Connect with us

Mozgásban

Erősebb és fejlettebb hajtáslánccal és számtalan finomítással érkezik a Lexus UX 300h

Már rendelhető a vadonatúj hajtáslánccal érkező Lexus UX 300h, mely a modell korábbi kiadását az UX 250h-t váltja.

Az új, számos finomítással érkező öntöltő hibrid jármű e-Four összkerékhajtási rendszer hátsó villanymotorja 5,6-szor nagyobb teljesítményt nyújt, mint korábban. Az AWD menetdinamika javul az optimalizált első/hátsó nyomatékelosztás és a merevebb karosszéria révén, így biztosítva kitűnő vezetési élményt. A jármű elérhető lesz 12,3”-os digitális műszeregységgel, illetve bővített kínálatú kéttónusú fényezéssel az F SPORT és az F SPORT Design modellek esetén. Az erősebb hajtáslánccal érkező Lexus prémium kompakt modell most egy privát promóció keretein belül számos kedvezménynek is örvend, melyről bővebb információ a Lexus Magyarország weboldalán található.

A Lexus UX városi crossover, amely a márka egyik legkelendőbb modellje Európában, 2024-ben jelentős hajtáslánc-frissítést és egyéb finomításokat kap. Ezek a változtatások tovább javítják a crossover biztonságérzetét és a praktikus sokoldalúságot az élvezetes vezetést kínáló tulajdonságaival ötvöző jármű menetdinamikájával. Az UX öntöltő hibrid és akkumulátoros elektromos modellként is elérhető, és mint ilyen, fontos szerepet játszik a márka globális elektrifikációs stratégiájában. Az új UX 300h összteljesítménye is nagyobb: 199 LE (146 kW), ami 8 százalékos növekedés az UX 250h 184 lóerős (135 kW) teljesítményéhez képest. Ezt a többletet az ötödik generációs hibrid rendszer teszi lehetővé, amely a korábbi 180 cellás, 216 voltos nikkel-fémhidrid akkumulátort egy hatékonyabb, 60 cellás, 222 voltos lítium-ion akkumulátorral váltja fel.

Ennek eredményeként a 0-100 km/órás gyorsulás az elsőkerék-hajtású modellnél 8,5 másodpercről 8,1 másodpercre, az összkerékhajtású modellnél pedig 8,7 másodpercről 7,9 másodpercre csökken. A hatékonyabb hajtásláncnak és a súlycsökkentésnek köszönhetően az üzemanyag-fogyasztás is javult: a kombinált WLTP-ciklusban az elsőkerék-hajtású modell esetében 5,0-5,2 l/100 kilométerre, az összkerékhajtású modell esetében pedig 5,3-5,7 l/100 kilométerre. A legjelentősebb fejlesztés kétségkívül az, hogy az öntöltő hibrid elektromos UX 250h-t az új, szintén öntöltő hibrid UX 300h váltja fel. Az UX 250h-hoz hasonlóan az UX 300h-t is egy 2,0 literes soros négyhengeres motor hajtja, amelyhez két villanymotor kapcsolódik – az új modell e-Four összkerékhajtású rendszerének hátsó villanymotorja azonban 5,6-szor erősebb elődjénél. Az UX 250h 5,3 kW (7 LE) teljesítményű indukciós motorja helyett így egy 30 kW (41 LE) teljesítményű állandó mágneses elektromotor dolgozik majd a hátsó tengelyen. Ez élesebbé teszi a gázreakciót, és még élvezetesebbé az autó vezetését.

A fokozottabb gyorsulást az összkerékhajtású UX 300h esetében higgadtabb menetdinamika egészíti ki. Az újdonság a karosszéria dőlését jobban csillapítja a tempós kanyarodáskor, a tartása még stabilabb erős fékezéskor, és ha az útfelület a jármű egyik oldalán csúszósabb, mint a másikon, az autó erőteljesebben tud gyorsítani, és jobb irányíthatóságot tud felmutatni nagyobb fékezés és éles kanyarok esetén.  Ezeket a fejlesztéseket az e-Four összkerékhajtású rendszer dinamikus tengelysúlyelosztás-szabályozásának finomhangolásával érték el, amely folyamatosan ellenőrzi a körülményeket, hogy optimalizálja az első és hátsó nyomatékelosztást. A menetdinamika a karosszéria nagyobb merevségéből is profitál, amelyet a hűtőtámasz stabilitási merevítőjének bevezetésével és a csomagtér ajtajának merevítésével értek el.

A kényelem és a komfort az új UX 300h, valamint az UX 300e akkumulátoros elektromos modellek esetében is tovább finomodott. A pilótafülkében új, 12,3”, teljesen digitális műszeregység áll rendelkezésre opcionálisan. Ez a digitális vezetőtér mind a megjelenés, mind a megjelenített információk típusa tekintetében testre szabható, zökkenőmentes és intuitív felhasználói élményt teremtve az információk, a szórakozás és a csatlakozási lehetőségek eléréséhez. Megjelenése a kiválasztott vezetési módnak megfelelően változik, és elrendezése a vezető személyes preferenciáihoz igazítható. A 8” multimédiás érintőképernyő is megújult.

Az UX vásárlói mostantól egy új, homokkő névre hallgató belső árnyalatot, valamint egy bőrmentes belső csomagot is választhatnak szövet- vagy műbőr ülésekkel, illetve műbőrrel a fűthető kormánykerékhez és a váltógombhoz. A kormánykerék az éberség figyelő monitor kameráját integráló frissítésen esett át. Ez folyamatosan ellenőrzi a vezető éberségét, és felismeri, ha fáradtság vagy rosszullét miatt elveszíti a koncentrációját. Ha a vezető nem reagál a figyelmeztetésekre, a monitor elindítja a vezető vészleállását, ami a járművet ellenőrzött megállásra készteti és bekapcsolja a vészvillogókat. A Lexus Safety System + legújabb verziója két további funkcióval bővült. A proaktív vezetési asszisztens az autó első kameráját használja arra, hogy alacsonyabb sebességnél észrevegye a városban a veszélyforrásokat, például a gyalogosokat – akik éppen átkelni készülnek vagy az út szélén sétálnak – a parkoló autókat és a kerékpárosokat. Az automatikus hátsó vészjelzők nagy sebességnél maguktól működésbe lépnek, ha egy hátulról érkező jármű ütközésveszélyt jelent.

Egy másik kiegészítő funkció, a biztonságos kiszállást segítő rendszer pedig segít megelőzni azt, hogy az ajtót rányissák a hátulról közeledő járművekre. Az UX-hez egy új szín, a rozébarna is elérhető lett, minden felszereltségi szinten. Az F SPORT és az F SPORT Design modellekhez a kéttónusú fényezés újabb variációit tették elérhető, egyedi színekkel. Ráadásul mostantól az A-oszloptól a C-oszlopig terjed a fekete szín, összekötve a hátsó üveg végét a hátsó ajtóvonallal. Az elsőkerék-hajtású UX 300e továbbra is egy 72,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral dolgozik. Az új modellben a 0-80%-os egyenáramú töltési idő jelentősen, 80-ról 60 percre csökkent. Az UX 300e-t 2023 tavaszán széleskörű fejlesztésekkel látták el, amikor a hatótávolsága több mint 40 százalékkal, 450 kilométerre nőtt, az utasteret pedig új, több funkciót felvonultató multimédiás rendszerrel és nagyobb, 8” vagy 12,3” érintőképernyővel szerelték fel.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Nagyobb fenntarthatóság lítiumion technológiával

Jungheinrich lítiumionos targonca

Innovatív megoldások a modern logisztikához a CEVA Logistics-nál.

A CEVA Logistics a világ egyik vezető logisztikai szolgáltatója, amely egyértelműen a fenntarthatóságra és a hatékonyságra összpontosít. Az átfogó fenntarthatósági stratégia központi alkotóeleme a járműpark átállítása savas ólomakkumulátorról lítiumion meghajtásra, amely zöld árammal működik. Ehhez a Jungheinrichben találták meg a tökéletes partner.

LOGISZTIKAI KÖZPONT HOZZÁADOTT ÉRTÉKKEL ÉS JÖVŐKÉPPEL

A belgiumi Grobbendonkban található európai elosztóközpont öt, egyenként 10 000 négyzetméter alapterületű csarnokból áll és a világ egyik legnagyobb cipőgyártója számára a B2B logisztika központjaként szolgál. Átlagosan naponta tizenkét konténert szállítanak ide az antwerpeni kikötőből a szomszédos konténerterminálba. A telephely a raktározáson és szállításon kívül értéknövelt szolgáltatásokat is kínál, és innovatív technológiákra támaszkodik a jövőbiztos logisztikai folyamatok érdekében.

ZÖLD ÁRAM A NAGY TELJESÍTMÉNYŰ TECHNOLÓGIÁÉRT.

A CEVA világszerte arra törekszik, hogy csökkentse CO2-kibocsátását és fenntarthatóbbá tegye működését. „A fenntarthatóság elengedhetetlen számunkra” – nyilatkozta a telephely vezetője. A logisztikai szolgáltató célja, hogy néhány éven belül világszerte mindenhol átálljon a lítiumion technológiára. Ez itt Grobbendonkban már megtörtént.

54 Jungheinrich lítiumionos targoncával és 20 napenergiával működő energiatárolóval.

Az akkumulátorokat a vállalat saját, 40 000 négyzetméter nagyságú, a tetőre telepített napelemes rendszeréből származó villamos energiával töltik, ami egy újabb lépés a kibocsátásmentes logisztika felé.

EGY LÉPÉS, SOK ELŐNY

A lítiumion akkumulátorokra történő átállással a CEVA Logistics nemcsak fenntartható, hanem előremutató lépést is tett. Az átállás ugyanis számos előnnyel jár. Először is, nincs szükség többé az ólomsavas akkumulátorok időigényes és mindig kockázatos cseréjére. Ehelyett az új lítiumion akkumulátorok fixen a gépekbe vannak beépítve, rugalmasan és kényelmesen tölthetők akár rövid szünetekben is, így elegendő kapacitással rendelkeznek a két műszakos üzemhez.

MAXIMÁLIS TELJESÍTMÉNY

Az energiaellátás alapjául egy teljesen új és központosított töltési infrastruktúra szolgál: a Jungheinrich minden egyes töltőállomást powerbankokkal lát el, amelyek a tetőn lévő napelemekhez csatlakoznak. A Jungheinrich összesen 20 darab, egyenként 32,5 kWh tárolókapacitású energiatárolót szállított. Ezáltal sikeresen elkerülhetők a hálózati csúcsterhelések. De ez még nem minden: az optimalizált targoncaflotta az erőforrások intelligens felhasználásának kiváló példája.

A több mint 60 jármű és a hasonlóan nagyszámú cserélhető akkumulátor helyett most 54 korszerű targonca elegendő. A gépek nagy része a POWERLiNE sorozatból származik. Ezeket a targoncákat a beépített lítiumion akkumulátor köré tervezték, ezért kompaktabbak, fordulékonyabbak és könnyebben kezelhetőek. Ez egy igazi pluszpont a felhasználók számára, és fontos szempont a Jungheinrich javára történő döntéskor.

NAGYOBB SZABADSÁG: BÉRLÉS A BEFEKTETÉS HELYETT

A Jungheinrich innovatív bérleti modellje maximális rugalmasságot kínál: a CEVA könnyen a változó igényekhez igazíthatja flottáját. Legyen szó szezonális csúcsokról vagy új kihívásokról, a skálázható megoldás garantálja a maximális rendelkezésre állást és csökkenti a felesleges költségeket. Ugyanakkor a proaktív flottakezelés biztosítja, hogy a CEVA mindig egy lépéssel előrébb járjon, anélkül, hogy kapacitást veszítene. És ezzel a koncepcióval a Jungheinrich nem is annyira a tényleges teherautókat, hanem elsősorban a flotta bevetésének optimalizálásán alapuló szolgáltatást nyújt.

ENERGIÁVAL A JÖVŐÉRT

A CEVA továbbá előre gondolkodik. Az elosztóközpont tetején lévő 40 000 négyzetméteres napelemes rendszer lényegesen több energiát szolgáltat, mint amennyire jelenleg az energiabankok és a járművek számára szükség van. A következő lépés? A Jungheinrich és a CEVA együtt dolgozik azon, hogy ezt a többlet zöldenergiát a válogatórendszerek, a szállítópályák és más folyamatok számára hasznosítsák. Így Grobbendonk nem csak a fenntartható logisztika zászlóshajójává válik, hanem a teljes mértékben hatékony energiafelhasználás úttörőjévé is, ami valódi elkötelezettség a jövőre nézve.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Elektromos gokarthoz fejlesztett intelligens hajtásláncot a Széchenyi István Egyetem kutatói által alapított cég

Intelligens, többcélú elektromos hajtásláncot és akkumulátormenedzsment-rendszert fejlesztett ki gokartokhoz a győri Széchenyi István Egyetemen, az intézmény kutatói által alapított Quatic Technologies Kft. A 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV-2022-00002 azonosítószámú innovációs projekt a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap támogatásával valósult meg 2023 februárjától idén júliusig.

A vállalkozás 148,74 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el, míg a teljes költség 214,31 millió forintot tett ki.

A projekt keretében két összeszerelt prototípus- és nyolc előszériás hajtásrendszer készült el. A kutatók kiemelt figyelmet fordítottak az energiahatékonyságra, valamint a biztonságos és felhasználóbarát üzemeltetésre. A saját fejlesztésű akkumulátormenedzsment-rendszer precíz töltöttségbecslést és optimális energiafelhasználást biztosít.

A hajtáslánc komponensei laboratóriumi és valós környezetben, intenzív teszteléseken estek át, amelyek során változatos üzemi körülmények között ellenőrizték a megbízhatóságot. A létrehozott diagnosztikai rendszer révén könnyen meghatározható a komponensek karbantartási igénye, de segítséget nyújt az élettartam-előrejelzésben is.

A megvalósításban összesen 13 kutató és fejlesztő vett részt. Az elért eredményeket több hazai fórumon és egy tudományos publikációban mutatták be.

Az új technológia nemcsak a gokartsportban alkalmazható, hanem elektromos kerékpárok, rollerek, városi mopedautók vagy akár kishajók hajtásrendszereiként is széles körben hasznosítható kisebb adaptációval. A Quatic Technologies Kft. célja, hogy mindezzel hozzájáruljon a gokartsport fenntarthatóvá tételéhez, valamint versenyképes, környezetbarát alternatívát biztosítson a piaci szereplők számára.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Innováció a sportban: neves szakemberekkel indít technikaisport-menedzser szakot a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzést indít szeptembertől.

A szakot sikeresen elvégzők versenypályák üzemeltetésében, nemzetközi versenyek lebonyolításában és a versenyzők karrierútjának építésében vállalhatnak szerepet. A hallgatók a két félév során olyan neves szakemberektől tanulhatnak majd, mint Talmácsi Gábor, Kiss Norbert, Szujó Zoltán vagy Wéber Gábor. A jelentkezési határidő augusztus 31.

A Széchenyi István Egyetem nemcsak a járműmérnökképzésben és a mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és innovációs területeken rendelkezik jelentős hagyományokkal, de az autó- és motorsport világának is egyre meghatározóbb szereplője. Az intézmény hallgatói olyan, a világ élvonalába tartozó csapatokban szerezhetnek gyakorlati tapasztalatot, mint a többszörös világcsúcstartó SZEnergy Team, vagy a Formula Studentben sikeresen szereplő Arrabona Racing Team. Közülük később többen neves versenycsapatok szakembereiként kamatoztatják tudásukat. Van, aki már egyetemi évei alatt Forma–1-es csapat gyakornokaként tevékenykedik, míg a győri egyetem Közép-Európában egyedülálló motorsportmérnök mesterképzésén több, a Forma–1 világában nevet szerzett személyiség is oktat. A technikai sporthoz egyre erősebben kötődő intézménynek saját motorsportszakosztálya van, és jelentős sikereket ér el Uni Győr WMS gokartcsapata is. Az intézmény e területen nemzetközi szintű kutatás-fejlesztési tevékenységet is folytat.

A színes képzési paletta szeptembertől egy újabb elemmel, a technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzéssel bővül. A kurzus jelentkezési feltétele bármely képzési területen szerzett, minimum BSc, BA vagy ezzel egyenértékű főiskolai, illetve egyetemi diploma.

„A képzés célja azoknak a szakembereknek a felkészítése, akik segítséget nyújtanak a technikai sportokban versenyzőknek a sportkarrierjük építésében, képesek rentábilisan működtetni a versenypályákat, valamint különféle egyéb infrastruktúrákat, létesítményeket, továbbá sikeres technikai sport – ezen belül autó- és motorsport – rendezvények szervezését, lebonyolítását menedzselik”

– fogalmazott Radics János, a Széchenyi-egyetem Felnőttképzési és Kompetenciafejlesztési Központjának képzési szakreferense.

Mint mondta, a hallgatók a terület kiemelkedő személyiségeitől tanulhatnak, hiszen az oktatói gárdát erősíti többek között Talmácsi Gábor gyorsaságimotoros világbajnok, Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző (Révész Racing Team), aki a Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatának is tagja, Matics Zsolt, a Fit4Race alapítója, Nagy Dani autóversenyző, szakkommentátor, Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke és Wéber Gábor autóversenyző, televíziós szakkommentátor is.

A budapesti helyszínen megvalósuló képzés szakfelelőse dr. Kovács Barnabás címzetes egyetemi docens, volt barcelonai főkonzul, aki az intézmény nagy népszerűségnek örvendő sportdiplomáciai szaktanácsadói képzésének felelőse is.

„A hallgatóknak a két félév alatt összesen 60 kreditnyi tantárgyat kell teljesíteniük, amelyek a technikai sportok menedzsmentjére, közgazdaságtanára, kommunikációjára, szabályrendszereire és történetére fókuszálnak, valamint projektmunkát is tartalmaznak. A választható tantárgyak három specializációt ölelnek fel: versenyzőmenedzser, sportrendezvény- és létesítményüzemeltető menedzser

– fogalmazott.

Kiemelte: a sportdiplomácia, a marketing, a sportpszichológia és a technikai sportok területéről érkező oktatók örömmel álltak a program mellé, széles körű szakmai tapasztalatukkal biztosítva a magas színvonalat. A szakfelelős elárulta, hogy a képzés részismereti ágaiba már az érettségivel rendelkezők is bekapcsolódhatnak, akik így tanúsítványt szerezhetnek azok elvégzéséről.

A képzésre augusztus 31-ig lehet jelentkezni ezen a felületen.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss