Mozgásban

Sikeres raktárátalakítás működés közben

Készen áll a következő műveletre: a legmodernebb raktárirányítási szoftbernek köszönhetően minden AGV pontosan tudja, mi a következő feladat.

AZ SKF a világ vezető csapágy gyártója, leányvállalatai mintegy 130 országban működnek világszerte. A hatékony folyamatok alapvető fontosságúak a nagyvállalat számára. A növekvő rendelésszámok és a belső folyamatokkal szemben támasztott új követelmények okán a Nürnberg közelében elhelyezkedő schweinfurti gyártóüzemében az automatizálás mellett döntöttek. A Jungheinrich teljes körű logisztikai megoldást szállított 16 automata EKX 516a típusú szűkfolyosós targoncával, amelyek naponta mintegy 80 tonna árut mozgatnak a raktárban. Az SKF számára az átszervezés alapvető lépés a saját versenyképességének biztosítása érdekében, mivel a schweinfurti gyár a legnagyobb méretű valamennyi gyára közül.

LOGISZTIKAI ÜZEM NYITOT SZÍVVEL

Az SKF 18 folyosós, mintegy 18.700 raklaphely kapacitású magasraktárában a Jungheinrich EKX 516a automata önvezető targoncáival (AGV) oldotta meg az anyagáramlás automatizálását. Annak érdekében, hogy a gyártás ne kerüljön veszélybe, a raktár másfél évig tartó átépítése folyamatos működés közben zajlott.

Pontos, előzetes tervezés és tökéletesen összehangolt csapat biztosította a zökkenőmentes folyamatot. A svéd csapágygyártó közel hétmillió eurót fektetett be a raktárlogisztika korszerűsítésébe.

A megnövekedett hatékonyság, a nagyobb folyamatbiztonság és a jobb munkakörülmények gyorsan bizonyították: ez a döntés minden szempontból kifizetődő.

FELKÉSZÜLTEN A JÖVŐ KIHÍVÁSAIRA.

A Jungheinrich nemcsak az új raktármegoldás központi elemét, az AGV-flottát szállította, hanem fővállalkozóként a raklapos állványrendszert, az integrált elektromos raklapsínnel szerelt szállítópályát, a tárolóládák továbbítását végző szállítópályát, valamint hét ergonomikus komissiózó munkaállomást és az automatizált folyamatok vezérlését irányító Jungheinrich raktárirányítási rendszert (WCS) is biztosította. „Összességében nagyobb termelékenységet akartunk elérni és optimálisan felkészülni a jövőbeli növekedéshez és az új üzletekhez” – összegezte a projektet Andreas Wartha, az SKF projektmenedzsere. „Sokkal közelebb jutottunk e célunk eléréséhez.”

A nagyméretű, 18 folyosós logisztikai központban 16 automata EKX 516a önvezető magasraktári targonca biztosítja a maximális áruforgalmat.

AZ AUTOMATIZÁLÁS, MINT A SIKER ÚJ ALAPELVE.

Az EKX 516a, melynek alapja egy magasraktári felrakógép, könnyen elsajátította az újonnan bevezetett goods-to-person elvét, és biztosítja, hogy a különböző komissiózó állomásokon a dolgozók mindig zökkenőmentesen végezhessék munkájukat. Ahol korábban a targoncák számára blokkolt, elakadási helyzetek voltak, ott most a folyamatok hatékonyan és biztonságosan zajlanak. Az útvonalak automatizálása minimálisra csökkentette a hétközbeni és hétvégi többletmunkát, miközben a munkakörülmények jelentősen javultak.

ÖSSZETETT MEGVALÓSÍTÁS.

A Jungheinrich a tervezéstől kezdve a négy építési fázison át a szervizelésig támogatta az SKF csapatát. Az operatív üzletmenet egyetlen pillanatban sem állt le.

Egy komplex és igényes tervezési fázis folyamatidő-szimuláció segítette előre meghatározni az ügyfél pontos logisztikai igényeit: 16 EKX targonca a munkaállomások kiszolgálására. Tervezési  paraméterként egy elérhető, kétszámjegyű növekedési ütemet határoztak meg. Az eredmény egy személyre szabott teljes megoldás, amely további lehetőségeket rejt magában a jövőre nézve.

” Az elképzeléstől a megvalósításon át a szervizelésig – a Jungheinrich a projekt minden fázisában 100%-os teljesítményt nyújtott számunkra.” – emelte ki Andreas Wartha.

Az ergonomikus felszereltségű nyolc komissiózó állomás optimális munkakörülményeket biztosít az SKF munkatársai számára.

Andreas Warthát, az SKF Logistics projetmenedzserét és raktárüzemeltetési vezetőjét kérdeztük a projekt kivitelezéséről:

Miért volt szükség a schweinfurti logisztikai központ automatizálására, és melyek ennek legfőbb előnyei?

