Mozgásban
A Honda bemutatja a Honda 0 Series modellek új generációs technológiáit
A Honda Motor Co., Ltd. megtartotta a „Honda 0 Tech Meeting” elnevezésű rendezvényét, hogy bemutathasson olyan új generációs technológiái közül néhányat, melyeket a 2026-tól világszerte bevezetésre kerülő elektromos modellcsaládban, a Honda 0 Series -ben alkalmaznak majd.
A Honda 0 Series teljesen új EV-fejlesztés, amelyhez merőben új ötletek és egy új, „Karcsú, könnyű és bölcs” tervezési megközelítést alkalmaznak, mely az alábbi öt alapvető értékre épül
- Művészi formavilág, ami pozitív rezgéseket kelt
- Önvezető/fejlett vezetést támogató rendszerek (AD/ADAS), amelyek biztonságot és nyugalmat biztosítanak
- Optimális „tér” az embereknek, amit az IoT (Internet of Things) és a többi mobilkommunikációs eszköz tesz lehetővé
- A vezetés öröme, amit a járművel való egység érzése kelt
- Kiemelkedő elektromos hatékonyság
A Honda a CES® 2024 kiállításon mutatta be a Honda 0 Series modellcsalád két koncepcióautóját a Saloont és Space-Hub-ot, 2026-ban pedig a tervek szerint megkezdi az előbbi sorozatgyártását. A piacra kerülő modell nagyon fog hasonlítani a prototípusra, és ez lesz a járműsorozat zászlóshajója.
Emellett a japán gyártó azt is bejelentette, hogy 2030-ig világszerte összesen hét Honda 0 Series családtagot mutat be , amelyek között lesznek kis-, közepes- és nagy méretű járművek is.
A sorozat legújabb modelljének a leleplezését a Honda a CES® 2025-re időzíti és ez lesz majd a Honda 0 Tech Meetingen bemutatott technológiák és elektromos koncepciók megtestesülése.
A Honda 0 Tech Meetingen bemutatott új generációs technológiák
- Karcsú és könnyű
A „karcsú” fejlesztési megközelítéssel a Honda továbbra is az EV-korszakra jellemző M/M (Man Maximum, Machine Minimum azaz Az ember a gép előtt ) szemléletmódot valósítja meg, és arra törekszik, hogy elektromos járművei az emberek számára kialakított kényelmes „térként” teremtsenek új értéket, amit egyedülálló formatervezéssel, alacsony járműmagassággal és rövid karosszéria-túlnyúlásokkal ér el.
A „könnyű” tervezési hozzáállással a Honda arra törekszik, hogy megvalósítsa mind a sportos vezetési élményt, mind a világ legjobb elektromos hatékonyságát, amire a Honda mindig is nagy hangsúlyt fektetett a gépkocsigyártása során.
- Új fejlesztésű, dedikált EV-platform
A 2.0 GPa értékkel rendelkező hőpréselt anyag (rendkívül nagy szilárdságú acéllemez) alkalmazásával a Honda egy olyan új EV-platformot fejlesztett ki, amellyel a stílusra jellemző karcsú és alacsony magasságú kialakítás is megvalósítható, és az utasok számára is biztonságot és nyugalmat kínál. Emellett a karcsú akkumulátor és az új fejlesztésű kompakt e-tengely (e-Axie) lehetővé teszik azt is, hogy a jármű tömegközéppontja alacsonyra kerüljön, mivel a nehéz alkatrészek alul, a jármű középpontjában helyezkednek el. Ez stabilizálja az autó viselkedését és sportos vezetési élményt tesz lehetővé.
- Új fejlesztésű kompakt e-tengely (e-Axie)
A hibrid-elektromos járművek (HEV-k) fejlesztése során összegyűjtött motor- és inverter technológiákat a Honda arra használja majd fel, hogy kompakt és rendkívül hatékony e-tengelyt (e-Axie) alakítson ki az elektromos járművekben. Az inverter mérete körülbelül 40%-kal*1 csökkent, ami lehetővé teszi ennek a vízszintes, a motor melletti elhelyezését, amit a múltban nehéz volt megvalósítani. Ezzel a kompakt e-tengellyel azonban egyszerre érhető el az alacsony magasságú kialakítás és a maximális helykihasználás.
- Karcsú akkumulátor
Az IPU- (akkumulátor) ház körülbelül 6%-kal lesz vékonyabb*2 a megaöntés és a 3D dörzshegesztési (FSW) technológia alkalmazásának köszönhetően. Ezen túlmenően az ütközés hatásának eloszlatására tervezett karosszéria-szerkezetnek köszönhetően csökken az akkumulátor védelméhez szükséges többletterület, ami nagyobb helyet biztosít a beszereléséhez. Az ilyen jövőbe mutató technológiáknak hála könnyebb és karcsúbb, mégis maximális hatékonyságú akkumulátor kerül a járművekbe, ami hozzájárul a Honda 0 Series modellkínálatának bővítéséhez.
A Honda továbbá arra is törekszik, hogy az akkumulátor kapacitásának csökkenését 10 éves használat után kevesebb mint 10%-ra korlátozza egy olyan akkumulátoridő-csökkenést diagnosztizáló és előrejelző technológia alkalmazásával, amely 5 millió Honda jármű, főként HEV vezetési adataival dolgozik.
- Aktív aerodinamikai rendszer
A Honda olyan aktív aerodinamikai rendszert fejlesztett ki, amely automatikusan aktiválja az első légterelőt a jármű sebességének és egyéb tényezőknek megfelelően. A légellenállás csökkentése érdekében az első légterelő a padló alatt kapott helyet minden karosszéria-típusnál, beleértve a magas járműveket vagy a nagyobb légellenállásnak kitett SUV-okat is. Amellett, hogy a napi használhatóság veszélyeztetése nélkül csökkenti a haladásra fordított energiát, ez a rendszer továbbá nagy leszorítóerőt eredményez és hozzájárul a jármű egyenes vonalú stabilitásának növeléséhez.
- Új karosszériamerevség-kezelés a nagyobb vezetési stabilitás és a könnyebb súly érdekében
A sportos és felszabadult vezetési élményt egy új kormányzási stabilitási index bevezetésével érik el, amely lehetővé teszi a jármű karosszériájának meghajlását, hogy kanyarodás közben minden egyes gumiabroncson ellenőrizhető legyen a terhelés. Az egyszerűsített karosszéria szerkezet nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Honda a kezdeti elektromos járművek súlyához képest körülbelül 100 kg-mal csökkentse a jármű össztömegét.
- A „karcsú” és „könnyű” kialakítást lehetővé tevő gyártási technológiák
- Az intelligens tápellátó egység (IPU) házának gyártási technológiájának fejlődése
Az IPU (akkumulátor) házak gyártásához egy 6000 tonnás osztályú megaöntőgépet (nagynyomású, nagy pontosságú öntés) fognak alkalmazni, amely jelentős mértékben, a jelenlegi több mint 60-ról 5-re csökkenti az alkatrészek számát. Ezen túlmenően az egyes EV-modell méretekhez eltérő, egyedi akkumulátor-házrész és egy FSW-technológiával (Friction Stir Welding/dörzshegesztés) készült közös rész összekapcsolásával az IPU-házak sokfélesége hatékonyan előállítható. Ez javítja az általános termelési produktivitást és korlátozza a szükséges tőkebefektetéseket. A Honda folytatja e gyártási technológiák fejlesztését, és a jövőben kiterjeszti alkalmazásukat a nagy öntött alumínium karosszériavázak alkatrészeire is.
- A karosszéria könnyítését célzó technológiák továbbfejlesztése
A világ első CDC hegesztési technológiájának alkalmazása lehetővé teszi a
könnyű és nagy szilárdságú anyagok felhasználási körének bővítését. Ez a karosszéria súlyának csökkentése és a passzív biztonsági teljesítmény egyidejű növelése által javítja az elektromos hatékonyságot.
- A gyártási módszerek továbbfejlesztése az akkumulátor-összeszerelő soron
Az akkumulátor-összeszereléshez egy új fejlesztésű cellagyártó rendszert vezet be a Honda a magas termelési hatékonyság és rugalmasság elérése érdekében. Ez nem más, mint az automatikus vezérlésű járművek (automatic guided vehicles, AGV) által összekapcsolt flex-cellás gyártórendszer, ahol a gyártási folyamatok rugalmasan kombinálhatók, lehetővé téve a gyártási modellek és a gyártási mennyiségek változásainak kiigazítását.
- Bölcs
A felhalmozott tudás felhasználásával és az intelligens technológiák továbbfejlesztésével a Honda eredeti, szoftveresen irányított járműveket (software-defined vehicles, SDV) hoz létre, mely magukat, a járműveket is bölcsebbé teszi.
Konkértabban – a Honda saját fedélzeti operációs rendszert (operating system, OS) fejleszt, majd az összekapcsolt technológiák fejlődésével összhangban arra törekszik, hogy új mobilitási élményt nyújtson ügyfelei számára ezen optimalizált intelligens technológiák alkalmazásával.
A Honda OTA (over the air/vezeték nélküli) frissítésekkel a jármű értékesítését követően is folyamatosan bővíti és fejleszti a jármű funkcióit, így a járművet az ügyfelek számára vonzóbb, kizárólag a Hondára jellemző termékké fejleszti.
- A „bölcs” fejlesztési megközelítés Honda által követett négy fókuszpontja
- AD/ADAS (önvezető/fejlett vezetéstámogató rendszerek)
A Honda azzal a céllal fejleszti az AD/ADAS (Automated Driving, AD és Advanced Driver Assistance Systems, ADAS) rendszereket, hogy „az általuk kínált élmények hatására az emberek spontán beüljenek az autójukba” és ne csak vezetés közben élvezzék a biztonságos és zökkenőmentes mobilitás nyújtotta nyugalmat, hanem egész úton az otthonuktól a célállomásig.
2021-ben a Honda a gyakorlatban is megkezdte a 3. szintű önvezető berendezések használatát a Honda SENSING Elite rendszerrel felszerelt vadonatúj Legend bevezetésével, amely bizonyos helyzetekben a feltételes vezetésautomatizálással képes átvenni az autó irányítását a sofőrtől. A Honda 0 Series modelljeibe beépített AD/ADAS-technológiák ezeket alkalmazzák, hogy még több ügyfél számára elérhetővé tegyék a megfizethető önvezető járműveket.
Emellett a Honda 0 Series tagjait egy olyan rendszerrel is ellátják, amellyel bővíthető lesz azoknak a vezetési körülményeknek a köre, ahol elérhető lesz a vezetéstámogatás és a 3. szintű önvezetés (eyes-off). Ez a bővítés az autópályákon kialakult dugókban elérhető eyes-off technológiával kezdődik, és az OTA-frissítések révén folyamatosan halad majd tovább.
A Honda továbbfejleszti az olyan AD/ADAS-technológiáit is, mint például a LiDAR-alapú nagy pontosságú és rendkívül megbízható észlelés, a minden környezetben nagy felbontású kameraérzékelés, valamint a Honda eredeti mesterséges intelligencia (MI) (Artificial Intelligence, AI) és érzékelő fúziójával kompatibilis nagy teljesítményű ECU beszerelése.
Ezenkívül az eredeti Honda MI-technológia egyesíti az amerikai Helm.ai felügyelet nélküli tanulási*4 technológiáját és a tapasztalt vezetők viselkedési modelljeit, ami hozzájárul, hogy a mesterséges intelligencia kisebb mennyiségű adattal tanuljon, és rendkívül pontos vezetői segítséget nyújtson. Ez biztosítja a rendszer számára a kockázatok pontos előrejelzését és zökkenőmentes elkerülését még akkor is, ha olyan utakon halad, amelyek újak mind a vezető, mind a jármű számára, lehetővé téve a Hondának az önvezetés és a vezetéstámogatás hatókörének gyors bővítését.
A technológia továbbfejlesztésével a japán gyártó arra törekszik, hogy a világ első olyan vállalata legyen, amely minden vezetési helyzetre kiterjeszti az eyes-off funkciók használatát, és biztonságosabb AD/ADAS-élményt biztosít, ami gondoskodik az ügyfelek nyugalmáról.
- A vezetés öröme
Amellett, hogy a Honda az önvezetési technológia gazdagítására törekszik a nagyobb biztonság és nyugalom érdekében, az eredeti technológiáit is továbbfejleszti a járműdinamika integrált vezérléséhez, ami zökkenőmentesen összekapcsolja a különböző vezérlési technológiákat.
Ezzel a Honda azt szeretné elérni, hogy a „vezetés öröme” egyedülálló módon valósuljon meg a következő generációs elektromos autóiban, amelyek sportos és felemelő érzést váltanak ki a sofőr és a jármű között kialakuló testi és szellemi egység érzéséből fakadóan. A steer-by-wire (vezetékes kormányzás, ahol elektronikus jeleket használnak vezetéken továbbítva) rendszer bevezetésével megvalósul az összes „by-wire” azaz a vezetékes eszköz, például a kormánykerék, a felfüggesztések és a fékek integrált vezérlése, ami lehetővé teszik a sofőr akaratának megfelelő kezelést.
Emellett a Honda által az eredeti robotikai technológiák fejlesztése során kidolgozott 3D giroszkópos érzékelőkön alapuló, nagy pontosságú helyzetbecslésnek és stabilizációvezérlésnek köszönhetően, a sima fordulás érdekében, stabilizálható a jármű viselkedése még az instabillá válás előtt. A gyorsulás során az elektromos motor és a fékrendszer közösen dolgozik majd a gumiabroncs tapadásának gyors és pontos szabályozásán, stabil és kényelmes gyorsulást biztosítva a különböző útfelületeken.
- Energiakezelés
Az eredetileg a HEV-khez kifejlesztett akkumulátorkezelési technológia és az újonnan kifejlesztett, az akkumulátornál is alkalmazott hőkezelési eljárás kombinálásával a Honda 0 Series kényelmes utasteret és minden igényt kielégítő hatótávolságot kínál. Hogy csak egy példát említsünk, a tápellátó egység hatékonyabbá tételével EPA módban 482 km lesz megtehető egyetlen töltéssel.
Ezen túlmenően pedig télen, amikor a fűtő- és más berendezések használata miatt a hatótávolság csökkenése aggodalomra adhat okot, a járművek az emberközpontú hőmérséklet-érzékenységi index alkalmazásával egyidejűleg gondoskodnak mind a kényelemről, mind az energiatakarékosságról. Az utasfülkét hősugárzással melegítő fűtőberendezés használatának és a hőszivattyú rendkívül hatékony működésének köszönhetően körülbelül 13%-kal*1 csökken az eszköz energiafogyasztása.
- Digitális felhasználói élmény (UX)
Az intelligens és digitális technológiák használatával a Honda új és inspiráló EV-alapú funkciókat kínál, miközben minimalizálja a felhasználói stresszt, és maximalizálja a vezetési és utasélményt.
A stresszmentes vezetési és utasélmény érdekében a Honda nagymértékben leegyszerűsíti a járműbe beépített infotainment (IVI) rendszer működését, és folyamatosan fejleszti az egyes ügyfelek számára személyre szabott hangasszisztenst.
Emellett a képfelismerésen és a Honda eredeti viselkedés-előrejelző algoritmusán alapuló jobb helyzetfelismerés révén a jármű képes lesz arra, hogy megértse a felhasználó helyzetét és szándékát, és proaktív módon javaslatokat és támogatást nyújtson az egyes ügyfelek számára.
A vezetési és utasélményt illetően a Honda gyorsan fejlődő IT-technológiákat alkalmaz, és a tartalmak széles skáláját kínálja majd. Ez magában foglal például (1) olyan szórakoztató szolgáltatásokat, amelyek az elektromos járműveket szórakoztatóbb mobil „terekké” teszik, (2) olyan tartalmakat, amelyek kellemesebb időtöltést kínálnak a vezetést kedvelő felhasználóknak, továbbá (3) egy olyan „virtuális utazási élményt”, amely az XR (kiterjesztett valóság) technológia segítségével összekapcsolja az utasokat és távollévőkkel.
Ezeknek a digitális UX-technológiáknak köszönhetően a Honda a következő generációs elektromos járműveiben megteremti „a vezetés, a használat és a kapcsolódás örömét”.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Testre szabott logisztika
A jól működő logisztikának két, látszólag ellentétes alapelvnek kell megfelelnie.
Egyrészt fontos, hogy szabványosított szolgáltatások tegyék kiszámíthatóvá, megbízhatóvá a szállítmányozót, másrészt viszont kellően rugalmasnak is kell lennie annak érdekében, hogy az egyéni igényeket ki tudja szolgálni – hiszen a szállított áruk, a körülmények, az ügyfelek elvárásai igen eltérőek lehetnek. Tudástár sorozatunk korábbi részeiben az első szempontot vizsgáltuk, azt, hogy milyen állandók – például fix menetrendek – mentén képes jól dolgozni ez az iparág. A speciális igényekről is érdemes azonban szót ejteni. Két példán, az emelőhátfalas teherautókén és a veszélyes áruk szállításán keresztül tekintjük át, hogyan igazodhat a szolgáltatás az ügyfelekhez a gyakorlatban.
Előnyös megoldás mindenkinek
Emelőhátfalas gépjárműnek azt a teherautót nevezzük, amelynek hátsó része rakodáskor tulajdonképpen liftként működik, jelentősen megkönnyítve így az áru mozgatását. Nagy előnyük, hogy kiváltható velük a targonca – és nem mellesleg az azt kezelő, szakképzett vezető jelenléte – az áru ki- és beérkezésekor, ami jelentős megtakarítást jelenthet. Hátránya viszont, hogy a szerkezet elhelyezkedése miatt az így kialakított gépjárművek típustól függően 10-15%-kal kevesebb hasznos terhet tudnak szállítani, és mivel ez csökkenti a kihasználtságot, sok szolgáltató felárat számol érte.
A Dachser az ennek a speciális igénynek történő megfelelést általánosította, azaz a világon mindenütt, így Magyarországon is a belföldi elosztást végző flottájában kizárólag emelőhátfalas teherautók járják az utakat, és nem számol fel plusz díjat ezért a szolgáltatásért. A cég az előnyöket és hátrányokat mérlegelve döntött így, hiszen ez a megoldás jelentősen gyorsítja a rakodásokat, és megspórolja az ügyfelek számára a targoncához kapcsolódó költségeket – a speciális igény felmerülése tehát mindenki számára előnyös megoldáshoz vezetett.
Biztonság mindenek felett
A veszélyes áruk speciális kategóriát képeznek a logisztikai láncban. Az elnevezés sokszor mindennapi használati eszközöket és anyagokat – például dezodorokat, festékeket, tisztítószereket és sok egyebet – takar, amelyek nagy volumenben szállítva kockázatossá válhatnak és különleges bánásmódot igényelnek. Az emberek és a környezet védelme érdekében kezelésük minden mozzanatát szigorú előírások szabályozzák, melyeket Európában az ADR (A Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról Szóló Megállapodás) tartalmaz.
A tehergépjárműveken és magukon a küldeményeken is speciális jelzéseket kell elhelyezni, ha ilyen árut szállítunk. Ezek megadják az anyagok veszélyes tulajdonságait, egyúttal már messziről elárulják a szakemberek számára, hogy árusérülés és kármentesítés esetén milyen intézkedéseket igényel az adott szállítmány. A járművek elején és hátulján narancssárga tábla jelzi, hogy veszélyes árut szállítanak, a küldeményeken pedig egyedi piktogramok (veszélyességi bárcák) és anyagazonosító számok mutatják, hogy milyen jellegű kockázatot jelentenek – például gyúlékony, mérgező, maró vagy éppen a környezetre veszélyes tulajdonságokkal rendelkeznek.
A jelzéseken túl a teherautókon kötelező megszabott mennyiségű tűzoltó készüléket, illetve mentesítő felszerelést (védőkesztyű, szemüveg, légzésvédő maszk, szűrőbetét stb.) tartani. Lényeges az is, hogy a gépjárművezetők megfelelő tudással rendelkezzenek a veszélyes áruk osztályozásával, jelölésével, csomagolásával és szállításával kapcsolatban. Ismerjék a balesetmegelőzési, kárelhárítási és dokumentációs szabályokat – és erről a tudásról meghatározott időközönként (két évente belső képzés, míg öt évente hatósági vizsga formájában) tanúbizonyságot is tegyenek.
A veszélyes áruk szállítása világviszonylatban a logisztikai piacnak csupán kis, mindössze 5-10 százalékos szegmense, így a bonyolult szabályozási háttér és a járulékos költségek miatt kevés szolgáltató rendelkezik ezt lefedő kínálattal. A Dachser azonban ezen a téren is az ügyfelek igényeit tartja szem előtt: a vállalat minden gépjárműve alkalmas veszélyes áruk szállítására, illetve mind a sofőrök, mind pedig az átrakó raktárak dolgozói rendelkeznek a szükséges képesítéssel és szaktudással. Ezen felül a cég Magyarországon két főállású ADR-szakértőt is foglalkoztat.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Hankook kiválóan szerepelt a független téli és négyévszakos gumiabroncs-teszteken
Rövidebb nappalok, alacsonyabb hőmérséklet: ahogy közeledik a tél, úgy jön el a gumiabroncsok cseréjének és a téli gumiabroncsok tesztelésének ideje is.
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó minden elismert abroncs-összehasonlításban szerepel és konzisztens jó teljesítményt nyújt. A Hankook számára a biztonsági szempontok területén nyújtott minőség a teljes termékportfólióban elsődleges fontosságú. Íme, a részletes eredmények:
A Hankook Winter i*cept evo 3 X „nagyon jó” minősítést azaz a legjobb eredményt érte el az Auto Motor und Sport összehasonlításában
Az Auto Motor und Sport alapos téli gumiabroncstesztje (20/2024. szám) során a 235/55 R 18 méretű gumiabroncsokat vizsgálta a roppant népszerű kompakt SUV-kategóriában. A tesztelők arra a következtetésre jutottak, hogy a Hankook Winter i*cept evo 3 X „kiváló aquaplaning-ellenállást” nyújt. A „hosszirányú aquaplaning” és „oldalirányú aquaplaning” releváns kategóriákban elért részletes eredmények alátámasztják az egyértelmű ítéletet – a Hankook gumiabroncs mindkét kategóriában felülmúlja a versenytársakat. A heves esőzések egyre gyakoribbak, beleértve a téli időszakot is. A tesztelők szerint ráadásul a Winter i*cept evo 3 X „nagyon jó teljesítményt mutat havas úton”, és „dinamikusnak és könnyen irányíthatónak” értékelik. Száraz úton is „kiegyensúlyozott, szinte sportos dinamikával” imponál. Végül, de nem utolsósorban, a tesztelőket lenyűgözte a Winter i*cept evo 3 X „jó ár-érték aránya” a versenytársakhoz képest.
Teljes egyetértés a Winter i*cept evo 3 termékről: megbízható univerzális több méretben is
A Hankook Winter i*cept evo 3 más összehasonlításokban is remekül teljesített: az Auto Bild 235/35 R19 méretű sportautó gumiabroncsok nagy tesztjén (11/2024-es szám) minden kategóriában jól teljesített, és 2,3-as összpontszámmal végzett. A szerkesztők összefoglalója: „Meggyőző vezetési jellemzők száraz és nedves utakon, jó aquaplaning-ellenállás, rövid fékút nedves útviszonyok között, mérsékelt ár“. Kiegyensúlyozott tulajdonságaival a Hankook gumiabroncsa ebben a méretben is remek választásnak bizonyul, a változékony időjárási viszonyokkal tarkított télben.
A Hankook Winter i*cept evo 3 az Auto Bild allrad téli összehasonlításában (41. szám) szintén prémium minőségét bizonyítja. A teszt során a zsűri tizenkét versenytársat vizsgált meg a 245/45 R 18 méretben. Az eredmény? A Hankook 1,5-ös értékeléssel zárta, és a legjobbnak számító „kiváló“ minősítést kapta. A tapasztalt szakértőkből álló zsűri így írta le az erősségeit: „lenyűgöző menettulajdonságok havas úttesten, nagyon jó biztonsági tartalékok aquaplaning esetén, rövid fékút minden időjárási körülmény között, alacsony gördülési ellenállás és korrekt ár” .A Hankook prémium gumiabroncsa itt is azon öt versenyző egyike lett, amely folyamatosan jól teljesít – és ismét győztes az aquaplaning tekintetében.
Hankook Winter i*cept RS3: „Eco Master” cím az Auto Bild óriástesztjén
Az Auto Bild szakértői magazin még részletesebben vizsgálta a téli versenyzőket a 205/55 R 16 méretben, és 53 terméket küldött előválogatásra (40. kiadás). Ezekből csupán 20 került be a nagydöntőbe – köztük a Hankook Winter i*cept RS3, amely egyedüliként nyerte el az „Eco Master“ címkét. Íme, a költségkategória eredményei: Az Év „Eco-Master” különleges díjat ebben a téli szezonban a Hankook Winter i*cept RS3 kapja. „Kiemelkedő futásteljesítményének, mérsékelt árának és alacsony gördülési ellenállásának köszönhetően a kategória egyértelmű győztese“. A végeredmény alapján a széleskörű értékelésben elért stabil összesített helyezés azonban a „sportos, közvetlen teljesítménynek minden időjárási körülmény között és az aquaplaning során mutatott jó tartalékoknak” is köszönhető.
