Mozgásban
Erősebb és fejlettebb hajtáslánccal és számtalan finomítással érkezik a Lexus UX 300h
Már rendelhető a vadonatúj hajtáslánccal érkező Lexus UX 300h, mely a modell korábbi kiadását az UX 250h-t váltja.
Az új, számos finomítással érkező öntöltő hibrid jármű e-Four összkerékhajtási rendszer hátsó villanymotorja 5,6-szor nagyobb teljesítményt nyújt, mint korábban. Az AWD menetdinamika javul az optimalizált első/hátsó nyomatékelosztás és a merevebb karosszéria révén, így biztosítva kitűnő vezetési élményt. A jármű elérhető lesz 12,3”-os digitális műszeregységgel, illetve bővített kínálatú kéttónusú fényezéssel az F SPORT és az F SPORT Design modellek esetén. Az erősebb hajtáslánccal érkező Lexus prémium kompakt modell most egy privát promóció keretein belül számos kedvezménynek is örvend, melyről bővebb információ a Lexus Magyarország weboldalán található.
A Lexus UX városi crossover, amely a márka egyik legkelendőbb modellje Európában, 2024-ben jelentős hajtáslánc-frissítést és egyéb finomításokat kap. Ezek a változtatások tovább javítják a crossover biztonságérzetét és a praktikus sokoldalúságot az élvezetes vezetést kínáló tulajdonságaival ötvöző jármű menetdinamikájával. Az UX öntöltő hibrid és akkumulátoros elektromos modellként is elérhető, és mint ilyen, fontos szerepet játszik a márka globális elektrifikációs stratégiájában. Az új UX 300h összteljesítménye is nagyobb: 199 LE (146 kW), ami 8 százalékos növekedés az UX 250h 184 lóerős (135 kW) teljesítményéhez képest. Ezt a többletet az ötödik generációs hibrid rendszer teszi lehetővé, amely a korábbi 180 cellás, 216 voltos nikkel-fémhidrid akkumulátort egy hatékonyabb, 60 cellás, 222 voltos lítium-ion akkumulátorral váltja fel.
Ennek eredményeként a 0-100 km/órás gyorsulás az elsőkerék-hajtású modellnél 8,5 másodpercről 8,1 másodpercre, az összkerékhajtású modellnél pedig 8,7 másodpercről 7,9 másodpercre csökken. A hatékonyabb hajtásláncnak és a súlycsökkentésnek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás is javult: a kombinált WLTP-ciklusban az elsőkerék-hajtású modell esetében 5,0-5,2 l/100 kilométerre, az összkerékhajtású modell esetében pedig 5,3-5,7 l/100 kilométerre. A legjelentősebb fejlesztés kétségkívül az, hogy az öntöltő hibrid elektromos UX 250h-t az új, szintén öntöltő hibrid UX 300h váltja fel. Az UX 250h-hoz hasonlóan az UX 300h-t is egy 2,0 literes soros négyhengeres motor hajtja, amelyhez két villanymotor kapcsolódik – az új modell e-Four összkerékhajtású rendszerének hátsó villanymotorja azonban 5,6-szor erősebb elődjénél. Az UX 250h 5,3 kW (7 LE) teljesítményű indukciós motorja helyett így egy 30 kW (41 LE) teljesítményű állandó mágneses elektromotor dolgozik majd a hátsó tengelyen. Ez élesebbé teszi a gázreakciót, és még élvezetesebbé az autó vezetését.
A fokozottabb gyorsulást az összkerékhajtású UX 300h esetében higgadtabb menetdinamika egészíti ki. Az újdonság a karosszéria dőlését jobban csillapítja a tempós kanyarodáskor, a tartása még stabilabb erős fékezéskor, és ha az útfelület a jármű egyik oldalán csúszósabb, mint a másikon, az autó erőteljesebben tud gyorsítani, és jobb irányíthatóságot tud felmutatni nagyobb fékezés és éles kanyarok esetén. Ezeket a fejlesztéseket az e-Four összkerékhajtású rendszer dinamikus tengelysúlyelosztás-szabályozásának finomhangolásával érték el, amely folyamatosan ellenőrzi a körülményeket, hogy optimalizálja az első és hátsó nyomatékelosztást. A menetdinamika a karosszéria nagyobb merevségéből is profitál, amelyet a hűtőtámasz stabilitási merevítőjének bevezetésével és a csomagtér ajtajának merevítésével értek el.
A kényelem és a komfort az új UX 300h, valamint az UX 300e akkumulátoros elektromos modellek esetében is tovább finomodott. A pilótafülkében új, 12,3”, teljesen digitális műszeregység áll rendelkezésre opcionálisan. Ez a digitális vezetőtér mind a megjelenés, mind a megjelenített információk típusa tekintetében testre szabható, zökkenőmentes és intuitív felhasználói élményt teremtve az információk, a szórakozás és a csatlakozási lehetőségek eléréséhez. Megjelenése a kiválasztott vezetési módnak megfelelően változik, és elrendezése a vezető személyes preferenciáihoz igazítható. A 8” multimédiás érintőképernyő is megújult.
Az UX vásárlói mostantól egy új, homokkő névre hallgató belső árnyalatot, valamint egy bőrmentes belső csomagot is választhatnak szövet- vagy műbőr ülésekkel, illetve műbőrrel a fűthető kormánykerékhez és a váltógombhoz. A kormánykerék az éberség figyelő monitor kameráját integráló frissítésen esett át. Ez folyamatosan ellenőrzi a vezető éberségét, és felismeri, ha fáradtság vagy rosszullét miatt elveszíti a koncentrációját. Ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésekre, a monitor elindítja a vezető vészleállását, ami a járművet ellenőrzött megállásra készteti és bekapcsolja a vészvillogókat. A Lexus Safety System + legújabb verziója két további funkcióval bővült. A proaktív vezetési asszisztens az autó első kameráját használja arra, hogy alacsonyabb sebességnél észrevegye a városban a veszélyforrásokat, például a gyalogosokat – akik éppen átkelni készülnek vagy az út szélén sétálnak – a parkoló autókat és a kerékpárosokat. Az automatikus hátsó vészjelzők nagy sebességnél maguktól működésbe lépnek, ha egy hátulról érkező jármű ütközésveszélyt jelent.
Egy másik kiegészítő funkció, a biztonságos kiszállást segítő rendszer pedig segít megelőzni azt, hogy az ajtót rányissák a hátulról közeledő járművekre. Az UX-hez egy új szín, a rozébarna is elérhető lett, minden felszereltségi szinten. Az F SPORT és az F SPORT Design modellekhez a kéttónusú fényezés újabb variációit tették elérhető, egyedi színekkel. Ráadásul mostantól az A-oszloptól a C-oszlopig terjed a fekete szín, összekötve a hátsó üveg végét a hátsó ajtóvonallal. Az elsőkerék-hajtású UX 300e továbbra is egy 72,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral dolgozik. Az új modellben a 0-80%-os egyenáramú töltési idő jelentősen, 80-ról 60 percre csökkent. Az UX 300e-t 2023 tavaszán széleskörű fejlesztésekkel látták el, amikor a hatótávolsága több mint 40 százalékkal, 450 kilométerre nőtt, az utasteret pedig új, több funkciót felvonultató multimédiás rendszerrel és nagyobb, 8” vagy 12,3” érintőképernyővel szerelték fel.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban
A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.
Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.
Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.
Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.
„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”
– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.
„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”
Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.
„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”
A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”
– értékelt Martin.
„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”
– összegzett Mark Salmon.
„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”
– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.
A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg
Anyák napja alkalmából a Hankook Tire elismerését fejezi ki minden édesanya iránt.
A vállalat most két olyan édesanyát mutat be, akik sikeresek a családi élet és a karrier egyensúlyának megteremtésében. Ráadásul mindkét hölgy egy alapvetően férfiak által uralt iparágban, a motorsportban ért el kiemelkedő eredményt.
Egy úton anya és lánya
A kenyai származású Tinashe Gatimu, a Formula E utánpótlásprogramjának (FIA Girls on Track) egyik legígéretesebb fiatal tehetsége, már kisgyerekként kapcsolatba került a motorsporttal édesanyja, Caroline Gatimu révén, aki mérnökként, csapatmenedzserként és vezetőként is dolgozott több autósport-csapatnál. Caroline Gatimu nemcsak szakmai tudásával, hanem példamutató kitartásával is támogatta lánya karrierjét: Caroline a műszaki háttérterületeken szerzett tapasztalatát arra használta, hogy Tinashét nemcsak versenyzőként, hanem tudatos, a sportág műszaki oldalát is ismerő sportolóvá nevelje. Tinashe első nemzetközi sikereit édesanyja támogatásával érte el, így számára a motorsport nem csupán hivatás, hanem családi örökség is. Jelenleg egy csapatban versenyeznek, és a Safari Rally történetében ők lettek az első női páros, akik teljesítették az extrém pályát, míg Tinashe a legfiatalabb női versenyző lett a kenyai rallyverseny történetében.
Pályáról a vezetői székbe
A skót származású Susie Wolff hosszú versenyzői pályafutást tudhat maga mögött, amely során a DTM (német túraautó-bajnokság) mezőnyében, majd később a Williams Formula–1-es csapatának tesztpilótájaként is bizonyított. Miután édesanya lett, nem vonult vissza a motorsport világából, hanem új szerepben folytatta: alapítója és vezetője lett a ’Dare to Be Different’ (Merj más lenni!) kezdeményezésnek, amely a fiatal lányok és nők autósportban való részvételét támogatja.
Jelenleg a F1 Academy ügyvezető igazgatójaként dolgozik azon, hogy fiatal női tehetségek számára nyisson utat a motorsport legmagasabb szintjei felé. Susie személyes tapasztalatai révén jól ismeri az anyaság és a versenysport követelményei közötti egyensúly megteremtésének nehézségeit, és aktívan dolgozik azon, hogy a motorsport környezete támogatóbb legyen a női versenyzők és szakemberek számára.
