Mozgásban

A cargo-partner új utakon: e-teherautókat tesztel az elő- és utófutások során

A nemzetközi szállítmányozó és info-logisztikai szolgáltató az átfogó fenntarthatósági stratégiája keretében elindította az e-teherautók tesztelési programját.

A vállalat a zöldebb logisztikai megoldásokra való átállás élharcosaként elektromos teherautókat állít üzembe az elő- és utófutások során, elsőként Ausztriában és Szlovákiában.

A cargo-partner menedzsmentje vállalta, hogy 2024 végéig legalább öt saját cargo-partner 7,5-10 tonna teherbírású elektromos teherautóval bővíti a közúti flottáját Európában. Ezeket a környezetbarát járműveket kizárólag a cargo-partner közúti szállítmányozási csapatai használják majd az elő- és utófutások során.

Az e-teherautók tesztelésének kezdeti bevezetése Ausztriában és Szlovákiában racionalizálódott, és a tervek szerint a közép- és kelet-európai régió más országaira is kiterjed majd. A tesztelés Ausztriában március végén, Szlovákiában pedig április közepén kezdődött.

„A cargo-partner elkötelezett a logisztikai iparág fenntarthatósága mellett” – mondta Thomas Schledorn, a cargo-partner „Overland” operatív igazgatója. „Nagyon büszkék vagyunk az első ausztriai és szlovákiai szállítások pozitív eredményeire, és már alig várjuk, hogy hamarosan más országokban is tesztelhessünk elektromos teherautókat. Az elő- és utófutásokra szánt e-teherautók bevezetésével csökkenteni kívánjuk a szénlábnyomunkat és hozzájárulunk a környezet tisztaságához, miközben ügyfeleink számára a legmagasabb szintű szolgáltatást nyújtjuk.”

Ausztria

A cargo-partner az ausztriai kísérleti fázis során a Mercedes-Benz eActros-300 teherautóját tesztelte, amely 250-300 km-es hatótávolságot tud megtenni egyetlen töltéssel. A bécsi repülőtérnél található cargo-partner közelében a vállalat sikeresen teljesített károsanyag-kibocsátásmentes szállítási műveleteket. A teherautó a fuvarok során számos rakományt szállított, naponta átlagosan mintegy 5,5 tonnát.

Kiemelkedő jelentőségű volt a közeli St. Pölten városi kézbesítés is. Az út során a teherautó összesen 6,9 tonna rakományt szállított, miközben valamennyi kiszállítást teljesített a 264 km-es össztávolságon. 1 kWh/km átlagos energiafogyasztással a teherautó rendkívül energiatakarékosnak bizonyult, mivel a fedélzeti számítógép a nap végén még 38%-os akkumulátorszintet, azaz 166 km-es maradék kapacitást mutatott.

Szlovákia

Szlovákiában a cargo-partner két héten keresztül tesztelte a FUSO eCanter teherautót. Ez az innovatív elektromos teherautó 123,9 kW teljesítménnyel és 3,1 tonna teherbírással rendelkezik, 12 raklap rakodóhelyet kínál, és egy feltöltéssel akár 200 km-es hatótávolságot is elérhet.

Elsősorban Pozsony belterületén bonyolított napi szállításokra koncentráltak, de a tesztidőszak alatt a Pozsonyból Bécsbe, a Fischamendbe és vissza, valamint a vállalat pozsonyi csomópontja és a cargo-partner dunaszerdahelyi raktára közötti útszakasz is szerepelt. Az energiahatékonyságot tekintve az adatok megegyeztek az ausztriai eredményekkel, az átlagos fogyasztás 1 kWh/km volt, ami a hagyományos teherautókkal egyenértékű szintet jelent.

Az eredmények alapos kiértékelése után a cargo-partner célja, hogy a kiválasztott és megbízható fő fuvarozókkal együttműködve napi rendszerességgel üzemeltessen e-teherautókat. A cargo-partner emellett biztosítja majd a teherautók töltését a csomópontokon a zökkenőmentes működés elősegítése érdekében.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Friss