Mozgásban
2023-ban az élelmiszerek rendelése nőtt a legdinamikusabban Magyarországon
Az okoslogisztikai vállalat több mint 6 millió megrendelést szállított ki Európa 88 városában, és rekorderedményekkel zárta a múlt évet
Tavaly magyarországi és európai viszonylatban egyaránt az élelmiszer-kiszállítás iránti igény nőtt a legdinamikusabban, derül ki a nemzetközi okoslogisztikai szolgáltató adataiból. Európa egyik legsikeresebb élelmiszer-kiszállítójaként a DODO az e-kereskedelemben általánosan tapasztalható visszaesés ellenére is rekorderedményekkel zárta a tavalyi évet; 63 millió eurós pénzügyi forgalmat ért el, piacra lépett két nyugati országban, több kulcsfontosságú partneri kapcsolatot kötött – többek között Magyarországon -, valamint olyan előremutató újításokat vezetett be, mint a dinamikus árazás és az AI megrendelés-előrejelző modell.
2023-ban kiélezett gazdasági helyzettel és az e-kereskedelemben tapasztalható visszaeséssel néztek szembe a piac résztvevői. A DODO-nak azonban ennek ellenére is sikerült felülmúlnia az előző évi adatait; forgalmát 20 százalékkal, több mint 63 millió euróra növelte, bruttó profitja 39 százalékkal nőtt, a magyarországi piaci részesedése pedig 13 százalékos bevétel-növekedést mutatott. Mindezt elsősorban a hatékony flottakihasználásnak, a kézbesítőhálózat bővítésének, valamint az új piacok működési folyamatainak optimalizálása terén elért további előrelépésnek köszönheti.
Nemzetközi okoslogisztikai vállalatként a DODO hat európai piacon van jelen, az előző évhez képest pedig 76-ról 88-ra nőtt azoknak a városoknak a száma, ahol házhoz szállítást végez, továbbá piacra lépett Németországban és Ausztriában. Összesen 14 különböző szegmensben tevékenykedik az élelmiszerektől az elektronikai cikkeken és a drogériákon át, egészen a gyógyszerekig. A legnagyobb éves növekedést az európai piacon az élelmiszer-szegmensben tapasztalták, ahol a DODO Európa egyik legsikeresebb kiszállító cégévé vált. Ez a tendencia itthon is megfigyelhető, sőt, a fellendülés nem átmeneti, a Statista Market Insights előrejelzései alapján ugyanis ebben a szegmensben az elkövetkező időszakban évente 6 százalék feletti növekedés várható. A DODO tavalyi, reprezentatív magyarországi kutatása pedig arra is rávilágít, hogy az online élelmiszervásárlás során várják el a vásárlók a legnagyobb (75 százalékos) arányban az aznapi, vagy 90 percen belüli kiszállítást.
Piaci terjeszkedés és új együttműködések
Az ételkiszállítás mellett, a DODO a gyors és pontos aznapi kézbesítés iránti növekvő igényre reagálva, tavaly elsőként vezette be a szolgáltatást olyan új szegmensekben, mint a sport, az elektronikai és a barkács területek. A hazánkban több mint 30 városban működő vállalat legismertebb ügyfelei közé tartozik a Tesco, a KFC, a Rossmann, a SPAR és a BENU gyógyszertárhálózat, akikkel tavaly egyedülálló megoldást találtak a vény nélküli gyógyszerek aznapi kiszállítására. Nemzetközi partnerei körét bővíti többek között a Decathlon, Csehországban pedig az előző évben kötött együttműködési megállapodást a kulcsfontosságú élelmiszer-kiszállítási szegmens meghatározó szereplőjével, a Billa üzletlánccal, amelynek vásárlóit egy újonnan nyílt webáruházból szolgálja ki.
„Bár az e-kereskedelem tavaly általános visszaeséssel küzdött, vállalatunk jelentős növekedést tudott elérni, és tovább folytatta terjeszkedését a főbb nyugati piacokon. Sikeresen megvetettük a lábunkat Németországban és Ausztriában, és erős menedzsmentcsapatot építettünk ki a teljes DACH-régióban. A tavalyi év sikerese zárása azt jelzi, hogy idén ismét növekedés várható az e-kereskedelemben, amelyet terveink szerint piaci pozíciónk további erősítésére használhatunk. 2024-ben tovább fejlesztjük az élelmiszer-kiszállítás szegmenst, ehhez új, megbízható partnereket szeretnénk megnyerni. Emellett célunk, hogy szabványosított egynapos kiszállítási megoldást kínáljunk az e-boltoknak, és tovább növekedjünk azokon a piacokon, ahol már jelen vagyunk”
– mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója és többségi tulajdonosa.
A DODO tavaly több mint 6 millió megrendelést teljesített. Legforgalmasabb napján hat országban összesen 29 075 megrendelést szállított ki, és naponta átlagosan körülbelül 16 400 kézbesítést teljesített. Magyarországon december 22-én szállították ki a legtöbb rendelést, a kézbesítések száma aznap az éves napi átlag több mint kétszeresét érte el. A magyarországi futárok a tavalyi házhoz szállítások során naponta átlagosan 12 866 kilométert tettek meg. Legrövidebb szállítási útvonaluk 8,4 méter, a leghosszabb pedig közel 60 kilométer volt, az előbbi során egy gyorséttermimenüt, utóbbinál pedig egy közel negyven tételből álló élelmiszervásárlást kézbesítettek. A hazai élelmiszerszegmens rendeléseinek száma, közel 55 ezerrel, délelőtt 10 és 11 óra között tetőzött, míg napok tekintetében a szombat bizonyult a legforgalmasabbnak.
Technológiai újítások és a mesterséges intelligencia használata
A további növekedés és új szegmensekben történő terjeszkedés mellett, a DODO egyre inkább az automatizálás, a mesterséges intelligencia és az adatelemzés technológiai innovációjára összpontosít. Tavaly a vállalat több olyan újítást vezetett be, amelyek célja a hatékonyság növelése és a szállítási költségek csökkentése, figyelembe véve a környezetet és a városok közlekedési helyzetét.
„A DODO-nál mindig nagy hangsúlyt fektettünk a saját logisztikai platformunk, valamint a mesterséges intelligencia alapú technológiák fejlesztésére, mivel hisszük, hogy az ilyen jellegű innovációk révén építhetjük a logisztika jövőjét. Tavaly kezdtük el ügyfeleink körében tesztelni az AI-alapú megrendelés-előrejelző modellünket, amely akár órára pontosan, két hétre előre meg tudja jósolni a megrendeléseket, de 2023-ban vezettük be a dinamikus árazás gyakorlatát is, vagyis az aktuális kereslet alapján optimalizált kézbesítési díjakat”
– mondta Kordás Sándor, a DODO magyarországi értékesítési vezetője, aki azt is hozzátette, céljuk az iparág technológiai vezető szerepének betöltése és az e-kereskedelmi trendek meghatározása.
A DODO 2023-ban több szakmai elismerésben is részesült: az AI Prediktor (mesterséges intelligencia alapú megrendelés-előrejelző) és a zóna logisztikai koncepciójáért elnyerte a The Best of Czech and Slovak Logistics 2022/23 verseny első és harmadik díját, a neves cseh gazdasági napilap, az Ekonom nívós logisztikai versenyén, az Impuls Logistikán pedig két első helyezést ért el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Az összetett harmadik helyén zárta Molnár Martin a brit F4 idei szezonját
A magyar versenyző történelmet írt és hét F1-es superlicence-pontot is szerzett.
Brands Hatch-ben zárult a brit Forma–4 idei szezonja, egyúttal Molnár Martin F4-es pályafutása. A magyar versenyző az összetett harmadik helyén végzett, amivel magyar autósport-történelmet írt, az idén már nem először.
2 győzelem, 6 második hely, 2 harmadik hely, 3 pole pozíció. Ez Molnár Martin idei mérlege a brit Forma–4-ben, amivel a Virtuosi Racing pilótája az összetett 3. helyén zárta az évet a bajnok Fionn McLaughlin és a második helyezett James Piszcyk mögött. Magyar versenyző FIA által elismert formaautós bajnokságban még soha nem végzett ilyen kiemelkedő eredménnyel, így Martin ismét magyar autósport-történelmet írt, miután korábban ő lett az első magyar, aki futamot nyert és pole-t szerzett FIA-sorozatban. A harmadik helyének köszönhetően egyben ő lett az első olyan magyar versenyző is, akinek a neve felkerült a Forma–1-es superlicence-pontokat összegző táblázatba, hiszen a 3. helyért 7 ilyen pont jár.
Ami az utolsó versenyhétvégét illeti, Martin igyekezett kiélvezni annak minden pillanatát, miközben 5., 7. és 6. helyezésekkel fejezte be a szezont.
„Az idény előtt elfogadtam volna az összetett harmadik helyet, míg év közben természetesen voltak olyan időszakok, amikor nem, hiszen vezettem is a pontversenyt. Összességében viszont nem lehetek elégedetlen azzal, hogy a harmadik helyen végeztem egy ilyen erős bajnokságban, ilyen kiváló ellenfelek ellen. Ezúton is gratulálok mindegyiküknek, különösen Fionnak és James-nek. Igyekeztem élvezni az utolsó futamokat, amelyek eléggé eseménytelenül alakultak, lévén ezen a pályán nagyjából lehetetlen előzni”
– kezdte értékelését a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.
„Eközben nemcsak az F4-es kategóriától, hanem a Virtuosi Racing csapatától is búcsúztam, noha remélem, a jövőben még keresztezik egymást az útjaink – folytatta Martin. – Mindent köszönök nekik, hiányozni fognak, és soha nem fogom elfelejteni, hogy velük tettem meg az első lépéseket; náluk váltam autóversenyzővé; majd velük lettem tavaly újoncbajnok; nyertem először futamot és szereztem pole pozíciót. Ezek az emlékek örökre velem maradnak.”
„Úgy érzem, hogy pozitív lezárása volt ez az idei évnek, és ha tavaly ilyenkor valaki elém tette volna a papírt, hogy Martin az összetett harmadik helyén zár, rögtön aláírtam volna – értékelt Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását menedzselő Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője. – Jó évet tudhat maga mögött győzelmekkel és dobogós helyezésekkel, miközben első magyarként ért el ilyen kiemelkedő eredményt, amit már senki nem vehet el tőle. Noha nem mindig sikerült eredményre váltani a tempóját, egész évben bizonyította, hogy a leggyorsabb versenyzők egyike.”
„Két éve ült először versenyautóban, ennyi idő alatt jutott el oda, hogy egy ilyen nívós mezőnyben és sorozatban harcban volt a bajnoki címért. Nagyon büszke vagyok rá és az idén nyújtott teljesítményére, az érettségére és arra, ahogyan helytállt a nehéz helyzetekben. Egyúttal büszke vagyok arra is, hogy a részese lehetek ennek az utazásnak, és itt szeretném megköszönni a Virtuosi Racingnek ezt a két közös évet.”
„Nagyon hamar eldöntöttük, hogy náluk szeretnénk versenyezni a brit F4-ben, ami utólag nézve a lehető legjobb döntésnek bizonyult. Az első pillanattól kezdve partnerként és családtagként kezeltek – ugyanazt a szemléletmódot tapasztaltam meg náluk, amit tizenegy évvel ezelőtt versenyzőként, ezért pedig nagyon hálás vagyok – mondta a korábban a Virtuosi Racing színeiben is versenyző ex-pilóta. – Egész szezonban kifogástalan munkát végeztek, hiszen Martinnak egyszer sem kellett feladnia versenyt műszaki probléma miatt, miközben hétvégéről hétvégére gyors autót kapott. Mostantól a következő kihívásra és lépcsőfokra koncentrálunk.”
Az utolsó versenyhétvége részletes eredményei ITT, a bajnokság végeredménye pedig ITT érhető el.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Tesla új Supercharger állomást nyit Magyarországon
A Tesla megnyitotta első V4 Supercharger állomását Magyarországon a pécsi Shopland Bevásárlóparkban, a Makay István úton. Az új töltőponton 8 oszlop áll az autósok rendelkezésére, amelyek egyenként akár 250 kW teljesítményre is képesek.
A töltők nemcsak a Tesla alkalmazáson keresztül érhetők el, és nem kizárólag Tesla-tulajdonosok számára, más elektromos járművek vezetői is használhatják őket. A hosszabb töltőkábeleknek köszönhetően nőtt a kompatibilitás, sőt hamarosan bankkártyával, applikáció nélkül is lehet fizetni. Mindössze 15 perc alatt akár 275 kilométer hatótáv tölthető.
A töltőállomás közelében számos üzlet és étterem várja a látogatókat, a helyszínt a Tesla ügyfél-szavazásos „Voting Winner” programja alapján választották ki. Ez a 11. Supercharger állomás Magyarországon, és jól mutatja a Tesla V4 töltők folyamatos terjeszkedését az országban. Jelenleg több mint 120 töltőpont üzemel 11 különböző lokáción.
A pécsi töltőpont az első olyan Tesla töltőállomás, amely a Shopper Park Plus Nyrt-vel együttműködésben valósult meg. A zöld ingatlanbefektetéseket előnyben részesítő vállalat célja a portfóliójához kapcsolódó ökológiai lábnyom csökkentése. A Shopper Park Plus az Adventum Grouppal közösen támogatja a Teslát a stratégiailag fontos helyszínek kiválasztásában és a töltőhálózat bővítésében, ezzel megkönnyítve az e-mobilitást a gyorsan növekvő felhasználói kör számára.
A Tesla ezzel új szolgáltatást nyújt a bevásárlópark látogatóinak, és a forgalmat is növeli.
Meghívó a nyitóeseményre
Az ünnepélyes megnyitó alkalmából a Tesla különleges eseményt szervez, ahol a látogatók kipróbálhatják a legújabb Tesla modelleket és az új töltőállomásokat.
Időpont: 2025. október 17.
Helyszín: Shopland Pécs
7634 Pécs, Makay István út 7.
További információk:
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Kupé és cabrio kivitelben is megérkezett a Maserati új szupersportautója, az MCPURA
A Maserati az idei nyáron a Goodwood Festival of Speed keretében mutatta be új modelljét a nemzetközi közönségnek – most pedig hazai környezetben, a 2025-ös Torinói Autószalonon (Salone Auto Torino) debütál az MCPURA, kupé és cabrio kivitelben egyaránt.
Az új szupersportautó olaszországi premierjének a rendezvény méltó helyszínt biztosít: a Maserati az MCPURA bemutatásával ismét a teljesítmény és az olasz formatervezés iránti elkötelezettségét hangsúlyozza – a modell büszkén viseli a 100%-ban Made in Italy jelzést.
A torinói Piazza Reale szívében a Maserati legújabb modelljének kétféle karaktere is bemutatkozik: az MCPURA exkluzív Ai Acqua Rainbow árnyalatban érkezik, matt felülettel a kupé, fényes kivitelben pedig a Cielo változat. Mindkét modell a Maserati Fuoriserie személyre szabási programjának keretében készült, egyedi konfigurációban.
A Torinói Autószalon idén második alkalommal kerül megrendezésre, és rövid idő alatt a nemzetközi autóipar egyik fontos találkozóhelyévé vált. A rendezvény Torinó – az olasz autógyártás fővárosaként számon tartott város – különleges atmoszférájában zajlik, nem csupán kiállításként, hanem egyfajta szabadtéri színpadként, ahol az autók iránti szenvedély valódi élménnyé válik.
Ebben az egyedi környezetben a Maserati ismét központi szerepet kap, miközben tovább erősíti a kapcsolatot Torino, a Motor Valley és Modena – a márka otthona – között. A márka ezzel is az olasz luxus hiteles értékeit helyezi előtérbe. A Torinói Autószalon nem pusztán egy hagyományos járműkiállítás, hanem élményalapú rendezvény, ahol a teljesítmény iránti szenvedély a motorok jellegzetes hangján keresztül is testet ölt.
A háromnapos esemény egyik leginkább várt pillanata a szombati felvonulás (szeptember 27-én), amely a Reggia di Venaria történelmi királyi rezidenciától indul. A program itt egy exkluzív látogatással és közös ebéddel veszi kezdetét, majd Superga érintésével Torinó belvárosában, a Piazza San Giovanni téren zárul.
A felvonulást a Maserati Forza Torino ügyfelei vezetik olyan ikonikus modellek volánja mögött, mint a GranTurismo és az MC20. Az eseményen különleges vendégként részt vesz Cristina Chiabotto modell és televíziós műsorvezető is, aki egy GranCabrio utasaként képviseli az olasz eleganciát.
|
Az új Maserati MCPURA
Az ikonikus MC20 természetes evolúciójaként megalkotott MCPURA a szupersportautók új dimenzióját képviseli: teljesítményben és egyediségben is magasabb szintre emeli elődjét.
A modell kupé és cabrio kivitelben is elérhető, és olyan technikai megoldásokkal tűnik ki, amelyek a Maserati mérnöki tudásának legjavát jelenítik meg. A karbon szálas monocoque vázszerkezet egyszerre garantál kivételes szilárdságot és alacsony tömeget, így a jármű összsúlya 1500 kilogramm alatt marad. A 630 lóerős Nettuno V6-os motor szabadalmaztatott előkamrás égéstechnológiával működik, és kategóriájában kiemelkedő, 2,33 kg/lóerő tömeg-teljesítmény arányt eredményez. A „Butterfly” típusú ajtók és – a Cielo változat esetében – a visszahúzható elektrokromatikus üvegtető a formanyelv és a funkcionalitás különleges egységét képviselik. Az MCPURA a Maserati hiteles márkaértékeinek legtisztább megnyilvánulása, és az olasz luxusipar nemzetközi szimbóluma.
A modell bemutatkozásához választott árnyalat, az Ai Acqua Rainbow, egy különleges azúrkék fényezés, amely napfényben szivárványszerű színhatással változik. A prizmából inspirálódva a fehér fényt színeire bontva jeleníti meg annak minden árnyalatát. A víz ihlette alapárnyalatra építve ez a különleges festés érzelmi és látványos hatást kelt – ritka, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett pigmentekkel készül.
A kiállított, különleges példány a Maserati Fuoriserie program keretében készült, amely az egyedi igényekhez igazodó konfigurációkat és exkluzív kiviteleket kínál. Az MCPURA gyártása, fényezése és személyre szabása teljes egészében Modenában, a történelmi Viale Ciro Menotti üzemben történik – ugyanitt készül a Nettuno motor, a GT2 Stradale, valamint 2025 végétől az új GranTurismo és GranCabrio modellek is.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Zöld2 hét ago
Önkéntes Vízadás: 400 000 liter vizet kaptak Budapest fái
-
Gazdaság2 hét ago
Mennyibe kerül egy átlagos használt autó és mennyit veszít egy év alatt az értékéből?
-
Gazdaság2 hét ago
Minden ötödik igénylőnek kevés az Otthon Start 50 milliója
-
Mozgásban2 hét ago
Visszakapott dobogós helyezés adhat új lendületet Molnár Martin bajnoki reményeinek a brit F4-ben
-
Gazdaság2 hét ago
Stratégiai megállapodás a jövő gazdasági szakembereiért
-
Ipar2 hét ago
Miközben az AI-felkészültségünk javul, a mesterséges intelligencia iránti bizalmatlanságunk fokozódik
-
Okoseszközök2 hét ago
Így válhat a Samsung Galaxy Watch8 okosóra-széria a biohackerek ideális technológiai társává
-
Ipar2 hét ago
Új kutatásokat és kezdeményezést jelentett be a Schneider Electric a New York-i Klímahéten