyzet tehát egyértelműen azt mutatja, hogy igencsak visszafogottak vagyunk a járművek színének kiválasztása tekintetében, de valójában ez nem áll ellentétben az összesített európai trenddel, melyben a listavezető három szín – a fekete, a szürke és a fehér – ugyancsak dominánsnak számít.

Az autótörténeti jelentések rendkívül fontos előrelépést jelentenek a kereskedők/vásárlók számára a járművásárlás során. Eltitkolt hiba nélküli és rendezett hátterű – kilométeróra-visszatekerés, rejtett sérülések vagy eltitkolt baleseti előzmények nélküli – autók kínálatával a vállalkozások lényeges növekedést érnek el. Így teremt értéket a carVertical az autóeladóknak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül

siemens

A nagyszabású fejlesztéshez 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.

A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.

Franciaországban 2022-ben közel 200 ezer új elektromos járművet regisztráltak, ami 26 százalékos növekedést jelent 2021-hez képest. Így 2022 végén több mint 1,1 millió elektromos és plug-in hibrid jármű közlekedett Franciaországban, 2030-ra pedig akár 35 százalékra emelkedhet az elektromos autók aránya a francia utakon. Ez a CO2-kibocsátást és a klímacélok elérését tekintve mindenképpen jó hír, az azonban kihívást jelenthet, hogy ilyen mennyiségű elektromos jármű számára biztosítva legyen a megfelelő töltőinfrastruktúra.

Franciaországban ezért a töltőállomások országos hálózatának megerősítése és bővítése kulcsfontosságú a jövő mobilitásának megteremtéséhez. 2023 májusában az ország át is lépte a 100 ezer nyilvános töltőállomás mérföldkövét. Ebben a munkában talált partnerre az ENGIE Vianeo e-mobilitási vállalat a Siemensben, miután a tavalyi év során 64 franciaországi autópálya-pihenőt szereltek fel, összesen 320 darab, nagy teljesítményű, Siemens elektromos jármű (EV) töltővel.

Az országszerte négy autópálya-hálózaton (SANEF, APRR, AREA és VINCI Autoroutes hálózatok) telepített töltők között 251 darab 300 kW teljesítményű, ultragyors SICHARGE D modell és 69 darab 160kW-os, de skálázhatóságának köszönhetően akár ugyanúgy 300 kW-ra fejleszthető SICHARGE D töltő kapott helyet. Egy-egy csomópontnál így akár 24 töltőpont is elérhető, megelőzve ezzel azt, hogy a töltésre várakozók feltorlódjanak.

Ezek a töltőállomások az autópályás közlekedés igényeinek megfelelve, akár 20 perc alatt 80 százalékra képesek feltölteni az EV-ket. Minden töltőállomás képes egyidejűleg két jármű között dinamikusan elosztani a rendelkezésre álló teljesítményt, a könnyű használatot pedig a 24 hüvelyk átmérőjű, felhasználóbarát kezelőképernyők biztosítják.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét

sportcontact

A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott.

A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.

A szaklap szerint a SportContact 7 „meggyőző sport abroncs, szinte tökéletes mutatókkal”. A szerkesztők dicsérték a „precíz kormányreakciót, a dinamikus kezelhetőséget vizes és száraz úton, a kiváló egyensúlyt, a rövid féktávokat és a jó aquaplaning-, azaz vízen felúszást megelőző képességet”.

A SportContact 7 maximális pontot ért el vizes úttartásban, kanyarodásban és fékezésben is. 100 km/óráról 49,2 méteres féktávjával a Continental abroncs pontosan egy méterrel előzte meg a másodikat, valamint 19,1 méterrel az utolsó helyen végzett alacsonyabb minőségű, ázsiai abroncsot. A vizes teszteken elért 1-es köztes pontszámával jóval versenytársai előtt vezeti a mezőnyt.

A száraz teszteken a hannoveri gyártó abroncsa 38,5 méter után állt meg 100 km/órás sebesség mellett. Összességében az abroncs 2+ köztes pontszámot ért el az öt száraz versenyszámban, beleértve egy erős első helyezést is.

A SportContact 7-et kifejezetten nagy teljesítményű, sportos, elektromos vagy hagyományos meghajtású járművekhez tervezték. Számos gyártó hagyta jóvá, 18 és 24 coll közötti méretekben kapható. A fejlesztés során a Continental minden teljesítménykritériumban a tökéletességre összpontosított, annak érdekében, hogy a vezetési élményt a maximális biztonsággal ötvözze.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Az új Opel Frontera: tágas és élvezetes SUV, akár tisztán elektromos hajtással is

Az Opel új fejezetet nyit a vállalat hosszú és sikeres történetében: a rüsselsheimi márka ma nyilvánosságra hozta az új Opel Frontera első fotóit.

A tágas és élvezetes új “villámos” SUV már piaci bevezetése pillanatától elérhető lesz tisztán akkus-elektromos hajtással is, ugyanakkor a vásárlók 48 V-os hibrideket is választhatnak.

“Karakteres formáival, tágasságával, okos megoldásaival és magas hatásfokú hajtásláncaival az új Opel Frontera mindenki számára vonzó, aki ki szeretne tűnni a tömegből. Tökéletesen illik a városi-, elővárosi életformához, miközben rengeteg élvezetet kínál használóinak.”

– mondta Florian Huettl, az Opel vezérigazgatója.

Az új Frontera első látásra is izgalmas, erőteljes megjelenésével az Opel határozott és letisztult formafilozófiájának legterepesebb megtestesülése. A meredek orral és egyedi arányú első résszel induló karosszéria tágas és funkcionális, minden ízében modern utasteret rejt. Az új Opel “Blitz” sorozatgyártásban az új Fronterán látható először, az orron, a fekete színű és az automatikus távfénykapcsolású Eco LED fényszórókat is magába foglaló Opel Vizor központi formaelemeként. A Vizor alsó harmadába trapéz alakú hűtőnyílást vágtak, ez határozottságot és robosztus megjelenést ad az orrképnek. A jól ismert “Opel szárny” motívum itt különösen modern formában jelenik meg, három, a karosszéria színére fényezett felületekkel elválasztott világítóegységgel. Az oldalnézet feltűnő eleme a C-oszlop, amely vizuálisan kettéosztja az utasteret. A határozott vonalú kerékjárati ívek szinte az úthoz tapasztják az autó modern formáit.

Okostelefon tükrözés és Intelli-Seat: okos konnektivitás és kényelem

A modern környezet az utastérben okos és praktikus megoldásokkal találkozik. Az ajtók és a műszerfal vízszintes díszítőelemei vizuálisan is szélesítik az eleve tágas teret. Az immár Opel jellegzetességnek számító, teljesen digitális Pure Panel műszerfal két, egyenként 10 colos képernyőből épül fel, Multimedia infotainment rendszerrel. Az Opel következetesen a maximális kényelemre, és az utasok felesleges információk nélküli kiszolgálására törekszik, a cél a letisztult információszolgáltatás, mindenféle digitális stressz nélkül. Az új Frontera elegáns vonalú kormánya szintén új elem.

Az újdonság azoknak is a kedvében jár, akik saját okoskészüléküket kívánják használni az autóban. Miután a készüléket az erre szolgáló applikáción keresztül az autó rendszerére csatlakoztattuk, a telefon az infotainment kezelőfelületévé alakul, és a kormánykerék gombjaira is reagál. Az Opel az első üléseknél is kínál különlegességet az új Fronterában: az Intelli-Seat ülésben – egy a farkcsont terhelését csökkentő kialakítás révén – a leghosszabb utak is kényelmesen, fáradtság nélkül teljesíthetők. Az ülések nem csak kidolgozottságukkal és anyaghasználatukkal kínálnak különlegeset, kontrasztos varrásaik szintén látványosak. Újrahasznosított anyagokból készített üléshuzatok is elérhetők.

Az újdonság élvezeti értékét egy sor okos megoldás fokozza. A mobilkészülékek töltése most egyszerűbb, mint valaha a beépített és hűtött vezeték nélküli töltőn, valamint a két, hátsó USB csatlakozón keresztül. A flexibilis rögzítőpántnak köszönhetően a nagyobb méretű eszközök is kényelmesen és biztonságosan rögzíthetők, tárolhatók a középkonzolban. A gumibélésű nyitott tárolórekeszek könnyen elnyelik a mindennapi holmikat, miközben azok nem zörögnek és csúszkálnak bennük. A második sor utasainak készülékeit beépített okostelefon zsebek várják az első ülések támláin.

Tágas, hatékony és okos: a fenntartható és aktív életmód ideális partnere

Az új Frontera csomagtartója alapméretében is tágas, több mint 460 literes. A hátsó üléstámlák ledöntésével a teljes méret akár 1,600 literig bővíthető, a 60:40 arányú támlaosztás alapáras, akárcsak a csomagtartó emelhető padlóeleme. A tető több mint 200 kilogrammal terhelhető, a tetősínek rendelhetők.

Az Opel többi modelljéhez hasonlóan az új Frontera nem csak megjelenésével kápráztat el, menetteljesítményei is különlegesek. A vásárlók a tisztán elektromos mellett magas hatásfokú 48 V-os hibrid hajtásláncokat is választhatnak. Egyedi futóműhangolása révén valamennyi hajtáslánc kiváló vezetési élményt kínál. A fejlesztőmérnökök különös figyelmet fordítottak arra, hogy jellegzetesen Opeles menetjellemzőkkel vértezzék fel az újdonságot, így az új Frontera is természetes módon „autópálya biztos”, azaz a nagysebességű németországi autópályákon is kényelmes, dinamikus és biztonságos.

Látványos formáival, okos és élvezetes megoldásaival, választható elektromos, vagy hibrid hajtásával az új Frontera is ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az Opel komolyan veszi a villamosítást, és célja, hogy villamosított modelljei a lehető legszélesebb vásárlói körhöz eljussanak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss