Mozgásban
Mazda Skyactiv technológia: a hatékonyság új szintje
A modern autóiparban az innováció elengedhetetlen, és a Mazda élen jár ebben a versenyben. A Mazda Skyactiv technológia az egyik legkiemelkedőbb fejlesztés az elmúlt években, amely ötvözi a gazdaságosságot és a teljesítményt. De mit is takar valójában ez a forradalmi újdonság, és miért olyan különleges?
Mi is az a Mazda Skyactiv technológia?
A Skyactiv technológia a Mazda válasza a jövő autózásának kihívásaira. Ez egy olyan átfogó technológiai rendszer, amely az autók minden főbb elemére kiterjed, a motoroktól kezdve a sebességváltón át egészen az autó karosszériájáig. Célja, hogy az autók könnyebbek, hatékonyabbak és környezetkímélőbbek legyenek anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a vezetési élmény terén. Vásárolj itt Skyactiv technológiával működő Mazdát!
A Mazda mérnökei újragondolták a belső égésű motorokat, és az égési folyamat optimalizálásával elérték, hogy a Skyactiv motorok jelentős mértékben csökkentsék az üzemanyag-fogyasztást, miközben növelik a teljesítményt. De nem csupán a motorok kaptak újraértelmezést; a sebességváltók, a futómű és a karosszéria kialakítása is a hatékonyság és a dinamikus vezetési élmény javítását szolgálják.
A Skyactiv motorok előnyei
A Skyactiv motorok egyik legnagyobb előnye a hatékonyság. A Mazda új motorjai képesek 15-30%-kal kevesebb üzemanyagot fogyasztani, miközben a CO2-kibocsátásuk is jelentősen csökken. Az alacsonyabb fogyasztás különösen fontos szempont a mai világban, amikor egyre nagyobb figyelmet kap a környezetvédelem.
Skyactiv-G: benzinmotor újragondolva
A Skyactiv-G motor a benzinmotorok új generációját képviseli. Az égési folyamat optimalizálása és a magas sűrítési arány révén a motor hatékonysága kiemelkedő, így a Mazda modellek gazdaságosabbak és erősebbek lettek. Ez a technológia tökéletes választás azoknak, akik nem szeretnének kompromisszumot kötni a teljesítmény és a környezetbarát autózás között.
Skyactiv-D: a dízel forradalma
A Skyactiv-D dízelmotor ugyancsak jelentős fejlesztéseken esett át. A hagyományos dízelmotorokhoz képest sokkal alacsonyabb sűrítési aránnyal működik, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást és a motor zajszintjét is. Ezzel a megoldással a Mazda egy újabb lépést tett afelé, hogy környezetkímélőbb dízelautókat kínáljon a piacon.
Skyactiv-Drive: a sebességváltás új élménye
A Mazda a sebességváltók terén is forradalmasította a vezetési élményt a hagyományos automata, CVT és duplakuplungos váltók előnyeit ötvözve. Ennek köszönhetően a váltások simábbak és gyorsabbak, ami még élvezetesebb vezetést biztosít.
Könnyű és erős karosszéria
A mérnökök a súlycsökkentésre és a merevség növelésére helyezték a hangsúlyt. Az új anyagok használatával és a fejlett gyártástechnológiával a Mazda olyan autókat tervezett, amelyek egyszerre könnyűek, de erősek is, így javítva a teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot.
A Mazda Skyactiv technológia nemcsak egy marketingfogás, hanem valódi előnyöket biztosít azok számára, akik fontosnak tartják az autó teljesítményét, de emellett környezetbarát megoldásokat is keresnek. A márka továbbra is arra törekszik, hogy új szintre emelje a járműfejlesztést, és ezzel új mércét állítson fel az autóiparban.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A közelgő nyári szezonban a motorosoknak különösen érdemes figyelniük
A személyi sérüléssel járó közúti balesetek alacsony százalékát okozzák ugyan motorosok, vétlen résztvevőként ugyanakkor a közlekedők veszélyeztetett kategóriájába tartoznak: gyakran szenvednek súlyos vagy halálos kimenetelű sérülést.
A motoros szezonon belül is kiemelt figyelmet érdemel a nyári időszak. Az Allianz Hungária adatai szerint júniusban, júliusban és augusztusban lényegesen az átlag felett alakul a motorkerékpárokhoz kapcsolódó káresetek száma.
A Magyar Közút adatai szerint évente átlagosan 1200–1300 motoros baleset történik Magyarországon. Az Allianz Hungáriához befutó kárbejelentésekből egyfajta baleseti szezonalitás is kirajzolódik, az elmúlt 10 év adatai alapján a nyár kiemelten veszélyes időszaknak számít, hiszen a június elejétől augusztus végéig terjedő időszakban történik a balesetek mintegy 40 százaléka, átlagosan kétszer annyi kárbejelentés érkezik ezekben a hónapokban, mint az év többi hónapjában. Noha erre hivatalos felmérések nincsenek, a tapasztalatok szerint az okok között a szabadságolások miatt intenzívebbé váló forgalom mellett a szűk vidéki utakon gyakrabban megjelenő, a forgalom tempójától elmaradó sebességgel közlekedő, sokszor „a semmiből” előbukkanó mezőgazdasági gépek is feltűnhetnek.
Kétkeréken kiugró a közlekedési kockázat
Az Allianz Technológiai Központ (AZT) egyik kutatása szerint a közúti balesetek nagy százalékának vétlen áldozatai a motorkerékpárral, segédmotoros kerékpárral vagy biciklivel közlekedők, illetve a gyalogosok. Ők különösen a lakott területeken számítanak veszélyeztetett úthasználóknak, hiszen a településhatárokon belüli baleseteknél közülük kerül ki a halálos áldozatok több mint kétharmada. Az Európai Unió 2021-es adatai szerint a városi területeken az áldozatok legnagyobb része gyalogosan közlekedett (37%). Őket követték a motorkerékpárosok 18 százalékkal, majd a kerékpárosok 14 százalékkal. Ennek egyfelől az az oka, hogy a gyalog, motorral vagy kerékpárral közlekedőkre nem jellemzők a személy- és tehergépkocsikra, buszokra egyre inkább jellemző passzív biztonsági megoldások (amilyen a biztonsági öv, fejtámasz, ülésmagasító, gyermekeknek gyerekülés stb.), ráadásul a gyalogosok és kétkeréken közlekedők a karosszéria fizikai védelmére sem számíthatnak.
Az EU-ban a motorkerékpárt egyenesen a legveszélyesebb közúti közlekedési módnak könyvelik el, amelynél a halálozási kockázat akár hússzor magasabb lehet a személygépkocsiban utazásnál. Ezzel szemben Magyarországon, bár a közúti halálozási ráta kissé meghaladja az uniós átlagot, motorfronton jobb a helyzet, hiszen idehaza alacsonyabb a motoros halálesetek aránya az összes közúti halálesetben, mint az EU-ban, ahol 16 százalék. Emellett nálunk a motoros balesetek számának körülbelül 5 százaléka halálos kimenetelű.
Még a gyalogosok is több balesetben vétkesek, mint a motorosok
A felmérésekből azonban jól látszik, hogy a balesetek okozásában azonban egyáltalán nem tartoznak az élbolyba a motorkerékpárral közlekedők. Olyannyira nem, hogy a biciklisek jócskán megelőzik őket: a KSH 2024-es előzetes adatai szerint tavaly több mint kétszer annyi olyan személysérüléses balesetet regisztráltak Magyaroroszágon, amelyet kerékpáros okozott, mint olyat, amelyet motoros. Ha megnézzük az alábbi ábrát, látható, hogy nem egyszeri jelenségről van szó, hanem egy tartós trendről.
Az adatokból – a pandémia alatti lezárások okozta látványos törés mellett – az is kiolvasható, hogy az elmúlt 10 év átlagát nézve még a gyalogosok is veszélyesebb közlekedőknek számítanak az utakon, mint a motorosok, legalábbis az okozott személysérüléses balesetek számát tekintve. Szintén fontos adalék a statisztika értelmezéséhez, hogy a kétezres évek elejétől mostanáig két és félszeresére nőtt a magyarországi forgalomba helyezett motorok száma.
A motorosok által előidézett balesetek száma azonban egyáltalán nem követte le a motorok számának robbanásszerű emelkedését: a KSH tavalyi adatai szerint az összes közúti baleset mindössze 4,1 százaléka köthető ehhez a kategóriához.
Fontos a megfelelő védelem – minden szinten
A motorosok számára a legnagyobb baleseti kockázatot az jelenti, hogy a motorkerékpárok teljesítmény/tömeg aránya általában sokkal magasabb az autókénál, jellemzően nagyobb sebességre és gyorsulásra, lassulásra is képesek, miközben méretük és alakjuk miatt kevésbé észrevehetők, mint a négykerekűek. Ráadásul gyakran közlekednek a forgalom tempójánál gyorsabban, ami szintén megnehezíti az észlelésüket – nem véletlen, hogy a motorkerékpáros balesetek leggyakoribb oka a sebesség nem megfelelő megválasztása, az irányváltoztatás, a haladás és kanyarodás szabályainak be nem tartása, és az előzés szabálytalan végrehajtása mellett. Emellett számszerűsíthető, hogy az európai utakon meghalt motorkerékpárosok mintegy 80 százaléka szenvedett fejsérülést, és ezeknek az eseteknek a felében ez okozta a halálukat is. Ezért is fontos a megfelelő fejvédelem, hiszen sokat javíthat a túlélési esélyeken, ha a motoros nyitott sisak helyett egy zárt, a fej és az arc lényegesen hatásosabb védelmét nyújtó bukósisakot visel.
„Közös felelősségünk, hogy minél kevesebb baleset történjen az utakon. Ehhez minden közlekedési mód esetén elengedhetetlen, hogy megfelelő műszaki állapotú, jól felszerelt járművel, biztonságos vezetéstechnikával és fokozott figyelemmel közlekedjünk, a motorosok esetében pedig a védőfelszerelésnek is kiemelt szerepe van”
– hívja fel a figyelmet Borbély Krisztián, az Allianz Hungária Zrt. kárrendezési igazgatóságának vezetője. Hozzátette:
„A felkészülés természetesen azzal lehet teljes, ha motorkerékpárunk esetében is gondoskodunk a megfelelő biztosításról.”
Érdemes olyan konstrukciót választani, amelyhez assistance szolgáltatást is nyújt a biztosító. Az Allianznál a kgfb mellé járó alap assistance szolgáltatás baleset vagy műszaki meghibásodás esetén segítséget nyújt a helyszíni javításban, vagy amennyiben ez nem megoldható, a szervizbe vontatásra és utasszállításra is kiterjed, például egy defekt esetén is. Casco kötése esetén pedig a biztosító bővített assistance fedezetet nyújt – többek között olyan további hasznos szolgáltatásokkal, mint a csereautó vagy az elszállásolás.
Az Allianz motorkerékpárokra köthető kötelező és casco biztosításairól bővebben itt találhatók információk: Allianz – Gépjármű-biztosítások
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Indul a motoros-szezon, ezek jelenleg a legnépszerűbb modellek
A 2025. január-áprilisi adatokat nézve 1,39%-os növekedést láthatunk az előző évhez képest a használt motorok után érdeklődők számában.
Azonos időszakban a felületen meghirdetett modellek átlagára láthatóan csökkent, az átlagéletkor viszont nőtt. A piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértői vizsgálták a pontos változásokat és azt, hogy melyik motorok jelenleg a legnépszerűbbek az érdeklődők körében.
2024 azonos időszakához képest 1,39%-kal több megkeresés érkezett idén motorok kapcsán a Használtautó.hu-hoz. A mezőnyt változatlanul a BMW R 1200 GS, a Suzuki DL 650, és a BMW R 1250 GS vezetik, és ez a három modell teszi ki az összes érdeklődés 41%-át. A népszerűségi lista összetételében mindössze egy változás történt tavalyhoz képest, a Yamaha MT-09-et váltotta a gyártó egyik másik, MT-07-es modellje.
A kereslet növekedése mellett a legnépszerűbb 10 modell átlagára csökkent. Idén átlagosan 6,8%-kal olcsóbban választhatunk a listáról, mint a tavalyi év azonos időszakában. Érdekesség, hogy a használt piacon elsősorban az idősebb modellek a népszerűek, idén a vizsgált modellek átlagéletkora 10,7 év volt, ez 9,1%-os növekedés 2024-hez képest.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Világklasszis kerékpáros, Tadej Pogačar hosszú távú partnerséget kötött a Continental-lal
Hosszú távú együttműködést kötött a Continental és a világ egyik legsikeresebb országúti kerékpárosa, a 26 éves Tadej Pogačar.
A partnerség középpontjában közös értékek állnak: a teljesítmény, a biztonság és az egymás iránti tisztelet az utakon – legyen szó autósokról vagy kerékpárosokról.
A Continental évek óta meghatározó szereplője mind az autóipari, mind a kerékpáros világ technológiai fejlődésének. A mostani együttműködés egy újabb lépés a két terület összekapcsolásában, amely jól tükrözi a vállalat kettős elköteleződését a csúcstechnológia és a közlekedésbiztonság iránt.
Maximális biztonság és csúcsteljesítmény – akár bringán, akár autóban
A Continental autó- és kerékpárabroncsait világszerte milliók választják megbízhatóságuk, kiváló tapadásuk és teljesítményük miatt – a hétköznapokban és a versenypályán egyaránt.
„A csúcsteljesítmény nemcsak a tehetség eredménye, hanem a folyamatos fejlődés iránti elköteleződésé is. A Continental-lal közösen ugyanazt az ambíciót képviseljük: hogy minden helyzetből a legtöbbet hozzuk ki – legyen szó sportról vagy technológiai fejlődésről. Ezért számomra ez a partnerség magától értetődő volt”
– nyilatkozta Tadej Pogačar.
Akár a versenypályán, akár a közutakon, a biztonság mindig kulcskérdés. A többszörös Tour de France-győztes ugyanúgy a felszerelésére hagyatkozik, mint a hétköznapi közlekedők. „Hivatásos kerékpárosként pontosan tudom, milyen fontos, hogy az ember megbízhasson a gumiabroncsaiban. Megfelelő felszerelés nélkül ma nem tartanék ott, ahol vagyok” – tette hozzá.
„Tadej Pogačar és a Continental egyaránt a kivételes teljesítmény szimbólumai – de mindenekelőtt a biztonságos közlekedés elkötelezett képviselői. A versenyeket nem vakmerőséggel vagy önzéssel lehet megnyerni, hanem tudatos döntésekkel és a másokra is odafigyelő hozzáállással. Tadej amellett, hogy kivételes tehetség, képes átlátni az összképet is, ezért számunkra ő az ideális partner”
– emelte ki Egemen Atış, a Continental Tires EMEA stratégiai, elemzési és marketingvezetője.
A közös munka egyik fő célja, hogy elősegítse az autósok és kerékpárosok közötti párbeszédet és a kölcsönös megértést. Mind Pogačar, mind a Continental elkötelezett a közlekedésbiztonság javítása iránt.
„Az utak mindenkié. Ezzel a partnerséggel a kölcsönös tisztelet fontosságára szeretnénk felhívni a figyelmet – hiszen ez a biztonságos közlekedés alapja, akár két, akár négy keréken közlekedünk”
– tette hozzá Egemen Atış.
A Continental és a kerékpársport: hosszú távú elköteleződés
A Continental hosszú évek óta aktív szereplője a nemzetközi kerékpársportnak. A világ legismertebb versenyén, a Tour de France-on nemcsak a kísérőjárművek futnak Continental gumiabroncsokon, hanem számos élcsapat – köztük a 2024-es győztes is – Continental kerékpár-gumiabroncsokat használ.
A vállalat emellett a Giro d’Italia egyik fő támogatója is, ahol minden hivatalos jármű Continental abroncsokkal van felszerelve, a több mint 3000 kilométeres táv biztonságos teljesítése érdekében. A Continental a csúcskategóriás versenyzéstől a hétköznapi közlekedésig minden helyzetben a megbízható teljesítményt képviseli.
Tadej Pogačar: példakép a versenypályán és azon túl is
A mindössze 26 éves Tadej Pogačar 2019 óta az UAE Team Emirates-XRG versenyzője, és napjaink egyik legjobb országúti kerékpárosának számít. 2024-ben sporttörténelmet írt: megnyerte a Giro d’Italia-t, a Tour de France-t, az országúti világbajnokságot, és több klasszikus egynapos versenyt is – ezzel olyan teljesítményt ért el, amit eddig csak két másik kerékpáros tudott felmutatni a sportág történetében. Emellett a Strade Bianche-t és a Liège–Bastogne–Liège-t is megnyerte.
Hatása azonban messze túlmutat a versenyeken: alapítványán és a „Pogi Team” utánpótláscsapatán keresztül aktívan támogatja a fiatal tehetségeket Szlovéniában és nemzetközi szinten egyaránt.
A Continental és Tadej Pogačar partnersége nem csupán a sportról szól: közös céljuk, hogy előmozdítsanak egy biztonságosabb, tudatosabb és együttműködésen alapuló közlekedést.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Gazdaság2 hét ago
Pénzügyi hullámvasúton navigál a vállalati treasury
-
Egészség2 hét ago
Mitől remeghet a kezünk állandóan?
-
Gazdaság2 hét ago
Így lesz a feszültségből stratégiai előny a munkahelyen
-
Okoseszközök3 nap ago
A HONOR 6 éves Android-támogatást vállal a napokban megjelent HONOR 400 szériához
-
Okoseszközök2 hét ago
A Honor 400 széria bemutatta az AI-alapú képmozgató funkcióját
-
Ipar2 hét ago
Forradalmi megoldás az építőiparban
-
Tippek2 hét ago
Fotópályázatot hirdet az LG és a Magyar Nemzeti Galéria
-
Gazdaság2 hét ago
Magyarországon is elindult a Wolt és a Telekom együttműködése