Okoseszközök

Longines Spirit : Az úttörő személyiség tovább él

A Longines Spirit kollekciót ugyanazzal a hozzáállással tervezték, mint a híres úttörők karóráit, akik Longines eszközeire támaszkodva hódították meg az eget, a földet és a tengereket.

A legendás pilóták és felfedezők -mint Amelia Earhart, Paul-Emile Victor, Elinor Smith és Howard Hughes- hihetetlen utazásaik során bizalmukat a „szárnyas homokórás” márkába helyezték. A Longines jelenlegi új óráival úttörő személyiségüket szeretné felidézni. Tiszteletadás ezen kivételes nők és férfiak irányába, akik rekordjaik, hőstetteik, vagy bátorságuk által nyomot hagytak a történelemben – bátorítva ezáltal a fiatal generációkat határaik feszegetésére. A Longines Spirit kollekció összes modellje csúcstechnológiával készült, rendkívül pontos, kronométer minősítésű szerkezetekkel.

A Longinges órák és eszközök a megbízhatóságuknak, pontosságuknak, ellenállóképességüknek, illetve eredeti technológiájuknak köszönhetően számos úttörő felfedező sikeréhez járultak hozzá. A felfedezőket végig késérték ismeretlen tájakon vezető útjaikon, dacoltak az extrém időjárással, navigáltak vad óceánokon, segítettek új légi útvonalak felfedezésében és repülési rekordok felállításában.

Számos felfedező és pilóta az életét bízta a Longines márkára, amely több kalandort támogatott precíz óráival. Amelia Earhart, Paul-Emile Victor, Elinor Smith és Howard Hughes azok közé tartoztak, akik előnyt kovácsoltak a szakértelemből, miközben meghódították az eget, földet és a tengereket.

A Longines Spirit kollekció ismét felelevenítette ezt a gazdag örökséget., összekapcsolta a történelmet a fejlesztéssel. Az új modellekben fellelhetőek a pilótáktól származó hagyományos elemek és a kortárs stílusjegyek egyaránt. A méretes korona, a kristály körüli hangsúlyos perem, a számlap megjelenése, a gyémánt alakú indexek és a nagy, világító mutatók mind az úttörő repülés korszakát idézik fel. Átdolgozva és újragondolva remekül harmonizálnak a kortárs stílussal. Emellett nagy figyelmet szenteltek a különböző részletek kidolgozásának, akár a csiszolt, akár a matt, akár a polírozott felületeket tekintjük.

longines

A Longines Spirit eleganciáját a modern technológia is kiegészíti.  A Longines ezeket a modelleket önfelhúzós szerkezetekkel szerelte fel (L888.4 és L688.4). Szilikon hajszálrugók garantálják az extrém pontosságot és a megnövekedett járástartalékot (64, illetve 60 óra). A kronométereket az „Official Swiss Chronometer Testing” (COSC) hitelesítette. Az új kollekció által képviselt fejlett technológiát többrétegű tükrözésmentes bevonttal ellátott domború zafír kristály, becsavarható korona és hat csavarral rögzített gravírozott tok hátlap egészíti ki.

Három mutatóval/naptárral rendelkező modell (40 és 42 mm-es méretben), illetve egy kronográf modell (42 mm-es) került forgalomba. Fekete matt, szemcsés ezüst vagy napsugaras kék számlappal. Minden számlapon öt csillag látható, amely a Longines hagyományai szerint mindig a márka szerkezeteinek minőségét és a megbízhatóságát jelképezte. Az öt csillag a maximálisan elérhető szám. A tokot acél, illetve sötét barna, világoskék vagy kék bőrszíj egészíti ki. A három mutatóval/naptárral rendelkező óra „Prestige” kiadásban is elérhető három cserélhető szíjjal (acél, bőr és NATO).

Az új Longines Spirit vonalat büszkén mutatja be a „szárnyas homokóra” márka, amelyre a gazdag örökség is feljogosítja: a legendás úttörőkkel, akik bizalmukat a márkába vetették. A kollekció a múlt hőseit és azok szellemiségét ünnepli: a helyes cselekvés iránti elkötelezettséget és a tökéletességre törekvést.

Az új Longines Spirit kollekció azon úttörő szellemiséget idézi fel, amely számos kivételes nőnek és férfinek segített felülmúlni önmagát, új kihívásokat keresni és hinni a lehetetlenben. Történeteik szorosan kapcsolódnak a Longines márkához. Megnyerőek, meglepőek és mindenezek mellett inspirálóak. Az alábbiakban olvasható néhány a legmegnyerőbb sikerek közül.

AMELIA EARHART – 14 ÓRA 56 PERC

Ennyi ideig tartott Amelia Earhart számára egyedül, megállás nélkül átrepülni az Atlanti-óceán felett 1932-ben. Az utazása során Longines kronográfot viselt. A félelmet nem ismerő szellemiségének köszönhetően az ijesztően fagyos széllel és techniakai hibákkal dacolva is sikert aratott. Ezáltal az első olyan nő volt, aki elérte az európai kontinenst.

Korábban, 1928-ban első női másodpilótaként repülte át az Atlanti-óceánt.

„A repülés varázsa a szépség varázsa”

– Ameila Earhart, pilóta

PAUL-EMILE VICTOR, -40° 49 NAPON ÁT

1936-ban Paul-Emile Victor 7 hetet töltött Grönland jéghegyei között. A szélsőséges időjárási körülmények ellenére a Longines kronométere megbízhatóan működött, segítve ezzel számításait.

„Ezek az órák döntöttek siker és kudarc között”

– nyilatkozta visszaemlékezve Victor. Egész életét a sarki expedícióknak szentelte.

„Az egyetlen dolog, amiben biztosan elbukunk az, amelyet meg sem próbálunk.”

Paul-Emile Victor, felfedező

ELINOR SMITH – 9929 MÉTER (32 567 LÁB)

1931-ben 9144 méter magasan repülve az amerikai pilóta Elinor Smith eszméletét vesztette. Megpróbált egy rekordot megdönteni, amikor a gépe zuhanni kezdett. Smith az utolsó pillanatban felébredt és sikerült biztonságosan landolnia. Tíz nappal később még magasabbra merészkedett és új rekordot állított fel (9929 méter) a megbízható Longines órájára támaszkodva. Miután a világ legfiatalabb hivatásos pilótája lett, Smith számos sebességi és magassági rekordot állított fel élete során.

„A gyermekeket hagyni kell álmodni, és mutatni kell nekik egy célt, amely felé haladhatnak. Számomra csak egy út létezett: hatéves korom óta tudtam, hogy repülni akarok.” 

–  Elinor Smith, pilóta

HOWARD HUGHES – 3 NAP, 19 ÓRA, 14 PERC

Howard Hughes világkörüli repülési rekordját 1938-ban Longines órával mérték. A különc amerikai kettős szenvedélyéről volt híres: repülés és filmipar. Ő a legismertebb használója a Longines Sidérographnak, ami egy Longines által fejlesztett fedélzeti eszköz légi tájékozódás segítésére. Howard Hughes repülőjének csapata megbízott a Longines kronométer órákban.

„Megcsináltam a lehetetlent, mivel majdnem mindenki azt mondta, hogy az ötleteim csupán fantáziák.”

– Howard Hughes, pilóta és vállalkozó

Okoseszközök

Már több millió európai Samsung felhasználó veszi igénybe az új One UI 6.1 frissítéssel érkezett Galaxy AI funkciókat

one ui

A One UI 6.1 frissítéssel még több eszközön váltak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, amelyekkel a Samsung elsőként a – 2024 februárjában megjelent – Galaxy S24 készülékeket látta el.

A szoftverfrissítés a Galaxy S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 és Tab S9 szériát érintette, az AI funkciók márciustól egyre több készüléken váltak elérhetővé, amelynek köszönhetően Európa-szerte több millió felhasználó tapasztalja meg a Galaxy AI élményt.

Bevezetésük óta mintegy 8,8 millió Samsung felhasználó töltötte le és használja rendszeresen a Galaxy AI funkciókat. A mesterséges intelligenciát igénybe vevő felhasználók száma folyamatosan növekszik, a vállalat kitűzött célja, hogy 2024 végéig több mint 100 millió felhasználó alkalmazza ezeket a szolgáltatásokat.

