Connect with us

Mozgásban

Itt az új elektromos Kia EV3 SUV

elektromos kia ev3 suv

Osztályát felülmúló, innovatív technológiával és fejlett formavilággal emeli még magasabb szintre az elektromos szabadidő-autók nyújtotta élményt a Kia EV3

 

A Kia nyilvánosságra hozta az új Kia EV3 részletes adatait. A kompakt, elektromos SUV merész formatervvel, innovatív műszaki megoldásokkal, és korszakalkotó jellemvonásokkal lép színre, és minden eddiginél magasabbra emeli a mércét kategóriájában.

Sikeréhez nemcsak a Kia által fejlesztett technológia járulhat hozzá, hanem azon értékek is, amelyeket a márka nagyobb méretű, többszörösen díjnyertes, felhasználó-központú SUV-jától, az EV9-től örökölt. Így aztán igazán egyedi, átütő élményt nyújthat a kompakt, elektromos SUV-k vásárlóinak, messze felülmúlva elvárásaikat. Különleges mivoltának hála az elektromos autózás népszerűsítésében is komoly szerepet játszhat.

Az úttörő koncepció, a világelső hajtáslánc, és a praktikus, modern életvitelre szabott megoldások révén az EV3 még nagyobb tömegeknek teszi elérhetővé az elektromos Kia szabadidő-autók nyújtotta élményt. A 600 km-es WLTP-hatótávolság és a gyorstöltési lehetőség már önmagában elhessegeti az elektromos autókkal kapcsolatos aggodalmakat, így az EV3 azokat is meggyőzheti, akik eddig nem mertek elektromos autóra váltani, sőt tömegeket terelhet az EV-k irányába – mondta el Ho Sung Song, a Kia elnök-vezérigazgatója.

Külső formaterv: Egy merész, progresszív állásfoglalás

A Kia által képviselt, Opposites United, azaz „Egyesült ellentétek” névre keresztelt tervezői filozófia olyan kreatív energiákat szabadított fel, ami harmonikus egységbe rendezte a természet és a modern életvitel értékeit – ebből született a progresszív, lendületes és drámai megjelenésű Kia EV3. Ez a gondolkodásmód tette még különlegesebbé az EV3 keltette érzéseket és hangulatot, hiszen a dinamikus megjelenés, és az átgondolt, funkcionális kialakítás tökéletes összhangját sikerült megvalósítania a mérnököknek.

Az EV3 nagyszerűen szemlélteti tervezési filozófiánkat: a játékos formát kombinálja az átgondolt, funkcionális kialakítással. A kompakt, roppant inspiráló karosszéria léges, nyitott belteret ölel körbe, mely minden egyes autózásnál a pihentető utazást hangsúlyozza. A jövőbe mutató, álomszép karosszériát csupa merész feltűnő szín teszi még látványosabbá, a tágas utastérben pedig új, természetes anyagok utalnak arra a fiatalos energiára és játékosságra, ami az EV3-at jellemzi – osztotta meg gondolatait Karim Habib, a Kia Global Design alelnöke.

Az EV3 elképesztő magabiztosságot sugároz. Orr-részét a – páratlanul letisztult felületbe integrált – függőleges lámpák határozzák meg, széles, ellentmondást nem tűrő kiállással ruházva fel a modellt. Nagyobbnak tűnik, mint amekkora valójában, és duzzad az erőtől. Erre játszik rá a különleges grafika, ami egységbe kovácsolja a kivételes, szemet gyönyörködtető formajegyeket.

A Kia jellegzetes „Tigris”-arculatának új, erőteljes interpretációja a márka Star Map világítási rendszerének legújabb változatát foglalja magában. A függőlegesen elhelyezett nappali menetfények (DRL-ek) még inkább kihangsúlyozzák a tigrisszerű stílust, ezáltal a magabiztos megjelenéshez is hozzájárulnak.

Oldalról szemlélve kivételesen erős, fürgeségről és dinamikáról árulkodó „aura” sejlik fel az EV3 körül. A hosszú, lejtős, letisztult tetővonal természetes, zavartalan átmenetet képez az autó eleje és hátulja között, remekül érzékeltetve a karosszéria jól eltalált arányait. A lendületes körvonal és a méretes utascella tágas belteret ölel körbe, az egymásba karolkozó formai és grafikai megoldások pedig a jármű újító mivoltáról tanúskodnak.

Az összhatás persze az ultramodern, ugyancsak magabiztosságot sugárzó hátsó résszel válik teljessé. A vastag, fekete díszcsík erősebbé teszi a vaskos C-oszlop és a lendületes tető közötti kapcsolatot, egyúttal a járművet is robusztusabbnak láttatja. A leegyszerűsített, geometrikus hátsó lámpa egyenletesen simul bele a szélvédőbe, keretbe foglalva a futurisztikus csomagtérajtót, amelynek széles, technós, letisztult formavilágát a tigrisarc és a Star Map lámpakombináció ihlette.

A Kia nem kevesebb, mint kilenc színben kínálja az EV3-at, melyek közül kettő, az Aventurine Green és a Terracotta most először szerepel a márka palettáján.

Az EV3 GT-line kivitel még inkább terepjárós, kalandjárműves benyomást kelt. Az orr-rész alján végigszaladó borítás lendületesebb megjelenést kölcsönöz a modellnek, akárcsak az alacsonyabb, integrált lökhárító, ami sportosabbá és kifinomultabbá varázsolja a típust. A technós vízszintes és függőleges grafikákkal még merészebb képet sugároz az EV3, különösképpen, hogy megannyi feketével borított részlet ad kontrasztot a sajátos formajegyeknek. Ez a stílus határozza meg a hátsó részt is: a lökhárító alsó részén megfigyelhető, karakteres, háromszög alakú dizájnelem kifejezetten agresszív hatást kelt.

Belső kialakítás: Természet ihlette esztétikai megoldások és magával ragadó hangulat

Különleges belső kialakításának köszönhetően a Kia EV3 tágas, öt személynek is kényelmes utastérrel büszkélkedhet. Olyan kimagaslóan nagy használati értékű, hatékony kabint alkottak a tervezők, ami kellemes és hangulatos életteret kínál a felhasználóknak – itt menet közben és a töltések során is igazán jól érezhetik magukat.

Az elegáns középkonzol csúsztatható asztalkát és tárolórekeszt foglal magában, míg az alsó részbe üdítős palackok, ropogtatnivalók, kisebb táskák tehetőek. Hogy teljes legyen a kényelem, álló helyzetben az elektronikai eszközök (pl. laptopok, táblagépek) az asztalon lehetnek, a hihetetlenül kényelmes ülések pedig teljesen hátra dönthetőek. Mindezt szabadon állítható hangulatvilágítással egészítették ki az alkotók, így parkolás közben is maximális a komfort.

25 literes első és 460 literes hátsó csomagtartójával kategóriájának legnagyobb poggyászterét kínálja az EV3. A változtatható magasságú, kétszintes csomagtérpadló 140 mm-es tartományban állítható, igen praktikus megoldás tehát az aktív életvitel szerelmeseinek, például a kiránduló családoknak.

A közel 30”-os, széles kijelzőrendszer egy 12,3”-os főképernyőt, egy 5”-os légkondicionáló-panelt és egy szintén 12,3”-os AVN-megjelenítőt fog össze. Az érintéssel vezérelhető klíma, a letisztult grafika és az intuitív adatmegjelenítés egyaránt a szórakoztató és biztonságos autózást szolgálja. A kijelzőrendszer egészen a műszerfal középrészéig nyújtózik, így az első utasok is kezelhetik a szórakoztatóelektronikai és a navigációs rendszert.

Az EV3 funkcióinak jelentős része a kormányról is kapcsolható, illetve szabályozható. Ilyen például a menetüzemmód, a sebességrögzítő, a hifi és a navigációs rendszer. A könnyű kezelhetőség érdekében a központi képernyő alatt elhelyezett gombok is gondosan elrendezve sorakoznak. Segítségükkel többek között a térkép és a médiaállomány kezelhető, sőt a jármű vezérlőrendszerének beállítására is lehetőséget ad.

A vásárlók többféle szín közül választhatnak az utastér összeállításakor. Az alapmodellnél például kék, lágy szürke (Subtle Grey) és meleg szürke (Warm Grey) szerepel a palettán, míg a GT-line kivitelt megrendelők fekete (Onyx Black) mellett is dönthetnek. A díszítőelemek színeit a főbb elemek, a levegő, a föld és a víz inspirálták.

Akárcsak a többi új Kiában, az EV3 belterében is rengeteg fenntartható anyagot fedezhetünk fel, a márka ugyanis igyekszik a lehető leggyorsabban növelni a környezetbarát összetevők arányát. Visszaforgatott, kifejezetten intim és otthonos hangulatot árasztó anyag borítja például a műszerfalat és az ajtókárpitokat, és újrahasznosított PET-palackokból készül az ülés, a tető és a kartámasz kárpitozása, valamint a díszcsíkok, a szőnyegek és a csomagtérpadló bevonata.1

1 A visszaforgatott PET-palackok felhasználásával készülő ülés-, fejtámla- és csomagtérpadló-kárpitozás, valamint padlószőnyeg az alapfelszereltség része. A vásárlók olyan kárpitozást is választhatnak, amelynél a díszcsíkokat és a kartámaszokat is PET-palackok újrahasznosításával állítják elő. Világos szürke színnél nem elérhetőek a visszaforgatott kárpitok, a műbőr üléskárpit pedig nem tartalmaz PET-et.

Elektromos hajtáslánc: példa értékű hatótávolság és ultragyors töltés

Az EV3 4300 mm hosszú, 1850 mm széles, 1560 mm magas, tengelytávja pedig 2680 mm. Világelső, elsőkerék-hajtású, ultramodern hajtáslánca a Kia által fejlesztett Electric Global Modular Platformra (E-GMP) épül, a mozgáshoz szükséges energiát pedig a Kia negyedik generációs akkumulátortechnológiája biztosítja. Az EV3 alapmodell 58,3 kWh-s akkumulátorcsomaggal gördül le a gyártósorról, míg az EV3 Long Range kivitel esetében 81,4 kWh-nyi áram áll a vezető rendelkezésére.

Mindkét modellben roppant erős, 204 LE-s (150 kW-os), 283 Nm-es villanymotor dolgozik, így igen lenyűgözőek a menetadatok. A 0-100 km/órás gyorsuláshoz mindössze 7,5 másodperc szükségeltetik, a végsebesség pedig eléri a 170 km/h-t.

A Kia EV3-at úgy terveztük, hogy minden szempontból megfeleljen a fenntarthatóságot szem előtt tartó vásárlóknak, de ne kelljen kompromisszumot hozniuk a használhatóságot illetően a hétköznapok során. Azon túlmenően, hogy osztályának legjobb belterével és legnagyobb csomagtartójával dicsekedhet, a rugalmas E-GMP architektúra jóvoltából tisztán elektromos hatótávolsága is a kategória legjobbja. Az EV3-mal a Kia újraértelmezte a kompakt, elektromos szabadidő-autó fogalmát, és olyan modellt alkotott, ami műszakiságát, felszereltségét és használati értékét nézve is abszolút egyedülálló – árulta el Spencer Cho, a vállalat alelnöke és nemzetközi üzleti tervezésért felelős vezetője.

Akárcsak a nagyobb EV9 szabadidő-autó, az EV3 is a maximális hatékonyság jegyében született. Ezt bizonyítja, hogy a 3D-s tervezéssel létrehozott kocsitest rendkívül áramvonalas, légellenállási együtthatója csupán 0,263 Cd. Párját ritkítja a jövőbe mutató Akkumulátorvezérlő Egység (Battery Management Unit, BMU) és Cellaellenőrző Egység (Cell Monitoring Unit, CMU), alkalmazásukkal az 58,3 kWh-s és a 81,4 kWh-s, nagyfeszültségű akkumulátorcsomagból is a legtöbb hozható ki.

Hogy pontosan mennyi? Nos, az EV3 Long Range esetében akár 600 km-es – WLTP szabvány szerint mért – hatótávolság is elérhető. Ez a lenyűgöző rugalmasság azokat is meggyőzheti, akik eddig nem mertek elektromos autót vásárolni. Most már teljes magabiztossággal vághatnak neki a hosszabb utaknak is. Ha eljön a töltés ideje, a kényelmes és otthonos beltérben relaxálhatnak az utasok, s nem is kell sokat várniuk, ugyanis a Kia fejlett töltési rendszerével (Vehicle Charging Management System) csupán 31 perc alatt tölthető 10-ről 80%-ra az akkumulátor.2 (2 Long Range kivitel)

A nagy elektromos SUV-k technológiai és biztonsági megoldásai a kompakt szabadidő-autók osztályában

A Kia olyan ultrafejlett biztonsági, vezetéshez kapcsolódó, kényelmet szolgáló és töltést megkönnyítő funkciókkal látta el az EV3-at, amelyek eddig a nagy elektromos SUV-k kiváltságainak számítottak. Mindez azzal kecsegteti az autó leendő tulajdonosait, hogy jóval többet kapnak a pénzükért, mint amennyit a jelenlegi kompakt szabadidő-autóktól elvárhatnak. Nem beszélve arról, hogy az EV3 a belső égésű motorral (ICE) felszerelt járműveknél sokkal újszerűbb, átütőbb és lelkesítőbb vezetési élményt nyújt.

A jármű fejlett vezetéstámogató rendszerei (ADAS) egyenletes és kifinomult teljesítményleadást, valamint átlagon felüli menetbiztonságot szavatolnak. Olyan különleges eszközöket találunk közöttük, mint az eDTVC (elektronikusan vezérelt, dinamikus nyomatékvektor-szabályozás), a Ráfutásosütközés-elkerülő Támogatás, a Sávtartó Asszisztens, az Autópálya-asszisztens és az – aktív fékező funkcióval kiegészített – Hátsó Keresztirányú Forgalomfelügyelet. Mindezek a rövid és a hosszú utakon is magabiztos autózást tesznek lehetővé.

A Kia Távirányítású Parkolósegédjével (Remote Smart Parking Assist) az EV3 tulajdonosa aggodalom nélkül, biztonságosan állíthatja be az autót szűk parkolóhelyre, sőt a kiálláshoz sem kell a volánhoz ülnie. További értéket hoz a kompakt elektromos SUV-k világába a 12”-os Head-Up Kijelző (HUD), ami a szélvédőn jeleníti meg a különböző információkat, hogy a vezető mindig az útra összpontosíthasson.

Az EV3 az első olyan modell, mely megkapja a Kia új, i-Pedal 3.0 névre keresztelt, regeneratív fékrendszerét. Ez lehetőséget ad a vezetőnek, hogy maga állítsa be a fékenergia-visszanyerés szintjét, mi több, úgynevezett „egypedálos” üzemmódra is képes. Ez jelentős terhet vesz le a sofőr válláról a hosszabb utakon, és a hatékonyságot is a végsőkig fokozza, azaz messzebbre juthat a jármű egy feltöltéssel, a közlekedés pedig szórakoztatóbb, élvezetesebb és kellemesebb élmény.

Az EV3-mal elsőként kínál olyan járművet a kompakt elektromos SUV-k szegmensében a Kia, ami képes a Vehicle-to-Load (V2L) energiaellátásra. Ezzel a megoldással szabadon és rugalmasan tölthetik különféle elektronikai eszközeiket az utasok, így például laptopjuk, kisméretű hűtőjük, kávéfőzőjük vagy éppen hajszárítójuk is gond nélkül üzemeltethető. Az EV3 tulajdonosának a slusszkulccsal sem kell bajlódnia, ugyanis a Digital Key 2.0 rendszer révén okostelefonnal és okosórával is nyitható-zárható, illetve beindítható az autó. Az EV3 digitális kulcsának további előnye, hogy megosztható a barátokkal és a családtagokkal.

Szintlépés a műszakiság és a digitális kommunikáció területén

Az EV3 tökéletes élettérként jellemezhető kabinját mobilkommunikációs és szórakoztatóelektronikai eszközök átfogó rendszere teszi teljessé. Itt valóban átszellemülhetnek az utasok. A szóban forgó megoldások és funkciók többségének előnyei menet közben is biztonságosan élvezhetők, és akadnak közöttük olyanok, amelyek álló helyzetben, a menetválasztó kar parkolóállásba helyezését követően használhatóak.

A Premium Streaming elnevezésű szolgáltatás részeként számos tartalmat kínál vásárlóinak a Kia, sőt árkád játékok is a felhasználók rendelkezésére állnak. A hátteret a webOS és az LG által fejlesztett Automotive Content Platform (ACP) biztosítja. Hogy az utazási élmény még magával ragadóbb legyen, az EV3 Harman Kardon audiorendszert kapott. Ez olyan hangzást nyújt, mint a legfejlettebb házimozi-rendszerek.

Az autók immáron nem csak közlekedési eszközök, sokkal inkább életterünk szerves részei, ezért – felhasználói igények figyelembevételével fejlesztett – innovációk sokasága várja az EV3 utasait. A prémium színvonalú streaming és a kategóriaelső hangrendszer roppant élvezetessé teszi a tartalomfogyasztást – mondta el Chang Sung Ryu, a vállalat globális márkaépítésért és felhasználói élményért felelős alelnöke. – A Kia Connect Áruházzal az okostelefonokhoz hasonlóan, digitális úton szabható a felhasználó igényeire az EV3 belső tere, és hatalmas lépés a Kia mesterséges intelligenciát használó asszisztensének bevezetése is. E példák érzékletesen mutatják, hogy a Kia milyen naprakész megoldásokat dolgozott ki az egyre sokrétűbb vásárlói elvárások kielégítésére – fűzte hozzá.

Az EV3 lehetővé teszi, hogy a vezető NBA-csapatok ihlette kijelzőtémákkal tegye személyesebbé a műszerfalat és az infotainment rendszer kezelőfelületét. A csapatok jellegzetes színeit, valamint a rájuk jellemző képi világot és animációkat megjelenítő témákat egyszerűen a Kia Connect Áruházból tölthetőek le. A témák választékát a jövőben jelentősen bővíti majd a Kia, így még inkább személyre szabható lesz a jármű.

Az EV3 az első olyan elektromos hajtású modell, amelybe bekerül a Kia AI-asszisztense. A rendszer nemrégiben mutatkozott be a Kia K4 kompakt limuzinban, segítségével a felhasználó újszerű és innovatív módon léphet kapcsolatba a járművel, és közvetlenül, ösztönösen kezelheti a különféle funkciókat. Ez számottevően fokozza a komfortot, és jobban kihasználhatóvá teszi a járműben eltöltött időt. Az emberekhez hasonló asszisztens folyamatos támogatást nyújt az utasoknak, és arra ösztönzi őket, hogy felfedezzék a világot. Az innovatív funkciók hamarosan minden elektromos Kia modellben megjelennek majd, az EV3 csak a kezdet.

A generatív mesterséges intelligencia beágyazásával a Kia hangvezérlési asszisztense minden eddiginél többre képes. A természetes, beszélt nyelvet felismerő, generatív AI bonyolultabb összefüggéseket is képes átlátni, így életszerűbb párbeszédet folytathat a felhasználókkal. Mindemellett segít az útiterv összeállításában, egyúttal rávezeti a tulajdonost, hogy a lehető legteljesebben aknázza ki a jármű szórakoztató-, információkereső és egyéb funkcióiban rejlő lehetőségeket.

Az AI-asszisztens először a Dél-Koreában forgalmazott, sorozatgyártású modellekben jut szerephez, ezt követően terjeszti ki a márka a szolgáltatást Európára. A technológia fejlődésével egyre többre lesz képes a rendszer, így még több előnnyel számolhatnak a vásárlók.

A Kia globális EV3-kampánya: A mozgó erő

A Kia több nemzetközi kampányt is útjára indít a „Mozgó erő” szlogent zászlajára tűzve. Ez a kifejezés az élvonalbeli tervezésről és technológiáról, az innováció iránti elkötelezettségről és a kínálat bővítésére irányuló törekvésekről árulkodik. Nem véletlen, hogy ezt választották a márka illetékesei, hiszen az EV3 személyében olyan fenntartható, kényelmes és hatékony jármű érkezik a piacra, ami még népszerűbbé teheti az elektromos autókat.

Az EV3 először Dél-Koreában mutatkozik be 2024 júliusában, ezt követi az európai bevezetés az év második felében. Később a Kia tervei szerint egyéb térségekben is értékesítik majd a modellt.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

A női autóvezetők több mint negyede napi szinten él át negatív megkülönböztetést az utakon

A magyarok döntő többsége találkozott már olyan közlekedési helyzettel, ahol egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg – derül ki a drivingcamp Hungary megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

A női vezetők 28 százaléka napi rendszerességgel él át megkülönböztetést, ugyanakkor a fővárosi sofőrök egyharmada is mindennapos jelenségnek tartja ezt. A lakosság 17 százaléka rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket. Egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt a magyarok több mint fele hasznosnak tartana.

A női autóvezetőkkel szembeni megkülönböztetésről készített felmérést a drivingcamp vezetéstechnikai központ. A kutatási eredmények rámutatnak, hogy szinte minden ötödik magyar (17 százalék) rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket a férfiaknál, a megkérdezettek több mint fele azonban nem ért egyet ezzel az állítással, 29 százalékuk pedig semleges választ adott erre. Érthető okokból a nők döntő többsége elutasítja ezt a sztereotípiát, 60 százalékuk megalapozatlannak tartja a kijelentést.

A lakosság 86 százaléka már tapasztalt olyat, hogy egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg, a válaszadók csupán 14 százalékának volt ismeretlen ez az élethelyzet. A megkérdezettek közel kétharmada ritka jelenségnek tartja ezt, azonban a nők 28 százaléka jelezte, hogy napi szinten él át ilyen jellegű megkülönböztetést. A fővárosban autózók egyharmada is rendszeresnek érzi a nemi alapú ítélkezést, amely összefüggésben állhat a magas stresszfaktorú helyi közlekedéssel.

A személyes tapasztalatok is erősen formálják a női vezetőkkel szembeni előítéleteket

A nőkkel kapcsolatos vezetői sztereotípiákat a legtöbben (45%) a kulturális és társadalmi hagyományoknak tudják be, ezt a választ a 60-69 évesek és a diplomások magasabb arányban jelölték meg. A magyarok ötöde szerint személyes tapasztalatok befolyásolják ezt, míg a média és a közösségi oldalak hatását 16 százalék jelölte meg kiváltó tényezőként. A megkérdezettek 13 százaléka úgy véli, statisztikai adatok és tények támasztják alá a nők gyengébb vezetői képességeit. Eközben a családon belüli mintáknak mindössze 7 százalék tulajdonít megkülönböztetett jelentőséget.

Sokan jó ötletnek tartják a szemléletformáló kampányt

A magyarok többsége (58 százalék) hasznosnak tartana egy, a női vezetőket sújtó előítéletek elleni kampányt. Ezt az ötletet a nők 60 százaléka támogatta a férfiak 56 százalékával szemben.  Érdekesség, hogy a 60-69 éves korosztály mutatta a legmagasabb elkötelezettséget egy ilyen típusú potenciális kampány kapcsán, ők 68 százalékban voksoltak erre az opcióra. A lakosság közel negyede szerint azonban nincs szükség ilyen megmozdulásra, 18 százalék pedig nem tudta megítélni ennek létjogosultságát.

A nők kiváló vezetők, de a társadalmi sztereotípiák miatt gyakran hátrányból indulnak. Ők a biztonságot helyezik előtérbe, kevésbé kockáztatnak, és alaposabban átgondolják a helyzeteket. Ezért is fontos, hogy a megfelelő tréningekkel növeljük az önbizalmukat és megmutassuk nekik, hogy a vezetési készségek fejleszthetők, így a tréningek végére magabiztosabban ülnek vissza az autóba. A cél nem az, hogy versenyzőket neveljünk, hanem hogy mindenki, legyen férfi vagy nő, biztonságosabban
és tudatosabban vezessen az utakon

– mondta Csörgő László, a drivingcamp vezető trénere.

Nem attól lesz valaki jó vezető, hogy több évtizedes rutinnal rendelkezik

A vezetéstechnikai központ továbbá felmérte azt is, hogy mely vezetői készségeket tartják a legfontosabbnak az emberek. A válaszokból kiderül, hogy a magyarok közel fele (48 százaléka) a jó vezetést elsősorban azzal azonosítja, ha valaki mindig a forgalmi helyzetnek, az időjárási és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel és stílusban vezet. Ezt a lehetőséget a férfiak magasabb arányban (52 százalék) jelölték meg, mint a nők (45 százalék). A megkérdezettek a második leghasznosabb készségnek a gyors reflexet tartották, amellyel helyesen lehet reagálni a váratlan közlekedési helyzetekre. Erre a nők magasabb arányban szavaztak, mint a férfiak. A harmadik legfontosabb tényezőnek pedig a közlekedési szabályok pontos betartása bizonyult. Csupán 9 százalék volt azok aránya, akik úgy gondolják, a több évtizedes rutin tesz valakit jó vezetővé.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Márciustól egy órán belül érkezhet az online rendelés: a Wolt-ra költözik a SPAR online shopja

Nem szűnik meg, hanem 2025. március 21-től a Wolt-ra költözik a SPAR online vásárlási szolgáltatása.

Ezzel az eddigieknél gyorsabb lesz a kiszállítás: az online vásárlók már egy órán belül megkaphatják a megrendelt termékeket, de emellett továbbra is élhetnek a drive-in, azaz az előre összeállított csomagok áruházi átvételi lehetőségével.

„Új fejezet kezdődik a SPAR online értékesítési tevékenysége tekintetében márciustól. Az online áruházunk a Wolt felületére költözik – hála a két vállalat között tavaly nyáron elindult együttműködésnek – ezáltal csökken a kiszállítás ideje és bővítjük a szolgáltatási területet is. Az új rendelési lehetőséggel a Wolt 40 településen, mintegy 3,9 millió lakos számára biztosítja a kiszállítást 73 SPAR és INTERSPAR üzletből. A Wolt révén a szolgáltatás megjelenik olyan városokban is, mint például Eger, Szeged és Mosonmagyaróvár, ahol korábban nem szállítottunk ki és a jövőben újabb térségeket vonunk majd be az online rendelési és kiszállítási lehetőségbe. Vállalatunk ezen felül a termékkör jelentős bővítését is megvalósítja a közeljövőben”

– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.

Mint Maczelka Márk elmondta: március 21-től már csak a Wolt felületéről lehet rendelést indítani a SPAR és INTERSPAR áruházakból. A megrendelés menete egyszerű: a Wolt applikáción vagy a weboldalon a SPAR/INTERSPAR üzlet megjelölése után a vásárló kiválaszthatja a megrendelni kívánt termékeket az adott áruház választékából, majd jelzi, hogy házhoz szállítást, vagy a helyszíni átvételt kéri. A személyes átvételi lehetőség országszerte 40 településen érhető el.

Az online rendelési lehetőség jelenleg mintegy 10 ezer terméket érint, ebben minden olyan élelmiszerkategória – zöldség-gyümölcs, pékáru, tejtermék, csemege, hús, vegyi áru, ital, és állateledel – benne van, amelyek lefednek egy napi, de akár egy nagyobb bevásárlást is. A szállítás során a hűtési lánc nem szakad meg, a kiszállítást erre megfelelő eszközzel biztosítja a Wolt, a rendelés felvétele után pedig a futár rögtön a vásárlóhoz viszi a termékeket. A folyamatosan frissített készletadatoknak köszönhetően minimálisra csökkenthető az esetleges termékhiány a megrendelt áruk tekintetében. Ha mégsem lenne készleten egy-egy termék, akkor a vásárló megadhatja a termékhelyettesítési preferenciáit, de úgyis dönthet, hogy nem kér helyettesítést.

A Wolt az ünnepnapok kivételével hétfőtől-vasárnapig, az üzletek nyitva tartásának figyelembe vételével szállítja ki a megrendelt árucikkeket. A kiszállítás 399 forinttól érhető el, a díja pedig függ az áruház és kiszállítási cím távolságától. A Wolt+ szolgáltatás igénybevételével minden SPAR üzletből 0 Ft-ért érhető el a kiszállítás 6000 forintos kosárérték felett.

Az átállást részletes vásárlói tájékoztatás segíti majd, illetve a SPAR kuponnal is kedveskedik régi és új vásárlóinak. A vállalat Vevőszolgálata pedig a megszokott elérhetőségeken áll rendelkezésre kérdés esetén: https://www.spar.hu/vevoszolgalat

A kiszállításban és a személyes átvételi szolgáltatásban érintett települések és üzletek listája a következő linkeken érhető el: https://www.spar.hu/wolt és https://wolt.com/hu/discovery/spar_uzletek


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Fenntartható szállítmányozás: a cargo-partner újabb lépéseket tett a HHLA Pure programban

HHLA

A cargo-partner magyarországi, szlovákiai és csehországi kirendeltségei 2024-ben összesen 15 706 TEU-t szállítottak környezetbarát módon, jelentősen meghaladva az előző évi mennyiséget.

A vállalat célja, hogy a jövőben tovább növelje klímasemleges szállítmányainak arányát.

A cargo-partner, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoport tagjaként, tovább erősíti elköteleződését a fenntartható logisztikai megoldások iránt azzal, hogy egy újabb évre meghosszabbítja együttműködését a HHLA Pure programmal. A 2023-ban indult partnerség keretében a cargo-partner Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is lehetővé teszi ügyfelei számára a környezetbarát szállítást Európa kulcsfontosságú kikötőiből. A Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) és a METRANS által kidolgozott kezdeményezés az energiahatékony vasúti szállítás, az elektromos terminálüzemeltetés és a fennmaradó kibocsátások tanúsított klímavédelmi projektek révén történő kompenzálása révén csökkenti a CO-kibocsátást.

Elkötelezettek a fenntarthatóság iránt

Az együttműködés meghosszabbításával a cargo-partner tovább növelte klímasemleges szállítmányainak volumenét Közép-Európában. 2024-ben a vállalat összesen 15 706 TEU-t szállított környezetbarát módon, ebből 2 611 TEU-t Csehországban, 4 870 TEU-t Szlovákiában és 8 225 TEU-t Magyarországon. Az előző évi 12 885 TEU-hoz képest ez jelentős éves növekedést jelent, amely tovább erősíti a cargo-partner elköteleződését a fenntartható logisztika mellett.

„A HHLA Pure programmal való együttműködésünk a hosszú távú stratégiánk része, melynek keretében minimalizáljuk a cargo-partner ökológiai lábnyomát és környezetbarát szállítmányozási megoldásokat kínálunk az ügyfeleink számára”

– hangsúlyozza Luca Ferrara, a cargo-partner vezérigazgatója.

„A klímasemleges szállítmányok kiterjesztésével azon dolgozunk, hogy a logisztika a jövőben még fenntarthatóbbá váljon, hiszen egyre keresettebbé válnak az ilyen megoldások az ügyfeleink körében.”

Klímasemleges szállítmányok Csehországban és Szlovákiában

Csehországban és Szlovákiában a cargo-partner és a METRANS együttműködése lehetővé teszi a CO-mentes szállítást a legfontosabb kikötők, köztük Hamburg, Bremerhaven és Koper irányába és onnan vissza. Különösen erőteljes növekedés volt tapasztalható a szlovákiai kirendeltségnél, ahol a klímasemleges módon szállított TEU 3 181-ről 4 870-re emelkedett 2024-re. Ez a bővülés összhangban áll a cargo-partner fenntarthatósági törekvéseivel, beleértve a dunaszerdahelyi raktár közvetlen összeköttetését a konténerterminállal, valamint az elektromos rakodógépek hosszú távú használatát.

Még „zöldebb” logisztika Magyarországon

A magyarországi cargo-partner meghatározó üzletfele a TÜV NORD által tanúsított HHLA/METRANS Pure projektnek; 2024-ben 6 054 TEU-ról 8 225 TEU-ra növelte a klímasemleges szállítmányok mennyiségét. A magyarországi cég lehetővé teszi az ügyfelei számára a tengeri konténerek klímasemleges szállítását a nagy európai kikötőkből, például Hamburgból, Bremerhavenből, Koperból, Duisburgból, az Inđija terminálról (Szerbia), Gdańskból, Wilhelmshavenből, Rotterdamból, Triesztből és Fiuméből. A cargo-partner Magyarország kiemelt figyelmet fordít az ügyféligények kielégítésére, miközben hozzájárul a logisztikai iparág szénlábnyomának csökkentéséhez, ezzel is bizonyítva környezeti felelősségvállalását.

A cargo-partner nemcsak ebben a programban vesz részt, hanem egyéb környezettudatos üzleti tevékenységekkel is folyamatosan törekszik a negatív környezeti hatások csökkentésére: a papírmentes irodától és a fenntartható repülőgép-üzemanyagtól kezdve egészen a több telephelyen alkalmazott nagy kiterjedésű napelemes rendszerekig. A HHLA Pure programmal való együttműködés meghosszabbítása révén a cargo-partner tovább erősíti vezető szerepét a fenntartható logisztika területén, továbbá megbízható és környezetbarát megoldásokat kínál az ügyfeleinek.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement Hirdetés
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Friss