Connect with us

Mozgásban

Erősebb és fejlettebb hajtáslánccal és számtalan finomítással érkezik a Lexus UX 300h

Már rendelhető a vadonatúj hajtáslánccal érkező Lexus UX 300h, mely a modell korábbi kiadását az UX 250h-t váltja.

Az új, számos finomítással érkező öntöltő hibrid jármű e-Four összkerékhajtási rendszer hátsó villanymotorja 5,6-szor nagyobb teljesítményt nyújt, mint korábban. Az AWD menetdinamika javul az optimalizált első/hátsó nyomatékelosztás és a merevebb karosszéria révén, így biztosítva kitűnő vezetési élményt. A jármű elérhető lesz 12,3”-os digitális műszeregységgel, illetve bővített kínálatú kéttónusú fényezéssel az F SPORT és az F SPORT Design modellek esetén. Az erősebb hajtáslánccal érkező Lexus prémium kompakt modell most egy privát promóció keretein belül számos kedvezménynek is örvend, melyről bővebb információ a Lexus Magyarország weboldalán található.

A Lexus UX városi crossover, amely a márka egyik legkelendőbb modellje Európában, 2024-ben jelentős hajtáslánc-frissítést és egyéb finomításokat kap. Ezek a változtatások tovább javítják a crossover biztonságérzetét és a praktikus sokoldalúságot az élvezetes vezetést kínáló tulajdonságaival ötvöző jármű menetdinamikájával. Az UX öntöltő hibrid és akkumulátoros elektromos modellként is elérhető, és mint ilyen, fontos szerepet játszik a márka globális elektrifikációs stratégiájában. Az új UX 300h összteljesítménye is nagyobb: 199 LE (146 kW), ami 8 százalékos növekedés az UX 250h 184 lóerős (135 kW) teljesítményéhez képest. Ezt a többletet az ötödik generációs hibrid rendszer teszi lehetővé, amely a korábbi 180 cellás, 216 voltos nikkel-fémhidrid akkumulátort egy hatékonyabb, 60 cellás, 222 voltos lítium-ion akkumulátorral váltja fel.

Ennek eredményeként a 0-100 km/órás gyorsulás az elsőkerék-hajtású modellnél 8,5 másodpercről 8,1 másodpercre, az összkerékhajtású modellnél pedig 8,7 másodpercről 7,9 másodpercre csökken. A hatékonyabb hajtásláncnak és a súlycsökkentésnek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás is javult: a kombinált WLTP-ciklusban az elsőkerék-hajtású modell esetében 5,0-5,2 l/100 kilométerre, az összkerékhajtású modell esetében pedig 5,3-5,7 l/100 kilométerre. A legjelentősebb fejlesztés kétségkívül az, hogy az öntöltő hibrid elektromos UX 250h-t az új, szintén öntöltő hibrid UX 300h váltja fel. Az UX 250h-hoz hasonlóan az UX 300h-t is egy 2,0 literes soros négyhengeres motor hajtja, amelyhez két villanymotor kapcsolódik – az új modell e-Four összkerékhajtású rendszerének hátsó villanymotorja azonban 5,6-szor erősebb elődjénél. Az UX 250h 5,3 kW (7 LE) teljesítményű indukciós motorja helyett így egy 30 kW (41 LE) teljesítményű állandó mágneses elektromotor dolgozik majd a hátsó tengelyen. Ez élesebbé teszi a gázreakciót, és még élvezetesebbé az autó vezetését.

A fokozottabb gyorsulást az összkerékhajtású UX 300h esetében higgadtabb menetdinamika egészíti ki. Az újdonság a karosszéria dőlését jobban csillapítja a tempós kanyarodáskor, a tartása még stabilabb erős fékezéskor, és ha az útfelület a jármű egyik oldalán csúszósabb, mint a másikon, az autó erőteljesebben tud gyorsítani, és jobb irányíthatóságot tud felmutatni nagyobb fékezés és éles kanyarok esetén.  Ezeket a fejlesztéseket az e-Four összkerékhajtású rendszer dinamikus tengelysúlyelosztás-szabályozásának finomhangolásával érték el, amely folyamatosan ellenőrzi a körülményeket, hogy optimalizálja az első és hátsó nyomatékelosztást. A menetdinamika a karosszéria nagyobb merevségéből is profitál, amelyet a hűtőtámasz stabilitási merevítőjének bevezetésével és a csomagtér ajtajának merevítésével értek el.

A kényelem és a komfort az új UX 300h, valamint az UX 300e akkumulátoros elektromos modellek esetében is tovább finomodott. A pilótafülkében új, 12,3”, teljesen digitális műszeregység áll rendelkezésre opcionálisan. Ez a digitális vezetőtér mind a megjelenés, mind a megjelenített információk típusa tekintetében testre szabható, zökkenőmentes és intuitív felhasználói élményt teremtve az információk, a szórakozás és a csatlakozási lehetőségek eléréséhez. Megjelenése a kiválasztott vezetési módnak megfelelően változik, és elrendezése a vezető személyes preferenciáihoz igazítható. A 8” multimédiás érintőképernyő is megújult.

Az UX vásárlói mostantól egy új, homokkő névre hallgató belső árnyalatot, valamint egy bőrmentes belső csomagot is választhatnak szövet- vagy műbőr ülésekkel, illetve műbőrrel a fűthető kormánykerékhez és a váltógombhoz. A kormánykerék az éberség figyelő monitor kameráját integráló frissítésen esett át. Ez folyamatosan ellenőrzi a vezető éberségét, és felismeri, ha fáradtság vagy rosszullét miatt elveszíti a koncentrációját. Ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésekre, a monitor elindítja a vezető vészleállását, ami a járművet ellenőrzött megállásra készteti és bekapcsolja a vészvillogókat. A Lexus Safety System + legújabb verziója két további funkcióval bővült. A proaktív vezetési asszisztens az autó első kameráját használja arra, hogy alacsonyabb sebességnél észrevegye a városban a veszélyforrásokat, például a gyalogosokat – akik éppen átkelni készülnek vagy az út szélén sétálnak – a parkoló autókat és a kerékpárosokat. Az automatikus hátsó vészjelzők nagy sebességnél maguktól működésbe lépnek, ha egy hátulról érkező jármű ütközésveszélyt jelent.

Egy másik kiegészítő funkció, a biztonságos kiszállást segítő rendszer pedig segít megelőzni azt, hogy az ajtót rányissák a hátulról közeledő járművekre. Az UX-hez egy új szín, a rozébarna is elérhető lett, minden felszereltségi szinten. Az F SPORT és az F SPORT Design modellekhez a kéttónusú fényezés újabb variációit tették elérhető, egyedi színekkel. Ráadásul mostantól az A-oszloptól a C-oszlopig terjed a fekete szín, összekötve a hátsó üveg végét a hátsó ajtóvonallal. Az elsőkerék-hajtású UX 300e továbbra is egy 72,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral dolgozik. Az új modellben a 0-80%-os egyenáramú töltési idő jelentősen, 80-ról 60 percre csökkent. Az UX 300e-t 2023 tavaszán széleskörű fejlesztésekkel látták el, amikor a hatótávolsága több mint 40 százalékkal, 450 kilométerre nőtt, az utasteret pedig új, több funkciót felvonultató multimédiás rendszerrel és nagyobb, 8” vagy 12,3” érintőképernyővel szerelték fel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Új motorsport-akadémia születik: a Hungaroringen alakul meg a Széchenyi István Egyetem külső tanszéke

A fiatal tehetségek kibontakozását, a mérnöki tudás fejlesztését és az ipari partnerekkel közös kutatás-fejlesztést egyaránt szolgálja, hogy a győri Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. a közeljövőben megalakítja a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. Az új szervezeti egység hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.

Új szintre lép a Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring Sport Zrt. partnersége: a két fél létrehozza a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszéket. A hallgatók így a világ élvonalában dolgozó szakemberektől tanulhatnak, a Hungaroring pedig közvetlen kapcsolatba kerül a felsőoktatási tudásbázissal és a jövő mérnökeivel.

A magyar kormány döntése értelmében az autó-motor sport stratégiai ágazattá vált. A Hungaroringen megalakuló közös Széchenyi István egyetemi tanszék ezen cél sikeres megvalósítását hivatott szolgálni, a tudomány, az oktatás és a kutatás-fejlesztés integrációjával támogatva a tehetséggondozást és a hazai motorsport innovációs potenciáljának kiaknázását.

A Széchenyi István Egyetem és a Hungaroring szoros kapcsolata nem újkeletű. A felek 2022 júliusában, majd 2023 novemberében együttműködési megállapodást írtak alá, ennek keretében a győri felsőoktatási intézmény önálló standdal volt jelen az idei Formula–1-es Magyar Nagydíjon. A partnerség tette lehetővé a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szak szeptemberi elindítását is, amelynek oktatógárdájában helyet kaptak a Hungaroring tapasztalt szakemberei. A kooperáció ugyancsak lehetőséget biztosít a világ élvonalába tartozó hallgatói versenycsapatok – a SZEnergy Team, az Arrabona Racing Team és a SZEngine Team – szakmai bemutatkozására és fejlődésére. Mindezt erősíti a jövőben a Hungaroring Autó-Motor Sport Külső Tanszék, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország a közép-európai régió motorsport-innovációs központjává váljon.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Elstartol az új „AntOn by Jungheinrich” márka

AntOn by Jungheinrich

A Jungheinrich elindítja új, belépő szintű targoncaválasztékának értékesítését „AntOn by Jungheinrich” márkanév alatt. Az első termékek a CBH 2.5 és 3.0 elektromos targoncák, valamint a PTL 1.5 emelőkocsik, amelyek megbízható teljesítményt garantálnak és modern lítiumion technológiával működnek.

„Az „AntOn by Jungheinrich” márkával egy új termékcsaládot kínálunk, amely ötvözi az egyszerűséget, a megbízhatóságot és a gazdaságosságot” – hangsúlyozza Nadine Despineux, a Jungheinrich értékesítési igazgatója.

„Célzottan olyan vállalatoknak ajánljuk, amelyek költséghatékony és egyszerű megoldásokat keresnek a tipikus raktározási és szállítási feladatokhoz.”

Az „AntOn by Jungheinrich” termékcsaládot a Jungheinrich és az EP Equipment közötti partnerség keretében fejlesztették ki, amelyet mindkét vállalat 2025 májusában jelentett be. Ez az együttműködés ötvözi a német mérnöki tudást a rugalmas, hatékony gyártási struktúrákkal. A fejlesztés és a gyártás terén megvalósuló szinergiák innovatív, megbízható és megfizethető elektromos targoncákat eredményeznek, és így gazdasági szempontból okos intralogisztikai megoldásokat kínálnak a maximális felhasználói előnyök érdekében.

A CBH 2.5 és 3.0 típusú elektromos targoncák névleges teherbírása 2500, illetve 3000 kg. A targoncák sebessége max. 17 km/h, emelési magasságuk pedig eléri az akár 4800 mm-t is. A nagy szabad hasmagasság és a nagyméretű gumiabroncsoknak köszönhetően a targoncák ideálisak változó körülmények között történő használatra. A robusztus technika és az intuitív kezelés megbízható teljesítményt biztosít a mindennapi használat során.

A PTL 1.5 típus kompakt méretű elektromos raklapszállító, amelynek névleges teherbírása 1500 kg, méretei pedig 1550 x 560 x 1230 mm. Rugalmasan használható raktárban, kültéren vagy teherautóban szállítóeszközként. Opcionálisan kaphatók támasztókerekek egyenetlen talajhoz, valamint cserélhető akkumulátorok a teljes üzemben történő hosszabb működési idő érdekében.

Mindkét anyagmozgató eszköz nagy teljesítményű lítiumion technológiával működik, amely rövid töltési időt, hosszú élettartamot és minimális karbantartást tesz lehetővé.

Az európai piaci bevezetés szeptember 30-án kezdődött. Novemberben a targoncák az ázsiai-csendes-óceáni és latin-amerikai ügyfelek számára is elérhetővé válnak. A Jungheinrich 2030+ stratégia keretében egyértelműen többcsatornás értékesítési stratégiát követi. Az AntOn portfólió elsősorban az e-kereskedelemben kerül eladásra, de partnerek, forgalmazók és közvetlen értékesítés útján is elérhető.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Vissza az irodába vagy győzött a home office?

A közösségi élmény mellett a napi rutin könnyebb érvényesíthetőségét és a munka–magánélet egyensúlyának egyszerűbb fenntartását emelték ki az irodában végzett munka előnyeiként azok a irodai munkakörnyezetben foglalkoztatottak, akik az iO Partners irodahasználatra vonatkozó kutatásában vettek részt.

A felmérésből az is kiderült, hogy az ideális munkahelyi környezet ismérvei között a legerősebb szempontok a rövid utazási idő, a jó megközelíthetőség (tömegközlekedéssel), illetve a közösségi, illetve a társaság és a közösségi élmény.

Az iO Partners a kutatást 2025 júniusában 500 fős mintán végezte, a kvantitatív online kutatás hazai szellemi dolgozók körében vizsgálta az irodisták preferenciáit.

A home office elterjedtsége ma

Öt évvel a COVID-járvány okozta radikális átrendeződés után elmondható, hogy a hibrid munkavégzési modell gyökeret vert, de nem vált egyeduralkodóvá a magyar munkaerőpiacon. A megkérdezett magyar nagyvárosi irodisták közel fele (52%-a) szokott valamilyen rendszerességgel otthonról dolgozni, míg 48%-uk kizárólag irodából dolgozik. Ez az arány azonban nem kizárólag az otthoni munkavégzés elérhetőségétől függ, mivel a megkérdezetteknek csak az egyharmada nyilatkozott úgy, hogy munkahelye egyáltalán nem engedélyezi a home office-t.

A tendenciákban generációs sajátosságok is megfigyelhetők, legkevésbé a 45-60 év közötti X-generációban jellemző az otthoni munkavégzés, míg a huszonéves korosztály különösen aktívan használja a home office lehetőséget.

A hatékony munkavégzés ideális helyszíne

Miközben az otthoni munkavégzés népszerű lehetőség a dolgozók körében, még mindig kérdéses, mennyire bizonyul valóban hatékonynak. A válaszadók 39%-a úgy ítéli meg, hogy otthon hatékonyabban dolgozik, míg 20%-uk inkább az irodára esküszik – de a legtöbben (41%) nem éreznek különbséget, vagy kiegyenlítettnek találják az előnyöket. Érdekes adalék, hogy azok többsége, akik az irodai munkát tartják a hatékonyabbnak, két- vagy több fős irodahelyiségben dolgozik, és nem open office kialakításban.

A kutatás vizsgálta azt is, hogy miben látják az adott munkakörnyezet hatékonyságra gyakorolt előnyeit a válaszadók: a kevésbé meglepő eredmények szerint az irodában jelentősen eredményesebbek a munkatársakkal közös megbeszélések és a csapatmunka, míg az otthoni zavartalan, nyugodt környezet jobban segíti az önálló munkavégzést, valamint az inspirálóbb és kellemesebb otthoni közeg is növeli a hatékonyságot.

Amiben az iroda jobb, mint az otthon

A hatékonyságon kívül fontos szempont az is, hogy miért szeretnek bejárni az irodába a dolgozók, illetve miben látják az irodai munka előnyeit. Összhangban a korábban írtakkal, a legfontosabb érvnek az irodai munkavégzés mellett a kollégák jelenléte bizonyult (61%). Ez a komponens a vezető beosztásúak és a Z-generáció tagjai körében volt a legmagasabbra értékelt. Az irodai munkavégzés kiemelt előnyeinek listáján a következő pont a napi rutin könnyebb betarthatósága (41% értékeli ezt az előnyt), valamint az irodai napok mellett szóló toplistás tényező még a munka–magánélet egyensúly könnyebb fenntarthatósága is (30% emelte ki ezt az érvet).

Az ideális iroda ismérvei

A kutatásból körvonalazódott az a leírás is, hogy milyen a megkérdezettek számára az ideális munkahelyi környezetet. A résztvevők egy tízes lista alapján nevezhették meg a számukra legfontosabbakat. Az eredmények szerint a legfontosabb szempont a lokáció – a rövid utazási időt és a jó tömegközlekedést semmilyen más tényező nem tudta felülmúlni (66% említette ezt). A válaszadók több mint fele fontos szempontként emelte ki még a zavartalan, nyugodt környezetet (56%) és az iroda jó technikai felszereltségét is (56%). Minden második „irodistának” fontos a megfelelő hőmérsékleti kontroll (50%) és a kényelmes, ergonomikus bútorok rendelkezésre állása (49%).

A dolgozói elvárások ismerete abszolút versenyelőny lehet

A kutatás eredményei arra utalnak, hogy a hazai irodai kultúra kétpólusúvá vált: miközben az otthoni munkavégzés stabil szereplővé nőtte ki magát a pandémiát követően, számos esetben és több tényező mentén továbbra is komoly értéket képvisel a munkavállalók szemében az irodai jelenlét.

Ezeknek az igényeknek a kielégítéséhez azonban a vállalati döntéshozatalt egyre jobban össze kell hangolni a dolgozói elvárásokkal, hiszen modern, jól működő, fenntartható munkatereket nem lehet és nem is érdemes a munkavállalók feje fölött kialakítani. A munkakörnyezet minősége ugyanis nem pusztán a meglévő állomány hatékonyságára és kreativitására hat ösztönzőleg, hanem az új tehetségek bevonzásában is kiemelten fontos szempont. Ráadásul a feladat minden korábbinál lényegesen komplexebb, hiszen nem csupán a lokációról és az ergonómiáról szól, hanem a közösségi terek igények szerinti kialakításáról, vagy a kortárs műalkotásokkal egyedivé és inspirálóvá tett környezetről.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss