Connect with us

Mozgásban

Új összefogás az ökotudatosság jegyében

Izgalmas együttműködésre lépett a Biciklizing.hu és a Greencent

Forradalmi, környezetbarát startup és ökotudatos elektromos kerékpár flotta szolgáltató szerencsés találkozásának lehetünk most tanúi, hiszen az új zöld app, a Greencent és a Biciklizing.hu közös szolgáltatásokat ötöltek ki. Az összefogás tesztüzeme októberben, egy nemzetközi vállalatnál startolt.

De mi is az a Greencent? A Greencent olyan multifunkcionális eszközt kínál vállalatok részére, amelynek alapja a megtakarított szén-dioxid mennyisége. Egyszerre zöld marketing- és kommunikációs eszköz, alkalmazotti juttatás és újgenerációs, hűségpont-rendszer.

Elsődleges célcsoportunk azok a nagyvállalatok, akiknek meg kell felelniük az Európai Unió CO2-kibocsátási szabályozásának. A szolgáltatás fő elemét az applikáció adja, amellyel a dolgozókat motiválhatják. Az alkalmazás – hasonlóan a sport appokhoz – méri, hogy egy-egy út során mennyi szén-dioxidot takarítottál meg egy autóhoz képest. 1 kg megspórolásával 1 greencentet kapsz, amiért nagyjából 6 km-t kell biciklizned.

– mondta el Bernáth Dénes, a Greencent egyik alapítója.

„Ez a jelen. De a startup-lét a folyamatos fejlesztésről szól. Januártól egy olyan rendszert vezetünk be, ami minden közlekedési módot képes nagy precizitással, automatizáltan mérni a gyaloglástól a repülésig. Ezzel egy teljesen átfogó képet tudunk adni a felhasználóink közlekedési szokásairól.”

A Greencent alapítók középtávú céljai között szerepel a helyi vállalkozások támogatása is. Olyan win-win helyzetet kívánnak megteremteni, ahol a környékbeli partnerek több vásárlót érhetnek el, a felhasználók pedig – a bezsebelt greencenteknek hála – akár 5-40%-kal olcsóbban juthatnak környezetbarát termékekhez és szolgáltatásokhoz.


A csapat elképzelései a külföldi befektetők figyelmét is felkeltették: a startup már egy svájci hátterű, nemzetközi céget is befektetőjének tudhat.

A magyarok szeretnek biciklizni

Egy friss, egy főre eső kerékpárhasználatot vizsgáló kutatás szerint Magyarország Hollandia és Dánia után az előkelő harmadik helyen áll. Ez is mutatja, hogy egy elektromos kerékpár flotta az autóhasználat reális alternatívája lehet, akár céges szinten is.

Ha biciklizem, mindig azon kapom magam, hogy mosolygok és ez nem lehet véletlen, ahogy a Biciklizing.hu-val való szolgáltatásbővítésünk sem az

– árulta el Bernáth Dénes. Hozzátette, hét hónapig élt Berlinben egy startup programnak köszönhetően, ahol elsőkézből tapasztalhatta meg, milyen is, amikor egy 4,5 millió lakosú városban nincs közlekedési dugó – ott ugyanis az emberek többsége kerékpározik vagy tömegközlekedést használ.

Céges elektromos kerékpár a munkatársaknak

A Biciklizing,hu küldetése, hogy innovatív, egészséges és fenntartható közlekedési megoldásokkal segítse az élhetőbb városi környezet kialakítását, csökkentve a közlekedéssel járó stresszt, dugókat és a környezetártalmas hatásokat. Havi díjas rendszerben kínálnak komplex megoldásokat, cégek számára az elektromos kerékpárflotta kialakításához, amely immár a Greencent szolgáltatásait is tartalmazza. Fontos megemlíteni, hogy 2022-től kedvező adózási szabályok vonatkoznak a céges kerékpár juttatására a személyi jövedelemadó és a társasági adó terén.

Az elektromos kerékpár tökéletesen alkalmas arra, hogy fenntartható módon bővítse a vállalati juttatások körét, hiszen képes kiváltani a céges autót, egyedi premizálási lehetőséget biztosít és segíti a környezettudatos gondolkodás kialakítását. Kutatások igazolják, hogy azoknál a vállalatoknál, ahol elektromos kerékpárt használnak a munkavállalók, sokkal energikusabbak, boldogabbak és produktívabbak a dolgozók, jobban bírják a stresszt, ezáltal lényegesen kevesebb időt töltenek betegszabadságon. A Greencent elsődleges küldetése remekül rímel a mi törekvéseinkre, hiszen ők is a városi széndioxid-kibocsátás ellen állnak ki az újonnan fejlesztett alkalmazásukkal.

– hangsúlyozta Nochta László, a Biciklizing alapítója.

A cégek szerencsére világszerte, így fokozatosan Magyarországon is kezdenek ráébredni, hogy a fenntarthatóságra törekvésnek számos előnye van. Az IT-szektorban például intenzív probléma a jobhopping, azaz a gyakori munkahelyváltás. Ezt a fluktuációt egy céges elektromos kerékpárral hatékonyan lehet csökkenteni.

A két cég októberben indítja közös pilot projektjét, első közös ügyfelükkel a Metrodommal, aki nem csak az alkalmazást teszteli, e-bike flottát is bérel mellé. Az együttműködést tesztüzem előzte meg, a kerékpárokkal többek között egy Budapest-Balaton távot is gond nélkül letekertek. Saját bőrükön is megbizonyosodhattak róla, hogy remek szolgáltatást kínálnak a felhasználóknak.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Szoboszlai Futammal bővül az idei Vivicittá

300 induló próbálhatja ki az idei Telekom Vivicittán, mekkora teljesítmény lefutni annyit, amennyit Szoboszlai Dominik fut egy átlagos* mérkőzésen.

A 10,5 km-es hosszúságú exkluzív futam a futóverseny második napján, április 13-án 13 órakor indul. A távon rajthoz álló versenyzők limitált, egyedi technikai pólót kapnak, nevezési díjukból 2000 Ft-tal pedig a SUHANJ! Alapítványt támogatják. A szám nevezése március 15-én 9 órakor indul a Telekom Vivicittá honlapján.

Március 15-én szombaton 9 órától lehet nevezni a Budapest Sport Iroda (BSI) és a Magyar Telekom közös szervezésű futóversenyének, a Telekom Vivicittának új kihívására, a Szoboszlai Futamra. A jubileumi 40. esemény részeként elrajtoló Szoboszlai Futam hosszúsága 10,5 km, annyi, amennyit Szoboszlai Dominik hazai színekben játszott meccsein átlagosan futott tavaly. A Szoboszlai Futam résztvevői limitált, egyedi technikai futópólót kapnak, a nevezési díjból pedig a szervezők 2000 Ft-ot a SUHANJ! Alapítvány integrált edzőtermének támogatására fordítanak. A futók így nemcsak egy különleges élménnyel gazdagodhatnak, hanem egy jó ügyért is futhatnak. A Szoboszlai Futam a verseny második napján, április 13-án, vasárnap 13 órakor a 10 km-es futókkal együtt, de önálló távként rajtol.

A Szoboszlai Futam arra hívja fel a figyelmet, hogy mindenki a saját céljai elérésével válhat igazi győztessé. Legyen szó az első teljesített versenyről vagy egy újabb lépésről az egészségesebb élet felé, a legfontosabb, hogy mozgásban maradjunk és élvezzük a sport örömét. A 10,5 km-es táv egy olyan kihívás, ahol nem a csúcsteljesítmény számít, hanem a mozgás szeretete. A Szoboszlai Futam egyben egy jelképes közös célba érkezés Szoboszlai Dominikkal, aki mérkőzésein a pályán bajnokként játszik, sikereivel sokak számára példakép és igazi motiváció a rendszeres mozgásra.

„Fontos számomra, hogy egy kicsit viszonozhassam az embereknek azt a támogatást, amit a mérkőzések során kapok tőlük. Örülök, ha a teljesítményem inspirálóan hat másokra, ahogy annak is, hogy most a Telekommal közösen arra motiválhatom az embereket, hogy sportoljanak, ezáltal tegyenek az egészségükért

– tette hozzá Szoboszlai Dominik.

Az exkluzív futamra a nevezések száma korlátozott, 300 elhivatott indulót várnak a szervezők. További információ a nevezéssel kapcsolatban elérhető az alábbi oldalon: https://www.telekomvivicitta.hu/


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

DACHSER: szárazföldi szállítás Írországból Európába

Az új szolgáltatás az Egyesült Királyságot „szárazföldi hídként” használva gyorsítja fel az ír exportot Európába

Vámügyintézési szakértelmére és vezető európai gyűjtőszállítmányozási hálózatára alapozva „Smart Landbridge Connect” néven új szolgáltatást vezetett be a Dachser: akárcsak a Brexit előtt, a logisztikai szolgáltató járatai Írországból ismét a brit szárazföldön keresztül jutnak el a kontinentális Európába. A kompokhoz képest ez az útvonal nagyobb rugalmasságot, rövidebb szállítási időt és sűrűbb járatindulásokat tesz lehetővé. Ezzel a Dachser az első olyan nagy logisztikai vállalat, amely újraélesztette ezt a Brexit előtti megoldást.

A Smart Border Connect vámszolgáltatás tavalyi elindítása után, amely a brit exportőrök számára biztosít gördülékenyebb hozzáférést az európai piachoz, a Dachser még egy módot talált arra, hogy felgyorsítsa az áruk áramlását a Brit-szigetekről a kontinentális Európa felé. A logisztikai szolgáltató bevezeti az új Smart Landbridge Connect szolgáltatást, amelynek keretében Írországból az Egyesült Királyságon keresztül szállítja az árukat Európa szárazföldi részére és vissza, akár napi 40 járatot indítva 35 ország célállomásaira.

Az ír kikötők és a kontinentális Európa közötti közvetlen kompjáratok kapacitása korlátozott, ezért a járatindulások száma limitált. Ráadásul a zord időjárás is gyakran okoz fennakadásokat, az ír exportőrök ezért nehezebben érik el a kontinentális európai piacokat. A Dachser új szolgáltatása erre a helyzetre jelent megoldást és kínál gördülékeny áruszállítást.

„A gyors és hatékony szárazföldi szállítási opció révén a Dachser versenyelőnyt teremt az ír exportőrök számára”

– mondta el John Van Den Berg, a DACHSER Ireland ügyvezető igazgatója.

„Az egyszerű T2-vámeljárás használatával az Írországból induló áruk zökkenőmentesen haladnak át az Egyesült Királyságon, majd a Csatorna-alagúton keresztül érkeznek a kontinensre, lehetővé téve az ír kereskedők számára, hogy termékeik gyorsabban és hatékonyabban érjék el az európai célállomásokat”

– tette hozzá.

Kiváló minőségű hálózat

Az ír ügyfelek is profitálhatnak a Dachser kiváló minőségű gyűjtőszállítmányozási hálózatából, amely évente több mint 77 millió küldeményt kezel a logisztikai szolgáltató 220 saját telephelyén keresztül Európában. A DACHSER házon belüli informatikai rendszerei és eLogistics-platformja megbízható, átlátható és biztonságos alapot jelent a szolgáltatás során.

„Végső soron az Írországban, az Egyesült Királyságban és a kontinentális Európában működő saját hálózatunk révén tudjuk a legmagasabb szintű minőséget és biztonságot nyújtani – ami kiemelten fontos ügyfeleink számára”

– összegzi Van Den Berg.

További információ a Smart Landbridge Connect-ről az alábbi videóban: https://www.dachser.ie/en/smart-landbridge-connect


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A női autóvezetők több mint negyede napi szinten él át negatív megkülönböztetést az utakon

A magyarok döntő többsége találkozott már olyan közlekedési helyzettel, ahol egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg – derül ki a drivingcamp Hungary megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

A női vezetők 28 százaléka napi rendszerességgel él át megkülönböztetést, ugyanakkor a fővárosi sofőrök egyharmada is mindennapos jelenségnek tartja ezt. A lakosság 17 százaléka rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket. Egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt a magyarok több mint fele hasznosnak tartana.

A női autóvezetőkkel szembeni megkülönböztetésről készített felmérést a drivingcamp vezetéstechnikai központ. A kutatási eredmények rámutatnak, hogy szinte minden ötödik magyar (17 százalék) rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket a férfiaknál, a megkérdezettek több mint fele azonban nem ért egyet ezzel az állítással, 29 százalékuk pedig semleges választ adott erre. Érthető okokból a nők döntő többsége elutasítja ezt a sztereotípiát, 60 százalékuk megalapozatlannak tartja a kijelentést.

A lakosság 86 százaléka már tapasztalt olyat, hogy egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg, a válaszadók csupán 14 százalékának volt ismeretlen ez az élethelyzet. A megkérdezettek közel kétharmada ritka jelenségnek tartja ezt, azonban a nők 28 százaléka jelezte, hogy napi szinten él át ilyen jellegű megkülönböztetést. A fővárosban autózók egyharmada is rendszeresnek érzi a nemi alapú ítélkezést, amely összefüggésben állhat a magas stresszfaktorú helyi közlekedéssel.

A személyes tapasztalatok is erősen formálják a női vezetőkkel szembeni előítéleteket

A nőkkel kapcsolatos vezetői sztereotípiákat a legtöbben (45%) a kulturális és társadalmi hagyományoknak tudják be, ezt a választ a 60-69 évesek és a diplomások magasabb arányban jelölték meg. A magyarok ötöde szerint személyes tapasztalatok befolyásolják ezt, míg a média és a közösségi oldalak hatását 16 százalék jelölte meg kiváltó tényezőként. A megkérdezettek 13 százaléka úgy véli, statisztikai adatok és tények támasztják alá a nők gyengébb vezetői képességeit. Eközben a családon belüli mintáknak mindössze 7 százalék tulajdonít megkülönböztetett jelentőséget.

Sokan jó ötletnek tartják a szemléletformáló kampányt

A magyarok többsége (58 százalék) hasznosnak tartana egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt. Ezt az ötletet a nők 60 százaléka támogatta a férfiak 56 százalékával szemben.  Érdekesség, hogy a 60-69 éves korosztály mutatta a legmagasabb elkötelezettséget egy ilyen típusú potenciális kampány kapcsán, ők 68 százalékban voksoltak erre az opcióra. A lakosság közel negyede szerint azonban nincs szükség ilyen megmozdulásra, 18 százalék pedig nem tudta megítélni ennek létjogosultságát.

A nők kiváló vezetők, de a társadalmi sztereotípiák miatt gyakran hátrányból indulnak. Ők a biztonságot helyezik előtérbe, kevésbé kockáztatnak, és alaposabban átgondolják a helyzeteket. Ezért is fontos, hogy a megfelelő tréningekkel növeljük az önbizalmukat és megmutassuk nekik, hogy a vezetési készségek fejleszthetők, így a tréningek végére magabiztosabban ülnek vissza az autóba. A cél nem az, hogy versenyzőket neveljünk, hanem hogy mindenki, legyen férfi vagy nő, biztonságosabban
és tudatosabban vezessen az utakon

– mondta Csörgő László, a drivingcamp vezető trénere.

Nem attól lesz valaki jó vezető, hogy több évtizedes rutinnal rendelkezik

A vezetéstechnikai központ továbbá felmérte azt is, hogy mely vezetői készségeket tartják a legfontosabbnak az emberek. A válaszokból kiderül, hogy a magyarok közel fele (48 százaléka) a jó vezetést elsősorban azzal azonosítja, ha valaki mindig a forgalmi helyzetnek, az időjárási és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel és stílusban vezet. Ezt a lehetőséget a férfiak magasabb arányban (52 százalék) jelölték meg, mint a nők (45 százalék). A megkérdezettek a második leghasznosabb készségnek a gyors reflexet tartották, amellyel helyesen lehet reagálni a váratlan közlekedési helyzetekre. Erre a nők magasabb arányban szavaztak, mint a férfiak. A harmadik legfontosabb tényezőnek pedig a közlekedési szabályok pontos betartása bizonyult. Csupán 9 százalék volt azok aránya, akik úgy gondolják, a több évtizedes rutin tesz valakit jó vezetővé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss