Mozgásban
Márciustól egy órán belül érkezhet az online rendelés: a Wolt-ra költözik a SPAR online shopja
Nem szűnik meg, hanem 2025. március 21-től a Wolt-ra költözik a SPAR online vásárlási szolgáltatása.
Ezzel az eddigieknél gyorsabb lesz a kiszállítás: az online vásárlók már egy órán belül megkaphatják a megrendelt termékeket, de emellett továbbra is élhetnek a drive-in, azaz az előre összeállított csomagok áruházi átvételi lehetőségével.
„Új fejezet kezdődik a SPAR online értékesítési tevékenysége tekintetében márciustól. Az online áruházunk a Wolt felületére költözik – hála a két vállalat között tavaly nyáron elindult együttműködésnek – ezáltal csökken a kiszállítás ideje és bővítjük a szolgáltatási területet is. Az új rendelési lehetőséggel a Wolt 40 településen, mintegy 3,9 millió lakos számára biztosítja a kiszállítást 73 SPAR és INTERSPAR üzletből. A Wolt révén a szolgáltatás megjelenik olyan városokban is, mint például Eger, Szeged és Mosonmagyaróvár, ahol korábban nem szállítottunk ki és a jövőben újabb térségeket vonunk majd be az online rendelési és kiszállítási lehetőségbe. Vállalatunk ezen felül a termékkör jelentős bővítését is megvalósítja a közeljövőben”
– ismertette Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Mint Maczelka Márk elmondta: március 21-től már csak a Wolt felületéről lehet rendelést indítani a SPAR és INTERSPAR áruházakból. A megrendelés menete egyszerű: a Wolt applikáción vagy a weboldalon a SPAR/INTERSPAR üzlet megjelölése után a vásárló kiválaszthatja a megrendelni kívánt termékeket az adott áruház választékából, majd jelzi, hogy házhoz szállítást, vagy a helyszíni átvételt kéri. A személyes átvételi lehetőség országszerte 40 településen érhető el.
Az online rendelési lehetőség jelenleg mintegy 10 ezer terméket érint, ebben minden olyan élelmiszerkategória – zöldség-gyümölcs, pékáru, tejtermék, csemege, hús, vegyi áru, ital, és állateledel – benne van, amelyek lefednek egy napi, de akár egy nagyobb bevásárlást is. A szállítás során a hűtési lánc nem szakad meg, a kiszállítást erre megfelelő eszközzel biztosítja a Wolt, a rendelés felvétele után pedig a futár rögtön a vásárlóhoz viszi a termékeket. A folyamatosan frissített készletadatoknak köszönhetően minimálisra csökkenthető az esetleges termékhiány a megrendelt áruk tekintetében. Ha mégsem lenne készleten egy-egy termék, akkor a vásárló megadhatja a termékhelyettesítési preferenciáit, de úgyis dönthet, hogy nem kér helyettesítést.
A Wolt az ünnepnapok kivételével hétfőtől-vasárnapig, az üzletek nyitva tartásának figyelembe vételével szállítja ki a megrendelt árucikkeket. A kiszállítás 399 forinttól érhető el, a díja pedig függ az áruház és kiszállítási cím távolságától. A Wolt+ szolgáltatás igénybevételével minden SPAR üzletből 0 Ft-ért érhető el a kiszállítás 6000 forintos kosárérték felett.
Az átállást részletes vásárlói tájékoztatás segíti majd, illetve a SPAR kuponnal is kedveskedik régi és új vásárlóinak. A vállalat Vevőszolgálata pedig a megszokott elérhetőségeken áll rendelkezésre kérdés esetén: https://www.spar.hu/vevoszolgalat
A kiszállításban és a személyes átvételi szolgáltatásban érintett települések és üzletek listája a következő linkeken érhető el: https://www.spar.hu/wolt és https://wolt.com/hu/discovery/spar_uzletek
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Fenntartható szállítmányozás: a cargo-partner újabb lépéseket tett a HHLA Pure programban
A cargo-partner magyarországi, szlovákiai és csehországi kirendeltségei 2024-ben összesen 15 706 TEU-t szállítottak környezetbarát módon, jelentősen meghaladva az előző évi mennyiséget.
A vállalat célja, hogy a jövőben tovább növelje klímasemleges szállítmányainak arányát.
A cargo-partner, a NIPPON EXPRESS HOLDINGS, INC. cégcsoport tagjaként, tovább erősíti elköteleződését a fenntartható logisztikai megoldások iránt azzal, hogy egy újabb évre meghosszabbítja együttműködését a HHLA Pure programmal. A 2023-ban indult partnerség keretében a cargo-partner Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is lehetővé teszi ügyfelei számára a környezetbarát szállítást Európa kulcsfontosságú kikötőiből. A Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) és a METRANS által kidolgozott kezdeményezés az energiahatékony vasúti szállítás, az elektromos terminálüzemeltetés és a fennmaradó kibocsátások tanúsított klímavédelmi projektek révén történő kompenzálása révén csökkenti a CO₂-kibocsátást.
Elkötelezettek a fenntarthatóság iránt
Az együttműködés meghosszabbításával a cargo-partner tovább növelte klímasemleges szállítmányainak volumenét Közép-Európában. 2024-ben a vállalat összesen 15 706 TEU-t szállított környezetbarát módon, ebből 2 611 TEU-t Csehországban, 4 870 TEU-t Szlovákiában és 8 225 TEU-t Magyarországon. Az előző évi 12 885 TEU-hoz képest ez jelentős éves növekedést jelent, amely tovább erősíti a cargo-partner elköteleződését a fenntartható logisztika mellett.
„A HHLA Pure programmal való együttműködésünk a hosszú távú stratégiánk része, melynek keretében minimalizáljuk a cargo-partner ökológiai lábnyomát és környezetbarát szállítmányozási megoldásokat kínálunk az ügyfeleink számára”
– hangsúlyozza Luca Ferrara, a cargo-partner vezérigazgatója.
„A klímasemleges szállítmányok kiterjesztésével azon dolgozunk, hogy a logisztika a jövőben még fenntarthatóbbá váljon, hiszen egyre keresettebbé válnak az ilyen megoldások az ügyfeleink körében.”
Klímasemleges szállítmányok Csehországban és Szlovákiában
Csehországban és Szlovákiában a cargo-partner és a METRANS együttműködése lehetővé teszi a CO₂-mentes szállítást a legfontosabb kikötők, köztük Hamburg, Bremerhaven és Koper irányába és onnan vissza. Különösen erőteljes növekedés volt tapasztalható a szlovákiai kirendeltségnél, ahol a klímasemleges módon szállított TEU 3 181-ről 4 870-re emelkedett 2024-re. Ez a bővülés összhangban áll a cargo-partner fenntarthatósági törekvéseivel, beleértve a dunaszerdahelyi raktár közvetlen összeköttetését a konténerterminállal, valamint az elektromos rakodógépek hosszú távú használatát.
Még „zöldebb” logisztika Magyarországon
A magyarországi cargo-partner meghatározó üzletfele a TÜV NORD által tanúsított HHLA/METRANS Pure projektnek; 2024-ben 6 054 TEU-ról 8 225 TEU-ra növelte a klímasemleges szállítmányok mennyiségét. A magyarországi cég lehetővé teszi az ügyfelei számára a tengeri konténerek klímasemleges szállítását a nagy európai kikötőkből, például Hamburgból, Bremerhavenből, Koperból, Duisburgból, az Inđija terminálról (Szerbia), Gdańskból, Wilhelmshavenből, Rotterdamból, Triesztből és Fiuméből. A cargo-partner Magyarország kiemelt figyelmet fordít az ügyféligények kielégítésére, miközben hozzájárul a logisztikai iparág szénlábnyomának csökkentéséhez, ezzel is bizonyítva környezeti felelősségvállalását.
A cargo-partner nemcsak ebben a programban vesz részt, hanem egyéb környezettudatos üzleti tevékenységekkel is folyamatosan törekszik a negatív környezeti hatások csökkentésére: a papírmentes irodától és a fenntartható repülőgép-üzemanyagtól kezdve egészen a több telephelyen alkalmazott nagy kiterjedésű napelemes rendszerekig. A HHLA Pure programmal való együttműködés meghosszabbítása révén a cargo-partner tovább erősíti vezető szerepét a fenntartható logisztika területén, továbbá megbízható és környezetbarát megoldásokat kínál az ügyfeleinek.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
Az autósport elitjében: Forma–1-es csapatnál gyakornok a Széchenyi István Egyetem járműmérnök-hallgatója
A Sauber Forma–1-es csapat projektmenedzser-gyakornokaként az első felfüggesztés projektjein dolgozik Szakonyi Anna, aki a Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetemen megszerzett diplomáját követően járműmérnöknek tanul a győri Széchenyi István Egyetemen.
A tehetséges fiatal a kutatást is fontosnak tartja: a Formula Student-versenysorozat társadalmi hasznosságát elemző dolgozatával képviseli a győri intézményt az Országos Tudományos Diákköri Konferencián tavasszal.
A svájci Sauber – hivatalosan: Stake F1 Team Kick Sauber – saját neve alatt vagy más néven több mint három évtizede a Forma–1-es mezőny tagja. A csapat a BMW Sauber- és az Alfa Romeo-időszakot is beleszámítva csaknem hatszáz futamot teljesített már. Az istálló Zürich melletti, hinwili központjában dolgozik Szakonyi Anna, a Széchenyi István Egyetem harmadéves járműmérnök alapszakos hallgatója.
„A Sauber rendszeresen hirdet gyakornoki állásokat. Egy ilyenre jelentkeztem, és nagy örömömre felvettek. Szeptember óta dolgozom a projektmenedzsment területen, az első felfüggesztés projektjein. Feladataim közé tartozik a fejlesztési és a gyártási folyamatok nyomonkövetése, az egyes részlegek közötti koordináció, valamint az erőforrások és a határidők kezelése”
– mondta a 25 éves fiatal, hozzátéve, hogy rendkívül sokat tanult az elmúlt hónapokban.
„A szurkolóknak a Forma–1 főleg a versenyhétvégékről szól, belülről azonban egészen elképesztő, hogy a háttérben, a gyárban milyen összetett munka zajlik. Rengeteg apró részlet és összehangolt folyamat szükséges ahhoz, hogy az autó futamról futamra ott legyen a rajtrácson. Minden rendkívül gyors, dinamikus, ami egyedülálló tapasztalatot ad projektmenedzsment-szempontból is”
– fejtette ki.
Szakonyi Anna szerint abban, hogy a Sauber felvette, nagy szerepet játszott formula studentes múltja.
„Hét éve érettségiztem a Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnáziumban, és a Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetemen nemzetközi gazdálkodás szakon tanultam tovább. Egy internetes posztban láttam, hogy az ottani műszaki egyetem elektromos kategóriában induló Formula Student-versenycsapata, a TU Vienna Racing Team tagokat keres. Pályáztam, és sikerrel jártam. A szponzorációs modulban kezdtem dolgozni, amelyet egy szezonon át vezettem is, majd a HR-t, a marketinget, az IT-t és a szponzorációt összefogó menedzsmentmodul élére kerültem. Mindehhez jó kommunikációs és szervezési készségre, valamint pénzügyi ismeretekre volt szükség. Megtanultam azt is, hogy önállónak kell lenni, nem várhatunk mások kéréseire, utasításaira, mert ha mindenki így tenne, akkor ott állnánk a végén autó nélkül”
– mesélte.
Szakonyi Anna bécsi diplomája megszerzése után jött el a csapattól, de szervezőként vagy bíróként azóta is részt vesz Formula Student-versenyeken. Az utolsó évében viszont már a Széchenyi István Egyetem járműmérnök alapszakos hallgatója is volt.
„A Formula Student nagy szerepet játszott abban, hogy műszaki vonalra váltottam. Mindenképpen levelező tagozaton szerettem volna tanulni, ami Ausztriában nem igazán létezik, ezért jött szóba Magyarország. Győr és a Széchenyi-egyetem egyértelmű választás volt: nagyon sok jót hallottam róla olyan ismerősöktől, akik ide jártak, emellett földrajzilag is ideális nekem, de az intézmény Audival való szoros kapcsolata ugyancsak fontos szempontnak számított. Elégedett vagyok, mert rendkívül jól strukturált a képzés, ami segít abban, hogy levelezőn, kisebb óraszámban is hatékonyan elsajátítsunk minden ismeretet”
– fogalmazott.
Szakonyi Anna tanulmányai és Forma–1-es gyakornoki feladatai mellett kutatással is foglalkozik, méghozzá olyan sikeresen, hogy tavasszal az Országos Tudományos Diákköri Konferencián a közgazdaságtudományi szekcióban képviseli a Széchenyi István Egyetemet. Konzulense dr. Konczosné prof. dr. Szombathelyi Márta.
„Szerettem volna kutatóként kipróbálni magam, de motivált az is, hogy az OTDK-n elő kell adni, meggyőzően bemutatni egy szakmai közönség előtt a témámat. Dolgozatomban a Formula Student-sorozat társadalmi megtérülését vizsgáltam a TU Vienna Racing Team példáján keresztül. A pozitív és a negatív hatásokat egyaránt figyelembe véve azt állapítottam meg, hogy a csapat SROI-indexe 1,9 volt a 2022–2023-as szezonban, azaz minden befektetett euró közel kétszeres társadalmi értéket generált. Ez a szponzoroknak és az egyetemeknek is alátámasztja, hogy van értelme a támogatásnak”
– ecsetelte a hallgató.
És hogy merre visz tovább az útja, ha megszerzi második diplomáját? Még nem tudja, de abban biztos, hogy az autósportban vagy az autóiparban szeretne dolgozni. Ahogy megjegyezte:
„a gyors tempójú környezet nagyon tetszik és motiváló számomra”.
A Sauber egyébként számos lehetőséget kínál diplomások és hallgatók számára. A csapat azt tervezi, hogy növekedését diplomás programokon keresztül is generálja. A nyitott pozíciókat az Audi F1 Project LinkedIn-csatornáján és a karrieroldalon teszik közzé.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Mozgásban
A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát
A Kia Corporation ma, a Spanyolországban, Tarragona városában megrendezendő 2025-ös EV Day előtt bemutatta az új Kia PV5 személyszállító és áruszállító változatának formáit.
A 2024-es Consumer Electronics Show-n, Las Vegas-ban még tanulmány formájában, Concept PV5 néven kiállított újdonság a márka “platformon túlmutató” globális célú, feladatra épített járműsorozatának (PBV) első modellje. A cél a tér és a mobilitás újraértelmezése volt: a PV5 a Kia világszínvonalú villanyautó technológiáira épül, moduláris felépítésével korábban sosem látott rugalmasságot és személyre szabhatóságot kínálva vásárlóinak, használóinak. A Kia többféle kivitelben kínálja majd a PV5-öst; a paletta a két alapmodellre, a személyszállítóra és az áruszállítóra épül. Az EV Day eseménysorozatában további modellváltozatok is bemutatkoznak majd. A PV5 modern formavilága szűrten hozza el ma a hagyományos, könnyű áruszállítók formavilágát, friss esztétikát, flexibilitást és személyre szabhatóságot kínálva a moduláris felépítés alapjain.
“A PV5 háromféle felépítménnyel készül annak érdekében, hogy a lehető legszélesebb vásárlói kör számára kínálhasson megoldásokat, a változatok mindegyike azonos formafilozófia, az “egyesült ellentétek” alapján született meg.”
– ondta Karim Habib, a Kia alelnöke, és globális formatervezési vezetője. “Valamennyi változat határozott, erőteljes és futurisztikus karakter.”
A Kia PV5 legfontosabb külső formaelemei
A PV5 személy- és áruszállító változatának elölnézete hasonló, mindkettő feltűnő, futurisztikus és letisztult. A jellegzetes első fények az A-oszlopokba nyúlnak, a formák a Kia “Egyesült ellentétek” formafilozófiáját tükrözik: a karosszéria felső felületei letisztultak, míg az alsók robusztusok és erőteljesek. A fekete és szögletes vonalú kerékjárati és oldalsó burkolóelemek már-már terepes hangulatúak, az oldalkép pedig megmutatja, hogyan is definiálja újra a Kia PBV technológiája a tér és a mobilitás fogalmát. Az erős lökhárítók alsó elemei cserélhetők, és az esztétikai mellett védelmi szerepet is ellátnak.
Kia PV5 személyszállító
A PV5 személyszállító változatának geometrikus profilja modern, ugyanakkor alacsony övvonalából eredően nagyméretű üvegfelületeivel tökéletes átláthatóságot is kínál mind a vezető, mind pedig az utasok számára. Az ablakokat látványos, kontrasztos fekete elemek keretezik. A geometrikus vonalú sárvédő- és oldalburkolatok a Kia SUV modelljeit idézik, és így szinte terepjárós karakterrel ruházzák fel a PV5-öst, összekötve a high-tech kisugárzású felsőbb karosszériarészeket a robusztus alsó elemekkel. Az első fényszórók körüli finom vonalú fekete elemek kiemelik a PV5 modern megjelenését, az oldalak vízszintes vonalai pedig kihangsúlyozzák a profil geometrikus erőteljességét. A hátulnézet robusztus és modern, funkcionalitást sugároz, az elegáns D-oszlopok pedig az autó tágasságát emelik ki. A hátsó lökhárító formái az elsőt idézik, a csomagtartó ajtaja felfelé nyílik. A festett felület a karosszéria hátfalára is kiterjed, vizuálisan megnyújtva a felépítményt és keretbe foglalva a teljes formai egységet.
Kia PV5 áruszállító
Az áruszállító megjelenése alapjaiban a személyszállító változatéval azonos, formái mégis dobozszerűbbek, a kiváló térkihasználásra utalóan. Tiszta és modern esztétika, minden elemében céltudatos kialakítással, kiemelve a PV5-öt a hagyományos áruszállítók mezőnyéből. Az áruszállító fontos eltérése a személyszállító változathoz képest, hogy hátsó raktérajtaja kétszárnyú, így nem felfelé, hanem oldalirányban nyílik. Egyszerű és gyors a pakolás. A hátsó rész vonalai az oldalfalakéra rímelnek, összeszedett és modern tágasságot sugárzó összképet alkotva.
Hamarosan itt a 2025-ös Kia EV Day
A Kia 2025-ös EV Day elnevezésű eseményét Spanyolországban, Tarragona városában rendezik meg február 24-én. A Kia itt mutatja be a PV5 változatait, valamint ismerteti kiterjesztett villamosítási stratégiájának új elemeit is. A PV5 további részletei csak a modell február 27-én tartandó hivatalos bemutatója után lesznek publikusak. Az eseményről készített videó márciustól elérhető a Kia Worldwide YouTube csatornán.
További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
-
Tippek2 hét ago
Ezek a legnépszerűbb farsangi jelmezek 2025-ben
-
Gazdaság2 hét ago
Világszerte megnőtt az érdeklődés a biológiai megoldások iránt a mezőgazdaságba
-
Mozgásban2 hét ago
A Kia PV5 PBV újradefiniálja a tér és a mobilitás fogalmát
-
Mozgásban2 hét ago
Érdemes időben gondolni az abroncsok szezonális cseréjére – figyelmeztet a Hankook szakértője
-
Gazdaság2 hét ago
100 millió forintos támogatással segíti a Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítvány a közoktatási intézmények természettudományos fejlesztését
-
Zöld2 hét ago
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
-
Egyéb kategória2 hét ago
Új nevet kapott a Veszprémi Kézilabdacsarnok
-
Tippek2 hét ago
Az európaiak 71%-a aggódik amiatt, hogy gyereke megrongálja telefonját