Connect with us

Mozgásban

Automata raktározás a Continentalnál

Jungheinrich automata raktározás Continental

A Jungheinrich a Continental Automotive Systems Slovakia számára két automata raklapos raktárt épített közel 20 000 raklap kapacitással.

A Continental Automotive Systems Slovakia Zólyomban nagy teljesítményű féknyergeket és elektronikus rögzítőfékeket gyárt számos nemzetközileg ismert autógyártó számára. A vállalat a Jungheinrichet bízta meg, hogy dinamikus növekedésének kiszolgálása érdekében a lehető legnagyobb raktározási sűrűségű raktárat tervezzen és valósítson meg.

A zólyomi székhelyű Continental Automotive Systems Slovakia vezető szerepet tölt be a hidraulikus fékrendszerek szegmensében. A szlovákiai telephelyen egy sikeres, gyorsan bővülő kutatási és fejlesztési központot is működtet. Több mint 200 mérnök és szakember dolgozik neves autógyártók számára a jövőbeli autómodellek fékrendszereinek fejlesztésén. A vállalat 2016-ban kereste meg először a Jungheinrichhet, hogy két teljesen automata silóraktárt tervezzen és valósítson meg számára.

Joerg Rosenland, a Continental ellátási lánc menedzsment vezetője így nyilatkozott a projektről:

„Egy modern munkahely kialakításáról beszélünk, amely jelentősen növeli a munka hatékonyságát üzemünkben. „

Lenyűgöző méretek

A Continental Automotive Systems Slovakia fő motivációja az volt, hogy hatékonyan használja ki a rendelkezésre álló maximális építménymagasságot, mivel a hagyományos raktárak tárolókapacitása nem fedezte volna az igényeit. A Jungheinrich számos javaslatot tett az ügyfél igényeinek kielégítésére. Ezek közé tartozott egy szűkfolyosós raktármegoldás, melyet EKX 516 típusú magasraktári targoncák szolgálnak ki. A Continental Automotive System Slovakia már több éve használt egy hasonló rendszert, így tisztában voltak annak előnyeivel és korlátaival. 2017 decemberében született meg a döntés a két SILO raktár építéséről. A két teljesen automatikus magasraktár építése 2018 januárjában kezdődött és egy év múlva került átadásra.

A raktárak paraméterei és képességei lenyűgözőek. A SILO 1 raktár esetében az öntvények raktára 8628 raklap befogadására készült, méretei pedig 60 x 24,5 x 27 méter. Három magasraktári felrakógép szolgálja ki. A SILO 2 raktár, amelyet alkatrészek és késztermékek raktárának szánnak, még nagyobb méretekkel rendelkezik. A cél 9 690 raklapos tárolókapacitás elérése és 5 felrakógép üzembe helyezése volt. A raktár méretei 86 x 23 x 28 méter. Az egyik magasraktárban dupla mélységben, a másikban egyszeres mélységben tárolják a raklapokat. Az állványszerkezet megépítéséhez közel 1000 tonna acélt használtak fel.

Marian Jancik, a Jungheinrich logisztikai rendszerekért felelős vezetője beszámolt arról, hogy a raktárak egy központi vezérlőrendszerhez kapcsolódnak, amely elektronikus megbízásokat ad ki az egyes raklapok fel- és lerakására.

„Egy ilyen raktár lehetővé teszi ügyfelünk számára, hogy rugalmasabban, hatékonyabban, gyorsabban és jobban tudjon alkalmazkodni az ügyfelek igényeihez.”

A raktározási igények maximális lefedése

Műszaki szempontból a két siló minden olyan kritériumnak megfelel, amelyet a Continental Automotive Systems Slovakia a Jungheinrichtől kért és elvárt. „A határidők szempontjából a megvalósítás kihívást jelentett, ezért a projekt során volt némi késés. Kihívást jelentett számunkra és a Jungheinrich számára is az együttműködés, hogy ne csak a megvalósítást, hanem a rendszerek stabil működését is biztosítsuk a nap 24 órájában, a hét minden napján, ami kulcsfontosságú a folyamatos termelés és az ügyfelek zökkenőmentes kiszolgálása szempontjából. Meg kell jegyezni, hogy ez az első ilyen projekt Szlovákiában. Büszkék vagyunk arra, hogy az átadási időpontra mindent sikeresen befejeztünk” – emelte ki Joerg Rosenland.

Az automata magasraktárak (silók) vonzó megoldást jelentenek az ügyfelek jelenlegi raktározási igényeihez. Előnyeik közé tartozik az alapterület hatékony kihasználása, az akár 45 méter magas állványszerkezetek építésének lehetősége vagy a személyzeti költségek nagymértékű megtakarítása. Ne feledkezzünk meg az egyébként a függőleges raktárterület kihasználásának lehetőségéről, valamint a jobb ergonómiáról és biztonságról, ami szintén a rendszer áteresztőképességének növekedéséhez vezet. Ezen túlmenően a munkaerőhiány miatti kevesebb munkaerő-korlátozás, a raklapkezelés nagyobb pontossága, az alacsony hibaarány vagy az általános pénzügyi hatékonyság is előnyös más, ugyanannyi tárolóegységet tartalmazó megoldásokhoz képest.

Költségcsökkentés a külső raktárak megszüntetésével

Joerg Rosenland kiemelte az automatizált raklapos raktárak előnyei közül a külső raktárak megszüntetését. A Continental Automotive Systems Slovakia „Model Plant Industry 4.0” projekt keretében jobb munkakörülményeket tud biztosítani a munkavállalók számára.

„Egy modern munkahely kialakításáról beszélünk, amely növeli a munka hatékonyságát az üzemünkben. Vállalatunk folytatni kívánja mind az anyag-, mind az információáramlás automatizálását. A digitalizáció ugyanis az adatok elérhetőségének és a folyamatok javításának alapja” – tette hozzá Joerg Rosenland.

Ahogy Tomáš Pavlík, a Continental Automotive Systems Slovakia anyagáramlásért felelős vezetője rámutat, a jelenlegi megoldás egyértelműen a 21. századi vívmány.

„A raktárak építése biztosította a raktárgazdálkodásunk optimalizálását, azzal a céllal, hogy az anyagok külső létesítményekben történő tárolásának költségeit nullára csökkentsük.”

Mit ajánl a Jungheinrich azoknak az ügyfeleknek, akiknek hasonló igényeik vannak, mint a Continental Automotive Systems Slovakia? Az első és legfontosabb, hogy az ilyen projekteket jó előre meg kell tervezni. A szóban forgó raktárak kialakításához stabil üzleti tervvel és kialakult folyamatokkal kell rendelkezni. Az automatizált raklapos raktárak építése során biztosítani kell a beszállítók közötti magas fokú együttműködést és az informatikai szakemberek időben történő bevonását. „A partnereknek a nagyobb hatékonyság érdekében a tervezett rendszer számítógépes szimulációját is fontolóra kell venniük, hogy elkerüljék a későbbi bonyodalmakat” – hangsúlyozta Marian Jančík, hozzátéve, hogy nem szabad megfeledkezni a megrendelő és a fővállalkozó közötti magas fokú együttműködésről. Figyelembe kell venni az esetleges telephelyi korlátokat és egyéb külső feltételeket is, például a szükséges dokumentáció rendelkezésre bocsátását a légügyi hatósággal együttműködve. Végül pedig mindig meg kell vizsgálni a talaj alapvető geológiai sajátosságait.

További információ:

 www.jungheinrich.hu/logisztikai-rendszerek/automata-raktarrendszerek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Bridgestone abroncsokkal érkezik az új Yamaha YZF-R9

A Bridgestone BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsai kerülnek gyári első szerelésként a Yamaha Motor Co., Ltd. legújabb Supersport modelljére, az YZF-R9-re. Az új generációs sportmotorhoz tervezett prémium teljesítményű abroncsokat a Japánban és Európában forgalmazott modellekhez biztosítja a Bridgestone.

Az YZF-R9 a prémium Supersport kategória legmagasabb szintű teljesítményét és elérhetőségét ötvözi, így vezetési tapasztalattól függetlenül minden motoros számára maximális élményt nyújt. A Yamaha az új modellt a „Re-DNAed Supersport” koncepció alapján fejlesztette, amelynek nyomán a motor örökölte az YZF-R sorozatra jellemző egyedi dizájnt, ötvözve a funkcionális szépséget és a fejlett aerodinamikai megoldásokat. Az YZF-R9 továbbfejleszti a Yamaha hagyományos filozófiáját, amely a motoros és a gép közötti egységet erősíti, mind statikus, mind dinamikus értelemben.

A Bridgestone hosszú távú együttműködésben dolgozik a Yamahával, folyamatosan innovatív megoldásokat és csúcstechnológiás abroncsokat biztosítva a márka motorkerékpárjaihoz. Az YZF-R9-hez készült BATTLAX RACING STREET RS11 abroncsok „Dan-Totsu” termékek, amelyek a motorsportokban szerzett tapasztalatokat és technológiákat ültetik át a kereskedelmi forgalomban elérhető abroncsokba. Az új abroncs mintázata növeli az érintkezési felület merevségét, optimalizálja a futófelület egyensúlyát és nagyobb tapadási felületet biztosít a döntött motor helyzetében. Ennek köszönhetően kiemelkedő kanyarstabilitást és éles, precíz kezelhetőséget nyújt száraz útfelületen is, így tökéletesen illeszkedik az YZF-R9 dinamikus teljesítményéhez.

A „Versenypályáról az utcára” („From Circuit to Street”) koncepció keretében a Bridgestone a versenyzést egyfajta „mobil laboratóriumként” használja, hogy extrém körülmények között tökéletesítse technológiáit és ezeket az újításokat később a mindennapi használatra szánt abroncsok fejlesztésébe ültesse át a. A motorsport-tevékenységeken keresztül a Bridgestone folyamatosan fejleszti Dan-Totsu termékeit és erősíti globális réspiaci stratégiáját a prémium motorkerékpár-abroncsok területén.

A Bridgestone emellett továbbra is elkötelezett a biztonságos és élvezetes motorkerékpár-kultúra kialakítása mellett. Ezen törekvése összhangban áll a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásában leírt „érzelem” (Emotion) értékkel is, mely szerint a vállalat elhivatott, hogy izgalmat, inspirációt és örömöt vigyen a mobilitás világába. A Bridgestone célja továbbá, hogy biztosítsa a motorozás vérpezsdítő élményét további 10, 20 és még több éven át.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Dróntechnológia mesterfokon

A Gábor Dénes Egyetem első volt a távoktatásban, napjainkban első a digitális oktatásban.

Az egyetem két évvel ezelőtt Magyarországon elsőként alapított mérnökinformatikai és gazdaságinformatikai mesterképzést dróntechnológia specializációval – az első évfolyam végzős hallgatói a napokban tették le sikeresen a záróvizsgájukat.

A 30 milliárd eurós kereskedelmi és gazdasági célú drónpiac mellett a drónok az élet minden szegmensében jelen vannak. Becslések szerint az ágazat fejlődésének évente több mint 10 milliárd euró értékű gazdasági hatása várható a jövőben. Ehhez a növekedéshez egyre több szakemberre van szükség, akik nem csak a fejlesztésben, hanem a drónok célirányos alkalmazásában is részt vesznek. Az Európai Bizottság becslése szerint 2035-re a pilóta nélküli légi járművek ágazata több mint 100 000 embert foglalkoztat majd.

„A Gábor Dénes Egyetem az elmúlt 3 évtizedben mindig az oktatási innováció élvonalába tartozott. Képzéseinkkel nemcsak követjük a megjelenő munkaerőpiaci igényeket, hanem mind szakmai tartalomban, mind pedig módszertanban új trendeket határozunk meg. Ennek hátterét – legyen az dróntechnológia, mesterséges intelligencia vagy fintech – kiváló oktatóink, minőségi képzési anyagaink és piaci partnereink biztosítják”

– mondta el Dr. Dietz Ferenc, a Gábor Dénes Egyetem elnöke.

A Mérnökinformatikus dróntechnológia specializációval mesterképzés során a hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítést kapnak a dróntechnológia műszaki alapjairól, a képfeldolgozás elméleti és gyakorlati megoldásairól, valamint ezek mesterséges intelligencia alapú rendszerekbe integrálásáról. A dróntechnológia területének sokszínűségét mi sem igazolja jobban, mint a kilenc végzős hallgató diplomamunka témáinak gazdagsága: Adatbiztonság, Mesterséges intelligencia alkalmazási lehetőségei az objektumfelismerésben, Hulladéklerakó vizsgálata, Bányaipari alkalmazás, Drónok tengeri, óceáni alkalmazása, Repülésirányítás, Képfeldolgozó szoftver fejlesztése, Gépi tanulási módszerek vizsgálata, Drónok idősoros felvételeinek mezőgazdasági alkalmazása.

„Büszkék vagyunk arra, hogy az első kilenc végzős hallgatónk nemcsak magas színvonalú diplomamunkával és jeles érdemjeggyel zárta a képzést, hanem kiemelkedő kutatási és fejlesztési eredményeket is elért. Bízunk benne, hogy példájukat és szakmai sikereiket követve egyre többen választják a jövőben a mérnökinformatikus mesterképzés dróntechnológia specializációját, hiszen óriási munkaerőpiaci kereslet van a jól képzett szakemberek iránt”

mondta Dr. Kozma-Bognár Veronika, a Gábor Dénes Egyetem tudományos rektorhelyettese.

A Gábor Dénes Egyetem gyakorlatorientált képzését a jövő szeptemberben megnyíló Drónlabor még magasabb szintre emeli, valamint az intézmény továbbra is aktív szerepet vállal a tudásmegosztásban: tavaly novemberben már második alkalommal rendezte meg a „Dróntechnológia adatfeldolgozási és adatbiztonsági kihívásai” szakmai konferenciáját, amelynek folytatását idén is tervezi.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Bridgestone abroncsokon hasít az új Porsche Macan Electric és Panamera

A Bridgestone-t választotta a Porsche, hogy egyedi gumiabroncsokat fejlesszen az új Macan Electric és Panamera modelljeihez.

Mostantól mindkét jármű egyedi tervezésű Bridgestone Potenza Sport ultranagy teljesítményű gumiabroncsokkal kapható. A Porsche harmadik generációs sportos luxusszedánja, a Panamera személyre szabott Bridgestone Blizzak LM005 abroncsokkal is felszerelhető – ez a Bridgestone első téli gyári első szerelése a neves autómárka számára.

„A Porsche Cayenne-en való együttműködésünk után új utat nyitunk partnerségünkben, hogy olyan prémium gumiabroncsokat kínáljunk, amelyek hozzájárulnak az új Porsche modellek vezetési élményének fokozásához”

– nyilatkozta Steven De Bock, a Bridgestone EMEA régiójának OE alelnöke. „Két „első alkalmat” is ünnepelhetünk – a Panamerához tervezett Bridgestone OE (eredeti gyári felszerelés) abroncsot, valamint az első, kifejezetten elektromos Porsche modell számára fejlesztett abroncsunkat a Macan Electrichez. Izgalmas bemutatni, hogy képesek vagyunk olyan prémium felszerelések széles választékát biztosítani, amelyek segítenek a Porschét vezetőknek abban hogy a legtöbbet hozzák ki ebből a két hihetetlen, ugyanakkor nagyon is különböző autóból.”

Porsche-teljesítmény növelése az első teljesen elektromos SUV-jában

A Porsche Macan Electric egyedi Potenza Sport gumiabroncsa olyan futófelületet és keverékkialakítást alkalmaz, amely fokozza a jármű dinamikus sportos teljesítményét, miközben képes kezelni az elektromos városi szabadidő-terepjáró (SUV) nagy súlyát és nyomatékát. A Bridgestone zászlóshajójának számító, ultranagy teljesítményű gumiabroncsa a Macan Electric egyedi követelményeihez igazítva maximalizálja a kezelhetőséget száraz és nedves úton, valamint nagy sebességnél egyaránt. Mindez a maximalizált fékezési teljesítmény és kényelem, valamint a jármű mintegy 600 km-es hatótávolságának támogatása érdekében optimalizált gördülési ellenállás mellett valósul meg.

A teljesítménybeli előnyöket az ENLITEN technológia teszi lehetővé. Az ENLITEN a Bridgestone következő generációs technológiai platformja, amelyet úgy terveztek, hogy kompromisszumok nélküli teljesítményt nyújtson, a fenntarthatósági jellemzők fokozására összpontosítva. A Macan Electric Európában kifejlesztett és gyártott egyedi abroncsai világszerte hatféle változatban, 20”, 21” és 22” méretben kaphatók.

Egész évben a Porsche Panamera vezetőinek szolgálatában

A Bridgestone két egyedi abroncsmegoldással látta el a Porsche Panamera vezetőit, hogy javítsa járművük teljesítményét az évszakok során. A Porsche Panamera 21”-os Bridgestone Potenza Sport abroncsait az ENLITEN technológiával tervezték, amely fokozza a jármű sportos vezetési tulajdonságait és a vezető kényelmét, miközben alacsony gördülési ellenállást biztosít az energiahatékonyság érdekében. A Panamera testre szabott Potenza Sport ultranagy teljesítményű abroncsai olyan mintázati kialakítást és anyagösszetételt alkalmaznak, amely maximalizálja a száraz és nedves útfelületen nyújtott kezelhetőséget, valamint a nagy sebességnél mutatott teljesítményt.

A Panamera egyedi 20”-os Bridgestone Blizzak LM005 téli felszerelése olyan mintázatot alkalmaz, amely maximalizálja a száraz, nedves és havas kezelhetőséget és fokozza az autó teljesítményét téli körülmények között. Mindezeket az egyedi tervezésű abroncsokat Európában tervezik és gyártják.

Valódi hatás, virtuálisan kifejlesztve

Mindkét projekt fejlesztése során a Bridgestone innovatív virtuális gumiabroncs-fejlesztési technológiáját alkalmazták. A technológia javítja a fejlesztési folyamat hatékonyságát és fenntarthatóságát – a gyári első szerelések fejlesztési szakaszában a nyersanyagfogyasztás és a CO2-kibocsátás akár 60 százalékos csökkenését is eredményezi.

A Bridgestone virtuális abroncsfejlesztése kulcsfontosságú volt a Porsche Macan Electric és a Panamera esetében a Porsche által támasztott követelmények elérésében. A technológiát különösen a testre szabott gumiabroncsok száraz fékezési képességeinek javítására és a járművek fékrendszeréhez való megfelelő illeszkedés biztosítására használták. A virtuális abroncsfejlesztés hozzájárult ahhoz, hogy a Macan Electric dinamikus, sportos viselkedése párosuljon a SUV elektromos jármű nagy tömegével és nyomatékával, és így nagy sebességnél is magas szintű stabilitást biztosítson.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss