Connect with us

Mozgásban

Testre szabott logisztika

A jól működő logisztikának két, látszólag ellentétes alapelvnek kell megfelelnie.

Egyrészt fontos, hogy szabványosított szolgáltatások tegyék kiszámíthatóvá, megbízhatóvá a szállítmányozót, másrészt viszont kellően rugalmasnak is kell lennie annak érdekében, hogy az egyéni igényeket ki tudja szolgálni – hiszen a szállított áruk, a körülmények, az ügyfelek elvárásai igen eltérőek lehetnek. Tudástár sorozatunk korábbi részeiben az első szempontot vizsgáltuk, azt, hogy milyen állandók – például fix menetrendek – mentén képes jól dolgozni ez az iparág. A speciális igényekről is érdemes azonban szót ejteni. Két példán, az emelőhátfalas teherautókén és a veszélyes áruk szállításán keresztül tekintjük át, hogyan igazodhat a szolgáltatás az ügyfelekhez a gyakorlatban.

Előnyös megoldás mindenkinek

Emelőhátfalas gépjárműnek azt a teherautót nevezzük, amelynek hátsó része rakodáskor tulajdonképpen liftként működik, jelentősen megkönnyítve így az áru mozgatását. Nagy előnyük, hogy kiváltható velük a targonca – és nem mellesleg az azt kezelő, szakképzett vezető jelenléte – az áru ki- és beérkezésekor, ami jelentős megtakarítást jelenthet. Hátránya viszont, hogy a szerkezet elhelyezkedése miatt az így kialakított gépjárművek típustól függően 10-15%-kal kevesebb hasznos terhet tudnak szállítani, és mivel ez csökkenti a kihasználtságot, sok szolgáltató felárat számol érte.

A Dachser az ennek a speciális igénynek történő megfelelést általánosította, azaz a világon mindenütt, így Magyarországon is a belföldi elosztást végző flottájában kizárólag emelőhátfalas teherautók járják az utakat, és nem számol fel plusz díjat ezért a szolgáltatásért. A cég az előnyöket és hátrányokat mérlegelve döntött így, hiszen ez a megoldás jelentősen gyorsítja a rakodásokat, és megspórolja az ügyfelek számára a targoncához kapcsolódó költségeket – a speciális igény felmerülése tehát mindenki számára előnyös megoldáshoz vezetett.

Biztonság mindenek felett

A veszélyes áruk speciális kategóriát képeznek a logisztikai láncban. Az elnevezés sokszor mindennapi használati eszközöket és anyagokat – például dezodorokat, festékeket, tisztítószereket és sok egyebet – takar, amelyek nagy volumenben szállítva kockázatossá válhatnak és különleges bánásmódot igényelnek. Az emberek és a környezet védelme érdekében kezelésük minden mozzanatát szigorú előírások szabályozzák, melyeket Európában az ADR (A Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról Szóló Megállapodás) tartalmaz.

A tehergépjárműveken és magukon a küldeményeken is speciális jelzéseket kell elhelyezni, ha ilyen árut szállítunk. Ezek megadják az anyagok veszélyes tulajdonságait, egyúttal már messziről elárulják a szakemberek számára, hogy árusérülés és kármentesítés esetén milyen intézkedéseket igényel az adott szállítmány. A járművek elején és hátulján narancssárga tábla jelzi, hogy veszélyes árut szállítanak, a küldeményeken pedig egyedi piktogramok (veszélyességi bárcák) és anyagazonosító számok mutatják, hogy milyen jellegű kockázatot jelentenek – például gyúlékony, mérgező, maró vagy éppen a környezetre veszélyes tulajdonságokkal rendelkeznek.

A jelzéseken túl a teherautókon kötelező megszabott mennyiségű tűzoltó készüléket, illetve mentesítő felszerelést (védőkesztyű, szemüveg, légzésvédő maszk, szűrőbetét stb.) tartani. Lényeges az is, hogy a gépjárművezetők megfelelő tudással rendelkezzenek a veszélyes áruk osztályozásával, jelölésével, csomagolásával és szállításával kapcsolatban. Ismerjék a balesetmegelőzési, kárelhárítási és dokumentációs szabályokat – és erről a tudásról meghatározott időközönként (két évente belső képzés, míg öt évente hatósági vizsga formájában) tanúbizonyságot is tegyenek.

A veszélyes áruk szállítása világviszonylatban a logisztikai piacnak csupán kis, mindössze 5-10 százalékos szegmense, így a bonyolult szabályozási háttér és a járulékos költségek miatt kevés szolgáltató rendelkezik ezt lefedő kínálattal. A Dachser azonban ezen a téren is az ügyfelek igényeit tartja szem előtt: a vállalat minden gépjárműve alkalmas veszélyes áruk szállítására, illetve mind a sofőrök, mind pedig az átrakó raktárak dolgozói rendelkeznek a szükséges képesítéssel és szaktudással. Ezen felül a cég Magyarországon két főállású ADR-szakértőt is foglalkoztat.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Mozgásban

Az összetett harmadik helyén zárta Molnár Martin a brit F4 idei szezonját

A magyar versenyző történelmet írt és hét F1-es superlicence-pontot is szerzett.

Brands Hatch-ben zárult a brit Forma–4 idei szezonja, egyúttal Molnár Martin F4-es pályafutása. A magyar versenyző az összetett harmadik helyén végzett, amivel magyar autósport-történelmet írt, az idén már nem először.

2 győzelem, 6 második hely, 2 harmadik hely, 3 pole pozíció. Ez Molnár Martin idei mérlege a brit Forma–4-ben, amivel a Virtuosi Racing pilótája az összetett 3. helyén zárta az évet a bajnok Fionn McLaughlin és a második helyezett James Piszcyk mögött. Magyar versenyző FIA által elismert formaautós bajnokságban még soha nem végzett ilyen kiemelkedő eredménnyel, így Martin ismét magyar autósport-történelmet írt, miután korábban ő lett az első magyar, aki futamot nyert és pole-t szerzett FIA-sorozatban. A harmadik helyének köszönhetően egyben ő lett az első olyan magyar versenyző is, akinek a neve felkerült a Forma–1-es superlicence-pontokat összegző táblázatba, hiszen a 3. helyért 7 ilyen pont jár.

Ami az utolsó versenyhétvégét illeti, Martin igyekezett kiélvezni annak minden pillanatát, miközben 5., 7. és 6. helyezésekkel fejezte be a szezont.

„Az idény előtt elfogadtam volna az összetett harmadik helyet, míg év közben természetesen voltak olyan időszakok, amikor nem, hiszen vezettem is a pontversenyt. Összességében viszont nem lehetek elégedetlen azzal, hogy a harmadik helyen végeztem egy ilyen erős bajnokságban, ilyen kiváló ellenfelek ellen. Ezúton is gratulálok mindegyiküknek, különösen Fionnak és James-nek. Igyekeztem élvezni az utolsó futamokat, amelyek eléggé eseménytelenül alakultak, lévén ezen a pályán nagyjából lehetetlen előzni”

– kezdte értékelését a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzője.

„Eközben nemcsak az F4-es kategóriától, hanem a Virtuosi Racing csapatától is búcsúztam, noha remélem, a jövőben még keresztezik egymást az útjaink – folytatta Martin. – Mindent köszönök nekik, hiányozni fognak, és soha nem fogom elfelejteni, hogy velük tettem meg az első lépéseket; náluk váltam autóversenyzővé; majd velük lettem tavaly újoncbajnok; nyertem először futamot és szereztem pole pozíciót. Ezek az emlékek örökre velem maradnak.”

„Úgy érzem, hogy pozitív lezárása volt ez az idei évnek, és ha tavaly ilyenkor valaki elém tette volna a papírt, hogy Martin az összetett harmadik helyén zár, rögtön aláírtam volna – értékelt Kiss Pál Tamás, a Martin pályafutását menedzselő Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője. – Jó évet tudhat maga mögött győzelmekkel és dobogós helyezésekkel, miközben első magyarként ért el ilyen kiemelkedő eredményt, amit már senki nem vehet el tőle. Noha nem mindig sikerült eredményre váltani a tempóját, egész évben bizonyította, hogy a leggyorsabb versenyzők egyike.”

„Két éve ült először versenyautóban, ennyi idő alatt jutott el oda, hogy egy ilyen nívós mezőnyben és sorozatban harcban volt a bajnoki címért. Nagyon büszke vagyok rá és az idén nyújtott teljesítményére, az érettségére és arra, ahogyan helytállt a nehéz helyzetekben. Egyúttal büszke vagyok arra is, hogy a részese lehetek ennek az utazásnak, és itt szeretném megköszönni a Virtuosi Racingnek ezt a két közös évet.”

„Nagyon hamar eldöntöttük, hogy náluk szeretnénk versenyezni a brit F4-ben, ami utólag nézve a lehető legjobb döntésnek bizonyult. Az első pillanattól kezdve partnerként és családtagként kezeltek – ugyanazt a szemléletmódot tapasztaltam meg náluk, amit tizenegy évvel ezelőtt versenyzőként, ezért pedig nagyon hálás vagyok – mondta a korábban a Virtuosi Racing színeiben is versenyző ex-pilóta. – Egész szezonban kifogástalan munkát végeztek, hiszen Martinnak egyszer sem kellett feladnia versenyt műszaki probléma miatt, miközben hétvégéről hétvégére gyors autót kapott. Mostantól a következő kihívásra és lépcsőfokra koncentrálunk.”

Az utolsó versenyhétvége részletes eredményei ITT, a bajnokság végeredménye pedig ITT érhető el.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

A Tesla új Supercharger állomást nyit Magyarországon

A Tesla megnyitotta első V4 Supercharger állomását Magyarországon a pécsi Shopland Bevásárlóparkban, a Makay István úton. Az új töltőponton 8 oszlop áll az autósok rendelkezésére, amelyek egyenként akár 250 kW teljesítményre is képesek.

A töltők nemcsak a Tesla alkalmazáson keresztül érhetők el, és nem kizárólag Tesla-tulajdonosok számára, más elektromos járművek vezetői is használhatják őket. A hosszabb töltőkábeleknek köszönhetően nőtt a kompatibilitás, sőt hamarosan bankkártyával, applikáció nélkül is lehet  fizetni. Mindössze 15 perc alatt akár 275 kilométer hatótáv tölthető.

A töltőállomás közelében számos üzlet és étterem várja a látogatókat, a helyszínt a Tesla ügyfél-szavazásos „Voting Winner” programja alapján választották ki. Ez a 11. Supercharger állomás Magyarországon, és jól mutatja a Tesla V4 töltők folyamatos terjeszkedését az országban. Jelenleg több mint 120 töltőpont üzemel 11 különböző lokáción.

A pécsi töltőpont az első olyan Tesla töltőállomás, amely a Shopper Park Plus Nyrt-vel      együttműködésben valósult meg. A zöld ingatlanbefektetéseket előnyben részesítő vállalat célja a portfóliójához kapcsolódó ökológiai lábnyom csökkentése. A Shopper Park Plus az Adventum Grouppal közösen támogatja a Teslát a stratégiailag fontos helyszínek kiválasztásában és a töltőhálózat bővítésében, ezzel megkönnyítve az e-mobilitást a gyorsan növekvő felhasználói kör számára.

A Tesla ezzel új szolgáltatást nyújt a bevásárlópark látogatóinak, és a forgalmat is növeli.

Meghívó a nyitóeseményre

Az ünnepélyes megnyitó alkalmából a Tesla különleges eseményt szervez, ahol a látogatók kipróbálhatják a legújabb Tesla modelleket és az új töltőállomásokat.

Időpont: 2025. október 17.
Helyszín: Shopland Pécs

7634 Pécs, Makay István út 7.

További információk:


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading

Mozgásban

Kupé és cabrio kivitelben is megérkezett a Maserati új szupersportautója, az MCPURA

A Maserati az idei nyáron a Goodwood Festival of Speed keretében mutatta be új modelljét a nemzetközi közönségnek – most pedig hazai környezetben, a 2025-ös Torinói Autószalonon (Salone Auto Torino) debütál az MCPURA, kupé és cabrio kivitelben egyaránt.

Az új szupersportautó olaszországi premierjének a rendezvény méltó helyszínt biztosít: a Maserati az MCPURA bemutatásával ismét a teljesítmény és az olasz formatervezés iránti elkötelezettségét hangsúlyozza – a modell büszkén viseli a 100%-ban Made in Italy jelzést.

A torinói Piazza Reale szívében a Maserati legújabb modelljének kétféle karaktere is bemutatkozik: az MCPURA exkluzív Ai Acqua Rainbow árnyalatban érkezik, matt felülettel a kupé, fényes kivitelben pedig a Cielo változat. Mindkét modell a Maserati Fuoriserie személyre szabási programjának keretében készült, egyedi konfigurációban.

A Torinói Autószalon idén második alkalommal kerül megrendezésre, és rövid idő alatt a nemzetközi autóipar egyik fontos találkozóhelyévé vált. A rendezvény Torinó – az olasz autógyártás fővárosaként számon tartott város – különleges atmoszférájában zajlik, nem csupán kiállításként, hanem egyfajta szabadtéri színpadként, ahol az autók iránti szenvedély valódi élménnyé válik.

Ebben az egyedi környezetben a Maserati ismét központi szerepet kap, miközben tovább erősíti a kapcsolatot Torino, a Motor Valley és Modena – a márka otthona – között. A márka ezzel is az olasz luxus hiteles értékeit helyezi előtérbe. A Torinói Autószalon nem pusztán egy hagyományos járműkiállítás, hanem élményalapú rendezvény, ahol a teljesítmény iránti szenvedély a motorok jellegzetes hangján keresztül is testet ölt.

A háromnapos esemény egyik leginkább várt pillanata a szombati felvonulás (szeptember 27-én), amely a Reggia di Venaria történelmi királyi rezidenciától indul. A program itt egy exkluzív látogatással és közös ebéddel veszi kezdetét, majd Superga érintésével Torinó belvárosában, a Piazza San Giovanni téren zárul.

A felvonulást a Maserati Forza Torino ügyfelei vezetik olyan ikonikus modellek volánja mögött, mint a GranTurismo és az MC20. Az eseményen különleges vendégként részt vesz Cristina Chiabotto modell és televíziós műsorvezető is, aki egy GranCabrio utasaként képviseli az olasz eleganciát.

|

Az új Maserati MCPURA

Az ikonikus MC20 természetes evolúciójaként megalkotott MCPURA a szupersportautók új dimenzióját képviseli: teljesítményben és egyediségben is magasabb szintre emeli elődjét.

A modell kupé és cabrio kivitelben is elérhető, és olyan technikai megoldásokkal tűnik ki, amelyek a Maserati mérnöki tudásának legjavát jelenítik meg. A karbon szálas monocoque vázszerkezet egyszerre garantál kivételes szilárdságot és alacsony tömeget, így a jármű összsúlya 1500 kilogramm alatt marad. A 630 lóerős Nettuno V6-os motor szabadalmaztatott előkamrás égéstechnológiával működik, és kategóriájában kiemelkedő, 2,33 kg/lóerő tömeg-teljesítmény arányt eredményez. A „Butterfly” típusú ajtók és – a Cielo változat esetében – a visszahúzható elektrokromatikus üvegtető a formanyelv és a funkcionalitás különleges egységét képviselik. Az MCPURA a Maserati hiteles márkaértékeinek legtisztább megnyilvánulása, és az olasz luxusipar nemzetközi szimbóluma.

A modell bemutatkozásához választott árnyalat, az Ai Acqua Rainbow, egy különleges azúrkék fényezés, amely napfényben szivárványszerű színhatással változik. A prizmából inspirálódva a fehér fényt színeire bontva jeleníti meg annak minden árnyalatát. A víz ihlette alapárnyalatra építve ez a különleges festés érzelmi és látványos hatást kelt – ritka, kifejezetten ehhez a modellhez fejlesztett pigmentekkel készül.

A kiállított, különleges példány a Maserati Fuoriserie program keretében készült, amely az egyedi igényekhez igazodó konfigurációkat és exkluzív kiviteleket kínál. Az MCPURA gyártása, fényezése és személyre szabása teljes egészében Modenában, a történelmi Viale Ciro Menotti üzemben történik – ugyanitt készül a Nettuno motor, a GT2 Stradale, valamint 2025 végétől az új GranTurismo és GranCabrio modellek is.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement Hirdetés

Facebook

Advertisement Hirdetés
Advertisement Hirdetés

Ajánljuk

Advertisement

Friss