Most, hogy egyre több felhasználó tapasztalhatja meg a kommunikációt támogató Galaxy AI funkciók előnyeit, és választhatja ki az új szolgáltatások közül az igényüknek leginkább megfelelőt, máris kirajzolódnak a leginkább népszerű lehetőségek. A bevezetés óta leggyakrabban használt Galaxy AI szolgáltatások, többek között az Élő fordítás, az Átírósegéd, a Chatsegéd vagy a Bekarikázással keresés a Google-lel.

A Galaxy Z Fold5 felhasználók közel 75 százaléka, az S23 Ultra felhasználók mintegy 80 százaléka, valamint a Tab S9 felhasználók csaknem 65 százaléka töltötte le Európában a One UI 6.1-es frissítést, így ez a Samsung egyik legnépszerűbb szoftverfrissítése.

A One UI 6.1 szoftverfrissítések első szakasza után, a Samsung bejelenti a szoftverfrissítés kiterjesztésének második körét. Májustól még több Galaxy okostelefonon és tableten válhatnak elérhetővé a Galaxy AI funkciók, így a Galaxy S22 szérián, a Galaxy Z Fold4 és Galaxy Z Flip4 hajlítható okostelefonokon, valamint a Galaxy Tab S8 tableteken is.

További információ érhető el a Samsung weboldalán.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

55 felett is van szexting a közösségi médiában

Több időt töltenek már facebookozással, mint tévénézéssel – szeniorok online szokásait vizsgálta egy friss felmérés

Többet nyomkodják a Facebookot, mint amennyi időt tévénézéssel vagy családi programokkal töltenek, szeretik a podcasteket, kezdenek rászokni a TikTokra, sőt közel egyharmaduk volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek a közösségi médiában – derül ki az 55 év feletti korosztályról a “Szeniorok a neten” elnevezésű online felmérésből, amelyet idén márciusban készített a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség.

A tinik netezési szokásairól már három alkalommal is készített felmérést a Be Social – legutóbb tavaly -, most az 55 felettiek online jelenlétét vizsgálták.

“A ‘Szeniorok a neten’ felmérésből most kiderül, hogy bár a klasszikus média még sokkal jobban jelen van a mindennapjaikban, mint a fiatalabb generációknak, de már helyet kér magának a közösségi média, a chat és a streaming is – sőt, van olyan online csatorna, amivel már több időt töltenek, mint amennyit a hagyományos médiára szánnak. A válaszadók több mint egyharmada napi 3-4 órát tölt online, minden hatodik pedig 4 óránál is többet. A napi tevékenységeiknél a Facebook szerepel az első helyen, csak ezután jön a tévénézés és a különböző családi programok, amiket a portálok olvasása (5.), a YouTube videók nézegetése (6.), chatelés (7.), és podcast hallgatása / nézése (10.) követ”

– foglalja össze Forgács Mariann közösségimédia-szakértő, a BeSocial ügyvezetője.

A Facebook a kedvenc, jön fel az Instagram és a TikTok

Ha csak egyetlen platformot használhatnának, akkor a válaszadók közül a legtöbben (59,7%) a Facebook mellett tennék le voksukat, egynegyedük (24,37%) pedig a Messengert választaná, míg minden tizedik 55 év feletti válaszoló (10,4%) a YouTube-ot priorizálná. Viszont ennek a korosztálynak az online nyitottságát jól jelzi az is, hogy megkérdezettek 30%-a már használja a TikTokot, minden tizedik szenior naponta felkeresi ezt a platformot. Lelkes látogatói az Instagramnak is: a válaszadók 47%-a van itt jelen több-kevesebb rendszerességgel. Aktivitásuk viszont elég ingadozó. A megkérdezettek egynegyede naponta posztol a Facebookra. A hozzászólásokat leginkább zárt csoportokban (67,98%) vagy ismerősök posztjainál (67,9%) írják, de csaknem egynegyedük (23,7%) a hírportálok posztjai alatt is szívesen osztja meg másokkal a véleményét. A válaszadók 9%-a viszont soha, semmit nem rak ki a Facebookra.

Inkább podcastek, mint influenszerek

Bár még több tévét néznek, mint más korosztályok, a szeniorok 60,03 %-a egyre nagyobb lelkesedéssel figyelemmel kíséri a magyar nyelvű podcast adásokat is. A YouTube-on elérhető tartalmak is népszerűek körükben: a felmérésben a szenioroknak meg kellett jelölniük, hogy 10 felsorolt, különböző műfajban tevékenykedő, különböző generációhoz tartozó tartalomgyártó produktumai közül kitől láttak már legalább öt videót.  Ez alapján a lista élén végzett Friderikusz Sándor (54,5%), mögötte Bödőcs Tibor (44,67%), Pottyondi Edina (44,52%), a Partizán (42,6%) és a Tvrtko a Föld körül csatorna (31,13%). A YouTube első közismert magyar tartalomgyártói közé tartozó Dancsó Péter viszont nem a kedvencük. Őt csak a válaszadók elenyésző hányada (2%) jelölte meg a bekövetett tartalomgyártók sorában. Hasonlóképp jártak az influenszerek is. A szeniorok többsége (41,63%) 10-nél kevesebb influenszert követ, ugyanakkor minden tizedik válaszoló azt mondta, hogy  vásárolt már valamit egy influenszer / tartalomgyártó ajánlására próbáltak ki.

A szeniorok felismerik a csalókat a neten és egy jó részüknek a szexting sem marad ki az online életükből

Az 55 év feletti válaszadók töredéke (5,6%) ismerte be, hogy csalók áldozatául esett az online térben. A megkérdezettek több mint fele (52,68%) ugyanakkor úgy nyilatkozott, hogy legalább egyszer már találkozott átverési kísérlettel, de azt gyanúsnak találta és nem dőlt be neki. A szeniorok leginkább attól érzik magukat biztonságban a neten, ha nem vesznek tudomást az ismeretlenektől érkező bejelölésekről, üzenetektől (59,06%), de viszonylag sokan (37,99%) a kétlépcsős azonosítást is alkalmazzák. Jobb félni, mint megijedni alapon 43,17% soha nem adja meg online a bankkártyája adatait, 9,35% pedig soha sehova sem posztol, vagy kommentel. Az erotikus tartalmak sem kerülik el ezt a korosztálytHa a tinik esetében ijesztőnek hatott, hogy 60%-uk kapott már interneten erotikus fotót, a szenioroknál inkább csak érdekesen hangzik, hogy közel egyharmaduk (31,9%) volt már címzettje szexuális tartalmú üzenetnek.

55 felett is kijönnek a nemek közti különbségek

A férfiak magabiztosabban elboldogulnak a neten. Legalábbis maguknak és másoknak sem szívesen ismerik be, ha elakadtak. A felmérés szerint a szenior korosztályba tartozó férfiaknak csak 37,73%-a kér segítséget családtagjától, ha valamit nem talál, vagy nem tud megoldani online, míg az 55 év feletti nőknek több mint a fele (53,1%). A férfiak ugyanakkor nagyobb arányban használják naponta a TikTokot (12,2 % vs. 8,39%) és a YouTube-ot (42,97% vs. 35,1%), mint a nők, akik a kommentelésben is lemaradást mutatnak. Meglepő módon a korosztályt képviselő férfiak a lelkesebb véleménynyilvánítók a közösségi médiában. 31,27%-uk napi rendszereséggel osztja meg a véleményét a Facebookon a nők 22,83%-ával szemben. Sőt, a kérdőívet kitöltő férfiak 30,67%-a a különböző portálok hírei alatt is ír hozzászólásokat, míg a nőknél ez az arány csak 19,6%. A férfiak javára írandó, hogy ők tűnnek tudatosabb netezőnek. A szenior férfi válaszadók harmada használ mindenütt különböző jelszót, míg csak minden 5. megkérdezett nő teszi ugyanezt. Emellett a férfiak a kétlépcsős azonosítást is jóval nagyobb arányban állították be, mint a nők (47,6 % vs. 32,67%).


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább

Okoseszközök

Már hazánkban is előrendelhető a számítógép nélkül is használható LG 4K okosmonitor

okosmonitor

Hamarosan Magyarországon is kereskedelmi forgalomba kerül az LG MyView okosmonitora, a 32SR85U, ami tulajdonképpen egy okostelevízió és egy professzionális munkamonitor funkcióit ötvözi.

A 31,5 hüvelykes, 16:9 képarányú, 4K UHD felbontású IPS monitorhoz távirányító és beépített webkamera is jár. A kijelző különlegessége, hogy külön számítógép csatlakoztatása nélkül használható rajta például a Netflix, a Google Calendar és a Twitch. Az LG webáruházában már most előrendelhető az eszköz – méghozzá 20% kedvezménnyel.

Okostévé és monitor egyben

A 32SR85U modellnévre keresztelt okosmonitor beépítve kínálja az LG okostévékből ismert webOS platformot, azaz közvetlenül a kijelzőről érhetjük el az olyan streaming-szolgáltatásokat, mint a Netflix, a Disney+, a Prime Video, az Apple TV, a YouTube vagy a Spotify. A monitoron tehát dolgozhatunk, nézhetjük a kedvenc filmjeinket, sorozatainkat vagy sportműsorainkat, de zenét is hallgathatunk anélkül, hogy csatlakoztatnunk kéne hozzá egy számítógépet. A kezdőlapról ugyanígy bármikor konzol nélkül léphetünk be felhőalapú játékokba vagy nézhetjük a Twitch streamjeit. Mindezt egy 4K UHD (3840 x 2160) IPS képernyőn tehetjük meg úgy, hogy az akár 95%-os lefedettségű DCI-P3 színskála mindig tiszta képet és pontos színeket nyújt széles látószögben.

Elegáns kialakítás

Az elegáns, fehér színű MyView monitor vékony, három oldalon gyakorlatilag kávamentes kialakítása miatt kevesebb helyet foglal az asztalon. A 32SR85U megjelenése kompakt és elegáns az állítható, lekerekített szegélyekkel ellátott állvánnyal és lapos talppal. Mindezek miatt nem véletlen, hogy számos formatervezési elismerést, köztük a Red Dot és az iF dizájndíjait is kiérdemelte.

Home office funkciók

A monitor kifejezetten ideális a munkavégzésre, hiszen közvetlenül elérhetőek róla az olyan produktivitást elősegítő munkaprogramok, mint a Microsoft 365 vagy a Google Calendar. Az okostelefonunk vagy tabletünk képernyőjét is gyorsan tükrözhetjük az AirPlay 2 és Miracast funkciókkal. A beépített wifi és Bluetooth révén pedig minden kiegészítő eszköz – például billentyűzet, egér – gyorsan, kábelek nélkül csatlakoztatható, így a munkaállomás kevésbé lesz zsúfolt. A laptop párosításához elegendő egy USB Type-C™ kábel, ami egyszerre biztosítja a gyors adatátvitelt és a laptop töltését. Az okosmonitoron összesen három USB Type-C™ port és két HDMI-port kapott helyet.

A 32SR85U okosmonitorhoz egy mágnesesen rögzíthető, levehető Full HD webkamera is jár, amely hasznos kiegészítő lehet a videokonferenciák lebonyolításához. A kamerában egy kettős mikrofonrendszer és egy manuálisan használható lencsefedő is helyet kapott – utóbbival egyetlen mozdulattal eltakarhatjuk a kamerát, amikor azt éppen nem használjuk.

Monitor távirányítóval

A monitorhoz – akárcsak egy tévéhez – távirányító is jár, amivel távolról is kényelmesen vezérelhető a kijelző, a külön kapható ún. Magic Remote távirányítóval kiegészítve az eszközt pedig akár hangparancsokkal is irányíthatjuk a készüléket. De a kijelzőt az okostelefonunkkal is vezérelhetjük – a ThinQ alkalmazást letöltve a telefonunk távirányítóként funkcionálhat, így arról állíthatjuk a hangerőt vagy válthatunk csatornát. Így nem kell az asztalhoz ülnünk, ha például valamire rá akarunk keresni a beépített böngészőn.

Az LG 32SR85U okosmonitor április 30-ig 20% kedvezménnyel előrendelhető az LG webáruházában.


További friss híreket talál az IoTmagazin főoldalán! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Tovább
Hirdetés Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Facebook

Hirdetés Hirdetés
Hirdetés Hirdetés

Friss