Mozgásban
A Hankook Ventus S1 evo Z gumiabronccsal szereli fel nagy teljesítményű M5-ös szedánját a BMW
A Hankook prémium gumiabroncsgyártó eredeti felszerelésként szállítja az új BMW M5-ös modellhez a speciálisan erre a célra kifejlesztett Ventus S1 evo Z UUHP (ultra ultra-nagy teljesítményű) gumiabroncsot.
A nagy teljesítményű szedán hetedik generációja különösen összetett gumiabroncs-beállítást követelt. A BMW M GmbH luxusmodell – 40 éves fennállása óta először – elektromos rendszerrel rendelkezik, emiatt a gumiabroncsoknak különleges igényeknek kell megfelelniük. lyen követelmény többek között a PHEV (plug-in hibrid) modell könnyed kezelhetőségét biztosító nagy teherbírás. Másfelől fontos volt a kiváló tapadás, hogy a V8-as motor, az 535 kW/727 LE teljesítmény, valamint az 1000 netwonméteres maximális rendszernyomatékot is kontrolláltan továbbítsa az útra.
Ugyanakkor a Hankook mérnökeinek figyelembe kellett venniük a BMW M5 legmeghatározóbb jellemzőjét, és kifejezetten arra hangolni a Ventus S1 evo Z gumiabroncsot, hogy gyors és pontos reakcióképességet biztosítson a kanyarokban a közutakon és a versenypályán egyaránt. Eredmény: 285/40 ZR20 az első tengelyen és 295/35 ZR21 a hátsó tengelyen. Az eltérő méretű abroncsok ideális kombinációt adnak a reaktív kanyarodáshoz, tökéletes átvitelt a kanyarodási erőkhöz és az M modellekre jellemző vezetési dinamikákhoz. Ugyanakkor az alacsony gördülési ellenállással a fejlesztőknek sikerült hozzájárulniuk a mérsékelt üzemanyag- és energiafogyasztáshoz. Mint minden olyan gumiabroncs, amelyet kifejezetten a BMW M modellekhez vagy BMW járművekhez való eredeti felszerelésként ismernek el, ezek is ☆ címkével vannak ellátva az oldalukon – ehhez a gyártó szigorú feltételeket ír elő. A Ventus S1 evo Z gumiabroncsokat a Hankoook európai üzeme gyártja Magyarországon.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a BMW M-mel szoros együttműködésben tökéletes abroncsot fejlesztettünk ki egy olyan legendás járműhöz, mint az M5”
– mondta Klaus Krause, a Hankook hannoveri műszaki központjának alelnöke és európai vezetője.
“Egyértelmű célunk volt, hogy a nagy teljesítményű szedán egyedi menetdinamikáját anélkül adjuk át az útra, hogy a gördülési ellenállás terén kompromisszumokra kényszerülnénk. Ezt háromévnyi fejlesztés alatt sikerült elérnünk.”
Ventus S1 evo Z: Nagy teherbírású gumiabroncs egyedi futófelülettel a tökéletes kormányozhatóság érdekében
A kizárólag a BMW M modellekhez tervezett gumiabroncsoknak a legmagasabb elvárásoknak kell megfelelniük minden vezetési tulajdonság tekintetében, legyen szó kormányozhatóságról, gördülési ellenállásról vagy hosszútávú teljesítményről a teljes életciklus során. Annak érdekében, hogy az új BMW M5 esetében az M modellek jól ismert jellemzőit tökéletesen át lehessen ültetni az útra, az első lépés a Ventus S1 evo Z gumiabroncs nagy teherbírással való felszerelése volt, hogy a szedán kiváló kormányozhatóságát még sportos vezetési stílus esetén is biztosítsa. Az új futófelület rendkívül nagy méretű tapadófelülettel és átalakított lineáris barázdákkal rendelkezik, amelyek segítik a gyors visszajelzést a kormánymozdulatokra, még akkor is, ha a járművet versenypályán tesztelik. A széles futófelületi blokkok támogatják az agilis vezetési stílust.
Emellett a BMW M5-höz készült Ventus S1 evo Z megerősített aramid hibrid övvel látták el, amely tovább fokozza a teljesítményt, különösen a száraz utakon. Ez nagy sebességnél megakadályozza a gumiabroncs – centrifugális erők miatti – nem kívánt deformálódását, a sebességindex (Y) pedig jelzi, hogy az abroncs 300 km/h feletti végsebességre is alkalmas. A méretstabil aramidszálak továbbá minimalizálják a futófelület oldalirányú erők okozta deformációját irányváltáskor, ami elősegíti a mindenkori neutrális kezelhetőséget és irányíthatóságot.
A BMW M5 kiemelkedő teljesítménye ellenére, még akkor is, ha a versenypályán a határait feszegetik, a Hankook Ventus S1 evo Z fejlesztői a mindennapi vezetés során is a maximális kényelemre összpontosítottak. Ennek köszönhetően még a hosszú, mérsékelt sebességű autóutak is pihentető kikapcsolódást nyújtanak. Emellett sikerült a gumiabroncs kiváló menetdinamikáját kombinálni az alacsony gördülési ellenállással.
Egyedi anyagkeverék az egyedi teljesítményért
A kifejezetten a BMW M5-höz tervezett Ventus S1 evo Z futófelületéhez egyedileg tervezett anyagkeveréket használtak, amelyet pontosan a nagy teljesítményű szedán jellemzőire szabtak, a különböző nagy teljesítményű gyanták hozzáadása pedig optimális tapadást biztosít széles hőmérsékleti skálán. Emellett az egymással összekapcsolt, szerves töltőanyagokból álló innovatív struktúra a teljes menetidő alatt egyenletesen stabil teljesítményt biztosít.
Kompromisszummentes tesztelés – AI által támogatott virtuális térben és versenypályán
A Ventus S1 evo Z fejlesztése során a Hankook mérnökei AI által támogatott algoritmusokat is használtak a kívánt kezelhetőség elérése érdekében. A fő szempont az optimális erőelosztás volt a gumiabroncs futófelületén a nagy igénybevételt jelentő kanyarodási manőverek során. Az AI előrejelzések a Hankook számtalan abroncstesztből származó átfogó adathalmazán alapulnak.
A kellemes vezetési élmény, a biztonság és a kanyarodási dinamika ideális elegyének meghatározásához számtalan kört tettek meg a Nürburgring Nordschleife pályán, valamint az egyedülálló nagy sebességű pályán Nardóban.
iON i*cept téli gumiabroncsok a biztonságos vezetésért a télen
A téli időszakban is mindig biztonságos, élvezetes vezetés érdekében a Hankook iON i*cept prémium téli gumiabroncs a nagyteljesítményű szedánhoz is megrendelhető. Az eredetileg tisztán elektromos autókhoz kifejlesztett téli gumiabroncs tökéletesen illeszkedik a plug-in hibrid teljesítményjellemzőihez, és a kiváló téli tulajdonságokat jelző 3PMSF jelöléssel rendelkezik. A nyári gumiabroncsokhoz hasonlóan a téli gumiabroncsok oldalfalán is megtalálható a ☆ jelzés, amely azt jelzi, hogy az abroncsot jóváhagyták eredeti felszerelésként a BMW M és a BMW járművekhez.
A kizárólag a BMW M GmbH-járművekhez tervezett gumiabroncsoknak nemcsak ideális kezelhetőségi tulajdonságokkal kell rendelkezniük téli útviszonyok között, hanem száraz és nedves úton is közvetíteniük kell a nagy teljesítményű szedánok összetéveszthetetlen menetdinamikáját. A BMW M5-höz készült Hankook iON i*cept ezért a hagyományos téli gumiabroncsokhoz képest szilárdabb futófelületi keverékkel rendelkezik. Emellett az egyedülálló iON futófelületi kialakítás segít biztosítani a magas forgatónyomaték biztonságos átvitelét az útra minden körülmények között.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Molnár Martin dupla dobogóval és leggyorsabb körrel zárt Silverstone-ban
A Virtuosi Racing magyar pilótája az autósport bölcsőjében versenyzett a hétvégén.
Újabb sikeres hétvégét teljesített Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Virtuosi Racing magyar versenyzője két dobogós helyezést ért el Silverstone-ban, a hétvége utolsó futamán pedig az övé lett a leggyorsabb kör.
Egy héttel a szezonnyitó doningtoni forduló után már az idei brit Forma–4-es bajnokság második versenyhétvégéjét rendezték, méghozzá Silverstone-ban, a Forma–1-es mezőny által is használt Grand Prix-pályán. Mint utólag kiderült, Molnár Martin kettő helyett egy dobogós helyezéssel vágott neki a második fordulónak, utólagos óvások miatt ugyanis többek doningtoni büntetését is törölték, a Virtuosi Racing pilótája így az első hétvége utolsó futamán nem 3., hanem 5. lett.
Ez azonban mit sem számított már Silverstone-ban, ahol Martin sokkal jobban kezdett, mint Doningtonban, hiszen az időmérőn a 3. leggyorsabb kört futotta, a második leggyorsabb körök rangsorában pedig 2. lett. A hétvége első futamát így a 2. rajtkockából kezdhette, a rajtja azonban nem sikerült, ami miatt bukott egy pozíciót. Miután kétszer is be kellett küldeni a biztonsági autót, a mezőny végül mindössze 9 kört tett meg az 5891 méter hosszú pályán, Martint pedig a 3. pozícióban intették le.
„Az időmérőben volt még benne, úgyhogy meglehetett volna a pole, de nem vagyok elégedetlen a második és harmadik helyezéssel sem. Nagyon hosszú ez a pálya, úgyhogy nehéz jó kört összerakni, könnyű hibázni a tempós kanyarokban. Ami az első versenyt illeti, nem ez volt életem rajtja, kicsit beragadtam és veszítettem egy pozíciót. Ez egy nagyon tempós pálya, tele gyors kanyarral, ezért a turbulens levegőben nem könnyű követni az elöl haladót, így sajnos nem tudtam támadni a második helyért. Nem volt könnyű verseny, de a rajtnál történt pozícióvesztés után ez volt maximum”
– értékelte a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője a kvalifikációt és az első futamot, összegzésével pedig Mark Salmon, a Virtuosi Racing csapatvezetője is egyetértett.
„Martin nagyon jó munkát végzett, az időmérő második szakaszában ugyanakkor maradt benne. Az első szektorban sokat javított és a harmadikban is előrelépett, de a másodikban nem jött össze az a kis javulás, és hibázott is egyet. Amikor ilyen szoros a mezőny és századokért küzdesz, akkor könnyű benne hagyni egy kicsit. Összességében örültem az eredménynek, de benne volt a pole megszerzése. Ezután a rajtja nem sikerült jól, és sajnos ebben a lebonyolítási rendszerben általában azon a helyen fejezed be a futamot, amelyiken befordulsz az első kanyarba. Még egy ilyen széles és hosszú pályán is nehéz előzni. Ugyanakkor a harmadik helyért jó sok pont jár, és a bajnokság szempontjából erre van szükség.”
Mivel vasárnap a fordított rajtrácsos második futamot Martin a 10. helyről kezdte, a pontszerzés ezen a versenyen is abszolút elérhető közelségben volt, de csak az első kör feléig, ekkor ugyanis az egyik riválisa leterelte a pályáról a magyar pilótát, aki így visszaesett a 17. helyre. Innen több előzést bemutatva ezután visszakapaszkodott 10.-nek, pontot így nem szerzett.
„Jól rajtoltam, a kör első fele jól sikerült, megvolt a tempónk, így csak előre kellett figyelnem, de végül bebújtak mellém és kitereltek a pályáról a fűre. A fordított rajtrácsos futamokban benne van, hogy kisebb káosz alakul ki, hiszen az általában hátrébb levő versenyzőknek ez az esélye arra, hogy jó eredményt érjenek el – összegzett Martin. – Rengeteg pozíciót buktam, de igyekeztem a lehető legtöbbet visszaszerezni. Jó néhányat előztem is, mert a mezőny hátsó részéhez képest volt akkora tempóelőnyöm, hogy lendületből el tudtam menni több versenytársam mellett.”
A hétvégét lezáró harmadik futamon aztán már ismét az élmezőnyben csatázhatott a 16 esztendős magyar versenyző, hiszen a 3. rajtkockából kezdett, ahonnan remek rajttal már az első kanyarba másodikként fordult. Ezután a teljes, 25 perces futam során az éllovas James Piszcyket szorongatta, és talán kicsit gyorsabb is volt az ausztrálnál, ilyen kis tempókülönbség mellett azonban Silverstone-ban nem lehet előzni, így Martinnak be kellett érnie a második hellyel, ami mellé az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét.
„Nagyon jól kaptam el a rajtot, aminek köszönhetően rögtön javítottam egy helyet. Próbálkoztam utolérni az első helyezettet és támadási pozícióba kerülni, de ezen a pályán sajnos nagyon nehéz követni az elöl haladót. A biztonsági autós fázis még felcsillantotta a reményt arra, hogy lesz lehetőségem, az újraindítás jól is sikerült, de ezután sem tudtam támadni. A csapat nagyon keményen dolgozott egész hétvégén, az autó végig gyors volt, ami biztató a folytatásra nézve. Az már most látszik, hogy nagyon szoros lesz a csata a bajnoki címért, de kicsit korai még a tabellát nézni. Nekem csak arra kell koncentrálnom, hogy minél következetesebb teljesítményt nyújtsak és a lehető legtöbb pontot szerezzem”
– értékelt Martin.
„A második versenyen nagyon jó rajtolt, három helyet javított az első körben, de sajnos, amikor ennyire elöl végzel az időmérőn, akkor hátulról kezdesz a fordított rajtrácsos versenyen a kevésbé tapasztalt pilótákkal. Most az egyik ilyen riválisa miatt pozíciókat veszített. Nem az ő hibája volt, egyáltalán nem hibáztattuk, az ilyesmi egyszerűen benne van. Végül nem szerzett pontot, de így is jó versenyt futott. A harmadik futamon ismét jó rajtot produkált, rögtön előrelépett, utána pedig végig jól versenyzett. A biztonsági autós újraindítást is jól kapta el, majd a leggyorsabb kör is az övé lett, úgyhogy összességében nagyon jó hétvégét teljesített és sok pontot szerzett”
– összegzett Mark Salmon.
„Az, hogy az első két forduló során három dobogós helyezést szereztünk és több pontot gyűjtöttünk, mint tavaly öt forduló alatt, az hatalmas előrelépés. És tavaly Martin nem kedvelte ezt a pályát, ezért ilyen hétvégén letenni az asztalra a tíz helyszín közül az egyik gyengébb pályáján, az mindenképp ígéretes”
– tekintett előre a folytatásra a Virtuosi csapatvezetője.
A brit F4 idei harmadik versenyhétvégéjét május 24-én és 25-én rendezik Snettertonban, Molnár Martin pedig 66 pontjával az összetett 4. helyéről várhatja a folytatást a 79 pontos Piszcyk, a 71 pontos Mclaughlin és a 68 pontos Raber mögött.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Hankook a motorsportban aktív édesanyák előtt is tiszteleg
Anyák napja alkalmából a Hankook Tire elismerését fejezi ki minden édesanya iránt.
A vállalat most két olyan édesanyát mutat be, akik sikeresek a családi élet és a karrier egyensúlyának megteremtésében. Ráadásul mindkét hölgy egy alapvetően férfiak által uralt iparágban, a motorsportban ért el kiemelkedő eredményt.
Egy úton anya és lánya
A kenyai származású Tinashe Gatimu, a Formula E utánpótlásprogramjának (FIA Girls on Track) egyik legígéretesebb fiatal tehetsége, már kisgyerekként kapcsolatba került a motorsporttal édesanyja, Caroline Gatimu révén, aki mérnökként, csapatmenedzserként és vezetőként is dolgozott több autósport-csapatnál. Caroline Gatimu nemcsak szakmai tudásával, hanem példamutató kitartásával is támogatta lánya karrierjét: Caroline a műszaki háttérterületeken szerzett tapasztalatát arra használta, hogy Tinashét nemcsak versenyzőként, hanem tudatos, a sportág műszaki oldalát is ismerő sportolóvá nevelje. Tinashe első nemzetközi sikereit édesanyja támogatásával érte el, így számára a motorsport nem csupán hivatás, hanem családi örökség is. Jelenleg egy csapatban versenyeznek, és a Safari Rally történetében ők lettek az első női páros, akik teljesítették az extrém pályát, míg Tinashe a legfiatalabb női versenyző lett a kenyai rallyverseny történetében.
Pályáról a vezetői székbe
A skót származású Susie Wolff hosszú versenyzői pályafutást tudhat maga mögött, amely során a DTM (német túraautó-bajnokság) mezőnyében, majd később a Williams Formula–1-es csapatának tesztpilótájaként is bizonyított. Miután édesanya lett, nem vonult vissza a motorsport világából, hanem új szerepben folytatta: alapítója és vezetője lett a ’Dare to Be Different’ (Merj más lenni!) kezdeményezésnek, amely a fiatal lányok és nők autósportban való részvételét támogatja.
Jelenleg a F1 Academy ügyvezető igazgatójaként dolgozik azon, hogy fiatal női tehetségek számára nyisson utat a motorsport legmagasabb szintjei felé. Susie személyes tapasztalatai révén jól ismeri az anyaság és a versenysport követelményei közötti egyensúly megteremtésének nehézségeit, és aktívan dolgozik azon, hogy a motorsport környezete támogatóbb legyen a női versenyzők és szakemberek számára.
A Hankook technológiai partnerként működik közre a Formula E világbajnokságban, továbbá a WRC (World Rally Championship) hivatalos abroncsbeszállítójaként látja el gumiabroncsokkal a sportág legnagyobb kihívást jelentő terepversenyeit. Anyák napja alkalmából a vállalat nemcsak néhány kiemelkedő példaképet, hanem minden olyan édesanya előtt fejet hajt, akik kitartásukkal, szakmai elhivatottságukkal és családi szerepvállalásukkal hozzájárulnak a motorsportok, különösen pedig a Formula E és a WRC fejlődéséhez.
Boldog anyák napját kíván a Hankook!
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Elindult a VIP-jegyek értékesítése a hazai MotoGP-re és leterítették a záró aszfaltréteget a pályán
Elindította a VIP-jegyek értékesítését a MotoGP és a World Superbike hazai futamaira a magyar promóter HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt.
Ezzel egy időben leterítették a záró aszfaltréteget a mezőnyöket fogadó balatonfőkajári Balaton Park Circuit versenypálya új nyomvonalán.
A végéhez közeledik a Balaton Park Circuit átépítése, amire azért van szükség, hogy Magyarország legújabb versenypályája megkapja a FIM, azaz a Nemzetközi Motorkerékpáros Szövetség legmagasabb, Grade A licencét, és így vendégül lássa 2025 nyarán a MotoGP és a World Superbike gyorsaságimotoros világbajnoki sorozatok magyar futamait. Április közepén leterítették a kivitelezők a záró aszfaltréteget abban a három kanyarban, amelyekben a nyomvonal kiegészítésére volt szükség, miközben a megnövelt bukóterek kialakítása, a kavicságy elterítése gyakorlatilag befejeződött.
A módosításokra azért van szükség, hogy a MotoGP és a Superbike futamain esetenként 300 km/h-nál is gyorsabban száguldó motorosok biztonságosan versenyezhessenek a Balaton Park Circuiten. Ennek érdekében a bukóterek területe az eddigi háromszorosára nőtt, új helyre került az úgynevezett első védelmi vonal, azaz a háromszintes szalagkorlát- és alkatrészfogó kerítésrendszer, három kanyarban pedig új, kiegészítő nyomvonal készül.
A munkálatokat rendszeresen ellenőrzi a nemzetközi versenysorozatokat sportszakmai és biztonsági szempontból felügyelő FIM, amelynek képviselői legutóbb áprilisban jártak a Balaton Park Circuiten. Akkor Bartolome Alfonso Ezpeleta, az FIM MotoGP-ért felelős biztonsági ellenőre elmondta, hogy elégedettek a munkavégzés minőségével.
A Balaton Park Circuit, a HUMDA, a Magyar Motorsport Szövetség, valamint a nemzetközi kereskedelmi jogokat birtokló Dorna közben közösen dolgozik a versenyek sportszakmai és biztonságtechnikai előkészítésén.
Közben megkezdődik a VIP-jegyek értékesítése a két versenyre. A MotoGP és a Superbike hétvégékre is kétféle VIP-jegyet lehet kapni a motogpofhungary.com és a superbikeofhungary.com oldalakon. A MotoGP esetében a VIP 360 jegy körpanorámás teraszos kilátást biztosít a pályára, a célegyenes és számos kanyar is jól látható innen, így a nézők az akciók középpontjába kerülhetnek. Itt a vendégek street food-élményt kapnak finom ételekkel és open bar szolgáltatással. A sátrak és a fedett területek gondoskodnak arról, hogy a naptól és az esőtől is védve legyenek a vendégek. A HUMDA Lounge jegyek vásárlói a boxutca épületéből felülről nézhetik a célegyenest és a csapatok munkáját. Az open bar szolgáltatás mellett az élő közvetítést időmérő képernyők egészítik ki. A World Superbike Pit Lounge a paddock szívében található, az első sorból lehet nézni a futamot kivételes kiszolgálással, valamint a kényelem, a stílus és az élő motorsport hangulatának tökéletes keverékével. Az SBK Executive Lounge pedig személyre szabott vállalati vendéglátási csomagokkal tökéletesen illeszkednek az egyes cégek üzleti céljaihoz és vendégei érdeklődéséhez, hatásos hálózatépítést és emlékezetes beszélgetéseket biztosít. Mindegyik csomag magas szintű gasztronómiai csomagot és tökéletes VIP-élményeket tartalmaz azok számára, akik értékelik a luxust és a kényelmet.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Okoseszközök1 hét ago
Megérkezett a felhőalapú Xbox játékélmény az LG okostévékre
-
Gazdaság2 hét ago
Több mint 10 ezer mérnök kellene a magyar gazdaságba
-
Ipar2 hét ago
A Schneider Electric megoldása hatékonyabbá teszi a kritikus infrastruktúrák védelmét
-
Okoseszközök4 nap ago
Megérkeztek az LG új QNED evo televíziói
-
Mozgásban1 hét ago
Egyre több SPAR-üzletnél tölthetőek az elektromos autók, a vállalat interaktív térképen mutatja be a töltőpontokat
-
Gazdaság6 nap ago
Kiszolgáltatottság helyett kiszolgálás
-
Zöld2 hét ago
Új, innovatív növényvédőszer csomagolás a Syngentától
-
Okoseszközök1 nap ago
Az egyetemek mindennapjait is átírja a mesterséges intelligencia