A Hankook technológiai partnerként működik közre a Formula E világbajnokságban, továbbá a WRC (World Rally Championship) hivatalos abroncsbeszállítójaként látja el gumiabroncsokkal a sportág legnagyobb kihívást jelentő terepversenyeit. Anyák napja alkalmából a vállalat nemcsak néhány kiemelkedő példaképet, hanem minden olyan édesanya előtt fejet hajt, akik kitartásukkal, szakmai elhivatottságukkal és családi szerepvállalásukkal hozzájárulnak a motorsportok, különösen pedig a Formula E és a WRC fejlődéséhez.
Boldog anyák napját kíván a Hankook!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
Elindította a VIP-jegyek értékesítését a MotoGP és a World Superbike hazai futamaira a magyar promóter HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
Ezzel egy időben leterítették a záró aszfaltréteget a mezőnyöket fogadó balatonfőkajári Balaton Park Circuit versenypálya új nyomvonalán.
A végéhez közeledik a Balaton Park Circuit átépítése, amire azért van szükség, hogy Magyarország legújabb versenypályája megkapja a FIM, azaz a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség legmagasabb, Grade A licencét, és így vendégül lássa 2025 nyarán a MotoGP és a World Superbike gyorsaságimotoros világbajnoki sorozatok magyar futamait. Április közepén leterítették a kivitelezők a záró aszfaltréteget abban a három kanyarban, amelyekben a nyomvonal kiegészítésére volt szükség, miközben a megnövelt bukóterek kialakítása, a kavicságy elterítése gyakorlatilag befejeződött.
A módosításokra azért van szükség, hogy a MotoGP és a Superbike futamain esetenként 300 km/h-nál is gyorsabban száguldó motorosok biztonságosan versenyezhessenek a Balaton Park Circuiten. Ennek érdekében a bukóterek területe az eddigi háromszorosára nőtt, új helyre került az úgynevezett első védelmi vonal, azaz a háromszintes szalagkorlát- és alkatrészfogó kerítésrendszer, három kanyarban pedig új, kiegészítő nyomvonal készül.
A munkálatokat rendszeresen ellenőrzi a nemzetközi versenysorozatokat sportszakmai és biztonsági szempontból felügyelő FIM, amelynek képviselői legutóbb áprilisban jártak a Balaton Park Circuiten. Akkor Bartolome Alfonso Ezpeleta, az FIM MotoGP-ért felelős biztonsági ellenőre elmondta, hogy elégedettek a munkavégzés minőségével.
A Balaton Park Circuit, a HUMDA, a Magyar Motorsport Szövetség, valamint a nemzetközi kereskedelmi jogokat birtokló Dorna közben közösen dolgozik a versenyek sportszakmai és biztonságtechnikai előkészítésén.
Közben megkezdődik a VIP-jegyek értékesítése a két versenyre. A MotoGP és a Superbike hétvégékre is kétféle VIP-jegyet lehet kapni a motogpofhungary.com és a superbikeofhungary.com oldalakon. A MotoGP esetében a VIP 360 jegy körpanorámás teraszos kilátást biztosít a pályára, a célegyenes és számos kanyar is jól látható innen, így a nézők az akciók középpontjába kerülhetnek. Itt a vendégek street food-élményt kapnak finom ételekkel és open bar szolgáltatással. A sátrak és a fedett területek gondoskodnak arról, hogy a naptól és az esőtől is védve legyenek a vendégek. A HUMDA Lounge jegyek vásárlói a boxutca épületéből felülről nézhetik a célegyenest és a csapatok munkáját. Az open bar szolgáltatás mellett az élő közvetítést időmérő képernyők egészítik ki. A World Superbike Pit Lounge a paddock szívében található, az első sorból lehet nézni a futamot kivételes kiszolgálással, valamint a kényelem, a stílus és az élő motorsport hangulatának tökéletes keverékével. Az SBK Executive Lounge pedig személyre szabott vállalati vendéglátási csomagokkal tökéletesen illeszkednek az egyes cégek üzleti céljaihoz és vendégei érdeklődéséhez, hatásos hálózatépítést és emlékezetes beszélgetéseket biztosít. Mindegyik csomag magas szintű gasztronómiai csomagot és tökéletes VIP-élményeket tartalmaz azok számára, akik értékelik a luxust és a kényelmet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Okoseszközök2 hét ago
Megérkezett a felhőalapú Xbox játékélmény az LG okostévékre
-
Mozgásban2 hét ago
Egyre több SPAR-üzletnél tölthetőek az elektromos autók, a vállalat interaktív térképen mutatja be a töltőpontokat
-
Okoseszközök1 hét ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia
-
Gazdaság2 hét ago
Kiszolgáltatottság helyett kiszolgálás
-
Gazdaság2 hét ago
Bizonytalanabbá váltak a munkáltatók a külföldi munkaerő-kölcsönzésben
-
Okoseszközök2 hét ago
A TCL 2025-ben elismert nemzetközi design díjakkal erősíti meg vezető szerepét
-
Ipar2 hét ago
Aumovio néven folytatja tevékenységét a Continental Csoport autóipari szektora