Connect with us

Mozgásban

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

utcakép

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen.

A Google Utcaképnek köszönhetően a felhasználók bárhonnan felkereshetik a magyar városok túlnyomó részét, megtekinthetnek számos várat és kastélyt, valamint a digitális térben akár nemzeti parkokat is bejárhatnak. Hazánkban a Google Térkép Utcakép szolgáltatása 2013 óta érhető el, a mindenki által látható képanyagot rendszeresen frissítik azóta, ezáltal biztosítva, hogy hűen tükrözze a valóságot. A folyamatos frissítésnek köszönhetően a felhasználók még jobban eligazodhatnak, amikor új helyeket keresnek fel. Az Utcakép 360 fokos képeket mutat az utcákról, valamint a természeti és kulturális nevezetességekről.

A Google Utcakép autói április 23-án indulnak el Magyarországon és kisebb-nagyobb városokat egyaránt bejárnak majd. A lakosok találkozhatnak velük például a Dunántúlon Veszprémben, Sopronban, Szombathelyen, Esztergomban és Szekszárdon, míg a keleti országrészből többek között Egerben, Orosházán, Kecelen, Dabason és Sárospatakon.

Az utcák és utak mellett a Google több magyar város gyalogos zónáit is rögzítette, valamint más, autóval megközelíthetetlen helyeket. Ennek köszönhetően a felhasználók virtuálisan sétálhatnak Pécs vagy Debrecen utcáin, ellátogathatnak a Balaton partra , az Aggteleki Nemzeti Parkba, vagy elkirándulhatnak az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkba is.

A Google kiemelten elkötelezett a személyes adatok védelme iránt. A személyes adatok védelméhez való jogok érvényesülése érdekében a közzétételt megelőzően a képeket egy speciális eljárás alá vetik, amely elhomályosítja az emberek arcát, illetve a rendszámokat, így azok  nem lesznek beazonosíthatók. Az Utcakép lehetőséget kínál a felvételek közzétételét követően is további részletek (egyének, házak, autók, stb.)  elhomályosítására, ezt a képek jobb alsó sarkában található  „Hiba bejelentése” gombra kattintva lehet kérni.

A Google Térkép népszerű funkciója az Utcakép, amely jelenleg a világ több mint 220 országában érhető el, beleértve az Antarktiszt és az Északi-sarkot is. Elérhető asztali számítógépeken, mobileszközökön, valamint a Google Earth programban.

További információ az Utcaképről itt található.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Mozogj, és keress vele! Fitnesz újtítás forradalmasítja a Web3 világát

A Bitget stratégiai partnerséget kötött a SWEAT-tel a Web3 mozgásgazdaság fellendítése érdekében

A vezető kriptotőzsde és Web3 vállalat, a Bitget bejelentette stratégiai partnerségét a SWEAT-tel, a mozgásgazdaság úttörő ökoszisztémájával. A partnerség célja, hogy csökkentse a belépési korlátokat a Web2 közönség számára, miközben zökkenőmentesen kapcsolja őket a Web3 világához. Az együttműködést a 2025-ös Dubai Esports Festivalon (DEF) jelentették be, ahol a résztvevők első kézből tapasztalhatták meg a jövőt olyan interaktív aktivitások révén, amelyek a fizikai mozgást kriptó jutalommá alakítják.

A Dubai repülőtéren át egészen a Sheikh Zayed Road-ig, a város legismertebb hirdetőtáblái most egy erőteljes üzenetet közvetítenek: Birtokold a mozgásod. Töltsd fel a tárcád.

„A fizikai aktivitást pénzügyi erőforrássá alakítjuk”

– nyilatkozta Oleg Fomenko, a SWEAT társalapítója és vezérigazgatója.

„Ez arról szól, hogy a legtermészetesebb emberi viselkedést, a mozgást digitális tulajdonnal jutalmazzuk.”

A Bitget operatív igazgatója, Vugar Usi Zade, hozzátette:

„Küldetésünk mindig is az volt, hogy hidat képezzünk a Web2 és Web3 között – és mi lehetne univerzálisabb, mint a mozgás? Ez a partnerség emberközeli módon teszi elérhetővé a kriptót – a mindennapi mozgásunk révén”

– tette hozzá.

A partnerség új innovációkat mutat be, többek között a SWEAT mesterséges intelligenciával működő mozgásedzőjét, Miát, valamint a többláncú tárcafunkciók bővítését. A Bitget számára ez az együttműködés újabb stratégiai lépést jelent azon vízió felé, hogy zökkenőmentesen kapcsolja össze a hagyományos és decentralizált digitális gazdaságokat.

„Hidakat építünk, nem falakat”

– hangsúlyozta Vugar.

„Azáltal, hogy ott találkozunk a felhasználókkal, ahol már most is jelen vannak – jelen esetben a napi mozgásuk során –, a Web3 felé vezető leghitelesebb belépési pontokat teremtjük meg. Legyél akár fitneszrajongó, akár a kripto világa iránt érdeklődő, ez a partnerség megkönnyíti és jutalmazza az átmenetet.”

Ez nem csupán egy újabb iparági partnerség – ez egy fitnesz és pénzügy találkozásából születő mozgalom, amely újradefiniálja, hogyan lépünk kapcsolatba a digitális eszközökkel. A SWEAT és a Bitget a hétköznapi mozgást pénzügyi lehetőséggé alakítva írja a kriptovaluták mainstream elfogadásának következő fejezetét. Ahogy Dubai égboltját egyre több SWEAT x Bitget óriásplakát világítja meg, egy dolog biztos: a Web3 jövője nem csupán a képernyő előtti elemzésről szól – néha meg is kell mozdulni, hogy bizonyítsd.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban

A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.

Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.

Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.

Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.

„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”

– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.

„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”

Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.

„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”

A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.

„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”

– értékelt Martin.

„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”

– összegzett Mark Salmon.

„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”

– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.

A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg

Anyák napja alkalmából a Hankook Tire elismerését fejezi ki minden édesanya iránt.

A vállalat most két olyan édesanyát mutat be, akik sikeresek a családi élet és a karrier egyensúlyának megteremtésében. Ráadásul mindkét hölgy egy alapvetően férfiak által uralt iparágban, a motorsportban ért el kiemelkedő eredményt.

Egy úton anya és lánya

A kenyai származású Tinashe Gatimu, a Formula E utánpótlásprogramjának (FIA Girls on Track) egyik legígéretesebb fiatal tehetsége, már kisgyerekként kapcsolatba került a motorsporttal édesanyja, Caroline Gatimu révén, aki mérnökként, csapatmenedzserként és vezetőként is dolgozott több autósport-csapatnál. Caroline Gatimu nemcsak szakmai tudásával, hanem példamutató kitartásával is támogatta lánya karrierjét: Caroline a műszaki háttérterületeken szerzett tapasztalatát arra használta, hogy Tinashét nemcsak versenyzőként, hanem tudatos, a sportág műszaki oldalát is ismerő sportolóvá nevelje. Tinashe első nemzetközi sikereit édesanyja támogatásával érte el, így számára a motorsport nem csupán hivatás, hanem családi örökség is. Jelenleg egy csapatban versenyeznek, és a Safari Rally történetében ők lettek az első női páros, akik teljesítették az extrém pályát, míg Tinashe a legfiatalabb női versenyző lett a kenyai rallyverseny történetében.

Pályáról a vezetői székbe

A skót származású Susie Wolff hosszú versenyzői pályafutást tudhat maga mögött, amely során a DTM (német túraautó-bajnokság) mezőnyében, majd később a Williams Formula–1-es csapatának tesztpilótájaként is bizonyított. Miután édesanya lett, nem vonult vissza a motorsport világából, hanem új szerepben folytatta: alapítója és vezetője lett a ’Dare to Be Different’ (Merj más lenni!) kezdeményezésnek, amely a fiatal lányok és nők autósportban való részvételét támogatja.

Jelenleg a F1 Academy ügyvezető igazgatójaként dolgozik azon, hogy fiatal női tehetségek számára nyisson utat a motorsport legmagasabb szintjei felé. Susie személyes tapasztalatai révén jól ismeri az anyaság és a versenysport követelményei közötti egyensúly megteremtésének nehézségeit, és aktívan dolgozik azon, hogy a motorsport környezete támogatóbb legyen a női versenyzők és szakemberek számára.

A Hankook technológiai partnerként működik közre a Formula E világbajnokságban, továbbá a WRC (World Rally Championship) hivatalos abroncsbeszállítójaként látja el gumiabroncsokkal a sportág legnagyobb kihívást jelentő terepversenyeit. Anyák napja alkalmából a vállalat nemcsak néhány kiemelkedő példaképet, hanem minden olyan édesanya előtt fejet hajt, akik kitartásukkal, szakmai elhivatottságukkal és családi szerepvállalásukkal hozzájárulnak a motorsportok, különösen pedig a Formula E és a WRC fejlődéséhez.

Boldog anyák napját kíván a Hankook!


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss