Érdemes idejében megkezdeni az autó felkészítését a jó időre. Igaz, még csak közeledik a tavasz, de már most érzékelhető az időjárás jelentős enyhülése. Nem érdemes megvárni az izzasztó nyári kánikulát az olyan műszaki feladatokkal, mint a gumicsere vagy az autóklíma tisztítása. Cikkünkben bemutatjuk, miképp érdemes az autót felkészíteni a tavaszi-nyári időszakra!
#1. Hüvelykujjszabály a gumicserére
A nyári gumi kapcsán leggyakrabban felmerülő kérdés: mikor érdemes megejteni a szezonális abroncscserét? A válasz egyszerű: alkalmazd a 7°C-os szabályt! Ennek lényege, hogy az év azon szakában, amikor a középhőmérséklet permanensen 7°C feletti ideje nyári gumira cserélni a téli szettet.
Az évszaknak megfelelő gumiabroncs használata számtalan előnnyel járhat, például:
csökkentheti a futófelület kopását,
növelheti az autó teljesítményét,
redukálhatja a féktávot,
optimalizálhatja az üzemanyag felhasználást,
kedvezően hathat a vezetési élményre.
Az autó nyári időszakra való előkészítésének elengedhetetlen része, hogy a meleg időszaknak megfelelő gumik kerüljenek a gépjárműre.
#2. Klímatisztítás az egészség jegyében!
Ahogy emelkedik a hőmérő higanyszála annál gyakrabban kapcsoljuk be autónkban a légkondit. De vajon hányan törődnek azzal, hogy az autó klímáját még a szezon előtt megtisztítsák? Sajnos sokan nem gondolnak arra, hogy mennyire fontos ez, pedig egészségkárosító hatású patogének számára valódi paradicsom az autóklíma.
A nyirkos, sötét és zárt rendszer tökéletes környezetet jelent a baktériumok és gombák számára. A hűtőrendszerben megtelepedett fertőzéstől nem könnyű megszabadulni otthoni eszközökkel. Sajnos az autóklíma tisztító spray, bomba és hab sok esetben nem nyújt tökéletes megoldást. Ezzel szemben a profi körülmények között végzett ózonos autóklíma tisztítás nem csupán a kellemetlen szagokat tünteti el, de megsemmisíti a patogének akár 99,99%-át.
A biztonságos és hatékony eljárás teljesen vegyszermentes. A fertőtlenítési folyamatot követően minden ózonmaradékot oxigénné alakítanak, így az autóklíma-tisztítás befejeztével, rögtön használható a gépjármű.
Másik jelentős érv az ózonos tisztítás mellett az egyszerűség. Szemben egyéb klíma fertőtlenítési opciókkal, az ózonos autóklíma-tisztítás esetén nem szükséges a klímaberendezést, vagy a műszerfalat szétszerelni.
#3. Műszaki állapotfelmérés a gondtalan utakért
Hosszabb utat tervezel nyáron? Autós kalandra indulnál a barátaiddal vagy a családdal? Mielőtt útnak indulnátok, ne feledkezz meg az alapos, mindenre kiterjedő műszaki vizsgálatról. Ilyenkor feltárásra kerülnek az esetleges műszaki meghibásodások, amelyek akár az autó lefulladásához is vezethetnek.
Elintézni mindent egy helyen? Lehetséges!
Az idő nagy kincs, ezért ha egy helyen egyszerre több dolgot is el lehet intézni, azzal a lehetőséggel élni kell. Az Abroncs Kereskedőház Kft (AKH) egy országos lefedettségű szervizhálózat. A több mint 200 szervizponttal rendelkező szolgáltatónál többek között elintézheted az új abroncs vásárlását, a gumicserét, az autóklíma tisztítását és a műszaki vizsgálatot is. A maximális kényelem jegyében az AKH-nál van lehetőség online időpontfoglalásra is.
AKH: teljeskörű gumiabroncs szolgáltatás
Válaszd az 1995-ben, családi vállalkozásként alapított AKH-t, amely a magyar gumiabroncs piac értékesítési és szolgáltatási területén belül több kategóriában is piacvezető. Több mint 30 neves márka egyedülállóan széles választékát forgalmazza, emellett saját márkák importjában és forgalmazásában is kiemelkedőek a magyarországi piacon.
Az AKH éves forgalma meghaladja az 1 millió darab abroncsot. A széles választék és megbízhatóság mellett, az AKH országos lefedettségű szervizpartner hálózatának bármely állomásán foglalhatsz időpontot akár online is. Legyen szó gumicseréről, abroncs vásárlásról vagy gumihotel szolgáltatásról, az AKH-ra minden esetben számíthatsz!
Képek forrása: Freepik
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rekordszezonra készülnek a futárszolgálatok karácsony előtt
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra: Hasznos tippek, hogy minden rendelés időben célba érjen
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
A Sameday futárszolgálat logisztikai menedzsere közölte, hogy a társaság bebiztosította a szezont.
„Megfelelő futárállománnyal, gépjárműflottával rendelkezünk, csomagautomatáink és Pick Pack Pontjaink már országosan elérhetőek.”
Bokodi Árpád a csomagok sikeres célba juttatása érdekében kiemelte a vásárlói tudatosságot, a pontos adatokat, és a csomagok gyors átvételét az automatákból:
Fontos, hogy a vásárlók mindig megbízható oldalról rendeljenek, az online piacterek esetében is fordítsanak kellő figyelmet az eladó személyére. Egyre több Magyarországon is a külföldi eladó, amelyek esetében sokkal hosszabb a szállítási idő, függetlenül a hazai szállítási szolgáltatók pontosságától. Gyakran akár 10-12 napig is eltart, mire megérkezik a csomag Magyarországra. Ha magyar webáruházból rendelnek, az nagyban gyorsíthatja a folyamatot, de ebben az esetben is célszerű időben leadni a rendelést.
A rendeléskor megadott adatok, mint a cím, irányítószám és telefonszám, legyenek pontosak, mert ezek alapvetően befolyásolják a kézbesítés sikerességét!
A Sameday egyik erőssége az országos lefedettségű csomagautomata-hálózat, jelenleg 1100 automata áll rendelkezésre. Fontos, hogy a vásárlók a rendelésüket mielőbb vegyék át az automatákból, ezzel is segítve minél több csomag átadásának a lehetőségét.
A Sameday logisztikai menedzsere beszámolt arról is, hogy lezárult a Sprinter Futárszolgálattal történt fúzió, amely komoly kihívásokat támasztott a szervezettel szemben, de a szezon kezdetére sikerült újból stabilizálódni.
„Egy rendkívül komplex projekten vagyunk túl, már az utolsó fázisnál járunk, kisebb finomítások vannak hátra, elsősorban az IT és a szolgáltatási területeken. A felvásárlási projekten belül számos összefésülni való elem volt, ami egy időigényes folyamat, sok mindent nem lehetett előre modellezni.”
– hangsúlyozta Bokodi Árpád.
„A cél, hogy a szezonra már minden szempontból megfelelő szolgáltatást tudjunk biztosítani a vásárlók és szerződött partnereink számára.”
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
A felelős gyalogos közlekedésért indított kampányt a HUMDA
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. számos online felületen elindított közlekedésbiztonsági kampányának célja, hogy felhívja a gyalogosok figyelmét a körültekintőbb közlekedés fontosságára, különösen a gyalogátkelőhelyeken. A reklámfilm alkotói egy meghökkentő példán keresztül, kissé sokkoló módon mutatják be, hogy a zenehallgatást miért érdemes szüneteltetni az átkelés idejére egy-egy gyalogátkelőhelyen és kizárólag akkor szabad elindulni, ha zöldre vált a jelzőlámpa a gyalogosok számára.
Magyarországon minden évben csaknem 15 000 személyi sérüléssel járó közúti baleset történik. Gyakoriak azok az esetek, amikor a gyalogosok figyelmetlenül, a tilos jelzés ellenére kelnek át a gyalogátkelő helyeken. A HUMDA újabb kampánya felhívja a gyalogosok figyelmét, hogy miként kerülhetők el a gyalogátkelőhelyeken bekövetkezett balesetek a jövőben. Alapvető, hogy minden esetben be kell tartani a körültekintésre vonatkozó írott és íratlan szabályokat, akkor is, ha van külön közlekedési jelzőlámpa a gyalogosoknak és akkor is, ha nincs.
A videóban biztonságos körülmények között mutatjuk be, hogyan nézhet ki egy kritikus helyzet. A gyalogosok a fülhallgatójukon zenét hallgatnak, sőt néha az okostelefonjukat nézve sétálnak át a gyalogátkelőn. Ekkor egy általuk is hallható kürtszó harsan fel, mintha „dudálna” egy jármű. A felvételeken a kétségbeesett gyalogosok tekintete és ijedt viselkedése ilyenkor mindent elárul arról, hogy miért kell a közlekedés minden résztvevőjének körültekintően, a szabályokat betartva viselkednie.
– A HUMDA már több sikeres, nemzetközi elismeréseket bezsebelő közlekedésbiztonsági kampányt szervezett, az Ügynökség alapvető küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának javítása. A szemléletformálási munkánk során már felhívtuk a figyelmet arra, hogy empátiával és együttműködéssel csökkenthető a közúti balesetek száma, sokat tettünk a hazai közlekedésbiztonsági helyzet és a közlekedési kultúra javítása érdekében, sőt kisgyermekeknek is készítettünk animációs kisfilmeket a szabályokról. Tapasztalataink szerint a sokkoló és meghökkentő reklámok rendkívül hatásosak, ezért is választottuk ezúttal is a figyelemfelhívás ezen formáját. A gyalogosok mellett természetesen a közlekedés minden résztvevőjének, az autósoknak, a motorosoknak, de a rollerrel vagy kerékpárral közlekedőknek is oda kell figyelniük minden esetben. Bízunk benne, hogy minél többen gondolkodnak el az üzeneteinken és biztonságosabbá tudjuk tenni hazánk gyalogátkelőhelyeit. Mindannyiunk felelőssége, hogy odafigyeljünk egymásra az utakon, hiszen minden pillanat számít – emelte ki Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. igazgatóságának elnöke.
A HUMDA legújabb szemléletformáló kampányával a különböző közösségimédia-felületeken és videómegosztó oldalakon, YouTube-on, Facebookon, Instagramon és TikTokon lehet találkozni. Így érhető el, hogy minél több médiafogyasztóhoz és szinte minden korosztályhoz elérjenek az üzenetek. Az Ügynökség saját felületein is megtekinthető a videó.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Rangos munkáltatói elismerésekkel díjazták a Lufthansa Systems Hungáriát
A Lufthansa Systems Hungária 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, melyet a Három Királyfi, Három Királylány Alapítvány a munka és a magánélet egyensúlyát, valamint a munkavállalók fizikai és mentális egészségét támogató, családbarát intézkedéseket megvalósító munkahelyek részére ítél oda minden évben.
A vállalat emellett „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban megkapta a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgáló beneFit Prize pályázat különdíjait is.
A munka és a magánélet egyensúlya kiemelt jelentőséggel bír a Lufthansa Systems Hungária vállalati kultúrájában, ezért az IT-cég mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkavállalók a lehető leghatékonyabban, támogató légkörben, hibrid munkarendben végezhessék mindennapi feladataikat. Szemléletmódjának köszönhetően a cég 2022 után immár második alkalommal nyerte el a Családbarát Vállalat címet, mely pályázat fókuszában idén a munka-magánélet egyensúly újraértelmezése és a legjobb családbarát gyakorlatok elismerése állt.
A Lufthansa Systems Hungária budapesti és szegedi irodáiban immár több mint 800 magasan képzett IT szakembert foglalkoztató, légiipari szoftverek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozó vállalat, amely kiemelt figyelmet fordít munkavállalói jóllétére. A cég nagy hangsúlyt helyez a gondoskodó és befogadó szervezeti kultúrára és a dolgozói wellbeing támogatására, ennek elősegítésére pedig számos jólléti intézkedést, juttatást kínál – köztük vállalati egészségbiztosítási csomagot, irodai masszázst, privát pszichológiai konzultációs lehetőséget, valamint sporteseményeken való céges részvételt, emellett egészségnapokat is szervez munkavállalói számára.
A beneFit Prize az első olyan átfogó pályázat Magyarországon, amely a munkavállalói jóllét fizikai-, szellemi- és lelki aspektusait egyaránt vizsgálja, figyelembe véve a környezeti és szociális hatásokat is. A pályázaton a Lufthansa Systems Hungária két különdíjat is elnyert „Kreatív HR megoldások” és „Digitális wellbeing” kategóriákban.
„Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy támogató vállalati kultúrát és inspiráló munkakörnyezetet biztosítsunk kollégáink számára, éppen ezért vagyunk nagyon büszkék az újabb munkáltatói elismerésekre. Legyen szó szakmai fejlődésről, a vezetői kultúránkról, a rugalmas, családbarát hibrid munkarendről, a széles körű juttatási csomagról, vagy a csapatépítést, szakmai fejlődést, illetve egészségmegőrzést szolgáló rendezvényekről, nagy hangsúlyt fektetünk a munka-magánélet egyensúlyra, illetve kollégáink jóllétére”
– hívta fel a figyelmet Turcsikné Gáspár Georgina, a Lufthansa Systems Hungária HR vezetője.
A Lufthansa Systems Hungária a fentiek mellett idén tavasszal további két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a „Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!