„Mindenekelőtt az SKF legfontosabb németországi logisztikai telephelyét fel akartuk készíteni a jövőbeli kihívásokra, valamint erőforrásokat szerettünk volna megtakarítani. Az új, automatizált berendezésekkel ellátott, az „áru a személyhez” elvén alapuló komissiózási rendszer jelentősen csökkenti a targoncák forgalmát a folyosókban.

Emellett sikerült csökkenteni a túlórák számát is. Munkatársaink az egész telephelyen egészségesebb munkakörülményeket élveznek. Az induktív vezetésnek és a transzponder vezérlésnek köszönhetően az AGV-k biztonságosan és függetlenül navigálnak a raktárban. Szükség esetén éjjel-nappal, mivel a járművek áramellátással rendelkeznek, így nincs szükség akkumulátorcserére – ez egy igazi főnyeremény számunkra.”

Milyen különleges kihívásokkal kellett szembenézniük az üzembe helyezés során?

Az EKX targoncákon kívül a Jungheinrichtől vásároltuk a szállítópályákat, az állványkiszolgáló gépeket, az elektromos raklapsínt és az automata komponensek vezérlésére szolgáló szoftvert. Tehát egy nagyon átfogó átépítésről beszélhetünk, amelyet a folyamatos működés során, nagy kapacitáskihasználtság mellett kellett végrehajtani. A többlépcsős üzembe helyezés keretében a szállítási képességet mindenkor garantálni kellett. A világosan meghatározott felelősségi körök, valamint az építési és a kivitelezési munkálatok az üzemeltetési területektől történő elkülönítése elengedhetetlen volt a sikeres megvalósításhoz.

Hogyan értékelné a projekt egészét, és ajánlaná-e a Jungheinrichet fővállalkozóként?

Mindenképpen, mert nemcsak az automatizálási megoldás volt A-tól Z-ig jól átgondolt, hanem a megvalósítás is. A teljes projekt során optimális támogatást kaptunk, és kapunk ma is. A kommunikáció és az együttműködés kifogástalan volt – ebben mindenki egyetért. A Jungheinrich már a kezdetektől azt a benyomást keltette, hogy rendelkeznek a szükséges szakértelemmel és tapasztalattal a meglehetősen összetett projektünkhöz. Pontosan azt a személyre szabott logisztikai megoldást kaptuk, amelyre szükségünk volt vállalati céljaink eléréséhez. A 17. önvezető targoncát is  megrendeltük már és a flotta további növekedése sem kizárt.”

További információ: www.jungheinrich.hu


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Innovatív megoldások a raktárautomatizáláshoz

A Prodrive Technologies a Jungheinrich autonóm mobil robotjait alkalmazza az automatizált szűkfolyosós magasraktári targoncákkal interaktívan együttműködő, rakomány alatti szállításhoz.

A hollandiai Sonban található Prodrive Technologies B.V. többek között az orvosi, a félvezető és a mobilitási iparban használt csúcstechnológiai megoldások fejlesztője és gyártója. A vállalat éves szinten 25 %-kal növeli forgalmát, ezért döntött a raktárbővítés mellett. Az új disztribúciós központban a Prodrive a régió többi, külső raktárából származó készleteket központosította. Tekintettel a gyors növekedésére és a széles termékválasztékára, a Prodrive olyan megoldást keresett, amely rugalmasan méretezhető, ugyanakkor magas szintű termelékenységet biztosít. A Jungheinrichben találták meg a megfelelő partnert a megoldásra. Mark Menting, a vállalat logisztikai folyamatokért felelős vezetője így nyilatkozott a döntésről: “A Jungheinrich egy teljes rendszert biztosított, amely mobil robotokból, targoncákból, állványokból, szoftverekből és ERP-rendszerhez történő kapcsolódásból áll. Egy rugalmas, termelékeny, skálázható rendszert – pontosan azt, amit kerestünk.”

Jungheinrich eksa

MEGFIZETHETŐ, MÉRETEZHETŐ ÉS RUGALMAS.

A Jungheinrich által megvalósított raktárkoncepció magas termelékenységet és nagyfokú rugalmasságot garantál. A megoldás továbbá méretezhető és a koncepció lehetővé teszi, hogy együtt növekedjen az ügyfél igényeivel. Az innovatív intralogisztikai megoldás középpontjában 15 arculee S autonóm mobil robot (AMR) és 8 EKX 516ka típusú magasraktári targonca (AGV) együttműködése áll. Ez a kombináció zökkenőmentesen képes kezelni az áruk széles választékát, miközben a 12 méter magas raktár gazdaságosan üzemeltethető.

MAXIMALIZÁLT TERMELÉKENYSÉG.

A beérkező raklapokat egy szállítószalagra helyezik, ahol ellenőrzik a raklap alakját és minőségét.  Ezután egy arculee S típusú AMR felveszi a raklapot és a magasraktárba szállítja. Ott egy EKX 516ka típusú automata magasraktári targonca betárolja a rakományt.

A kimenő palettákat az AMR a hat komissiózó állomás egyikére szállítja, amelyek mindegyike hat felvételi/leadási ponttal van felszerelve. A produktivitás maximalizálása érdekében a magasraktár el van kerítve az alkalmazottak elől. Bár az arculee S autonóm mobil robotok biztonságosan és zökkenőmentesen működnek más targoncákkal és a dolgozókkal közös környezetben is, a vállalatnál úgy döntöttek, hogy minimalizálják az ember-robot interakciót, ezáltal maximalizálják a termelékenységet. A rendszer komissiózó teljesítménye 80 raklap/óra. A magasraktár elméleti kapacitása szintén 80 raklap/óra.

MAGASABB MINŐSÉG.

Az új intralogisztikai koncepció biztosítja a szükséges rugalmasságot, skálázhatóságot és termelékenységet. A mobil robotok a nap 24 órájában rendelkezésre állnak. Emellett a folyamatok minősége is jelentősen javult. Mind az áruk, mind a berendezések károsodása jelentősen csökkent. Ennek eredményeként a Prodrive Technologies évente jelentős, 10 százalékos javítási költséget takarít meg. Ezen túlmenően az új koncepció átláthatóságot és ellenőrzést biztosít,valamint a termékek többé nem vesznek el.

A projektről röviden:

Kihívás

Átfogó intralogisztikai koncepció megvalósítása nagyrészt automatizált folyamatokkal az újonnan épített logisztikai raktárban.

Megoldás

A Jungheinrich Logistics Interface és a Jungheinrich WCS raktárirányítási rendszer által koordinált és irányított arculee S autonóm mobil robotok, valamint az EKX 516ka automata magasraktári targoncák egyedülálló kölcsönhatása a rakomány alatti szállításhoz.

Eredmény

Rugalmas és skálázható koncepció, amely garantálja a nagyobb termelékenységet és a folyamatos működést. A folyamatminőség jelentős javulása.

További információ: Autonóm mobil robotok (AMR) | Jungheinrich


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Rákacsintott Budapestre, majd táncra perdült a Szabadság-szobor

Október 11-én este nem mindennapi jelenségre figyelhettek fel a budapestiek.

A Szabadság-szobor a felújítása miatt július óta korlátok közé szorítva, takarás alatt áll, elrejtve a járókelők szeme elől. Most viszont a Yettel egy igazán különleges kezdeményezéssel készült: egy látványos és izgalmas drónshow keretében a szimbolizált Szabadság-szobor egy rövid időre életre kelt, újra megmutatva magát a közönségnek lélegzetelállító fényjáték formájában.

A drónshow ideje alatt az arra járók láthatták, ahogy a Gellért-hegy mellett egy drónokból álló virtuális nap lebukik a vízfelszín alá, majd egy végtelen galaxist ábrázoló szimbólum után átalakul a Szabadság-szobor arcává. Az ekkor felszabaduló szobor körülnézett a városban, és egy kacsintás után táncra perdült. A különleges látvány a Fővám térről volt a legjobban látható és élvezhető, ahol Miller Dávid, kristoaf, Lombos Márton és az Analog Balaton „Felémdől” dala kísérte a show-t. A helyszíni résztvevők a Budapest égboltján megjelenő QR kód beolvasásával a Yettel nyáron elindult szolgáltatására, a Yepp-re nyerhettek előfizetést.

A Yepp indulásával a digitális szabadság mellett tettük le a voksunkat és sokat gondolkoztunk, hogy hogyan szimbolizálhatnánk ezt az embereknek. Ekkor jött a Szabadság-szobor életre keltésének ötlete, hogy a régóta felállványozott ikont most digitális eszközök segítségével megtáncoltatjuk egy kicsit, mindezt úgy, hogy a jelenlévők ezreinek okozzunk vele örömöt. A helyszíni visszajelzések után úgy látjuk, sikerült jobban átélhetővé tenni a korlátok nélküliséget és a digitális szabadságot azzal, hogy ennek az ikonikus szobornak lehetőséget adtunk kilépni a korlátai közül”

– mondta Kovács András, a Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója.

A látványos és egyedi show a Visual Europe Group világszínvonalú drónflottájával készült. A szakmai zsargonban „táncnak” nevezett show 405 darab új generációs, Kaiken típusú drón összehangolt mozgásával jött létre és mintegy 7 és fél percig tartott.

Több mint 15 ember dolgozott azon, hogy egyedülálló élményt adjunk a pénteki rendezvény látogatóinak. Különleges kihívást jelentett, hogy a Szabadság-szobor körül, a Gellért-hegy felett valósítjuk meg a produkciót, ügyelve arra, hogy a drónflotta, az animáció és a zene végig tökéletes összhangban maradjon

– számolt be Pető Áron, a drónshow első pilótája.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Mozgásban

Mi köze van Habsburg Ferdinándnak az ebesi focicsapathoz?

A Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. 5 millió forinttal támogatja az ebesi Futball Szakosztályt, tovább erősítve elköteleződését a helyi közösségek iránt.

A belga-magyar tulajdonosi hátterű vállalat Ebesen közel 55 000 m²-es logisztikai csarnokot épít a debreceni repülőtér és az épülő BMW-gyár közelében, miközben aktívan részt vesz a település közösségi és sportéletének fejlesztésében. A WLP nemzetközi szinten is komoly szerepet vállal a jótékonyságban, különös figyelmet fordítva a sportok támogatására.

A „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” társadalmi célú kezdeményezést Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a híres Habsburg család tagja indította el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt.

Közösségtámogatás globális szinten

A Weerts Logistics Park (WLP) elkötelezett a fenntartható növekedés iránt, melynek keretében célja, hogy munkahelyeket teremtsen, és támogassa a gazdasági fejlődést azon régiókban, ahol jelen van beruházásaival és fejlesztéseivel. A társadalmi felelősségvállalás és a jótékonykodás mindig is meghatározó szerepet töltött be a cégcsoport működésében, különös tekintettel a Green Future Projekt támogatására, amely a motorsportok fenntarthatóságát segítő kezdeményezéseket helyezi előtérbe.

A WLP számára kiemelt fontosságú, hogy minden tevékenységét – beleértve az autósportot és a logisztikai projektjeit is – karbonsemlegessé tegye. Földterületeket vásárol és véd az Amazonas esőerdőben, hogy megóvja azokat az erdőirtástól. Szintetikus üzemanyagokkal is kísérletezik, ezzel mérsékelve a szénlábnyomát.

Ingatlanfejlesztési részlegének célja, hogy minden logisztikai létesítménye tetejét napelemekkel fedje be. A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cég Magyarországon is minden új épületet úgy tervez, hogy a tetőszerkezet alkalmas legyen napelemek fogadására arra az esetre, ha a jogi környezet a jövőben kedvezőbben alakul.

WLP a társadalmi felelősségvállalás és a fiatal generációk támogatásának elkötelezett élharcosa

„Belgiumban a WLP már több mint 3000 számítógépet adományozott rászoruló gyermekeknek, és célja, hogy a tartósan beteg fiatalok számára is hozzáférhetővé tegye ezeket az eszközöket. E társadalmi elkötelezettség szellemisége összhangban áll a „Száguldj gyorsan, cselekedj még gyorsabban!” kezdeményezéssel, amelyet Habsburg Ferdinánd osztrák autóversenyző, a Habsburg család tagja indított el, amikor a Weerts Racing Team versenyzője volt. A program szellemében a WLP Magyarországon is aktívan támogatja a helyi közösségeket, többek között az ebesi labdarúgás patronálásával.”

emelte ki Mika Arnold, a WLP Real Estate Managere

Ebes és a WLP együttműködése új távlatokat nyit a helyi sportélet számára

Ebes és a WLP partnersége jelentős lehetőségeket teremt a helyi sportélet fejlesztésére. A nemzetközi vállalat támogatása nemcsak a közösség összetartását erősíti, hanem hozzájárul a sport színvonalának növekedéséhez is. Az együttműködés friss energiákat hoz a helyi fiatalok számára, ösztönözve őket a sportban való aktív részvételre.

Fókuszban a helyi sportélet fejlesztése

A WLP támogatásának köszönhetően az ebesi labdarúgás új szintre emelkedik, lendületet adva a helyi sportélet fejlődésének.

„A Weerts Logistics Park (WLP) által nyújtott 5 millió forintos hozzájárulás meghatározó jelentőségű a helyi futball számára, hiszen lehetővé teszi az edzésfeltételek modernizálását, a Bozsik programban részt vevő fiatal tehetségek versenyeztetését, valamint az utánpótlás csapatok bajnokságokban való részvételét. A Bozsik program szoros kapcsolatban áll a Puskás Akadémiával, amely kiemelt partnerként támogatja a fiatal sportolók fejlődését és versenyeztetését, ezzel erősítve az utánpótlás nevelését. A WLP támogatása erősíti a közösségi összefogást, miközben növeli mind a felnőtt, mind az ifjúsági csapat versenyképességét a Megyei II. osztály északi csoportjában.”

hangsúlyozta Kovács József, az ebesi Sportbarátok Egyesületének vezetője.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Ajánljuk

Friss