A Hankook Winter i*cept RS3 ajánlott választás az ADAC nagy téli gumiabroncs összehasonlításában
Az ADAC szintén a 205/55 R 16 méretnek szentelte átfogó szezonális gumiabroncs-összehasonlítóját, és 12 téli jelöltet tett próbára. A népszerű kompakt kategória összehasonlításakor mindössze hét versenyzőnek sikerült jó vagy kielégítő eredményt produkálnia, köztük a Hankook Winter i*cept RS3-nak. A 2,6 pontos összesített eredménnyel a prémium gumiabroncs elnyerte Németország legnagyobb autóklubjának vásárlási ajánlását – ez a méret különösen jégen és havon mutatja meg erősségeit.
Az ADAC ezzel párhuzamosan 16 téli gumiabronccsal is végzett egy tesztet a 215/55 R 17-es méretben, amely méret gyakran használatos az alsó középkategóriás kompakt SUV modelleknél. Itt is ugyanaz a Hankook modell, de más méretben bizonyította kvalitásait: a 215-ös méretű Winter i*cept RS3 szintén 2,6-os osztályzatot kapott, és ezzel elnyerte az ADAC tesztelőinek vásárlási ajánlását.
A Kinergy 4S 2 első helyezése: lenyűgöző sokoldalúság négyévszakos gumiabroncsok összehasonlításában
A Hankook prémium termékei akkor is lenyűgözőek, amikor a négyévszakos gumiabroncsokat kemény téli körülmények között használják: az Auto Bild nagyszabású allrad-tesztjén (42. szám) az 1,2-es csúcsot kapta, és a tíz tesztelt gumiabroncs közül két versenytársával együtt az első helyet, valamint a „kiváló” címkét szerezte meg. Végső értékelésükben a szakértők a Kinergy 4S 2-t „meggyőző univerzális terméknek“ nevezték, amely „minden időjárási körülmény között kiválóan kezelhető.
A Hankook Kinergy 4S 2 különösen a száraz úton való kezelhetőség tekintetében emelkedik ki a tömegből, és a tesztelők szerint „elég közel van a referencia nyári gumiabroncshoz”. A „nagyon jó aquaplaning-tartalékok és a jó gördülési komfort” szintén hozzájárulnak a kiváló eredményhez.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
2025-től a VELUX Cégcsoport támogatja a Tour de France versenyzőit
2025-től a VELUX Cégcsoport a Tour de France és a Tour de France Femmes avec Zwift hivatalos partnere lesz: a rangos kerékpárversenyek reflektorfénybe helyezik majd a piacvezető tetőablakgyártó vállalatot, hiszen a márka logója minden versenyző hátán megjelenik majd.
A cég napfény és friss levegő iránti szenvedélye most eljuthat a Tour de France rajongóihoz is világszerte, ugyanis 2024-ben a verseny közvetítése 1 milliárdos összesített televíziós nézettséget generált.
Ezen kívül további 14 000 versenyző érkezik a világ minden tájáról, hogy részt vegyen az Étape du Tour de France-on, Európa legnagyobb kerékpárversenyén, amely szintén a VELUX Cégcsoporttal kötött partnerség keretein belül valósul meg, a versenyzők első kézből élvezhetik a napfényt és a friss levegőt a versenyzés során.
“A VELUX és a Tour de France is kiemelkedő példája annak, hogy hogyan lehet a hagyományt és az innovációt ötvözni. Osztozunk abban az értékben, hogy a siker a csapatmunkából, kitartásból és kiválóságból ered”
– mondta Lars Petersson, a VELUX Cégcsoport vezérigazgatója.
“Ez az együttműködés nagyszerűen illik a VELUX márkához, ugyanis teljes összhangban áll a márkaígéretünkkel, és remek lehetőséget kínál arra, hogy globális közönséghez eljuttassuk üzenetünket. Hatalmas potenciált látunk abban, hogy a Tour de France és a Tour de France Femmes avec Zwift eseményei alatt kapcsolatba lépjünk vásárlóinkkal és szakmai partnereinkkel, miközben népszerűsítjük a természetes fény és a friss levegő fontosságát az életünkben.”
Az együttműködés 2025-ben indul, és a Tour de France verseny 21 szakaszára, valamint a Tour de France Femmes avec Zwift verseny 9 szakaszára terjed ki. A férfi versenyt július 5.-27. között, a női versenyt pedig július 26. és augusztus 2. között rendezik meg.
„Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy a VELUX Cégcsoportot, egy dán székhelyű nemzetközi vállalatot üdvözölhetünk a Tour de France férfi és női változatának partnerei között”
– mondta Yann Le Moënner, az ASO ügyvezető igazgatója.
„A VELUX Cégcsoporttal osztozunk az innováció kultúrájában, a helyi gyökerekben és az ambícióban, hogy pozitív hatást gyakoroljunk az emberekre, bárhol is járunk. Az összefogás logikus döntés volt, és izgatottan várjuk, hogy a VELUX márka segítségével minden versenyzőt új fényben mutathassunk be.”
Az együttműködés részletei
A partnerség keretében a VELUX márkajele a versenyzők mezén, a versenyszámukkal együtt hátul fog megjelenni. A VELUX Cégcsoport emellett a híres Lantern Rouge-hoz is csatlakozik, így támogatva a verseny utolsó versenyzőjét a futam összesített értékelésében. A vállalat e márkamegjelenések által a Tour de France, a Tour de France Femmes avec Zwift és az Etape du Tour de France közelgő versenyein „minden versenyző mögé áll”, legyenek azok profik vagy amatőrök.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Népszerű
Pénztári megtakarítás lakáscélra? Egészségpénztárból már most is lehetséges!
A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
Stabilan magas a fővárosi új építésű lakások négyzetméterára
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Mazda Skyactiv technológia: a hatékonyság új szintje
Drónos növényvédelem, robottal forgatott pezsgő, karbonmentesség: újít a Törley
Ízorgia és új stílus a Candytől a Casa Pomo D’oróban
Budapestre érkezett a világhírű Monet – The Immersive Experience kiállítás
A Continental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
Nem várt helyről kapnak támadást a hitelt nyújtó pénzintézetek
Kapcsolódó cikkek
Technokrata.hu
Budapesten válthatják valóra álmaikat a leginnovatívabb startupok
Budapest Fintech Week
„Strukturált Stratégia”: megalakult a Magyar-Kínai Befektetői Kerekasztal
Fiatal főnökök és generációs problémák: Ilyen eszközökkel működtethető zökkenőmentesen a cég
Újra nagy erőkkel toborozzák a tagokat az önkéntes nyugdíjpénztárak
Új fejlesztés egy hazai gáztárolónál
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával és új, „Engineered to Outrun” szlogenjével
Európában egyedülálló precíziós talajszkennelési eljárást mutattak be
A hagyományos vagy a kibertámadásoktól kell-e jobban félnie Trumpnak?
iRobot Roomba Combo 10 Max robotporszívó teszt
Műszaki-Magazin.hu
Az automatikus szerszámcsere bevezetése esztergaközpontokban
Robotokat is épít az OMODA és JAECOO autók gyártója, a Chery Group
Átformálják a villamos hálózatokat a Schneider Electric Enlit Europe-on bemutatott újdonságai
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
A győri Audi Hungaria eddig 45 millió motort adott a világnak
Új fejlesztés egy hazai gáztárolónál
Az Altair és a Müncheni Műszaki Egyetem áttörő megoldást fedezett fel a CFD analízis és a kvantum számítástechnika területén
A mesterséges intelligencia és a munkaerőpiac
Hagyományosan fenntartható: a Mewa ipari törlőkendőrendszere
Hajtásrendszerek virtuális tesztelése
Ajánljuk
Friss
-
Mozgásban2 hét
A Continental WinterContact gumiabroncsa nyert a német szakmai magazin tesztjén
-
Tippek2 hét
Önkéntes nyugdíjpénztárból lakáshitel-törlesztés? Megéri számolni
-
Mozgásban2 hét
A Hankook Ventus S1 evo Z gumiabronccsal szereli fel nagy teljesítményű M5-ös szedánját a BMW
-
Zöld2 hét
Vízpozitív és karbonsemleges
-
Gazdaság2 hét
Ezt javasolják a biztosítók, hogy a megtakarítások megőrizzék az értéküket
-
Gazdaság2 hét
Egyre kedveltebbek az energiahatékony ingatlanok
-
Gazdaság2 hét
A Hankook az idei Aranylabda hivatalos szponzora
-
Mozgásban2 hét
A Honda megalkotta a világ legezüstebb CIVIC-jét